Får ikke lyd med hdmi-kabel.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Kjøpte en dvd-spiller til besteforeldrene mine i julepresang, sammen med en hdmi kabel. Skulle koble opp dette til en panasonic plasma(px70 37"), men får kun bilde og ikke lyd. Er ikke dette en multikabel da?

På menyen til cambridge spilleren kan man velge hdmi-lyd, men dette området er mørkt slik at jeg ikke kan velge dette.

Hva kan være problemet?

ragfur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.06.2004
Antall liker
14
Har samme TVen og den ble også stum da jeg koblet til riksTVtuner med HDMI. Jeg prøvde på nytt med den andre inngangen, mulig jeg snudde HDMIkabelen også, og koblet av strømmen noen sekunder, da ble det lyd.

N

nb

Gjest
Om DVD-spilleren har noen år på baken, er det mulig du må oppgradere firmwaren på den, jeg måtte i alle fall det på min Denon 2910 for å få lyd over HDMI.

Men ja, du har rett. HDMI kan overføre både lyd og bilde, og den gir blanke i hvilken vei den er koblet. Det gode, gamle "skru strømmen av og på - trikset" skal dog ikke undervurderes.

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Måtte en firmware update til ja. Men for å få effekt av å trykke på den hdmi-knappen på fjernkotrollen, måtte maskinen stå med skuffen ut, og ikke i meny eller play modus.. jepp.

Takk for hjelp!

Topp Bunn