Får ikke opp albumbilder på Squeezeboks når jeg bruker webkontroll.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Får opp alle albumbilder foruten noen i iTunes. Når jeg spiller av via Webkontroll på Squeeze får jeg ikke noen albumbilder opp. Hva skyldes dette? Om ikke mange dagene nå regner jeg med at det hele styres fra en iPad 2. Vil dette bli ett problem her også ettersom jeg ikke får opp coverbilder pr. idag?

Mener jeg har nyeste versjon av software. En annen utfordring er at rundt 70 album ikke dukker opp i Squeezboksen men dukker opp ni Itunes.

Det er ca 6000 album på maskinen i apple lossless.

McLaren

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
853
Torget vurderinger
4
Har det fungert tidligere hos deg med Squeezebox?
Hvis ikke, skyldes nok dette at itunes har sin egen litt spesielle måte å lagre albumbilder på som ikke deles av så mange andre avspillerprogram. (regner med du har rippet musikken med itunes?)

Det finnes en del programmer der ute som kan fikse opp i dette slik at albumbildene blir tagget til hver musikkfil eller lagret til en cover.jpg som plasseres i mappen for hvert enkelt album.
DA kan SB (samt mange andre avspillerprogram) vise dem :)

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Hvaslags program bruker en da og er det noe en bør passe seg for?

McLaren

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.391
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
MP3tag fungerer til slikt.
Mistenker at det blir en stor jobb, dessverre.

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Trenger ikke MP3Tag da det ikke er selve taggingen som er problemet. Album art downloader, kan scanne folder for manglende cover art. http://sourceforge.net/apps/mediawiki/album-art/index.php?title=Main_Page

I dette tilfellet tror jeg det vil være enklere å bruke denne da du ikke trenger å vite hvilke folder som mangler cover art.

Album art downloader kan også jobbe samen med MP3Tag, hvis det skulle være behov, spesielt tagging av litt sære album kan være vanskelig mtp cover art, da er en kombinasjon av disse 2 programmene en suveren løsning.
Tutorial : http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showtopic=57392&st=1525&p=740568&#entry740568

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
16.391
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Er det sånn at Squeezebox behøver coverbilder i folder?
Trodde det rakk at det er tagget i lydfilen?

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
853
Torget vurderinger
4
Jeg benytter tag i filen. Fungerer utmerket det ;)

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
853
Torget vurderinger
4
McLaren skrev:
Hvaslags program bruker en da og er det noe en bør passe seg for?

McLaren
Kanskje dette programmet gjør en automatisk og god jobb på itunes biblioteket ditt? (har ikke testet det selv men det virker jo å være ganske proft) Koster litt da...... ???

https://www.rinsemymusic.com/

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
36.196
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Har du huket av for iTunes-intergrasjon under sqeezebox (LMS) - innstillinger?
Gjør man det, skal vel egentlig alt som vises i iTunes også vises på squeezeboxene.
(ikke at jeg gjør det, men det har jeg nå hørt...).

EDIT: det skal vel være nødvendig hvis man ikke har bilder i taggene, men kun i foldere. ITunes plasserer vel bildene i egne foldere og ikke i albummappene.

Topp Bunn