Ja, den skrått under :-[ :-\ .......bare Macintosh HDotare skrev:Macmini disk og Macmini HD? Det står "320.07 GB ST9320325A ". Snakker du om noe annet?
Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
Som på bilde i svar 34, og da har jeg markert macminiens HD oppe til venstre selv omdet var grått (det gikk å markere det)
KW
DiskVerktøy vil etter min erfaring ikke reparere slike feil du har på volumet og da må det mere spesialist programvare til ala DiskWarrior som nevnt i mitt innlegg tidligere.KW skrev:Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
Som på bilde i svar 34, og da har jeg markert macminiens HD oppe til venstre selv omdet var grått (det gikk å markere det)
KW
KW
Alt bør prøves før du begynner med betal programvare.digiman skrev:DiskVerktøy vil etter min erfaring ikke reparere slike feil du har på volumet og da må det mere spesialist programvare til ala DiskWarrior som nevnt i mitt innlegg tidligere.KW skrev:Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
KW
KW
litt avhengig av hva programvaren kosterjohnnygrandis skrev:Alt bør prøves før du begynner med betal programvare.digiman skrev:DiskVerktøy vil etter min erfaring ikke reparere slike feil du har på volumet og da må det mere spesialist programvare til ala DiskWarrior som nevnt i mitt innlegg tidligere.KW skrev:Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
KW
KW
Ut fra hva jeg har skrevet om hva og hvor lite jeg har liggende på selve macminien, hva riskikerer jeg og hva skjer ved å bare legge inn alt på nytt fra begge installdvdeene?digiman skrev:DiskVerktøy vil etter min erfaring ikke reparere slike feil du har på volumet og da må det mere spesialist programvare til ala DiskWarrior som nevnt i mitt innlegg tidligere.KW skrev:Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
KW
KW
Hvorfor ? Det må da være bedre og prøve med det innebygde verktøyet som er gratis uavhengig om betal programvaren er billig eller ikke.65finger skrev:litt avhengig av hva programvaren kosterjohnnygrandis skrev:Alt bør prøves før du begynner med betal programvare.digiman skrev:DiskVerktøy vil etter min erfaring ikke reparere slike feil du har på volumet og da må det mere spesialist programvare til ala DiskWarrior som nevnt i mitt innlegg tidligere.KW skrev:Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
KW
KW
det kan jo ta en del tid å prøve seg fremjohnnygrandis skrev:Hvorfor ? Det må da være bedre og prøve med det innebygde verktøyet som er gratis uavhengig om betal programvaren er billig eller ikke.65finger skrev:litt avhengig av hva programvaren kosterjohnnygrandis skrev:Alt bør prøves før du begynner med betal programvare.digiman skrev:DiskVerktøy vil etter min erfaring ikke reparere slike feil du har på volumet og da må det mere spesialist programvare til ala DiskWarrior som nevnt i mitt innlegg tidligere.KW skrev:Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
KW
KW
Helt enig, men det får jeg jo ikke gjort ref. tidligere innlegg.johnnygrandis skrev:Hvorfor ? Det må da være bedre og prøve med det innebygde verktøyet som er gratis uavhengig om betal programvaren er billig eller ikke.65finger skrev:litt avhengig av hva programvaren kosterjohnnygrandis skrev:Alt bør prøves før du begynner med betal programvare.digiman skrev:DiskVerktøy vil etter min erfaring ikke reparere slike feil du har på volumet og da må det mere spesialist programvare til ala DiskWarrior som nevnt i mitt innlegg tidligere.KW skrev:Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
KW
KW
$9965finger skrev:litt avhengig av hva programvaren kosterjohnnygrandis skrev:Alt bør prøves før du begynner med betal programvare.digiman skrev:DiskVerktøy vil etter min erfaring ikke reparere slike feil du har på volumet og da må det mere spesialist programvare til ala DiskWarrior som nevnt i mitt innlegg tidligere.KW skrev:Surrer litt her, mener diskrettighet kontra disk, altså diskrett. er grått og disk er sort under verifiser og rep på begge.KW skrev:Ikke macmini disk nei men macmini HD.
KW
KW
På alle mine Mac systemer lager jeg jevnlig en kloning av systemdiskene både til server og til eksterne USB tilkoblede disker.KW skrev:Jeg kommer litt senere til å reinstallere OS og programmer, dersom ingen kommer med forslag og tro på hvordan jeg eventuelt får kjørt Diskrettighet.rep.
Akkurat det er vel enkelt, men så kommer jeg til det eventuelle samspillet med den eksterne HD med musikkfilene på, og det trådløse og alt dette som jeg har lett for å surre med og ikke huske div. o.s.v.
En del skal vel gjøres etter en reinstall og dermed "ny" macmimi.
Kanskje overdriver jeg frykten for dette, men...........noe det er lurt å gjøre underveis ved nytt oppsett?
Hva med PM (PureMusic) som jo nå blir borte, det bør vel være mulig å få hentet inn ny kode, siden den jo er kjøpt og betalt.
Mvh.KW
Du må først gå inn i DiskVerktøy å se om du klarer å slette den der først.KW skrev:Jaja så enkelt var det.
Marker disken du vil innstallere OS på............................helt blankt felt ;D
Mvh.KW
Bruk Mac OS Extended (journalført) På Navn kan du skrive in det du ønsker oppstartdisken skal hete. F.eks MacHD er vanlig.KW skrev:Jeg er der nå..........så skal jeg markere den øverste (320.07 GB ST9320325A) , men så skal jeg angi format og navn.
Hva er formatet og hva er navnet 5-6 alt. på format............. og navn? Hva skal jeg skrive der og må/bør disse feltene fylles ut?
Har forresten funnet PM coden i den originale mailen fra Channel D, det var da noget 8)
Mvh.KW
Om du er igang med installasjonen er resten ganske selvforklarendeKW skrev:Takker, da er det i gang, men når jeg er helt ferdig det vet jeg jo ikke og slettes ikke om resten går problemfritt.
Siden jeg så godt som aldri er eller har vært borti dette (som jeg driver med nå og data generelt), så blir jeg hele tiden engstelig for å foreta feil grep, som kanskje medfører ytterligere problemer.
Mvh.KW
Jeg har jo vært inne på at jeg ikke har satt opp TC til å ta backup fra også Macmini eller om det nå blir omvendt (satt opp mini)johnnygrandis skrev:Om du er igang med installasjonen er resten ganske selvforklarendeKW skrev:Takker, da er det i gang, men når jeg er helt ferdig det vet jeg jo ikke og slettes ikke om resten går problemfritt.
Siden jeg så godt som aldri er eller har vært borti dette (som jeg driver med nå og data generelt), så blir jeg hele tiden engstelig for å foreta feil grep, som kanskje medfører ytterligere problemer.
Mvh.KW
---
Super Duper er ett utmerket program for å klone disken og utrolig enkelt å bruke. Om uhellet er ute kan du starte fra USB disken og eventuelt klone disken tilbake igjen til oppstartdisken før du fikk problemer. Jeg kloner ett sparse image på Nas disken som jeg kan starte ifra, har reddet meg mer enn en gang ;D