S
Stover
Gjest
Forslag til cd kjøp som favner over det viktigste?
Liege and Liefstover skrev:Forslag til cd kjøp som favner over det viktigste?
Har aldri hørt den plata. Takk for tipset. Skal lete litt.otare skrev:Absolutt. First light finnes som nevnt ikke på CD, men jeg har et gammelt opptak på kassett (av alle ting) som jeg ikke har hørt på mange år (Tandbergen er pakket ned ). Den er like fin som de andre, så det må være noen opphavsrettsproblemer som gjør at den ikke er tilgjengelig.
Takker!otare skrev:Sporliste for First light:
Restless highway, Sweet surrender, Don't let a thief steal into your heart, The choice wife, Died for love, Strange affair, Layla, Pavanne, House of cards, First light
Både Died for love og Strange affair har jeg funnet som videoer på YouTube.
stover skrev:Her er det ingen som har kuppet noen tråd.
For min del begynte dette med at jeg så en norsk film her på jobb (en møkkafilm forresten). Det ble spillt en låt som gikk rett hjem hos meg. Fant etterhvert ut at det var Fairport Convention og Linda Thompson som sang. Jeg finner ikke tilbake til tittelen på låta.
Siden jeg har en cd med Richard Thompson "You? Me? Us? som jeg også liker veldig godt ville jeg prøve ut førstnevnte.
Det var denne James Taylor- Joni Mitchell ?? aktige sounden som appelerte til meg. Rolig, melodiøst og fin flyt.
Da blir det kanskje lettere å plassere Fairport Convention epoke??
Filmen heter forresten Kunsten å være negativ. For en idiotisk tittel og for en lavmål film
Shoot out the lights er jo allmenn kjent som den beste oppbruddplaten noensinne, ved siden av Blood on the tracks, naturligvisotare skrev:Nytter ikke med "Best of..." for Richard and Linda Thompson - der må man ha hele pakka:
I want to see the bright lights tonight
Shoot out the lights
Pour down like silver
Hokey Pokey
First light
Det var vel det de spilte inn før de skilte lag. Dessverre er ikke First light utgitt på CD enda. Men det finnes ikke et dårlig kutt på noen av de platene.
Og hvis du liker gitar - hør på Dargai på "Pour down like silver".
Mange av FPs sanger er jo tradisjonelle forlkeviser. Men en av mine favoritter på norsk, med en glimrende norsk versjon av Matty Groves er Convivium. Et obskurt norsk viseband som ga ut en plate på Bokklubben/Polydor/Nordisk label en gang på tidlig 70tall.otare skrev:Kjapp quizz:
Hvilke norske band har lagd cover av Fairport/Richard Thompson sanger, og hvilke sanger?
'There was a manic feeling in the air'Gjestemedlem skrev:Liege and Lief
Fantastisk Plate med Sandy Denny på vokal.