Falcon Acoustic LS3/5a - Editors Choice!

Hifi Pig har nå testet Falcon Acoustic sin LS3/5a monitor og likte det de hørte.

"A stunningly good speaker that excels with vocal reproduction and acoustic instruments, though they can do well-produced techno very well too – with obvious low-end limitations. They don’t go low, and some will want to reinforce them with sub/s, but if you can forgive them this you will have a speaker that is accurate and with possibly the best midband performance you could hope for. They won’t play at concert hall levels but do go plenty loud enough."

Hele testen kan leses her:
https://hifipig.com/falcon-bbc-ls3-5a-gold-label-loudspeakers/

Se gjerne mer info og priser på vår nettside:
https://malaaudio.no/Produkt/SEARCH/1005604/Falcon-Acoustics-BBC-LS35A
 

Vedlegg

Kommentarer

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.519
Antall liker
9.669
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det er nesten så jeg angrer på at jeg solgte mine originale LS3/5A for 3000 kr en gang i tiden..... 😀
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Det er stor forskjell mellom nye elementer og delefilter mot de gamle. Dem har stort sett stivnet og komponentene elles har endret seg. Vi snakker kanskje om 20-30 år.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Selger ikke mine unde 10k nå:cool:
Solgte mine for kr.7000 for et par år siden. Fortsatt strøkne med original emballasje. Gikk til en danske. Angrer egentlig ikke heller. Litt bortkastet å ha så mye verdier som ikke er i bruk, fant jeg ut. Dessuten har jeg fortsatt ProAc 1SC som jeg setter en del høyere, selv om jeg alltid har likt LS3/5A. 1SC ryker vel ut, den også, etter hvert.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.519
Antall liker
9.669
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Mine ble solgt i 85 :) og erstattet med et par Acoustat elektrostater......
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.826
Antall liker
952
40k for syltynn lyd.
 

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Innlegg
398
Antall liker
231
Torget vurderinger
14
Selger mine LS3/5A nå :(. Det er noe helt spesielt ved de, men dessverre ser det det ut som om de krever mye mer enn forsterkeren min kan levere til de.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.623
Antall liker
1.487
Sted
Sunndalsøra
Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg hatt Rogers LS35/A siden 78. Da kostet de 3500k. Noe som ikke var betraktet som dyrt den gang, når en da tenkte hva de kunne prestere i forhold til de beste Highend eller Stat of the art som denne type høyttalere ble kallt. Da ble de sammenlignet me Beveridge elektrostater, Dalquist DQ10, Quad ESL elektrostater o.l. Stax SR-X var også en referanse på den tiden når det gjalt mellomtone. LS3 5/A var en av referansene på alt over 100 Hz. Men egentlig er den bassen de kan gjengi veldig presis. Det har skjedd veldig lite når det gjelder utvikling av høyttaler elementer. Disse KEF elementene hadde en variabel kvalitet, da en viss prosent ble ''kassert'' da de skulle velges og pares ut av produsentene av LS3 5/A. De som blir produsert i dag, har sikkert en gjevnere 'kvalitet'' /kontroll etter produksjon.
LS3 5/A er en pointsource nærfelts monitor med veldig presist og fokusert lydbilde. Noe som gjør at den ikke er så populær blant enkelte. Da valgt de heller en mere lettdreven monitor..
 
Sist redigert:

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.931
Antall liker
585
Lyden er nok tynn under den frekvensen der de slutter å lage lyd. Over der er den knall!
Der er vel pensjonen min, har ett sett Rogers og ett sett Audiomaster, helt strøkne. Venter på kjøpere, eller beholder til vi eventuelt må flytte i knøttliten leilighet.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.564
Antall liker
1.467
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Jeg heller til K.H konklusjon i Innlegg #5 angående nivå på 3/5a i forhold til 1SC. Har selv hatt begge i hus.
 

Informasjon om bruker

MalaAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.499
Link til alle artikler
1044
MalaAudio sine annonser
Bransjenyheter
Mala Audio på Vestlandsturné - Stavanger-Haugesund-Bergen!

Mala Audio på Vestlandsturné - Stavanger-Haugesund-Bergen!

  • 6
Mala Audio på Vestlandsturné! Vi vil ha med flere spennende oppsett på turen, og det vil være mulig å oppleve høyttalere og elektronikk fra blant annet: Børresen, Aavik, Axxess og Marten. Vi har...
Fortsett
Bransjenyheter
Opplev X-serien fra Børresen under vårmessen!

Opplev X-serien fra Børresen under vårmessen!

  • 0
Børresen sin X-serie består nå av fire modeller - X1, X2, X3 og X6. X-serien har en unik prestasjon i forhold til pris og imponerer anmeldere og kunder over hele verden. Kom innom for en demo og...
Fortsett
Bransjenyheter
I morgen starter vårmessen hos Mala Audio!

I morgen starter vårmessen hos Mala Audio!

  • 1
Fredag og lørdag 12.-13. april blir det tradisjon tro vårmesse hos Mala Audio! Kom innom å opplev en rekke spennende oppsett og produkter. Det vil også bli et stort bruktmarked! Åpningstider...
Fortsett
Bransjenyheter
Få med deg Marten Quintet2 under vårmessen 12.-13. april!

Få med deg Marten Quintet2 under vårmessen 12.-13. april!

  • 0
Marten Quintet 2 spiller under vårmessen sammen med flaggskipene i BHK serien fra PS Audio. Dette er en meget vellykket kombinasjon som må høres...
Fortsett
Bransjenyheter
Stort bruktmarked under vår messen!

Stort bruktmarked under vår messen!

  • 1
Under årets vårmesse blir det egen avdeling for brukt hi-fi! Se vårt bruktmarked på nett: https://malaaudio.no/bruktmarked/se-alle https://malaaudio.no/bruktmarked/se-alle/hoyttalere-brukt...
Fortsett
Bransjenyheter
Akustikk kveld - Grunnlaget for lyden! Torsdag 25.4

Akustikk kveld - Grunnlaget for lyden! Torsdag 25.4

  • 0
Akustikk kveld - Grunnlaget for lyden! Torsdag 25.4 kl 18-21 Mala Audio inviterer til en kveld viet til akustikk og forståelse av lyd i rommet sammen med akustiker Allister Kindingstad! Akustikk...
Fortsett
Topp Bunn