Fantastisk RIAA... Hva da?

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
For å ikke lage noe mer OT i en annen spennende tråd her på vinylavdelilgen, så velger jeg å starte en ny en.
Saken er nemlig den, at jeg oppe i den tidligere annonserte "nedtrappingen", har satset på vinyl og hodetelefoner.
Nå nettopp er hodetelefonene supplert med noen av de mest dynamiske høyttalere jeg har hørt noensinne.
Nedskaleringen er blitt en omprioritering og jeg digger musikk som aldri før.

Jeg har nå en William Heart/Linsley Hood RIAA, med custom PSU. Hele greia er laget av en kunnskapsrik mann her på sentralen, og det lyder godt. Når jeg nå sitter og tenker etter så låter den ikke dårligere enn den RIAAen som satt i linjetrinnet EAR 864 som jeg tidligere hadde. På noen parametere faktisk bedre ;)

Jeg tenkte å prosjektere et enda bedre RIAA etterhvert, da jeg føler det er mye å gå på i forhold til vinyl oppsettet forøvrig.

Rudi nevner noe i en anne tråd, som han holder litt til brystet, men jeg hadde håpet at han kanskje ville la seg fravriste sin hemmelighet. Om ikke her i tråden, så kanskje på PM? ;)

Ellers så håper jeg at dere andre kunnskapsrike vinylfolk kan tipse meg om hvilke greier jeg bør kikke nærmere på?

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
27.303
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Parelius - den seileren - driver til stadighet og ymter om Herron. Nå har jeg hatt gleden av å høre både Schwarzkopf og Sinatra synge gjennom utgaven med grønne lysdioder, og det var en vederkvegelse.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Det var dumt og u-gjennomtenkt av meg og nevne noe om riaa'en i første omgang.
Det er snakk om en ny full ballansert high end riaa fra en kjent produsent som skal komme på markedet "snart"........... akurat det skulle den i fjor også, så når den kommer vet jeg ikke og jeg kan desverre ikke si noe mere om det hele, som sagt dumt av meg og nevne den i det hele tatt, beklager det, var liksom ikke innom tankegangen at dette vil bli ært-ært opplegg for noen før jeg skrev/nevnte det hele.

Forøvrig kan jeg si at hvis litt flere maser litt på Mr Abrahamsen om riaa så vet jeg at han har tegningene klare på en super riaa som er basert på det gamle store riaa kortet fra EC-3 som var veldig bra, men med masse modifiseringer og update's, har troen på at dette kan bli veldig bra fordi utgangspunktet var veldig bra.
Men hvis ingen eller ikke nok folk viser interesse for det så blir det neppe noe av heller.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.183
Torget vurderinger
6
Får vel være så freidig å hviske Aesthetix Rhea. Kanskje er jeg litt preget av fryd og entusiasme over nyanskaffelsen, men de første timers tilspilling vitner om en meget habil riaa konstruksjon. Dynamikken, oppløsningen og musikaliteten er noe helt annet enn jeg har vært vant med før. Kanskje Rudi kan supplere meg litt, siden han sannsynligvis har fått spilt inn sitt eksemplar av arten?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.911
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Jeg kan ikke det gitt da jeg bare har tatt den ut av esken, montert inn rørene prøvd at den virket og så pakket den ned igjen.
Har hatt (dvs har fremdeles) flere riaa'er på besøk og flere kommer det + at vi driver med salg av leilighet og det ting til det nye huset, skulle ønske døgnet hadde hatt 40 timer enkelte dager, men til høsten DA blir det bedre.............. kanskje ;)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.912
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
gut_man skrev:
Får vel være så freidig å hviske Aesthetix Rhea. Kanskje er jeg litt preget av fryd og entusiasme over nyanskaffelsen, men de første timers tilspilling vitner om en meget habil riaa konstruksjon. Dynamikken, oppløsningen og musikaliteten er noe helt annet enn jeg har vært vant med før. Kanskje Rudi kan supplere meg litt, siden han sannsynligvis har fått spilt inn sitt eksemplar av arten?
Ikke freidig å hviske Aesthetix Rhea. Og når saker og ting begynner å løsne hos deg, håper jeg du har lyst å ta det med under armen så vi kan få prøve det ;)

Artemis Labs PH-1 så lekkert ut, og får tydeligvis god kritikk. Forøvrig et MM RIAA?! Hadde vært morro med noe som jeg kunne justere til å passe Frogen helt optimalt :)

Herron må jeg jammen lese litt mer om!!

Rudi..... Takk for innsikten. Synd det ikke er noe som er komersielt enda. Du er allikevel velkommen til å foreslå et godt alternativ! :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
28.831
Torget vurderinger
27
Artemis fåes i high og low gain. De låter godt begge to, uten at jeg i farten skal begi meg inn på sammenligninger.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
8.946
Torget vurderinger
1
Audio Research PH-5 ER en fantastisk RIAA. Bare så det er sagt...... ;)

Topp Bunn