S
Syncrolux
Gjest
Jeg ser dette uttrykket dukker opp av og til i flere forskjellige sammenhenger. Men hva betyr det egentlig? Går det an å henge en troverdig vitenskapelig forklaring på uttrykket?
Bare å snu pluss og minus på høyttalere det ...Jeg tror noen (eller mange) mener at signalet ikke er fasevendt.
Ut har samme fase som inn.
Nå har det seg slik at "alle" forsterkertrinn vender fasen 180 grader.
Jeg mente fasekorrekte, i form av viktigheten av fasekorekte delefiltere, kanskje på sidelinjen men så ufattelig viktig - når det er gjort riktig. Slettet innlegget.@MusicBear Et godt eksempel på bruken av ordet der ja. Dessverre bare tatt ut av lufta, siden det ikke på noen måte kan relateres til fase.
Ikke katode- og emitterfølgere... -Nå har det seg slik at "alle" forsterkertrinn vender fasen 180 grader.
Ikke nødvendigvis.. konstant fasedreining er også en løsning, slik som i Linkwitzfiltre... nettopp fordi vi ikke hører lineærfasedreining. Store ulineariteter i fasegang er derimot ofte hørbart.Jeg mente fasekorrekte, i form av viktigheten av fasekorekte delefiltere, kanskje på sidelinjen men så ufattelig viktig - når det er gjort riktig. Slettet innlegget.
Hva er fasekorrekte delefiltre?Jeg mente fasekorrekte, i form av viktigheten av fasekorekte delefiltere, kanskje på sidelinjen men så ufattelig viktig - når det er gjort riktig. Slettet innlegget.
Hvorfor gjør man bare ikke om på pluss og minus på forsterkerterminalene isteden? Eller kan pluss være i motfase uten å være minus, og minus i motfase uten å være pluss? Men hvis utgangstrinnet snur pluss til minus og vi kaller det minus i stedet for pluss, er det ikke plutselig fasekorrekt igjen da?Bare å snu pluss og minus på høyttalere det ...