Favoritt bassist

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Flink og riktig er ikke det samme, men begge deler kan være favorabelt. :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Det mangler mye på at han kan kalles dyktig. Bra at Stones har fått med Darryl Jones
    Nå måtte jeg tilbake og høre «Sympathy for the devil.» i orginaltapning.

    ….

    Neida. Det er helt perfekt spilt. Ville ikke flytta et anslag et millisekund.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Det var Keef som spilte bass på "Sympathy..." - som på mange andre innspillinger. Wyman var slett ikke dårlig. Hør på
    liveinnspillingen av "Route66" som ligger på YouTube.
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.721
    Antall liker
    4.395
    Sted
    Nøtterøy
    Etter å ha vært på flere Mezzoforte konserter så har denne karens soloalbum blitt spilt mye. 😁
     

    Vinyllover

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2021
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    1.445
    Sted
    Seljord
    Den godeste Wooten er ikke en sirkusbassist. Bare hør hva han gjør sammen med Bela Fleck f.eks.

    Men jeg er ikke så sikker på at Victor Wooten ville gjort skam på AC/DC eller noen som helst annet, han er like fleksibel og altetende som f.eks Pino Palladino, Darryl Jones eller Nathan East.

    Sirkusbassister er sånne som Jaco Pastorius, Mark King, Marcus Miller ....

    Cliff Williams er strålende synes jeg, i AC/DC da vel å merke. En annen litt undervurdert bassist er Paul Mc Cartney.
    King og Miller går rett på topp 3 på min liste !
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Det mangler mye på at han kan kalles dyktig. Bra at Stones har fått med Darryl Jones
    Rolling Stone Magazine har ham som 23/50, sammen med størrelser som Mingus, Charlie Haden, Stanley Clarke, Jaco Pastoriur - og Carol Kaye, så helt ubrukelig kan han vel ikke være?
    Leland Sklar er nr 49…
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har tellinga på hvor mange sekstendelsnoter Cliff Williams har spilt?
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.464
    Antall liker
    885
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Rolling Stone Magazine har ham som 23/50, sammen med størrelser som Mingus, Charlie Haden, Stanley Clarke, Jaco Pastoriur - og Carol Kaye, så helt ubrukelig kan han vel ikke være?
    Leland Sklar er nr 49…
    Jaco Pastorius er nr 8 og det er ikke en plass for høyt. Min absolutte favoritt bassist. Det han gjorde med Weather Report og Joni Mitchell er fantastisk musikk. Stanley Clarke er også en favoritt.
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.957
    Antall liker
    11.765
    Sted
    Hus
    Nathan East, David Hungate, Chuck Rainey, Neil Stubenhaus er jo kjente for å være av ypperste klasse sessionbassister. Kan jo ta med Mark Clark og Paul Newton fra Uriah Heep og Colosseum. Sjekk ut 10 munutters versjonen av Why fra 1971, Snakket med Paul Nerwton om hvem som var skydig for den basslinjen, og det hadde vært begge to på hvert sitt opptak.
     

    J.O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.02.2007
    Innlegg
    652
    Antall liker
    453
    Torget vurderinger
    24
    Jaco Pastorius er nr 8 og det er ikke en plass for høyt. Min absolutte favoritt bassist. Det han gjorde med Weather Report og Joni Mitchell er fantastisk musikk. Stanley Clarke er også en favoritt.
    Må innrømme at jeg hadde satt en litt annen rekkefølge på den lista personlig.
    Og hvor er Scott LaFaro? Når han kom snudde han rundt på alt..
    Ang Jaco så fortalte min venn Rune Klakegg at når de fikk høre han på plate første gang så skjønte de ikke hva slags instrument det var de hørte engang..
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    En av mine favoritt musikere, som også var bassist. (Charles Mingus)

    mingus piano2.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn