Fedex

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.952
Antall liker
3.705
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
blir FedEx pakker utlevert av posten, eller har de sine egene utleveringer/ andre samarbeidspartner?

takk for hjelpen
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.833
Antall liker
1.415
Sted
Steinkjer
Alt etter hvilken fedex tjeneste pakken blir sendt som, om jeg husker riktig har jeg både hentet på posten og jeg har fått levert på døren av dhl... Som sagt om jeg husker rett :)
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Hei!

Noen med ytterligere erfaring med FedEx her?

En vare jeg har bestilt ble hentet i Tyskland ca. klokken 15 på tirsdag denne uke. Allerede onsdag morgen kom den til landet, noen timer senere ferdig tolldeklarert.
Men så: sporing viser at den har ligget i Lillestrøm siden kl.15 i går, og at den tilsynelatende håndteres videre av samarbeids partner. Og nå er levering plutselig ikke før 7 april.

Skjønner dette med påske og fridager, men FedEx sa at ved bestilling av ekspress pakke, så skulle den komme på døren okkesom. Da har de altså en partner i Norge som ikke jobber noen påskedager.
Er det greit a`? Mener: Har jo betalt for express pakke.
Ikke noe store Høvding og levering dagen etter her nei.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Opplevde det samme. Da med TNT.
De samarbeider med Bring/posten.
Pleier å stoppe opp der dessverre.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Huffda. Og Bring lukker helt ned og gjør ingen leveringer på helligdager og lørdager da?
Da blir det ingen ekspress levering tyder det på.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.903
Antall liker
13.166
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
samme her...nye bronse horn og adaptere fra Schenzen i Kina til Norge 2 dager, så fikk Posten tak i det og istedet for hjemkjøring i går , er beregnet hjemkjøring 7april!
 

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
628
Antall liker
663
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Synes ofte det er noe krøll med FedEx. Har brukt DHL for det meste. Litt over to dager fra Seoul og Yokohama til dørstokken sist mnd. FedEx brukte 8 dager fra Tokyo, og da gikk mesteparten av tiden på Lillestrøm.
 
  • Liker
Reaksjoner: LMC

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Takk for feedback kara, lærer stadig noen nytt. Ikke mer bruk av FedEx på meg når kjeden ikke funker gjennom Norge.
Man får smøre seg med den berømte tålmodigheten.
 

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
1.465
Antall liker
885
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Jeg bruker alltid DHL,men tror ikke de leverer på helgedager eller Lørdager de heller,i hvertfall ikke her jeg bor.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Jeg bestillte vare fra us med UPS og har vært i transitt i Oslo siden 11 mars. Venter ennå, UPS vet ikke mer enn meg, svarer bare at jeg må ha tålmodighet, men forhandler garanterer at den kommer fram...
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.685
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Jeg bestillte vare fra us med UPS og har vært i transitt i Oslo siden 11 mars. Venter ennå, UPS vet ikke mer enn meg, svarer bare at jeg må ha tålmodighet, men forhandler garanterer at den kommer fram...
Snakker vi om UPS Express eller vanlig UPS? Som regel kommer varer sendt med UPS Express på under to døgn fra USA.
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Snakker vi om UPS Express eller vanlig UPS? Som regel kommer varer sendt med UPS Express på under to døgn fra USA.
Vanlig UPS, tok vle 3 uker før den var i Oslo, deretter helt stopp iallefall sålangt.
 
2

2xJ

Gjest
UPS leverer vel express selv ? Og benytter seg av tredjeparter ved ordinær frakt, slik som dem fleste benytter seg av.....
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.685
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
UPS, DHL og FedEx leverer ekspress-sendinger selv på døra, i hvert fall hos meg og jeg bor svært sentralt. Sendinger som ikke er ekspress leverer de med Bring eller PostNord og da tar ting tid. Ekspress koster noe mer, men jeg har erfaring med at det er verdt prisen. En gang oppdaget jeg på en onsdag ettermiddag at vadebuksene mine var defekte og gjennomhullet . Jeg bestilte nye fra Montana og de ble levert av UPS på døra fredag formiddag 44 timer senere og helgens fisketur var reddet.
 
  • Liker
Reaksjoner: 2xJ

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Min sending som er FedEx Express brukte 17 timer fra pick up lokalt i Tyskland, fly via Frankrike CDG, til den så ble hurtig tollbehandlet ferdig i Norge. Hadde håpet den skulle komme i dag til Bodø. Ser ikke ut til at de leverer selv på døren, eller stresser fælt med å gjennomføre leveransen

Saturday, April 3, 2021
3:20 PMLILLESTROEM NOAt local FedEx facility
Wednesday, March 31, 2021
3:11 PMLILLESTROEM NOIn transitTendered to authorized agent for final delivery
 

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
3.685
Antall liker
2.287
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
4
Min sending som er FedEx Express brukte 17 timer fra pick up lokalt i Tyskland, fly via Frankrike CDG, til den så ble hurtig tollbehandlet ferdig i Norge. Hadde håpet den skulle komme i dag til Bodø. Ser ikke ut til at de leverer selv på døren, eller stresser fælt med å gjennomføre leveransen

Saturday, April 3, 2021
3:20 PMLILLESTROEM NOAt local FedEx facility
Wednesday, March 31, 2021
3:11 PMLILLESTROEM NOIn transitTendered to authorized agent for final delivery
Da har du den åpenbare løsningen, flytt til et sted FedEx leverer selv. ;)
 
  • Haha
Reaksjoner: 2xJ

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Tror de sender med esel til Bodø. Sist jeg fikk noe med fedex brukte pakken 13 dager fra Lillestrøm til Bodø. Gikk fort over Vestfjorden dog.....
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Ja, du virker å ha rett i transportmetode. Pakken ligger fortsatt hos FedEx. Firmaet som har sendt pakken fra Tyskland pusher for oppdateringer. Samme gjør jeg. Prøver man å ringe, så blir det stille etter ventemusikken, Chat er ikke påslått, email = ingen respons. Og pakken har nå vært 9 dager i Lillestrøm, etter tolldeklarasjon osv.
I mellomtid har jeg fått pakke fra Drammen på 2 arbeidsdager. Og all annen post går som normalt.
Begynner å mistenke at noe har hendt med pakken, håper jeg ikke får rett.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.905
Antall liker
1.924
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Tror de sender med esel til Bodø. Sist jeg fikk noe med fedex brukte pakken 13 dager fra Lillestrøm til Bodø. Gikk fort over Vestfjorden dog.....
Og du fikk dessverre rett Voff. Etter eskaleringer fra sender, flere emails (Kom aldri til kundehjelp pr.telefon) fra meg til FedEx Norway, stadige statusendringer på web sporing som gjorde at jeg ventet hjemme 4 hele kvelder på pakken, så kom i dag en email fra FedEx i Sverige (tilsynelatende) som kunne fortelle at pakken lå på Bodø postkontor. Ja neidda så jodda så..
Det var heller ikke plankekjøring for Posten å finne frem pakken, men etter 15 dager i uvisshet etter tolldeklarasjon så fikk jeg omsider pakken!
Slikt kan jo skje, men det som var graverende her er at FedEx har vært helt fraværende underveis.
Aldri mer FedEx her.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
834
Antall liker
413
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
De eneste leverandørene som en kan stole på er DHL, og til en viss grad UPS Express.
Fedex Express er vel sånn noenlunde...

DHL er suveren, det er derfor de fleste bedrifter bruker de.
De bruker aldri mer enn 5 dager fra sending til mottak, nesten uansett hvor i verden det blir sendt fra.
Her i Europa tar det ca 3 dager, om du bestiller mandag formiddag, får du varene onsdag formiddag.
 
Topp Bunn