Feil med-/defekt Pickup eller...?

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
19.729
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Har forsøkt å bytte Pickup på TD145 (TP16 arm), men får kun svak lyd i høyre kanal. Venstre kanal er ok. Har målt og justert frem og tilbake på det som justeres kan, uten at dette har gitt noe resultat. Pickup er en ny Shure M75MB m/ny N75MB stift.

Har koblet:
Grønn > til RG
Blå > til LG
Rød > til R
Hvit > til L

Stusser også litt over det som ser ut som enden av en loddesko som sitter rundt RG-pinnen? Denne sitter fast, men skal den være der?

Symptom 2 er at jeg får brum i høyre kanal - altså den med svak lyd når jeg tar på headshellet.

1.jpg

Setter jeg tilbake den gamle Pickup er alt ok.

Hva kan være feil?

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.156
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Den du kaller loddesko mot RG er jording av kapsling på pickup. Hvis din vanlige pickup er i orden, og denne ikke er det rimelig å tro at denne er defekt.
Du kan måle motstand i hver spole med multimeter

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.156
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Mål motstand mellom RG og R og tilsvarende mellom L og LG.
Når jeg måler på en her får jeg 700 (0,7 kohm) på begge sidene.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
19.729
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
^ Da ligger sannsynligvis feilen der da. Får ,698 mellom L/LG og ingen reaksjon på multimeteret mellom R/RG.
Enda godt den er kjøpt av forhandler her i Oslo da m/garanti - og ikke av "enellerannen" fra andre siden av kloden på Ebay:)
Får kontakte forhandler i morgen.

Takker for hjelp.

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Antall liker
19.729
Sted
Oslo
Torget vurderinger
14
Da har jeg fått byttet PU´n. Denne måler ihvertfall likt og med riktige verdier før montering. Så får vi se om det blir lyd i begge kanaler nå.

Hvilket det ble:)

Sist redigert:
Topp Bunn