Fiat Multipla - flerbruksbil - Bra/dårlig design

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Finnes nok av flerbruksbilder som ser helt like ut, den ene naboen har en Opel Zafira den andre har en VW Touran...mainstream...kjedelig...

Vurderer noe sånt http://www.finn.no/finn/viewimage?f...+km.,+kr.+130.000,-&sid=9a3S_0y9i137453&pos=6- synspunkter? :)

- ulempen er nok LAV annenhåndsverdi, men tror Fiat har et uforholdsmessig dårlig rykte i N kvalitetsmessig. Ble btw registrert 1 ny Fiat Multipla i N i 2004...

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Re: Fiat Multipla - flerbruksbil - Bra/dårlig desi

Flerbruksbilder = flerbruksbiler :)

L

Ludo

Gjest

Hmmm, den har jo et annerledes design da - skal absolutt ha for det. Og Fiat har modeller som er gode å kjøre. Men jeg synes rett og slett den ser helt grusefull ut...

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

Mulig "grusefull" er poenget...Ludo, hvorfor er den grusefull?

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2

Noen i "frueslekta" har en.....grei bil det. ;)
Nå er forøvrig herren i huset som har den "Fiatoman" og digger ellers det meste som er made in Italy. ;D ;D

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

He he - tipper grei bil, men ser at det i Norge ble registrert 1 ny Multipla i 2004...men i mitt hode gjør det den enda mer interessant...made in Italy er ikke feil :)

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2

De aller fleste som går i Norge er vel bruktimp., vet ikke om disse kommer opp som ny reg. ::)
Den de har er i svart met. og med litt fete 17" hjul, så ser den slett ikke så gal ut. 8)
Den er ikke så stor inni som en kanskje skulle tro. ;)

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

Ifht. interesse ser jeg på finn.no at antallet Multipla tilsalgs har økt fra 10 til 14 ila 1 mnd, men ingen er solgt. Uansett er jeg klar for 1...arkitekten og jeg kan ikke ta feil...form er viktig...for å skille seg ut :)

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2

Så lenge du kjøper brukt, er jo annenhåndsverdien til din fordel. ;)
Sikkert mye bil for penga. :)

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen

Det var en kåring av de styggeste biler for litt siden. Fiat Multipla var ikke blant dem merkelig nok:

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
442
Sted
Bergen

Ps: den ser ut som noe Frode Øverli kunne ha designet i "Pondus"

L

Lydtekniker

Gjest

Dæven steike, for en banebrytende frastøtende konstruksjon...

L

Ludo

Gjest

Mulig "grusefull" er poenget...Ludo, hvorfor er den grusefull?
Det er nok denne kanten under frontruten som gjør det hele for min del. Panseret skal liksom gå jevnt med nedre del av frontruten og ikke som et digert blomsterbrett som her...

Men den er sikkert en flott kjøremaskin, om man ser bort fra utseendet... IMO

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.171
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1

6- seter; hvis du tar høyre sete i fremre og bakre rad ut kan du trille 2 sykler rett inn i ferdige stativer....det er noe med at form follows function som fascinerer med denne bilen, skjønn er den ikke men det er ikke de fleste rørforsterkere heller målt med tradisjonelle mål, men for freaken er det noe med at designen gjenspeiler hva forsterkeren gjør heller enn å bøye seg for tradisjonelle estetiske kriterier.  

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

Hei :)

- "Panseret skal liksom gå jevnt med nedre del av frontruten... " det at panseret ikke begynner på det "vanlige" stedet er det som gjør denne bilen...den ligner ikke på noen av de andre, den har særpreg og er funksjonell...andre lignende biler går det jo mange av på dusinet...som sagt naboen har en Opel Zafira...gjeeeeesp ;-)

L

Ludo

Gjest

Hei :)

- "Panseret skal liksom gå jevnt med nedre del av frontruten... " det at panseret ikke begynner på det "vanlige" stedet er det som gjør denne bilen...den ligner ikke på noen av de andre, den har særpreg og er funksjonell...andre lignende biler går det jo mange av på dusinet...som sagt naboen har en Opel Zafira...gjeeeeesp ;-)
Hehehe, joa - jeg vet at jeg er litt mainstream og litt sær ;)

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

he he, en Multipla utenfor vil kle Gallo ht innenfor...helt sikkert...begge er litt utenfor mainstream og som erato nevner følger form av funksjon - her begge steder... :)

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387

Jeg tar gjerne en Multipla anytime! Selv om jeg fint innrømmer at jeg er troende medlem av Norsk Fiatklubb ;) Som et lite PS kan man jo nevne at BilNorges automobil-leksikon Jon Winding Sørensen er en svært lykkelig Multipla-eier.

Eller hva med en Multipla Racing?

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Antall liker
3

Dæven steike, for en banebrytende frastøtende konstruksjon...
;D....veldig morsomt sagt..

Vet om (vet ikke om jeg tør innrømme det men) noen som har en slik doning. De er blitt veldig glad i den. Og barna elsker den (og det er vel viktig). De har hele ikke hatt noen spesiell problem med den.

Men ja....kjøper du en sånn må du nok regne med å eie den en stund. For om det ikke dukker om en som deg så er det vel heller slunkent med kjøpere.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1

Den der bulen under frontruta ser ut som en genial samlingsplass for roadkills !

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

"en genial samlingsplass for roadkills !" - ja, funksjonell bil - de italienske designerene tenkte på alt ;D

Ser "mitt" evt. objekt har sunket i pris til 125.000,- ...noen synspunkter på hva man bør by ???

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.373
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3

Du kan godt si om Touran at den ser kjedelig ut, for den vekker ikke akkurat oppsikt.

Jeg prøvde en Touran med 1.9 turbodiesel for en tid tilbake, og den er faktisk utrolig god å kjøre. Svært god kjørekomfort og fantastisk gode seter (for meg, ihvertfall). Utrolig billig i drift er den også med dette motoralternativet - selv med DSG-kasse (elektronisk styrt semiautomatisk girkasse), der du slipper å røre i grøten hele tida ;) Godt med utstyr har den også.

Hadde jeg ikke hatt bil allerede, så tror jeg godt jeg kunne levd med Touran, ja. Bare synd at det er dårlig stelt med flerbruksbiler som har diesel, firehjulstrekk og automat/semiautomat...

Johan-Kr

miata

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.01.2005
Antall liker
1

Ps: den ser ut som noe Frode Øverli kunne ha designet i "Pondus"
Minner meg litt om de damene Jokke pleide å havene opp med etter en fuktig kveld på byen...

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

Da er en sort metallic Fiat Multipla 2001 mod - 1,9 JTD (turbo diesel) gått 108 000 innkjøpt for 110K. Prøvekjørt og mange snudde seg, fler enn etter en RR Sport og andre luksusbiler...denne er unik, funky og cool... :)

- de fleste andre biler i klassen er utseende messig kjedelige...gjesp...Multiplaen er minst like kontaktskapende som f.eks hund...ser det ut til...he he

- sportslige kjøreegenskaper takket være bra motor og "bred" hjulføring - sitter som et skudd på veien :)

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0

I forbindelse med de bruktbilgarantier et forsikringselskap skal selge i samarbeid med KNA, så selger de visst ikke bruktbilgaranti for Fiat.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

- og det går helt greit. Betaler heller av egen lomme for å være unik...

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

;-)

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387

Gratulerer! Jeg må si jeg kjenner misunnelsen komme krypende :)

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

Takk epi, Fiat Mulitpla er uansett noe å vurdere...gjesp...finnes mye sånt der ute :)

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387

Jeg kom forresten over denne artige posten på et engelsk Fiatforum for en stund siden:

Andy Thrill: sorry dude in coventry for not waving

today i drove past another multipla and forgot to wave ,i completely forgot as i was just thinking about the other multipla that i had just seen at the roundabout ,my missus told me that the driver had just waved and felt like a right prat that i had forgot our kind gesture,i was daydreaming completely,at this rate there seems to be more and more multis on the road im gnna get a sore arm!!!
:D

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

Ikke dum den epi - bilhumor er undervurdert. Se opp for verkende "hilse"- armer...komme til å bli et slit...hilse-arm og tennis-albue...he he :)

Her er imidlertid noen "higlights":

Dagbladet skriver: BILER VI LIKER: Fiat Multipla

Pris: Tas ikke inn til Norge. Må bruktimporteres. Info: www.fiat.com

Et design som alle ler av, men som på under fire meter har plass til seks voksne menn, seks kasser øl og et lass selvironi. En opplagt vinnertype!

Andre kårer vinnere:
Car of the Year 2000 - BBC Top Gear
Best Family Car 2000 -BBC Top Gear
Best Compact MPV 2000 - Auto Express
Best MPV 2000- Channel 4 Driven
Best Family Car 2001 - BBC Top Gear
Best Used Car 2002 - Used Car Buyer
Best Family Car 2002 - BBC Top Gear
MPV Mastermind 2004 - What MPV & 4x4?

- ulempen er at det heretter blir umulig å gli anonymt rundt i nabolaget..he he

For de fleste vil det være sånn at man ser et lass Audi, BMW, Opel, Ford o.s.v. og sånn sett alltid vil ha en referanse til nye og gamle modeller - Fiat Multipla finnes det så få av at den hver gang man ser en vil fremstå som ny og anerledes...er jeg sikker på ;-)

T

Thomas1

Gjest

Har du vurdert Peugot 307 sw? Ikke fult så mainstream som Zafira og Touran. Prøvde forøvrig en Zafira opc. 06 modell. 240 hk. Føltes ikke helt mainstream å kjøre.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.769

Hvorfor feiget Fiat da de lanserte den nye Multipla? Den ser jo nesten ut som hvilken som helst MPV

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.371
Torget vurderinger
34

Hvorfor feiget Fiat da de lanserte den nye Multipla? Den ser jo nesten ut som hvilken som helst MPV
Ikke like spesiell denne nei.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2

Hei Thomas og hei Kontrabass :)

Tviler ikke på at Zafira opc. 06 modell. 240 hk føles anerledes å kjøre, men den er fremdeles en Zafira...og ser sånn ut...

...og Kontrabass - ja, synes også at Fiat ikke er like spesiell med siste modeller av Multiplaen. Det morsomme er at den danske Arkitekt fyren den ble kjøpt av reiser tilbake nå og har en "gammel" Multipla stående og vente på seg i Fredrikshavn. Den nye er "ingenting" som han sier...

...jobber selv med design og ville utfra mitt syn aldri vurdert en ny Multipla...i MPV klassen ville Renault RX4 kanskje vært et alternativ.

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.387

Hehe, 3 bøtteseter i bredden er et ganske morsomt syn :D

Topp Bunn