Fidelity 30

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
LydMekk skrev:
MaHa skrev:
Har til nå vært av den oppfatning at Fidelity, jo det skal jeg kjøpe, litt pga. at det er det eneste norske ekte hifi-blad, god underholdning osv osv. Men, nå må jeg si jeg er så fed up av alle disse repriser, kavalkader ol at jeg orker ikke å fornye abonnementet lenger. Synes jeg har lest om det samme i et års tid nå, det går i jorma og abrahamsen osv hele tiden. Dette er jeg ikke villig til å finansiere lenger. Beklager utbruddet, men nå må de virkelig se å øke lista litt, de har holdt på lenge nok til å kunne innse dette.
Enig. Fikk ny giro til fornyelse idag, skal tenke over om jeg skal betale for ett år til.


Tenke på?

Skal du ikke ha VERDENS BESTE HI FI. blad i 2009 :'(.

Betaler ihvertfall som sedvanlig, og blir Fidelity "fan" ut 2009 også. Skulle da bare 8).mangle
 
O

OivindJ

Gjest
Jeg skal så absolutt forsette å kjøpe, de aller fleste nummerene av, Fidelity.

Håper ikke kritikken av småting har gitt noe annet inntrykk.



Øivind
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.990
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
LydMekk skrev:
[sukk]

Synes det nye fontvalget i bladet er for jæ.... Primitivt, noe TNR lignende. Synes det var bedre lesbart før.

Og igjen, "kavalkade" ? Vanskelig å få inn nok NYTT utstyr til tester, folkens?

[/sukk]
Så synd du ikke fant noe positivt :'(.

Det er vel ingen blader som tester så mange produkter som Fidelity pr nr ::).

Både H-Fi-Choice og What Hi-Fi har sine kjøpe bibler i hvert nummer som <stjeler> ca 50 sider :eek:.

Nei, slutt og klag ???!

Gutta i Fedelity er entusiaster som oss, og ikke selvutnevnte profeter som så mange av dere tror. Dette er faktisk ikke koranen, selv om mange her på forumet kan tolke det slik ;).

Takk for nok et godt nr :p :-X ;D
 
U

utgatt60135

Gjest
Ser ut som et veldig godt nummer. Koser meg masse med bladet. Takk skal dere ha! Har ikke lest mye ennå men likte Quad og Virgo anmeldelsene veldig godt. Det er høyttalere jeg kunne tenkt meg å ha! Men hva gjorde Slaatsveen der? Den var helt intetsigende for meg. Hun likte ikke så høy lyd nei, ok. Er det ikke mange HiFi interesserte, særlig i bransjen som kan intervjues? Det har jeg savnet lenge. Rossnes noterte mitt ønske om test av ProAc Response i Trondheim. Han sa det var tilfeldig at de ikke har blitt testet ordenlig ennå. Kommer det?

Mer kommer...
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
6.000
Antall liker
6.243
Torget vurderinger
32
jonas skrev:
LydMekk skrev:
[sukk]

Synes det nye fontvalget i bladet er for jæ.... Primitivt, noe TNR lignende. Synes det var bedre lesbart før.

Og igjen, "kavalkade" ? Vanskelig å få inn nok NYTT utstyr til tester, folkens?

[/sukk]

Så synd du ikke fant noe positivt :p :-X.

Det er vel ingen blader som tester så mange produkter som Fidelity pr nr ::).

Både H-Fi-Choice og What Hi-Fi har sine kjøpe bibler i hvert nummer som <stjeler> ca 50 sider :eek:.

Nei, slutt og klag ???!

Gutta i Fedelity er entusiaster som oss, og ikke selvutnevnte profeter som så mange av dere tror. Dette er faktisk ikke koranen, selv om mange her på forumet kan tolke det slik ;).

Takk for nok et godt nr :D

Jeg synes man skal tolerere at folk har forskjellige oppfatninger av et produkt, også Fidelity. Selv om mange - med meg - liker bladet, så kan andre ha andre oppfatninger.

Om andre blader er verre, så spiller det liten rolle når man vurderer et blad utfra hvordan det har vært tidligere...

Enten det gjelder Hjemmekino (som jeg skriver for), Lyd & Bilde eller Fidelity (som jeg har skrevet for), så må man respektere at det som noen synes er strålende, vil andre ikke sette like stor pris på. Verden ville blitt et relativt kjedelig sted om alle likte det samme hele tiden. :)

Synes for øvrig Vidars artikkel om sin gjenoppdaging av vinyl var ypperlig.

Roy
 
A

Afterglow

Gjest
Lyngen skrev:
Ser ut som et veldig godt nummer. Koser meg masse med bladet. Takk skal dere ha! Har ikke lest mye ennå men likte Quad og Virgo anmeldelsene veldig godt. Det er høyttalere jeg kunne tenkt meg å ha! Men hva gjorde Slaatsveen der? Den var helt intetsigende for meg. Hun likte ikke så høy lyd nei, ok. Er det ikke mange HiFi interesserte, særlig i bransjen som kan intervjues? Det har jeg savnet lenge. Rossnes noterte mitt ønske om test av ProAc Response i Trondheim. Han sa det var tilfeldig at de ikke har blitt testet ordenlig ennå. Kommer det?

Mer kommer...
Hva Kari Slåtsveen gjorde der? Har du noengang hørt om Englefjes? Det eneste programmet som gjør at jeg slår på radioen! 8)
Tror jeg og Kari er åndsfrender når det gjelder musikk.... og det er jo musikk det til syvende og sist handler om, eller?
Nei, for meg var intervjuet med henne høydepunktet i nr.30!Og hun har egentlig rett. Blues er kjedelig, man kan få klaus når det blir spilt for høyt og musikk kan bli gjengitt for klart også. Kanskje jeg skal lese intervjuet et par ganger til så ender det vel med at jeg legger ARC'ene ut for salg og kjøper meg en integrert Audiolab isteden. Mye penger å spare på sånt! ;D ;D ;)
 

mag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2004
Innlegg
432
Antall liker
44
Gir min fulle støtte til MaHa her.
Jeg også har et inntrykk av at det er de samme merkene, produsentene som går igjen hele tiden. Synes det begynner å bli et problem for bladet at det er så mange forhandlere som "boikotter", og som er veldig skeptisk til å få produktene inn til test. Testene blir skviset, tynet og dratt med over mange nummer. XTZ 99.26 er et godt eksempel på hvordan det ikke bør gjøres. Her kommer man altså med en slags halvhjertet test på disse, og så viser det seg at de er uinnspilt, og at den ordentelige testen kommer i neste blad. Sikkert da med nye kommentarer fra de samme personer osv osv. Forstår veldig godt at forhandlere blir skeptisk til testing når man blir behandlet slik.

Det må vel være mulig å utføre ÈN skikkelig test, gjerne med en kommentar i samme bladet fra en annen, men ikke kjør de samme produktene over flere nummer hele tiden. Kavalkader, repriser og best of the best mm. er fryktelig kjedelig fyllstoff.

Mye bedre med èn grundig, seriøs og gjennomarbeidet test enn mange små halvferdige halvtester med etterfølgende kommentarer de neste 5 numrene.

Hilsen fra en som kommer til å fornye abonnomentet denne gangen også.

Geir.
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
toriamos skrev:
Hvordan kan det egentlig ha seg at Fidelity mener at McIntosh 275 er beste high-end rørforsterkerkjøp, men ikke har den på listen over anbefalte produkter i nummer 24? Har den plutselig blitt bedre?
Kanskje de har gått litt i surr av sine egne kavalkader? Eller skiftet de rørene? ;)
Jeg har ihvertfall gått i surr, Satt nettopp å kikket i nr. 25 om de beste av de beste del 1.
I nummer 26 er del 3, hvor fan er del 2? :eek: Er den i nr. 27?, som forøvrig er det eneste bladet jeg mangler. Må vel ha dette også da i tilfelle jeg går glipp av en kavalkade. :D
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.369
Antall liker
6.766
prnesse skrev:
toriamos skrev:
Hvordan kan det egentlig ha seg at Fidelity mener at McIntosh 275 er beste high-end rørforsterkerkjøp, men ikke har den på listen over anbefalte produkter i nummer 24? Har den plutselig blitt bedre?
Kanskje de har gått litt i surr av sine egne kavalkader? Eller skiftet de rørene? ;)
Jeg har ihvertfall gått i surr, Satt nettopp å kikket i nr. 25 om de beste av de beste del 1.
I nummer 26 er del 3, hvor fan er del 2? :eek: Er den i nr. 27?, som forøvrig er det eneste bladet jeg mangler. Må vel ha dette også da i tilfelle jeg går glipp av en kavalkade. :D
Del 2 (effektforsterkere) var også i nr. 26, nærmere bestemt s 44.
Så de har ikke så dårlig kontroll.
I nr. 27 var del 1 av høyttalerkavalkaden.
 
O

OivindJ

Gjest
Arg. Rakk ikke Narvesen igår.

Men hvorfor ikke gjøre det beste ut av det? Nå skal jeg spare dette bladet til første fridag (23.12). Ah, skal bli helt nydelig..

Ha en riktig god jul alle sammen! :)
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.990
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Et innslag jeg føler bladet mangler er nyheter. Opplysninger/info om nye produkter. Oplysninger/info om nye hifi-sjapper, messer og merker i norge.

Det er mye snacks rundt om i de norske hifi-sjappene. Rart de tester nesten alle B&W, Marantz og EC sine produkter, mens skamroste produkter som Cyrus og AVI er <glemt> :-\

Selv om det er store forbedrings muligheter og mye å være uenig i ,velger jeg å vurdere bladet som mnd store happening :D :D :D

Eller var det 1 gang i kvartalet bladet kommer :'(
 

Solo

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
1.011
Antall liker
20
Torget vurderinger
2
jonas skrev:
og AVI er <glemt> :-\
Her er vel problemet at de ikke vil ha testet produktet av fidelity, men jeg å huske fra en tidligere leder
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
FMG skrev:
Lyngen skrev:
Ser ut som et veldig godt nummer. Koser meg masse med bladet. Takk skal dere ha! Har ikke lest mye ennå men likte Quad og Virgo anmeldelsene veldig godt. Det er høyttalere jeg kunne tenkt meg å ha! Men hva gjorde Slaatsveen der? Den var helt intetsigende for meg. Hun likte ikke så høy lyd nei, ok. Er det ikke mange HiFi interesserte, særlig i bransjen som kan intervjues? Det har jeg savnet lenge. Rossnes noterte mitt ønske om test av ProAc Response i Trondheim. Han sa det var tilfeldig at de ikke har blitt testet ordenlig ennå. Kommer det?

Mer kommer...
Hva Kari Slåtsveen gjorde der? Har du noengang hørt om Englefjes? Det eneste programmet som gjør at jeg slår på radioen! 8)
Tror jeg og Kari er åndsfrender når det gjelder musikk.... og det er jo musikk det til syvende og sist handler om, eller?
Nei, for meg var intervjuet med henne høydepunktet i nr.30! Og hun har egentlig rett. Blues er kjedelig, man kan få klaus når det blir spilt for høyt og musikk kan bli gjengitt for klart også. Kanskje jeg skal lese intervjuet et par ganger til så ender det vel med at jeg legger ARC'ene ut for salg og kjøper meg en integrert Audiolab isteden. Mye penger å spare på sånt!  ;D ;D ;)
Kari var der for å fortelle Håkon at Bjørn Berge spiller som en maskin.

Det er sant Håkon! Kari har rett! Bjørn Berge er dønn kjedelig! Han er den perfekte sovemedisin, bare du ikke spiller for høyt. Dessuten er steroider ødeleggende for musikken. Og så får man kviser på ryggen....
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Solo skrev:
jonas skrev:
og AVI er <glemt> :-\
Her er vel problemet at de ikke vil ha testet produktet av fidelity, men jeg å huske fra en tidligere leder
Det gjelder vel det samme her, som med flere av merkene til OHC. De får jo så gode omtaler i Lyd & Bilde, so why bother?.....
 
U

utgatt60135

Gjest
Zomby_Woof skrev:
FMG skrev:
Lyngen skrev:
Ser ut som et veldig godt nummer. Koser meg masse med bladet. Takk skal dere ha! Har ikke lest mye ennå men likte Quad og Virgo anmeldelsene veldig godt. Det er høyttalere jeg kunne tenkt meg å ha! Men hva gjorde Slaatsveen der? Den var helt intetsigende for meg. Hun likte ikke så høy lyd nei, ok. Er det ikke mange HiFi interesserte, særlig i bransjen som kan intervjues? Det har jeg savnet lenge. Rossnes noterte mitt ønske om test av ProAc Response i Trondheim. Han sa det var tilfeldig at de ikke har blitt testet ordenlig ennå. Kommer det?

Mer kommer...
Hva Kari Slåtsveen gjorde der? Har du noengang hørt om Englefjes? Det eneste programmet som gjør at jeg slår på radioen! 8)
Tror jeg og Kari er åndsfrender når det gjelder musikk.... og det er jo musikk det til syvende og sist handler om, eller?
Nei, for meg var intervjuet med henne høydepunktet i nr.30!Og hun har egentlig rett. Blues er kjedelig, man kan få klaus når det blir spilt for høyt og musikk kan bli gjengitt for klart også. Kanskje jeg skal lese intervjuet et par ganger til så ender det vel med at jeg legger ARC'ene ut for salg og kjøper meg en integrert Audiolab isteden. Mye penger å spare på sånt! ;D ;D ;)




Kari var der for å fortelle Håkon at Bjørn Berge spiller som en maskin.

Det er sant Håkon! Kari har rett! Bjørn Berge er dønn kjedelig! Han er den perfekte sovemedisin, bare du ikke spiller for høyt. Dessuten er steroider ødeleggende for musikken. Og så får man kviser på ryggen....
Aha.. her har vi essensen! Takk. Selv etter andre gjennomlesning hadde jeg litt problemer med å finne fokus. Og jeg som jobber med reportasjer nesten hver dag da.. Flaut :).

Skjønte heller ikke poenget med minitest av uinnspillt høyttaler før den ordenlige. Den var under par. Og disse minitestene og omkamp hegel, javel. Samme produkter og mer om budsjettanlegget.

Hva med å begynne på nytt med referanseanlegg for 50k eller litt mer i 2008?

Mer nyheter, flere merker og mer reportasjer om folk som er lidenskapelig opptatt av musikk og Hifi. Her tror jeg det er MYE å hente. Eller vil mange HiFi gærninger helst være litt i skyggen? Er det utenkelig å kunne teste produkter som lesere har?

Har mer igjen å lese...

Alltid morsomt å lese Fidelity selv om det er forbedringspotensialer.
 
P

Parelius

Gjest
prnesse skrev:
Solo skrev:
jonas skrev:
og AVI er <glemt> :-\
Her er vel problemet at de ikke vil ha testet produktet av fidelity, men jeg å huske fra en tidligere leder
Det gjelder vel det samme her, som med flere av merkene til OHC. De får jo så gode omtaler i Lyd & Bilde, so why bother?.....
Veldig uklart for meg dette. Er det slik å forstå at visse importører/forhandlere ikke vil låne ut utstyr til testing hvis de allerede har fått en god test en annen plass? Hvis så er tilfellet, så bør jo ethvert glanset audiomagasin si følgende; hvis vi ikke får testet komp. A fordi dere ikke tar sjansen på å ødelegge et godt inntrykk fra en annen test, så vil vi ikke teste noen av de komponentene dere fører. Enten får vi teste det vi vil, eller vi tester ingenting.

Noen i Fidelity eller andre blekker, som kan si noe om hvordan det er?
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.990
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
PmAudio har jo sykt mye snacks, men siden en så liten sjappe kan bli knust av en dårlig review, tør sannsynlig ikke eier å sende Fidelity sine produkter for testing. (Gradient og Krix har vært testet for mange år siden, først i Audio og siden i Fidelity).

Synd for oss, men jeg forstår Pmaudio godt, da dette kan bety leve eller død for dem.

PS: Jeg er sikker på at PmAudios sine merker som : Coda, Krix, Gradient og BlueNote er noe av det beste der ute, for legger vi merke til hvor sjelden deres produkter er på bruktbørsen, må det bety lykkelige eiere som ikke lenger ser seg tilbake.
 
O

OivindJ

Gjest
Det er jo ikke Fidelitys skyld heller. Det er jo bare den virkelige verden som vi lever i.
 
P

Parelius

Gjest
OivindJ skrev:
Det er jo ikke Fidelitys skyld heller. Det er jo bare den virkelige verden som vi lever i.
Hva mener du? (Ble litt kryptisk for meg det der.)
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Beste FIDELITY så langt. Bare stå på videre. Kritikkerne kan vel bare la være å kjøpe bladet, istedenfor å ergre seg hver gang det kommer et blad.......
Roger
 
O

OivindJ

Gjest
Parelius skrev:
OivindJ skrev:
Det er jo ikke Fidelitys skyld heller. Det er jo bare den virkelige verden som vi lever i.
Hva mener du? (Ble litt kryptisk for meg det der.)
At en dårlig review kan bety slutten for en liten sjappe..

Slik er det jo bare(i den virkelige verden), kan jo ikke kritisere Fidelity for det. Ikke det at han gjorde det heller.... :)
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Har skummet gjennom bladet - ser bra ut så langt. Kari har vært min radiofavoritt i lang tid, men jeg forstod ikke helt hvorfor hun som inbitt hifi-klaustrofob, hadde noe som helst der å gjøre. Har i ettertid fått forklaring på det :). Føler likevel at Fidelity er et hifi-anlegg-blad snarere enn et musikkblad. Så da er det bare å gruble videre...

Kabelsvensken har jo litt å si - skal ikke kommentere det nærmere - noe vettug var det jo, må jeg inrømme.

Mange spennende forsterkere og spillere.

Likte artikkelen om Quad ESL 2905 - det antydes vel at det fortsatt mangler headroom for dynamiske fraspark selv om disse høyttalerne er bedre enn forgjengeren - og deler "verdens beste"-stempelet med Avantgarde Acoustic høyttalerserie.

Beste kjøp av stativ og gulvstående høyttalere. Savner fortsatt høyttalere med rikelig dynamisk headroom. Med ørlite areal i bassen, og domediskant begrenser det seg selv - ikke for å være negativ :) Forrige nummer hadde jo plenty, så jeg lever litt til på dette.

Messerapport fra Trondhjem. Hyggelig å se at stadig flere mer eller mindre bedkjentskaper dukker opp som aktører. Synd jeg ikke var der selv, men jeg tenkte at dette var bare enda en messe uten det lille ekstra - jeg har visst tatt feil.

Mvh.

Vidar
 
H

hordasped

Gjest
roger skrev:
Beste FIDELITY så langt. Bare stå på videre. Kritikkerne kan vel bare la være å kjøpe bladet, istedenfor å ergre seg hver gang det kommer et blad.......
Roger

TAKK

Ja,synes Fidelity er OK.

Litt nyskjerrig på den nye Marantz spilleren,er vel ikke mange som har fått lyttet til denne??
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Solo skrev:
jonas skrev:
og AVI er <glemt> :-\
Her er vel problemet at de ikke vil ha testet produktet av fidelity, men jeg å huske fra en tidligere leder
Har skrevet om AVI jeg. Vet ikke om noen slik motvilje som du beskriver.
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
112
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
den nye marantzen? joa den er bra den ;D 8)
jakr
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.990
Antall liker
1.243
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
RoDa skrev:
Solo skrev:
jonas skrev:
og AVI er <glemt> :-\
Her er vel problemet at de ikke vil ha testet produktet av fidelity, men jeg å huske fra en tidligere leder
Har skrevet om AVI jeg. Vet ikke om noen slik motvilje som du beskriver.
Ser du. Det er nok bare jeg som husker dårlig ;)

Her noen godbiter jeg tror er knallgode og som jeg håper dere gutan i Fidelity rekker å teste i 2008:

Prima Luna DiaLogue 2 (22900kr)

Triangle Geneses Qartet (29000kr) og stativeren Geneses Trio (18000kr)

Tror de nye seriene til Triangle passer rørforsterkere perfekt og vil gi en vannvittig holografi og 3d følelse.

Har også hørt at EC sin nye cd spiller til ca 17000kr skal være enorm.

Mvh

Bjørn
 

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Innlegg
1.339
Antall liker
378
Torget vurderinger
14
jonas skrev:
RoDa skrev:
Solo skrev:
jonas skrev:
og AVI er <glemt> :-\
Her er vel problemet at de ikke vil ha testet produktet av fidelity, men jeg å huske fra en tidligere leder
Har skrevet om AVI jeg. Vet ikke om noen slik motvilje som du beskriver.
Ser du. Det er nok bare jeg som husker dårlig ;)

Her noen godbiter jeg tror er knallgode og som jeg håper dere gutan i Fidelity rekker å teste i 2008:

Prima Luna DiaLogue 2 (22900kr)

Triangle Geneses Qartet (29000kr) og stativeren Geneses Trio (18000kr)

Tror de nye seriene til Triangle passer rørforsterkere perfekt og vil gi en vannvittig holografi og 3d følelse.

Har også hørt at EC sin nye cd spiller til ca 17000kr skal være enorm.

Mvh

Bjørn
Nye Triangle Genese Quarte passer rørforsterkere og gir ein god 3d følelse. ;) Eg vett. ;D

Hadde vore kjekt med ein test i Fidelity ja. :)

TAF
 

JR_AUDIO

Bransjeaktør
Ble medlem
07.04.2007
Innlegg
106
Antall liker
0
Parelius skrev:
prnesse skrev:
Solo skrev:
jonas skrev:
og AVI er <glemt> :-\
Her er vel problemet at de ikke vil ha testet produktet av fidelity, men jeg å huske fra en tidligere leder
Det gjelder vel det samme her, som med flere av merkene til OHC. De får jo så gode omtaler i Lyd & Bilde, so why bother?.....
Veldig uklart for meg dette. Er det slik å forstå at visse importører/forhandlere ikke vil låne ut utstyr til testing hvis de allerede har fått en god test en annen plass? Hvis så er tilfellet, så bør jo ethvert glanset audiomagasin si følgende; hvis vi ikke får testet komp. A fordi dere ikke tar sjansen på å ødelegge et godt inntrykk fra en annen test, så vil vi ikke teste noen av de komponentene dere fører. Enten får vi teste det vi vil, eller vi tester ingenting.

Noen i Fidelity eller andre blekker, som kan si noe om hvordan det er?
Det kan virke lidt som Fidelity personalet er lidt over bebyrdet m arbejde for tiden, da det går lidt træg m at svare på mailerne vedrøende produkt tester i blades regi.

og man får ikke produkter tilsendt til testing uden at ta kontakt,

og det kan jo tænkes at nogle importører er blevet så træt a at vente på svar , så resutatet er, at de regelret gir fanden.

Mvh. Johnny

JR-AUDIOTONE
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.858
Antall liker
8.173
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Low-Q skrev:
Har skummet gjennom bladet - ser bra ut så langt. Kari har vært min radiofavoritt i lang tid, men jeg forstod ikke helt hvorfor hun som inbitt hifi-klaustrofob, hadde noe som helst der å gjøre. Har i ettertid fått forklaring på det :). Føler likevel at Fidelity er et hifi-anlegg-blad snarere enn et musikkblad. Så da er det bare å gruble videre...

Kabelsvensken har jo litt å si - skal ikke kommentere det nærmere - noe vettug var det jo, må jeg inrømme.

Mange spennende forsterkere og spillere.

Likte artikkelen om Quad ESL 2905 - det antydes vel at det fortsatt mangler headroom for dynamiske fraspark selv om disse høyttalerne er bedre enn forgjengeren - og deler "verdens beste"-stempelet med Avantgarde Acoustic høyttalerserie.

Beste kjøp av stativ og gulvstående høyttalere. Savner fortsatt høyttalere med rikelig dynamisk headroom. Med ørlite areal i bassen, og domediskant begrenser det seg selv - ikke for å være negativ :) Forrige nummer hadde jo plenty, så jeg lever litt til på dette.

Messerapport fra Trondhjem. Hyggelig å se at stadig flere mer eller mindre bedkjentskaper dukker opp som aktører. Synd jeg ikke var der selv, men jeg tenkte at dette var bare enda en messe uten det lille ekstra - jeg har visst tatt feil.

Mvh.

Vidar
Irriterande, den der artikkelen om Quad ESL 2905.....men sånn er det når ein er litt treig av seg...eitt poeng til Knut.
 
O

om.s

Gjest
Fidelity er som regel hyggelig lesning, men skal man först trekke frem noe irriterende så er det leveransene til abonnentene, bladet er jo ferdig diskutert og har stått i hyllene hos Narvesen og Pressbyrå´n lenge för det overhodet har landet i kassa til endel abonnenter (beklager dette lille gjenomgående irritasjons utbruddet, men dette bör, imo, skjerpes).

mvh
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.251
Antall liker
2.485
Torget vurderinger
13
Quad og Virgo 5 ...spennende lesing.

Forøvrig topp blad ett av de beste hittil,her bør kritikerne av bladet også bli fornøyd ;)

;D ;D

MVH Johnny
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
6.000
Antall liker
6.243
Torget vurderinger
32
Det spørres om hvilken virkelighet hifianmeldere kontra importører lever i.

Noen importører er redde for dårlige tester og leverer derfor ikke ut produkter til test.
Noen importører er redde for for gode tester og leverer derfor ikke ut produkter til test.
Noen importører posjonerer ut produkter til forskjellige publikasjoner.
Noen importører leverer ut hva det skal være.
Noen importører har ikke utstyr å levere ut til testing, men tar bare inn produkter når de får bestilling fra kunder.


Etter min mening er det opp til hver enkelt importør å velge hvordan han ønsker å profilere sine produkter. Som en av dem sa til meg: Poenget er jo å finne ut hvor man bør vise fram produktene sine for å få størst effekt. Hadde det vært i Donald Duck, hadde jeg annonsert der.

Vanlige kunder kan selvfølgelig irritere seg over at enkelte produkter ikke blir testet, men det er altså et suverent valg som gjøres hos importøren.

Men kanskje bør vi som hifianmeldere, enten det er i Hjemmekino, Fidelity, www.audophile.no og Lyd og Bilde bli flinkere til å overtale importørene ved å forklare dem fordelen med å sende produkter til tester i de norske hifipublikasjonene.

Roy
 

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Innlegg
412
Antall liker
27
Synes generelt sett at Fidelity er god lesing og verdt prisen selv om man litt for ofte koker suppe på en spiker og repeterer tidligere omtaler i diverse "beste kjøp", nye sammenligninger, osv.

Men jeg reagerer på bruken av ordet "slam" flere plasser i siste nummer. Jeg skjønner at ordet er lånt fra engelsk, men føler at det blir veldig malplassert i en beskrivelse av lydgjengivelse i et blad som gis ut på norsk. På norsk har vel slam mer å gjøre med sedimenter og lignende (gjørmelyd.....?). Det må da være mulig å komme opp med et bedre ord for å beskrive en komponents dynamiske egenskaper.
 

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Innlegg
2.436
Antall liker
11
Jeg fikk bladet i posten her om dagen, samtidig med giro for fornyelse av abonnmentet og jeg har bare en ting å si:

JEG SIER OPP ABONNEMENTET MITT!

Hvorfor?

Fordi jeg er så innmari jækla lei av å lese gode, spennende tester av utstyr som jeg ikke har råd til, men får pinlig mye lyst på og dermed ender jeg opp som potensielt kriminell for å finansiere innkjøpene av hi-fi.

Det som fikk bølgen til å renne over glasset (mens jeg titta over bekken etter staven) var anmeldelsen av Quad 2905. Jeg er HELT sikker på at godeste Vadseth så hva jeg skreiv her på sentralen om mine inntrykk av 2805 fra Tonart under hi-fi messa (jeg ble dønn forelska i dem og har hatt pinlige drømmer om de siden det) og at han KUN skriver om 2905 for at jeg skal bruke mine tvilsomt ervervede penger på Tonart (forøvrig vedder jeg på at han har nære og tvilsomme forbindelser til Tonart og at det var han fyren på Tonart som tipsa Knut om meg og Quad).

Det er en KONSPIRASJON av de sjeldne og jeg finner meg ikke i det lengre. Jeg er for glad i livet mitt utenfor fengsel til å måtte sitte i fengsel fordi jeg abonnerer på Fidelity. Nei, takke meg til blader som Stereophile og TAS, de skriver oftere om dyrt utstyr jeg ikke har råd til og som ikke finns i Norge. Det er mye tryggere for min egen del.

Så, jeg sier opp abonnementet mitt fordi Fidelity gjengen KONSPIRERER mot meg, fordi de vil ha meg til å bil KRIMINELL og fordi jeg ikke tør å lese det mer fordi det er så forbanna BRA.

Godt å få sagt det.

;D
 
Topp Bunn