Fidelity #42

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.974
Antall liker
813
Ja, ja, nummeret ser da ikke så ille ut i grunnen. Hvilken tonearm er det snakk om under "gjesteskribent"? Rega eller SME :p?? Nåvel, ser vel ikke ut som SME.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
16.134
Antall liker
9.262
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
vel vel...LAMM, Piega og hjemme hos blir høydepunktene for min del denne gangen!

mvh
OMF
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.164
Antall liker
4.002
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
"Oppskriften på ”det nye” Fidelity er derfor mer musikk;
såpass mye, omfattende og ikke minst så BRA, at den
modne musikkentusiasten begynner å reflektere på bladet."


Dette ser jeg på som en god ting. Kan gjerne være en 50/50 deling på dingser og musikk.

Og når det gjelder dingsetester så synes jeg man bør være mer konkret hvilken musikk som benyttes og hvilke elementer som det lyttes etter. Det har en tendens til å være litt høytflyvende til tider.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.654
Antall liker
32.467
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Tilogmed "målinger" er nevnt... Synes herr Vadseth har mange kloke tanker rundt 2010 og gleder meg til fortsettelsen :)
 

eiv

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.01.2009
Innlegg
293
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Musical innvoation testen gleder jeg meg til :)
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.611
Antall liker
13.778
Gunnar_Brekke skrev:
Hei.

Kontroversen ligger vel eventuelt i lederen:

http://www.audiofidelity.no/pdf/siste_nytt.pdf

Kjør krangel...

mvh
Gunnar Brekke
Fidelity
La oss hoppe over krangelen Gunnar.
jeg tror jeg kan bidra med noe når det gjelder musikk artikler til Fidelity
Jeg holder faktisk på og bake ut en liten sak ;) Kanskje jeg får ut finger`n i løpet av jula 8)
 

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
men selvfølgelig
også fordi han vet at han kan få gode råd og stoler på vår
erfaring og uavhengighet som testere av musikkanlegg.
Vel, vel
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
38.108
Antall liker
38.778
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
RoDa skrev:
asbjbo skrev:
Litt spent på "hjemme hos"-reportasjen, jeg.

;)
Nymotens digitale greier, neppe noe særlig det der....

R
Nei, da så...


Uansett, spennende og fornuftige tanker i lederartikkelen. Det der er en klokkeklar strategisk tenkning, en disiplin som mye av musikk- og hifi-bransjen ikke har vært spesielt gode til på mange år. Ser frem til fortsettelsen i 2010.
 

tintoretto

Hi-Fi interessert
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
61
Antall liker
0
Yesss! Det er greit å holde seg orientert om hva som skjer på utstyrsfronten, men når jeg i utganspunktet ikke er på jakt etter nye kompnenter setter jeg pris på den linja som luftes. Blir sikkert mye diskusjon ut av dette.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
506
Håpløs ide, etter min mening. Det finnes titalls musikkmagasiner, spesialisert på sjanger, for salg over disk i Norge. Vil jeg ha et musikkblad, så kjøper jeg et musikkblad, enten sjangerspesifikt eller generelt. Det er ille nok med musikksidene slik som de er i Fidelity i dag, med hovedvekt på norsk musikk og blues. Fullstendig uinteressant for min del.

Jeg sluttet å kjøpe High Fidelity fordi det vanlige hifistoffet ble neglisjert. Musikk og hjemmekino kan jeg lese om i spesialiserte blader. High Fidelity ville for mye, og ble som følge av det uinteressant for meg.

Jeg vil råde Fidelitys redaksjon til å ikke ta sin hifileserskare for gitt i håp om å nå andre lesegrupper. Mange av oss vil ha et så rent hifiblad som mulig. Musikksidene teller for meg utelukkende negativt, da jeg finner fint lite av interesse der. Håper redaksjonen vurderer disse tankene på ny.
 

Aminox

Medlem
Ble medlem
17.11.2009
Innlegg
25
Antall liker
1
SOEDAL skrev:
Håpløs ide, etter min mening. Det finnes titalls musikkmagasiner, spesialisert på sjanger, for salg over disk i Norge. Vil jeg ha et musikkblad, så kjøper jeg et musikkblad, enten sjangerspesifikt eller generelt. Det er ille nok med musikksidene slik som de er i Fidelity i dag, med hovedvekt på norsk musikk og blues. Fullstendig uinteressant for min del.

Jeg sluttet å kjøpe High Fidelity fordi det vanlige hifistoffet ble neglisjert. Musikk og hjemmekino kan jeg lese om i spesialiserte blader. High Fidelity ville for mye, og ble som følge av det uinteressant for meg.

Jeg vil råde Fidelitys redaksjon til å ikke ta sin hifileserskare for gitt i håp om å nå andre lesegrupper. Mange av oss vil ha et så rent hifiblad som mulig. Musikksidene teller for meg utelukkende negativt, da jeg finner fint lite av interesse der. Håper redaksjonen vurderer disse tankene på ny.
+2
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.246
Antall liker
8.648
Torget vurderinger
1
mteinum skrev:
"Oppskriften på ”det nye” Fidelity er derfor mer musikk;
såpass mye, omfattende og ikke minst så BRA, at den
modne musikkentusiasten begynner å reflektere på bladet."
La oss håpe at det er et totalt stilbrudd fra dagens musikkanmeldelser som dreier seg om musikk for de ikke liker musikk og som kun finnes i hyllene til folk med anlegg til 500 000+ kr og 10 plater i hylla....
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Aminox skrev:
SOEDAL skrev:
Håpløs ide, etter min mening. Det finnes titalls musikkmagasiner, spesialisert på sjanger, for salg over disk i Norge. Vil jeg ha et musikkblad, så kjøper jeg et musikkblad, enten sjangerspesifikt eller generelt. Det er ille nok med musikksidene slik som de er i Fidelity i dag, med hovedvekt på norsk musikk og blues. Fullstendig uinteressant for min del.

Jeg sluttet å kjøpe High Fidelity fordi det vanlige hifistoffet ble neglisjert. Musikk og hjemmekino kan jeg lese om i spesialiserte blader. High Fidelity ville for mye, og ble som følge av det uinteressant for meg.

Jeg vil råde Fidelitys redaksjon til å ikke ta sin hifileserskare for gitt i håp om å nå andre lesegrupper. Mange av oss vil ha et så rent hifiblad som mulig. Musikksidene teller for meg utelukkende negativt, da jeg finner fint lite av interesse der. Håper redaksjonen vurderer disse tankene på ny.
+2
+3
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.294
Antall liker
11.455
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Årets anlegg med B&W CM9 og gjett hvilken Sony-spiller. Fine greier
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Ja, man får håpe at bredden i kommende musikkomtaler blir noe større, enn hva den har vært i foregående nummer av Fidelity. Den musikken som til nå har blitt presentert i Fidelity har vært direkte kjedelig, og gammelmodig!
 

regina

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.11.2002
Innlegg
93
Antall liker
0
Musikk sjekker man ut på nettet, forsåvidt utstyr også, men utstyr har høyere siklefaktor på glanset papir.

Flere musikkanmeldelser er ett stort tilbakeskritt, burde vært fjernet helt.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.811
Antall liker
21.669
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg synes fidelity er et bra blad slik det er idag.
man baserer seg på subjektive anmeldelser av elektronikk som går utenfor mainstream, og man har tydeligvis funnet en brukbar leserskare ("genuint hi-fi interesserte") som gjør at man kan holde hodet over vannet og gi ut magasinet år etter år.
kudos til vadseth for det.

MEN:
hvis jeg hadde vært i vadeths sko, så hadde jeg gjort noen klare grep for å vinne større markedsandeler både når det gjelder antall lesere, og annonsemessig.

- samle skribentene og sentrale bransjetopper (og kanskje en håndfull eksterne rådgivere) til en idémyldring med tanke på en reprogrammering av hele magasinet. målet bør være å beholde det som funker idag, og tilføre annet stoff som bransjen og en stor andel elektronikkinteresserte lesere vil se i fidelity. hjemmkino og mainstream hi-fi må få større plass, f.eks.
drodle frem nye spalteidéer.

- seksjonere magasinet tydeligere, slik det på en oversiktlig måte kan inneholde både "tungt" (lengre artikler om hi-end) og "lett" (budsjett hi-fi, småelektronikk).

- en stor seksjon i begynnelsen av bladet hvor man gjør plass til presentasjon av nye produkter, messebesøk, etc.

- kjøre skribentene enda mer frem, gi dem klarere profil og stemme. f.eks. la de beste av dem spesialisere seg på et felt (noe vi allerede ser tendenser til idag, og det er bra) og tildele dem sin egen spalte. "brekkes blikk på månedens pick up", f.eks. (jada, det trenger ikke å være så corny).
slike faste spalter gir magasinet en klarere identitet.

- lag lister. jada, det er kommers som bare faen, men faktum er at folk liker lister. listene ("våre favoritter akkurat nå") kan f.eks presenteres to ganger i året, slik stereophile gjør.

- øke skribentstaben og utkomme med 10 utgaver i året.

- og viktigst av alt: gjøre disse grepene uten å miste den "sjela" man har idag. hi-end-stoff bør fremdeles være grunnmuren.
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
439
Antall liker
42
Torget vurderinger
0
f skrev:
Ja, får håpe bredden i kommende musikkomtaler blir noe større, enn hva den har vært i foregående nummer av Fidelity. Den musikken som til nå har blitt presentert i Fidelity har vært direkte kjedelig, og gammelmodig!
Jeg syns Fidelity har vært flinke til å omtale musikk som man ikke leser om i tabloidpressen eller vanlige musikkblader. Dette har ihvertfall bidratt til at jeg har funnet frem til musikk jeg ellers sannsynligvis ikke hadde funnet.

Voff skrev:
La oss håpe at det er et totalt stilbrudd fra dagens musikkanmeldelser som dreier seg om musikk for de ikke liker musikk og som kun finnes i hyllene til folk med anlegg til 500 000+ kr og 10 plater i hylla....
Tror nok absolutt at du tar feil her. Er ganske sikker på at jevnt over så har de med dyre anlegg flere plater enn de med rimelige anlegg.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.436
Antall liker
25.175
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
+2, blekansikt.

Jeg tror at en ennå mer fokusert musikkseksjon er det riktige. Hifientusiaster flest er musikkentusiaster tror jeg. Og jeg tror mange har det som meg: At et utstyrsskifte av den mer omfattende typen har ført til nye og andre genrer i hyllene.

Ellers gjør man nok klokt i å lese hva Gago skriver.
Apropos lister: Alle skribentenes tre eller fem mest spilte plater siden forrige nummer kunne vært en artig tilvekst.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.246
Antall liker
8.648
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
+2, blekansikt.

Jeg tror at en ennå mer fokusert musikkseksjon er det riktige. Hifientusiaster flest er musikkentusiaster tror jeg. Og jeg tror mange har det som meg: At et utstyrsskifte av den mer omfattende typen har ført til nye og andre genrer i hyllene.
Hva jeg mener er at Fidelity synes å skive for de hifientusiaster som ikke er musikkentusiaster på bakgrunn av seleksjonen så langt. Noen kalte det så treffende for hi-fi blues....
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
38.108
Antall liker
38.778
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
For hva det enn er verdt: Jeg har kjøpt mye mer musikk etter anbefalinger i Fidelity enn hva jeg har kjøpt av hifi-utstyr etter anbefalinger i Fidelity. Kanskje jeg liker hifi-blues?
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Enig med Soedal. Flere musikkanmeldelser er ikke veien å gå. Det finnes spesial blader til slikt. Og lytter ikke de fleste i dag til musikk på nettet før et kjøp?

Jeg mener Fidelity bør fokusere mer på hvordan få bedre lyd og drive undervisning på dette. Man må åpne opp for vitenskapelige miljøer og rapportere fra den testing som finnes det. Det må skrives mye om akustikk, romkorreksjon, EQ, ulike høyttalerprinsipper og mulitikanals musikk. DIY tråder er også fint. Man må ta avstand fra det som ikke bidrar til bedre lyd og fokusere mindre på de ørsmå forbedringene. Gi mer fokus på de store bidragsyterne.

Har i grunnen lite tro på at min tanker vil følges da det virker som staben i Fidelity står for noe helt annet. Men jeg mener det er dette som må til for å få en endring. Det er ikke rart folk ser på hifi som er raritet. Fokus på dyre kabler, tvilsomme tweak og ekstremt dyr elektronikk skyver folk vekk. Butikkene må også ta deler av skylden. Vet ikke hvordan det er i andre deler av landet, men går man inn i en hifi butikk i Bergen får man desverre som oftest presentert dyre anlegg som låter elendig. Og selgerne prøver enten overbevise deg om at det låter bra eller skylder på uinnspilte kabler og høyttalere. Er det da noe rart folk da ikke gidder å vurdere dyr hifi? De får jo vesentlig bedre lyd ved å kjøpe et par gode hodetelefoner. Folk trenger å få bakoversveis når de hører et dyrt anlegg. Og da må bransjen bli mye flinkere til å fokusere på det som betyr mest for lyden. Høyttalere som måler bra, høyttalere som spiller mindre med rommet, EQ/romkorreksjon, akustiske tiltak og fokus på plassering må komme mye mer på dagsorden. Og her kan jo Fidelity går foran å vise vei. Besitter de ikke kompetansen selv, kan den sikkert hyres inn.
Mulig vendepunktet blir når flere aktører kommer med høyttalere innebygget med romkorreksjon og den slags. Vi får sjau.

Dette er mine tanker. Er klar over at flere er uenige. ;)
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
439
Antall liker
42
Torget vurderinger
0
The Absolute Sound har på sin nettside (avguide.com) et eget forum hvor hver enkelt skribent i bladet har skrevet om seg selv og sitt forhold til lyd og musikk. Her finner man også bilder av rommene deres, og i noen tilfeller akustikkmålinger. Dette syns jeg er gjort på en meget oversiktlig måte. Kanskje Fidelity-gutta kunne gjort noe lignende, uten at de blir satt for hoggestabben av den grunn? Spesielt de 3 første punktene hadde vært interessant å få innblikk i. Det samme kunne man gjort med hjemme-hos-besøk. Ønsker forresten flere slike. Ellers liker jeg bilder av lytterom og hele anlegg. (Kanskje mine forslag er litt 'smale'? ::)) Støtter også forslaget om diverse lister. Og så hadde det vært kult om Fidelity-staben arrangerte hjemme-hos-aftener hos seg selv, for leserne :D


Her er Robert Harley's beskrivelse:

Musical interests
Traditional jazz, modern jazz (Chick Corea, Steps Ahead, Herbie Hancock, Michael Brecker, Dave Holland, Roy Hargrove, Jack DeJohnette), chamber music (Bach, Handel), orchestral (Stravinsky, Rachmaninoff), piano (Chopin), contemporary classical (Philip Glass), jazz-oriented fusion (Return to Forever, Weather Report, Jean-Luc Ponty), rock-oriented fusion (Dixie Dregs), Zappa, virtuoso guitarists (Steve Morse, Zappa, John McLaughlin, Joe Satriani, Robben Ford, Stevie Ray).


Listening concerns
1. Realism triggers – transparency, timbral purity, dynamic contrasts
2. Realism inhibitors – bass overhang, midrange colorations, glassy treble


Room
Built from ground up. 14.5’ wide, 21’ long, 9’ ceiling (dimensions chosen for modal distribution—see graphic). Concrete floor, drywall on stud walls and ceiling. 2x6 construction with additional bracing between studs. Three separate dedicated 20A circuits. Electrical ground separate from house ground, copper rod in dirt just outside listening room.

Room computer modeled by Norman Varney (then of Acoustic Room Systems, now of AV RoomService). Treated with Acoustic Room Systems. Panels of .125” sheetrock backed by 1.25” of fiberglass cover most of room. Absorbent side (fiberglass) faces out at first reflection points. Reflective side (sheetrock) faces out all other locations (about 10% absorbent side out). Areas behind and above listening seat are diffusive (convoluted plastic panels). Acoustic treatments then covered by cloth. Measured RT60 is 0.34 seconds from 125Hz–8kHz (see graphic). House is in semi-rural area on three acres and is very quiet; measures better than NC20.


Current reference equipment
Fan-less, drive-less PC music server with Lynx AES16 card. Berkeley Alpha DAC. dCS Puccini/U-Clock. Basis 2800 Signature turntable with Vector 4 arm and Air Tight PC-1 Supreme cartridge. Basis fully loaded with Calibrator Base and Syncho-Wave power supply. Aesthetix Rhea Signature phonostage. Pass Labs XP20 preamp. Pass Labs XA100.5 Class-A monoblock amplifiers. Classe CDP-502 CD/DVD player (AES out feeds Berkeley Alpha DAC; analog output feeds Pass preamp for DVD-A playback). MIT Oracle MA and Oracle MA-X interconnects. MIT Oracle MA loudspeaker cable. Classe SSP-800 multichannel controller. Anthem P5 five-channel power amplifier (center and four surround channels). Wilson WATCH center channel speaker. Revel Embrace surround speakers (x4). JL Audio Fathom F113 subwoofers (x2). Runing Springs Audio Dmitri AC conditioner with HZ power cord. Shunyata Hydra V-Ray V2 and Hydra-8 V2 conditioners, Shunyata Helix CX-Series AC cords throughout system. Main speakers change with review samples; last three weeks: Volent Paragon; previous three months: YG Acoustics Kipod Studio; previous 18 months: Wilson Alexandria X-2.

Background
Built speakers and amplifier kits as teenager. Worked in hi-fi stores during college. Degree in recording engineering. Designed, built, and ran recording studio in early 1980s. Engineered albums on national jazz charts. Taught degree program in recording engineering at college with 24-track studio; oversaw first CD project by a college music program (1986). Worked in CD mastering in late 1980s. Wrote or co-wrote three Audio Engineering Society papers (“Recording, Editing, and CD Mastering Entirely in the DAT Format,” “CD-V Signal Optimization,” “The Role of Critical Listening in Evaluating Audio Equipment Quality”). Member (junior) of a six-man team that designed and built a CD mastering machine (laser beam recorder); later wrote the machine’s operation and service manual. Wrote two chapters of the McGraw-Hill CD-ROM Handbook (1987). Technical Editor of Stereophile from 1989 to 1997. Technical Editor of Fi: The Magazine of Music and Sound from 1997-1999. Audio Technical Editor of The Perfect Vision 1999-2000. Editor-in-Chief of The Perfect Vision 2000-2006. Editor-in-Chief of The Absolute Sound September, 2001 to present. Author of The Complete Guide to High-End Audio, Home Theater for Everyone, and Introductory Guide to High-Performance Audio Systems. More than 150,000 copies sold to date in four languages.


Mer 'Reviewer Background Info' finner man her: http://www.avguide.com/forums/audio-gear-music/reviewer-background-information
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.737
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
blekansikt skrev:
Tror nok absolutt at du tar feil her. Er ganske sikker på at jevnt over så har de med dyre anlegg flere plater enn de med rimelige anlegg.
De fleste jeg kjenner med virkelig seriøse samlinger og musikkinteresse godt over normalen ler av sånne som oss. Så jeg tror så absolutt at du tar feil.

Under "Modelljernbane eller musikk?, er nok Vadseth´s for noen ubehagelige tanker rundt manglende sammenheng mellom "god" lyd og musikkinteresse, svært nærme en sannhet, dessverre.

That´s life eller reality check om du vil.
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
30.436
Antall liker
25.175
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kanskje det er en sammenheng mellom latteren og det orso er inne på.
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
439
Antall liker
42
Torget vurderinger
0
ErosLoveking skrev:
blekansikt skrev:
Tror nok absolutt at du tar feil her. Er ganske sikker på at jevnt over så har de med dyre anlegg flere plater enn de med rimelige anlegg.
De fleste jeg kjenner med virkelig seriøse samlinger og musikkinteresse godt over normalen ler av sånne som oss. Så jeg tror så absolutt at du tar feil.
Vel, de fleste jeg kjenner med seriøse platesamlinger har også anlegg som er dyrere enn normen. Men jeg tror egentlig vi snakker litt forbi hverandre.

Slik jeg ser det kan det absolutt stemme at den lille promillen av Norges befolkning med 10.000+ plater har middelmådige anlegg, og samtidig kan det være riktig at folk med dyre anlegg har flere plater enn folk flest med rimeligere anlegg.
 

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Innlegg
359
Antall liker
1
Først og fremst trist at det står så dårlig til i hifibransjen i skandinavia :-[

Men når det gjelder Fidelity må jeg nok si at jeg synes det absolutt er nok musikkstoff allerede. Veldig bra fordelt egentlig.
God musikk håper jeg da alle her inne har en god dose av, som hifi interesserte?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.737
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
blekansikt skrev:
ErosLoveking skrev:
blekansikt skrev:
Tror nok absolutt at du tar feil her. Er ganske sikker på at jevnt over så har de med dyre anlegg flere plater enn de med rimelige anlegg.
De fleste jeg kjenner med virkelig seriøse samlinger og musikkinteresse godt over normalen ler av sånne som oss. Så jeg tror så absolutt at du tar feil.
Vel, de fleste jeg kjenner med seriøse platesamlinger har også anlegg som er dyrere enn normen. Men jeg tror egentlig vi snakker litt forbi hverandre.
Vi kan sikkert enes om at enten det ene eller det andre, begge deler er for marginalsport å regne. Mest sannsynlig tiltrekker f.eks snooker på Eurosport flere tilhengere, enn hva vi driver med. Synd men sant.
 

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
761
Antall liker
35
Sted
Hagan
SOEDAL skrev:
Håpløs ide, etter min mening. Det finnes titalls musikkmagasiner, spesialisert på sjanger, for salg over disk i Norge. Vil jeg ha et musikkblad, så kjøper jeg et musikkblad, enten sjangerspesifikt eller generelt. Det er ille nok med musikksidene slik som de er i Fidelity i dag, med hovedvekt på norsk musikk og blues. Fullstendig uinteressant for min del.

Jeg sluttet å kjøpe High Fidelity fordi det vanlige hifistoffet ble neglisjert. Musikk og hjemmekino kan jeg lese om i spesialiserte blader. High Fidelity ville for mye, og ble som følge av det uinteressant for meg.

Jeg vil råde Fidelitys redaksjon til å ikke ta sin hifileserskare for gitt i håp om å nå andre lesegrupper. Mange av oss vil ha et så rent hifiblad som mulig. Musikksidene teller for meg utelukkende negativt, da jeg finner fint lite av interesse der. Håper redaksjonen vurderer disse tankene på ny.
Helt enig!!

Mer musikkstoff vil bety begynnelsen på slutten for Fidelity. Dersom man søker å bringe hi-fi og musikkinteresserte sammen burde man begynne i andre enden og få musikkbladene til å skrive om hifi isteden. ALLE er interesserte i musikk men bare et fåtall i hifi.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
ErosLoveking skrev:
blekansikt skrev:
Tror nok absolutt at du tar feil her. Er ganske sikker på at jevnt over så har de med dyre anlegg flere plater enn de med rimelige anlegg.
De fleste jeg kjenner med virkelig seriøse samlinger og musikkinteresse godt over normalen ler av sånne som oss. Så jeg tror så absolutt at du tar feil.
That´s life eller reality check om du vil.
Personlig har jeg aldri skjønt poenget med å ha platesamlinger det vil ta mange menneskeliv å komme gjennom.
Sier seg selv at de fleste platene blir lite spillt. Viktigere parameter er hvor mye tid du bruker på musikklytting.
Her vil jeg anta at god lyd oppmuntrer til flere timer med musikk, og ikke minst utvide musikksmaken.
Skjønt det er også mulig at jeg tar helt feil..
 
Topp Bunn