Fidelity #43

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
mutz skrev:
Det mest graverende i denne tråden er Høvdingens insentiv i denne tråden. Som bransjeaktør og administrator viser han mangel på god forumetikette med sin deltakelse. Og man kan stille spørsmål ved om det er objektiv administrering av forumet.
Jeg mottok klager på innlegget til Per_Olsen, og det var det jeg svarte på med mitt innlegg, men det kom kanskje ikke så tydelig frem. Det er jo på det rene at Fidelity har skrevet veldig mye om EC/DP (jfr. Bambadoo's liste), og det må være tillatt for en abbonent å stille spørsmålstegn ved dette (selv om han kanskje burde formulert seg litt annerledes). Jeg håndterte kun henvendelser fra brukerne, og jeg kom kun med min tanke om hvordan "problemet" kunne løses. Jeg synes reaksjonene mot Per_Olsen var nokså kraftige, men det ligger kanskje mer bakom enn jeg har fått med meg. Jeg så iallafall ingen grunn til å "sensurere" Per_Olsen der og da, og hvis noen ønsker å vri dette til at jeg har en agenda som bransjeaktør så er det ihvertfall ikke noe i veien med fantasien.

For ordens skyld så har jeg ingen personlige motforestillinger mot Fidelity og deres skriverier om EC/DP.

Forøvrig så ser jeg nå at denne debatten om Fidelity og EC/DP er i ferd med å skli ut, og nå er det kanskje på tide å diskutere noe annet.
Som et tankeekspriment er den mistenkeliggjøring mot sentralens objektivitet like berettiget eller uberettiget som de påstander fremmet mot Fidelity. Derav mitt poeng.

Min personlige mening og tro er at Fidelity såvel som Hifisentralen har sitt på det tørre.
 

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Innlegg
252
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
IMO har du ett godt poeng:

Kan man da hevde at leserne har fått best mulig rådgivning basert på mest mulig nøytralt grunnlag?
Mitt svar er: Har Fidelity noen formålsparagraf som sier at de skal gjøre akkurat det?
mvh
[/quote]
Her tar du meg på sengen. Du har sikkert rett. Mulig jeg er veldig naiv, men jeg tror at jeg er ikke helt alene i det; at skal Fidelity betraktes som et fagblad, og om det skal forbli objektivt, rettferdig, hederlig og anstendig, så skal det kun tjene leserne sine interesser i første omgang.
Dette er jo selvsagt idealistisk, og det er mulig det ikke er rom for slik idealisme i den harde forretningsverden.

Forholdet til nasjonal stolthetsfølelse og eierskapsfølelse bør ikke overdrives. Det er slett ikke det samme for en norsk avis å skryte av en norsk sports utøver som har vunnet et internasjonalt mesterskap, som det å drive utvidet markedsføring for norske produkter i et fagblad. Det må finnes en ”rimelig” grense et sted. Å ha en viss ”bias” for norsk er forståelig, men den listen bambadoo kom med (som bare skraper overflaten) viser jo en svært tydelig tendens. Har ingen andre reagert på dette?

Det er også tankevekkende, om jeg tar fullstendig feil mht. mine ”insinuasjoner” (som flere her hevder), at ingen bransje aktører har kastet seg inn og støttet KV. Men de fleste bransje aktørene i norge vet kanskje hvor landet ligger, og velger å forholde seg tause..?

Jeg presiserer at dette er min personlige mening, og jeg respekterer at andre ikke er av samme oppfatning hverken til problemstillingen generelt eller mine påstander om gitte produsenter vs Fidelity spesielt. Jeg ønsker ikke Fidelity noe vondt, men håper de kan ta noe av dette til seg (i det minste fortsette å være bevisst den potensielle problemstillingen), slik at Fidelity kan vokse til den respektable posisjonen de kan få i skandinavia
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.569
Antall liker
27.605
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Per_Olsen skrev:
IMO har du ett godt poeng:

Kan man da hevde at leserne har fått best mulig rådgivning basert på mest mulig nøytralt grunnlag?
Mitt svar er: Har Fidelity noen formålsparagraf som sier at de skal gjøre akkurat det?
mvh
Her tar du meg på sengen. Du har sikkert rett. Mulig jeg er veldig naiv, men jeg tror at jeg er ikke helt alene i det; at skal Fidelity betraktes som et fagblad, og om det skal forbli objektivt, rettferdig, hederlig og anstendig, så skal det kun tjene leserne sine interesser i første omgang.
Dette er jo selvsagt idealistisk, og det er mulig det ikke er rom for slik idealisme i den harde forretningsverden.
Fagblad ? ? ?

"Det Norske Legetidsskrift" er et fagblad. "Teknisk Ukeblad" er et fagblad. "Sykepleieren" er et fagblad.

"Fidelity" er ikke mer fagblad enn "Kvinner og Klær" !

Sjangeren "Fidelity" opererer i heter "INFOTAINMENT". Der opererer de godt, IMO. Men å kritisere Fidelity for å komme til kort som fagblad er like fåfengt som å kritisere meg for ikke å løpe fort nok på 110 m hekk. Jeg stiller ikke i den øvelsen.
mvh
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.427
Antall liker
35.211
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
tkr skrev:
Sjangeren "Fidelity" opererer i heter "INFOTAINMENT". Der opererer de godt, IMO. Men å kritisere Fidelity for å komme til kort som fagblad er like fåfengt som å kritisere meg for ikke å løpe fort nok på 110 m hekk. Jeg stiller ikke i den øvelsen.
Enig med tkr. Det er den sprudlende, ja, rent ut livsbejaende entusiasmen og de flotte bildene som gjør Fidelity til hva det er. Vil du ha målinger og blindtester for å finne de objektivt beste eller mest kosteffektive komponentene, så foreslår jeg at du lærer tysk og abonnerer på Stereoplay i stedet.

Apropos entusiasmen for EC og DP: Her er Stereoplays gamle test av ECI4. Vi siterer i fleng: "Dieser Norweger ist genial." "Testurteil: Überragend." "Ein stereoplay highlight."
http://www.electrocompaniet.com/images/tester/eci4/stereoplay/stereoplay2.html
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Egentlig er det rett at Fidelity ikke er fagblad, men er de organisert i fagbladforbundet er de pr definisjon et fagblad, og kan til og med vinne fagbladprisen. Der er nemlig porten høy og døren vid.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
med dette eksellent treffsikre innlegget fra tkr, så er vel tiden inne for å legge denne diskusjonen død.
 
P

Parelius

Gjest
Det er vel konsensus om at fidelity er et underholdningsmagasin. En bare aner gleden til denne fiktive leser. (Den oppmerksomme kan ane det konspiratoriske i baksideannonsen.)
 
P

Parelius

Gjest
Illustrasjonsfoto, Eros, illustrasjon!

O? Historien om O? Den ble utgitt som kiosklitteratur i min ungdom. Hvor kan jeg nå ha lagt den? Tenke seg til å kunne alternere mellom Fidelity og O. Den evige lyst!
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
tkr skrev:
Men å kritisere Fidelity for å komme til kort som fagblad er like fåfengt som å kritisere meg for ikke å løpe fort nok på 110 m hekk. Jeg stiller ikke i den øvelsen.
mvh
Så så, ikke kokketere utenfor ditt eget revir, min kjære mr.T Bare innrøm det først som sist - løp er noe som er forbeholdt de som synes dèt er gøy, men å hoppe over en hekk 110 meter lang unner jeg bare mine fiender. Og der er du ikke oppført. Når sant skal sies er det bare naboen som har sin kontrafei i den boken.

Så ser jeg uttrykket "livsbejaende" kopiert ... pussig, men når jeg ser de ordene ser jeg for meg en indremisjonær som prøver å fortelle at Gud sitter inne i kollektbøssen og teller avlatets vekt.

Alt i den godeste mening. Selvfølgelig.
PS Når får du anledning til å komme på ny visitt? Kaffen er klar!

mvh
G
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.569
Antall liker
27.605
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
JackX skrev:
tkr skrev:
Men å kritisere Fidelity for å komme til kort som fagblad er like fåfengt som å kritisere meg for ikke å løpe fort nok på 110 m hekk. Jeg stiller ikke i den øvelsen.
mvh
Så så, ikke kokketere utenfor ditt eget revir, min kjære mr.T Bare innrøm det først som sist - løp er noe som er forbeholdt de som synes dèt er gøy, men å hoppe over en hekk 110 meter lang unner jeg bare mine fiender. Og der er du ikke oppført. Når sant skal sies er det bare naboen som har sin kontrafei i den boken.

Så ser jeg uttrykket "livsbejaende" kopiert ... pussig, men når jeg ser de ordene ser jeg for meg en indremisjonær som prøver å fortelle at Gud sitter inne i kollektbøssen og teller avlatets vekt.

Alt i den godeste mening. Selvfølgelig.
PS Når får du anledning til å komme på ny visitt? Kaffen er klar!

mvh
G
I was built for comfort, not for speed!

Håper på mars... Sender en PM :D
mvh
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Parelius skrev:
Illustrasjonsfoto, Eros, illustrasjon!

O? Historien om O? Den ble utgitt som kiosklitteratur i min ungdom. Hvor kan jeg nå ha lagt den? Tenke seg til å kunne alternere mellom Fidelity og O. Den evige lyst!
Eros er mitt navn.

Nå var vel O en kvinne da, jeg bommer jo der. ::)
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
tkr skrev:
I was built for comfort, not for speed!

Håper på mars... Sender en PM :D
mvh
Den er grei - salongen er myk og innsittet, men speed må du innom Plata for å hamstre. Men veien forbi kan du vel?
;)
G
---
OT? Uff, jeg er vel den første.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.569
Antall liker
27.605
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
JackX skrev:
tkr skrev:
I was built for comfort, not for speed!

Håper på mars... Sender en PM :D
mvh
Den er grei - salongen er myk og innsittet, men speed må du innom Plata for å hamstre. Men veien forbi kan du vel?
;)
G
---
OT? Uff, jeg er vel den første.
;D ;D ;D

(Fritt etter Crocodile Dundee) "You call that OT? THIS is OT!

Ok, en 36 timers lyttesesjon?? Så skal jeg lete litt i giftskapet. Kan spante noe hestedop så vi kommer ned igjen! ;D

mvh
 
V

vredensgnag

Gjest
baluba skrev:
Egentlig er det rett at Fidelity ikke er fagblad, men er de organisert i fagbladforbundet er de pr definisjon et fagblad, og kan til og med vinne fagbladprisen. Der er nemlig porten høy og døren vid.
Nå spør jeg av rent språklig interesse, om du ved å vende port og dør i NoS 5 ønsker å poengtere at fagbladforbundet er "bass ackwards"?

I så tilfelle snedig.
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
549
Antall liker
0
Uten å rippe for mye opp i foregående debatter i denne tråden vil jeg bare bemerke at jeg er glad for at det er såpass takhøyde på hifisentralen at man kan påpeke tilsynelatende uheldige koblinger og få saklige tilbakemeldinger.

Da jeg ba om vurdering av ett rør av andre enn bransjeaktører (Jeg nevnte og en spesifikk bransjeaktør) på audioasylum fikk jeg en storm av stygge svar hvor jeg ble sammenliknet med muslimske terrorister, sosialister(det var visst veldig vondt ment) og truet med søksmål. Jeg presiserte gang på gang at bransjeaktører objektivt sett har interesse i hvilke produkter som selges men det hadde null effekt. (Jeg vet fremdeles lite om de rørene)

Amerikanerne (nå også kanadierne) er jo veldig flinke til å fortelle verden hva de er flinke til. Vel, etter dette vil jeg si at nordmenn (sannsynligvis resten av skandinavia og) er flinke til å ta korrupsjon på alvor. Det er ikke alltid det er behagelig det heller, men jeg foretrekker det slik.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Jeg kjøper sporadisk Fidelity og forventer intet annet enn å få servert subjektive meninger om ulike produkter. Enten dette er signalkilder, forsterkere, kabler og sågar musikk som er omtalt i bladet. Her er det (heldigvis) ingen krav til konfidensintervall og hypoteser lagt til grunn for "testresultatene". Det er ren kvalifisert underholdning. Sett i et slikt perspektiv så er norske Fidelity et kjærkomment tilskudd i bladfaunanen. TU er ikke like underholdende.

Siden bladet opererer i et fritt marked bør det selvsagt lytte på sin målgruppe. Men, ærlig talt. Hvem gidder høre etter på kritikk som ikke er i nærheten av å være konstruktiv. Uansett arena, jobb eller fritid, så skal kritikk være konstruktiv. Kun på den måten så kan man kommunisere overfor en mot/medpart om hva som vil gjøre en leveranse / produkt bedre. På jobb, og for den saks skyld; fritiden, så vil man etter hvert lukke ørene for de ytringer som stiles fra utelukkende og gjentagene kritiske røster.

Det som overrasker meg negativt er egentlig de mange krasse ordene fra enkelte forummedlemmer om bladets integritet og hva bladet burde fokusere mer / mindre på. Jeg hadde forventet at de personer som dyrker en audiofil lidenskap hadde et mer tolerant syn på at ting kan oppfattes ulikt. All den enighet ellers om at det finnes ikke et fasitsvar på hvilken musikkgenre som er "best". Hadde trodd at samme egenskap ville vært å finne i overført betydning til ... ja noe så enkelt ... som et b-l-a-d. Vi snakker kun om et blad. Er blad vi er glad for finnes. Og et blad som man kan anta vil tilpasse seg ønsker fra målgruppen. Gitt selvsagt at målgruppen evner å formidle enhver kritikk konstruktivt. Fidelity: Stå på. :)

Og, for å ha en viss balanse i mitt innlegg (for det går ann å ha mer enn en tanke i hodet), så synes jeg personlig at Fidelity burde holdt seg for god til å trykke den surmagede mail som de mottok.

Disclaimer: Jeg har ingen eierinteresser i bladet Fidelity. Jeg eier ingen aksjefondandeler som kan tenkes å ha eierdeler i morselskap som kan tenkes å ha tenkte eierandeler i etthvert rådende selskap som produserer, eller har tenkt på å produsere, komponenter og/eller musikk som omtales av Fidelity. Jeg jobber ikke i Fidelity. Jeg kjenner ingen som jobber i Fidelity (dersom det da ikke er noen i vennekretsen som arbeider inkognito). Har jeg glemt noe da? Jo, jeg kan dog ikke lastes for å være så ignorant at jeg leser Fidelity utelukkende for underholdningens skyld. Og, forventer hverken mer eller mindre enn å bli ... underholdt.

Just my $0.02
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
549
Antall liker
0
Loevhagen skrev:
Jeg kjøper sporadisk Fidelity og forventer intet annet enn å få servert subjektive meninger om ulike produkter. Enten dette er signalkilder, forsterkere, kabler og sågar musikk som er omtalt i bladet. Her er det (heldigvis) ingen krav til konfidensintervall og hypoteser lagt til grunn for "testresultatene". Det er ren kvalifisert underholdning. Sett i et slikt perspektiv så er norske Fidelity et kjærkomment tilskudd i bladfaunanen. TU er ikke like underholdende.

Siden bladet opererer i et fritt marked bør det selvsagt lytte på sin målgruppe. Men, ærlig talt. Hvem gidder høre etter på kritikk som ikke er i nærheten av å være konstruktiv. Uansett arena, jobb eller fritid, så skal kritikk være konstruktiv. Kun på den måten så kan man kommunisere overfor en mot/medpart om hva som vil gjøre en leveranse / produkt bedre. På jobb, og for den saks skyld; fritiden, så vil man etter hvert lukke ørene for de ytringer som stiles fra utelukkende og gjentagene kritiske røster.

Det som overrasker meg negativt er egentlig de mange krasse ordene fra enkelte forummedlemmer om bladets integritet og hva bladet burde fokusere mer / mindre på. Jeg hadde forventet at de personer som dyrker en audiofil lidenskap hadde et mer tolerant syn på at ting kan oppfattes ulikt. All den enighet ellers om at det finnes ikke et fasitsvar på hvilken musikkgenre som er "best". Hadde trodd at samme egenskap ville vært å finne i overført betydning til ... ja noe så enkelt ... som et b-l-a-d. Vi snakker kun om et blad. Er blad vi er glad for finnes. Og et blad som man kan anta vil tilpasse seg ønsker fra målgruppen. Gitt selvsagt at målgruppen evner å formidle enhver kritikk konstruktivt. Fidelity: Stå på. :)

Og, for å ha en viss balanse i mitt innlegg (for det går ann å ha mer enn en tanke i hodet), så synes jeg personlig at Fidelity burde holdt seg for god til å trykke den surmagede mail som de mottok.

Disclaimer: Jeg har ingen eierinteresser i bladet Fidelity. Jeg eier ingen aksjefondandeler som kan tenkes å ha eierdeler i morselskap som kan tenkes å ha tenkte eierandeler i etthvert rådende selskap som produserer, eller har tenkt på å produsere, komponenter og/eller musikk som omtales av Fidelity. Jeg jobber ikke i Fidelity. Jeg kjenner ingen som jobber i Fidelity (dersom det da ikke er noen i vennekretsen som arbeider inkognito). Har jeg glemt noe da? Jo, jeg kan dog ikke lastes for å være så ignorant at jeg leser Fidelity utelukkende for underholdningens skyld. Og, forventer hverken mer eller mindre enn å bli ... underholdt.

Just my $0.02
Sparer meg masse arbeid med å ganske enkelt si: Helt enig på alle punkter.

Godt skrevet er det i tillegg.

Jeg fikk og en mail på trykk som jeg tenkte bare skulle være for redaktøren. Jeg gikk ut fra at det var en misforståelse ev. at jeg hadde brukt feil mail, men hvis dette er vanlig praksis så er det ikke helt uproblematisk.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Loevhagen skrev:
Det som overrasker meg negativt er egentlig de mange krasse ordene fra enkelte forummedlemmer om bladets integritet og hva bladet burde fokusere mer / mindre på. Jeg hadde forventet at de personer som dyrker en audiofil lidenskap hadde et mer tolerant syn på at ting kan oppfattes ulikt. All den enighet ellers om at det finnes ikke et fasitsvar på hvilken musikkgenre som er "best".
Synes du har bomma totalt og ikke skjønt poenget. Det ER konstruktiv kritikk å påpeke at Fidelity bør opptre slik at deres habilitet ikke kan trekkes i tvil.
Å tykke e-mail som leserbrev; teste utsyr hjemme privat hos konkurrent; advertorielt oppslag om et produkst mottakelse i andre tidskrifter etc er ren amatørisme og man bør kunne forvente et innhold som er like profesjonelt som bladets layout og fotos...
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
549
Antall liker
0
impulse skrev:
VilhelmW skrev:
impulse skrev:
En mail som sendes til redaksjonen og omhandler forhold som har med Fidelity å gjøre kan vel ikke akkurat kalles privat?

Men når det er sagt, brevskriver og redaktør er i dialog og har begravet stridsøksen, tydeligvis. Jeg ser ingen grunn til å legge denne lille "konflikten" i respirator her inne. Ellers er jeg enig med Kjoenik. Jeg har også meget gode erfaringer med produktene derfra.
Åjoda, en mail til redaktøren, er en privat mail - ikke et leserinnlegg. Tror ikke man trenger å bruke tid på å diskutere sånt. Her må nok redaktøren stramme inn sin redaksjonelle linje, ELLER gjøre oppmerksom på at alle mailer, brev osv. KAN bli publiserte som leserinnlegg.

Forøvrig veldig skvært og ryddig av deg å stå fram sånn, Thorhauge!

Mvh. VilhelmW
En mail til redaktøren, sendt til hans mailadresse som er knyttet til bladet og som omhandler forhold ved tidsskriftet er ikke, og kan aldri kalles privat. Den er sendt i profesjonell og ikke privat kapasitet. Punktum.

Hvorvidt dere betrakter den som privat eller profesjonell er vel revnende likegyldig. Dersom den redaksjonelle linjen er slik at alt av mail fra dem man jobber opp mot i forbindelse med bladet kan komme på trykk så burde det jo være et varsku for samtlige relevante aktører. En slik praksis er særdeles uryddig og man risikerer å brenne mange broer på denne måten. Dersom Fidelity går under og jeg mister yndlingslektyren min på grunn av slik amatørmessig oppførsel så blir jeg kraftig irritert.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Voff skrev:
Loevhagen skrev:
Det som overrasker meg negativt er egentlig de mange krasse ordene fra enkelte forummedlemmer om bladets integritet og hva bladet burde fokusere mer / mindre på. Jeg hadde forventet at de personer som dyrker en audiofil lidenskap hadde et mer tolerant syn på at ting kan oppfattes ulikt. All den enighet ellers om at det finnes ikke et fasitsvar på hvilken musikkgenre som er "best".
Synes du har bomma totalt og ikke skjønt poenget. Det ER konstruktiv kritikk å påpeke at Fidelity bør opptre slik at deres habilitet ikke kan trekkes i tvil.
Å tykke e-mail som leserbrev; teste utsyr hjemme privat hos konkurrent; advertorielt oppslag om et produkst mottakelse i andre tidskrifter etc er ren amatørisme og man bør kunne forvente et innhold som er like profesjonelt som bladets layout og fotos...

Bare for ordens skyld, Voff... Hvor har vi testet utstyr hjemme hos produsent i Fidelity?? Hvor står det på trykk?? Jeg har sett du har kommet trekkende med den der noen ganger nå, så hva mener du helt konkret?? Enten må du vise til hvor og når vi gjorde det, eller slutte å bjeffe.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Synes du har bomma totalt og ikke skjønt poenget.
Ditt svar bare understreker mitt poeng (voff, voff, voff). Når det gjelder den beryktete e-posten så er vi enige, men du fremstiller det som vi er uenige. Mao. negativ fokus. QED (look it up).

Når det gjelder habilitet. Du er klar over at inhabilitet i juridisk forstand skal trekkes veldig langt før det de jure kan kalles inhabilitet? Hvis ikke; slutt å benytte ordet habiliet / inhabilitet.

At noen i et blad / magasin har en forkjerlighet for enkelte produkter gjør dem ikke inhabile, men engasjerte. Vesentlig forskjell. Når man vet det, så er ikke det negativt, men kun utelukkende positivt da man da får et direkte informasjonsgrunnlag for å bedømme subjektive ytringer fra den enkelte tester og hvilken lydpreferanse han / hun (er vel desverre ingen av det siste) har.
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Full pott til Loevhagen for oppryddingsarbeidet. Voff bjeffer ikke, han pistrer. Kanskje en tur til veterinæren kan vende jammer til glade voff? Slik det er nå, sliter store deler av nabolaget med konstant uling.
 

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
awe skrev:
Full pott til Loevhagen for oppryddingsarbeidet. Voff bjeffer ikke, han pistrer. Kanskje en tur til veterinæren kan vende jammer til glade voff? Slik det er nå, sliter store deler av nabolaget med konstant uling.
Tja, voff oppfører seg vel som rever flest; pisser på maten sin for å prøve å markere ;D
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.015
Antall liker
8.202
Torget vurderinger
1
Loevhagen skrev:
Når det gjelder habilitet. Du er klar over at inhabilitet i juridisk forstand skal trekkes veldig langt før det de jure kan kalles inhabilitet? Hvis ikke; slutt å benytte ordet habiliet / inhabilitet.
Les hva jeg skriver. "Fidelity bør opptre slik at deres habilitet ikke kan trekkes i tvil." Hvordan i all verden kan du få et slikt utsagn til å bli kontroversielt? Dette er ikke det samme som å si at noen er inhabile. Et HI-FI tidskrift er avhengig av troverdighet.

Og for å svare Impulse:
Nei, testen ble ikke utført i Fidelity. Jeg uttaler meg om trender i Norsk Audiojournalistikk med de samme aktørene. Jeg hadde håpet (og trodd) at ting har blitt bedre. Her er kopi av min opprinnelige kommentar til JP.


Sitat fra: JP på februar 13, 2010, 15:18:11

Du som er redaksjonsmedlem: Synes du det er helt ok at KV gir EC en hel annonseside gratis på side 8 med den tullete hyllesten som der blir gjengitt? Er det riktig overfor andre annonsører og bransjeaktører? Er Fidelity da et bransjenøytralt tidsskrift? Når EC betaler for store annonser hver måned?

At det er EC spiller ingen rolle, dette er prinsipiellt. Er dette ryddig? Jeg synes ikke det, men hører gjerne din mening.

Mvh
JP


Litt sørgelig dette. Liker i grunnen Fidelity og trodde at Vadseth hadde blitt mer profesjonell enn hva han var på 90-tallet. Da gjorde han seg "berømt" på sin ML/DP "test". Står vel fremdeles som en milepæl innen norsk forbrukerjournalistikk.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
baluba skrev:
Egentlig er det rett at Fidelity ikke er fagblad, men er de organisert i fagbladforbundet er de pr definisjon et fagblad, og kan til og med vinne fagbladprisen. Der er nemlig porten høy og døren vid.
Nå spør jeg av rent språklig interesse, om du ved å vende port og dør i NoS 5 ønsker å poengtere at fagbladforbundet er "bass ackwards"?

I så tilfelle snedig.
Det er nok litt sært, for å si det mildt. ;)

Fidelity vil forøvrig ikke ha noen problemer med å bli medlem i forbundet, ja til og med vinne prisen for årets fagblad en gang i fremtiden. Og hvis de kan det, så er altså fagblad-definisjonen mye mindre streng enn det folket her tror.
 
J

Janpe

Gjest
Voff skrev:
Loevhagen skrev:
Når det gjelder habilitet. Du er klar over at inhabilitet i juridisk forstand skal trekkes veldig langt før det de jure kan kalles inhabilitet? Hvis ikke; slutt å benytte ordet habiliet / inhabilitet.
Les hva jeg skriver. "Fidelity bør opptre slik at deres habilitet ikke kan trekkes i tvil." Hvordan i all verden kan du få et slikt utsagn til å bli kontroversielt? Dette er ikke det samme som å si at noen er inhabile. Et HI-FI tidskrift er avhengig av troverdighet.

Og for å svare Impulse:
Nei, testen ble ikke utført i Fidelity. Jeg uttaler meg om trender i Norsk Audiojournalistikk med de samme aktørene. Jeg hadde håpet (og trodd) at ting har blitt bedre. Her er kopi av min opprinnelige kommentar til JP.


Sitat fra: JP på februar 13, 2010, 15:18:11

Du som er redaksjonsmedlem: Synes du det er helt ok at KV gir EC en hel annonseside gratis på side 8 med den tullete hyllesten som der blir gjengitt? Er det riktig overfor andre annonsører og bransjeaktører? Er Fidelity da et bransjenøytralt tidsskrift? Når EC betaler for store annonser hver måned?

At det er EC spiller ingen rolle, dette er prinsipiellt. Er dette ryddig? Jeg synes ikke det, men hører gjerne din mening.

Mvh
JP


Litt sørgelig dette. Liker i grunnen Fidelity og trodde at Vadseth hadde blitt mer profesjonell enn hva han var på 90-tallet. Da gjorde han seg "berømt" på sin ML/DP "test". Står vel fremdeles som en milepæl innen norsk forbrukerjournalistikk.
Jeg tror ikke jeg fikk et svar på dette, det ble vel avfeid med noe slikt som at jeg hadde feberfantasier eller noe sånt. Det synes jeg er passe useriøst, alt man trengte var å kommentere dette på en saklig måte. Det burde ikke være vanskelig, men jeg synes jeg ser tendenser til at skribentene i Fidelity hever seg litt over oss vanlig dødelige. Jeg synes at man kan være klar over at for å få respekt må man gjøre se fortjent til den. I dette tilfelle å opptre mest mulig ryddig og besitte en normal grad av høflighet.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Du fikk svar, JP. Husker du det ikke, er det bare å gå tilbake i tråden og lese det på nytt. Jeg sa forøvrig ingenting om feberfantasier. Om du synes vi hever oss over leserne våre, får det stå for din regning. Det får meg til å lure på om du leser det samme magasinet som jeg skriver for, men det er altså min tolkning.
 
J

Janpe

Gjest
impulse skrev:
Du fikk svar, JP. Husker du det ikke, er det bare å gå tilbake i tråden og lese det på nytt. Jeg sa forøvrig ingenting om feberfantasier. Om du synes vi hever oss over leserne våre, får det stå for din regning. Det får meg til å lure på om du leser det samme magasinet som jeg skriver for, men det er altså min tolkning.
Ooops, da beklager jeg mitt innlegg og "angrepet". Jo da, jeg leser magasinet og heller ikke slik Fanden leser Bibelen. Jeg orker ikke å bla meg bakover i tråden heller.

Mvh
JP
 
Topp Bunn