Fidelity #43

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
Er det virkelig ikke startet noen #43 tråd enda?!?

Jeg fikk mitt i posten i dag!



Nå skal det leses.... 8)
 

Vedlegg

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Vår egen RBN's rigg er behørig presentert fra side 84!!!!
Flott reportasje jeg etter hurtig skumlesning kan si meg enig i.
I morgen skal jeg høre det igjen etter siste justeringer.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Mye spennende lesning ser det ut som :)
Skal kose meg med bladet i kveld.
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
996
Antall liker
1.034
Sted
Porsgrunn
Etter en rask gjennomlesning kan jeg bare si meg enig i at her var det mye interessangt. Flott reportasje av riggen til RNB bl.a.
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
Ahhhh, tydeligvis et blad alle bør lese ;D
Jeg har ikke fått noe :( (blad altså)

RBN
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.468
Antall liker
31.824
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
RBN skrev:
Ahhhh, tydeligvis et blad alle bør lese ;D
Jeg har ikke fått noe :( (blad altså)

RBN
Da får du klare deg med "annet" i kveld du da ;)
Ikke fått noe jeg heller 8)
Men blir artig å lese om ditt oppsett, når det omsider kommer :)

Hmmm.....hva gjør vi i kveld da kjære.... ::)

gismo
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.099
Antall liker
497
Har det blitt noe av den bebudede økningen av musikkstoffet da?
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Får håpe det kommer i morgen slik at vi slipper depressive reaksjoner :)

mvh Elektron
 

RBN

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.05.2007
Innlegg
2.436
Antall liker
1.600
gismo skrev:
RBN skrev:
Ahhhh, tydeligvis et blad alle bør lese ;D
Jeg har ikke fått noe :( (blad altså)

RBN
Da får du klare deg med "annet" i kveld du da ;)
Ikke fått noe jeg heller 8)
Men blir artig å lese om ditt oppsett, når det omsider kommer :)

Hmmm.....hva gjør vi i kveld da kjære.... ::)

gismo
Her blir det ikke mye "annet", for jeg hører snorking i huset.
Synes det skal bli artig lesing selv. Trondmeg skal forbarme seg over meg i morgen. Skal få låne bladet hans noen minutter. Tror også at de bruker et bilde jeg knipset og sendte inn etter besøket :)
Morsomt i så fall.

Mvh
RBN
 

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Innlegg
1.886
Antall liker
120
Sted
Bergen
Der lå det, heldigvis. Nå er det å trekke en god kopp kaffe, sette på litt rolig musikk og finne sofakroken. Det ser ut som om det er mye spennende stoff denne gangen. Jeg gleder meg.

mvh Elektron
 

jars

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
78
Antall liker
4
Torget vurderinger
1
Hyggelig å se at Fidelity skal komme med 8 nr i året fremover. Også posetiv til at det slenger noen Dansker med på laget. Dette blir bra
 

Kriller

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2007
Innlegg
154
Antall liker
1
Fikk mitt i posten i går, og har skummlest det. Bedre blad enn på lenge.
Syntes det er dumt for oss norske lesere at flere artikler kommer på svensk og dansk. Klarer greit å lese det men..........

Mener også at det er merkelig at prisen på bladet er betydelig dyrere i Norge enn i Sverige og Danmark.
 

zimon

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.11.2002
Innlegg
1.355
Antall liker
85
Kriller skrev:
Fikk mitt i posten i går, og har skummlest det. Bedre blad enn på lenge.
Syntes det er dumt for oss norske lesere at flere artikler kommer på svensk og dansk. Klarer greit å lese det men..........
Men? Nei jeg skal ikke være vanskelig, forstår hva du sier, men det krever nå bare litt tilvenning spør du meg. Selv syns jeg det er positivt at bladet får flere skribenter og større nedlagsfelt, som jeg antar i sum kan gi et bredere erfaringsgrunnlag og kanskje også ny spisskompetanse å høste av. Bra for leseren det vel?
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
996
Antall liker
1.034
Sted
Porsgrunn
Kriller skrev:
Mener også at det er merkelig at prisen på bladet er betydelig dyrere i Norge enn i Sverige og Danmark.
Forskjellen består visstnok i at i Sverige så har de ikke mva på bladene, det har vi derimot i Norge. Den er jo som alle vet på 25%.

Gleder meg allerede til neste nummer, enda jeg allerede har kjøpt meg ny digital kilde ;D
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
Leste litt i bladet på jobben i dag. Har ikke fått bladet i postkassa mi enda da. "Hjemme hos" var morro å lese på - det lille jeg fikk med meg i lunshen. Blir vel lunch i morra óg...

Vidar
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Hmm, nå syntes jeg postmannen burde klare å levere #43 også hos meg som bor midt i Oslo. Det kan dog hende et han bare venter slik at de noen-og-tjue CD skivene jeg har bestillt kommer samtidig. CD'ene burde i alle fall være her i morra.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.877
Antall liker
8.160
Torget vurderinger
1
Er dere i gang med en ny Fidelity-tråd..? ;D
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Tja, jeg syntes d'herrer var skikkelig treige med å få opp en nr. 43-tråd, så jeg var på hekta til å starte en sjøl. Fikk bladet på lørdag - heilt utrolig fantastisk hvor godt postgangen fungerer for tida!! Og utgave 43 er en høydare, så gled dere, de som ikke har fått fatt på det enda. Det eneste ankepunktet mitt, er at en mail som jeg sendte til hr. Vadseth / Fidelity for snart et år siden, dukka opp som leserinnlegg nå...Men jeg ser ganske så stort på sånt.

Dansk, svensk eller norsk språk..har fint lite å si, så lenge innholdet blir bra - og i nr. 43, har det meste blitt bedre. Fremad som dere stevner, gutter! Dette lover veldig godt!!

;D mvh. VilhelmW
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Fikk meg en bomtur til Narvesen i dag - gadd ikke kjøpe pølse engang.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Narvesen har da ok kaffe til å være laget i maskin, prøv den istede for pølse

decibelius skrev:
Fikk meg en bomtur til Narvesen i dag - gadd ikke kjøpe pølse engang.
 

gs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
235
Antall liker
96
Torget vurderinger
4
Dette var bra. Spennende at vi snart er samlet til et hifi rike. 8 nummer i året var den beste nyheten.
Stå på, syns Fidelity gjør en strålende jobb.
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Betyr det at Fidelity har blitt et bedre blad siden Fidelity trådene her på hfs har blitt både kortere og mindre aggressive? :)
 
R

Roysen

Gjest
Jeg ser lyst på Fidelitys fremtid. Vadseth viste handlingskraft når han fikk visjonen om et større marked med flere utgivelser med deler av High Fidelity staben.

Dette kan bli riktig bra.

Mvh
Roysen
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
room skrev:
Betyr det at Fidelity har blitt et bedre blad siden Fidelity trådene her på hfs har blitt både kortere og mindre aggressive? :)
Hvem vet, personlig har jeg ikke lest et nummer på et år. Antar at Fidelity ikke engasjerer...
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Jeg skulle ønske vi hadde 2 seriøse blader som kunne knive litt om leserne. Men konkurranse er ikke bra (i Norge) ::)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Det dreier seg om hvor stort (lite!) markedet er, rett og slett. Det er ikke plass.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Mulig jeg er tett i kveld, den tok jeg ikke. Teskje, anyone?
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
340
val skrev:
Narvesen har da ok kaffe til å være laget i maskin, prøv den istede for pølse

decibelius skrev:
Fikk meg en bomtur til Narvesen i dag - gadd ikke kjøpe pølse engang.
Kaffe med sennep og ketchup, og litt rekesalat, hadde vært godt... Jeg har ennå ikke fått Fidelity nr 43 i postkassa....men så har jeg kaffemaskin hjemme også da.

Vidar
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
impulse skrev:
Mulig jeg er tett i kveld, den tok jeg ikke. Teskje, anyone?
Så du jobba i Fidelity skjønner'u.
Nok ett mislykket forsøk på å være vittig ;)
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg liker bladet godt og synes bare det er en fin variasjon med noen artikler på dansk og forsåvidt svensk, selv om jeg sliter litt mer med sistnevnte.

Uansett vil vel ambisjonen om å bli et større, skandinavisk blad være positivt med tanke på et potensielt høyere opplagstall og at man også er attraktiv for flere annonsører enn til nå. Det siste er det jo allerede klare eksempler på i #43. Man skulle jo da tro at Fidelity fremover lettere vil skaffe seg tilgang på ressurser som skribenter, måleutstyr og referanseutstyr osv. Kanskje til og med tilgang på produkter som man i dag, pga norske forhandleres uvilje, er forhindret fra å omtale?

8 nummer i året er bra, men det stiller muligens noen andre krav til innholdet for at det ikke skal bli for ensporet(?) Jeg synes artikkelen om privatkino og omtalen av Marantz multispiller tyder på at man må tåle mere flerkanalsstoff i Fidelity fremover. Jeg er positiv til det, så lenge man velger å holde seg på HighEnd-nivå. En ting jeg er litt spent på, er om man innehar nødvendig kompetanse til å omtale bilde/bildekilder. Man er jo inne på dette i #43 med omtalen av en JVC-prosjektor.

Fidelity må passe på profilen sin så de ikke mister lesere i sin jakt på nye. Jeg håper og tror at de fikser dette, slik at bladet blir noe å fortsatt glede seg til fremover.

Mvh,

Lars
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Som vanlig et glimrende blad, men savner litt mere heavy musikk omtaler!

Det blir så kjedelig med bare piano musikk, gjeeesp...
 
J

Janpe

Gjest
Bladet er helt ok.

Men, jeg reagerer på at EC på side 8 nærmest får en helside gratis av KV hvor man snakker om at blant annet TAS gir EC glimrende omtale. Hvorfor er dette tatt med, for å blidgjøre/ smøre gjengen på Tau? Eller er det hele satt i ett "historisk perspektiv" med minner fra den gamle 25 watteren fra hine , hårde dager? ::)

Det er ikke sikkert at bransjeaktørene og de andre annonsørene synes at dette er ok, jeg mener at slikt ikke bør skje. Selvsagt er et hyggelig for EC at de får positiv omtale rundt omkring, men dette er da ikke et norsk blads redaktørs oppgave å opplyse om. Akkurat dette er dårlig dømmekraft og skaper vel neppe goodwill fra andre aktører som Fidelity er avhengig av. Bruk heller sidene på noe matnyttig ;).

IMHO
JP
 
H

Heah55

Gjest
Er enig i at nr 43 er et av de bedre bladene på lenge. At Svensker og Dansker dras inn i bildet slik at det blir en skandinavisk profil på bladet tror jeg er positivt både for innholdet og for å øke opplaget. Er jo litt gøy at Norge blir storebror på flere og flere områder da :)
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.000
Antall liker
1.319
Torget vurderinger
5
Har ikke kjøpt nr 43 enda, men en liten påminnelse i forhold til rettskriving. Det heter spesial på norsk, ikke special - uansett om man måtte mene at det "klinger" mer internasjonalt. Jeg jobber selv som journalist og vet hvor viktig språket er for å bli tatt seriøst. Å se special på forsiden av Fidelity, det er heller ikke første gang, skjærer meg i øynene. Når det er sagt; ser fram til å lese bladet.
 
Topp Bunn