Fidelity #45

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
All right! ;D Akkurat hjemme fra 1. mai fylla og på vei inn så finner jeg #45 liggende i postkassen... Her er det litt å lese om WA Sasha, Ayre QB-9, Massive Attack Heligoland og Weiss DAC2, etc. innen jeg kommer meg til sengs.

Ayre QB-9 konklusjon; "Et klik med din mus og du er i High End himmelen. Kan det blive skønnere?" - gleder meg til å lese mer i morgen..


Beklager kvaliteten på bildet; promille og iPhone har skylden.. ;)
 

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.154
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
baluba skrev:
Fyllefant ;D

Ser ut som litt dyrere saker denne gang?
Både og, Oppo er ganske rimelig (ca 6k eller 9k NOK avhengig av versjon)
Da bør jeg visst ta turen til Narvesen denne uken også. Oppo er de eneste optiske spillerne som interesserer meg for tiden, spesifikt mellommodellen til ca 6k. Trenger å vite litt mer om hvordan den takler de rene lydformatene sett bort fra redbook.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
baluba skrev:
Da bør jeg visst ta turen til Narvesen denne uken også.
Here we go again :) Tør jeg tippe at Narvesen får bladet mandag 10. mai?

ceroxol: Du må da være usedvanlig tidlig ut med dette nummeret. Ikke en gang hjemmesidene til Fidelity nevner noe #45. For øvrig imponerende at du klarte å lese bladet på sengekanten. Jeg ville ha slitt litt:)
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
bestilte abbonemang igår, satser på at denne kommer neste uke!
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
baluba skrev:
Fyllefant ;D
;) ;D

Jobbet meg igjennom diverse fra Midtfyns Bryghus i går, virkelig godt øl som kan anbefales!



Hvis noen forøvrig snubler innom Odense, DK, så er stedet Carlsens Kvarter et obligatorisk stoppested.. Ellers var det også et lite stopp innom et av byens electronica/tech-trance steder, for litt svett spastisk utagering, innen kveldens heldige slutt som inkluderte pizzaslice-fyllemat og #45... ;) Herlig!

Bladet er meget bra! Det er bare å glede seg til det dukker opp i postkassene.. Har brukt dagen i dag på å dagdrømme om Sasha (høyttaleren, ikke mannen...)

torem skrev:
ceroxol: Du må da være usedvanlig tidlig ut med dette nummeret. Ikke en gang hjemmesidene til Fidelity nevner noe #45. For øvrig imponerende at du klarte å lese bladet på sengekanten. Jeg ville ha slitt litt:)
Ble selv ganske så overrasket når jeg fant bladet. Er nok en heldig kombinasjon av at postvesenet her i Dk er usedvanlig raske og at det er postutlevering 1.mai i Dk...eller så er jeg bare Fidelity-VIP, uten å vite det selv.. ;) Har opplevd flere ganger å få bladet veldig tidlig (også Stereophile), så det er nok Post DK som er den "skyldige". Ellers kunne jeg ikke gå til sengs uten å ha lest om Ayre, Weiss og WA Sasha - kanskje litt bekymret for at min etterfølgende REM søvn skulle styre drømmene inn mot mannen Sasha (Googlet både høyttaler og mann), men jeg har kommet meg gjennom natten uten varige mén. Nå består dagen av triaden horisontal stilling på sofa'n, god musikk og #45 - anbefales. :) Gled dere, #45 er bra!
 

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Innlegg
1.492
Antall liker
842
Torget vurderinger
6
Hva? :eek: Nytt blad igjen? Allerede??

Som dere skjønner så er hifi-bytte-sykdommen i god kontroll for tiden, her er det musikk som står i høysetet! Derfor blir vel musikkspaltene de mest interessante.
Forresten...: Second opinion om VPI Classic kommer til å bli lest nøye.... ;)
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
'ekspander eller dø' var vel den linja de skulle legge seg på nå.8 isteden for 6 blad i året.regning ut for hver 6.nummer.betaler det gjerne,når man ser hvor lite man egentlig får for 475 kr nowadays.

mvh. s,
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Går Rolf Danielsen som RoDa i den virkelige verden også? Eller skriver han anonymt?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Her er du relativt uklar, Brasse. Han skriver under fullt navn som vi alle gjør. Følgelig så lite anonymt som det går an.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Ah, syntes bare dette var litt rart, jeg har ikke kjøpt så mange Fidelity, og lurte derfor på om RoDa alltid har skrevet som RoDa i bladet.

 

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Innlegg
13.031
Antall liker
7.853
Torget vurderinger
12
Og hos meg ligger nr 44 fremdeles pakket i plast . . . .
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Og her sånn ca. midt på landet, kom nr. 45 dalende i postkassa i dag. Har ikke fått lest noe enda, men innholdsfortegnelsen ser riktig så fin ut. Jeg også kommer til å ofre tid på second opinion om Vpi Classic'en og EC AV180'ene. Kanskje det kommer et nr. til før sommerferien, forhåentligvis med noen kraftige integrerte...Bladelius Thor II og/eller Densens nye, bortimot uoppnåelige B-175 .. ???

Mvh. Vilhelmw
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Kom idag,til utkantstrøk på vestlandet i sol(det skulle ein ikkje tru)

Det er så masse flott utstyr no til dags(litt masse dingser.)

Mitt utstyr blir eldre og eldre,finst det blader for vintage?Hehe.

Mvh.
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.807
Antall liker
13.465
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Brasse skrev:
Ah, syntes bare dette var litt rart, jeg har ikke kjøpt så mange Fidelity, og lurte derfor på om RoDa alltid har skrevet som RoDa i bladet.
Ble kjent med KV og de andre i bladet som RoDa på hfs.
Følgelig kaller de meg like gjerne RoDa som Rolf. Tror nesten ikke de kaller meg annet enn RoDa når jeg tenker meg om.

Mitt fulle navn og e-mail adresse står i hver artikkel, så hvor anonym jeg er kan vel diskuteres....
Forresten så er det vel helt etter boka å diskutere alt annet enn bladets innhold i disse trådene, og derfor helt ON-topic dette...? ;D

R(som i både Rolf og RoDa) :D
 

CNK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.08.2006
Innlegg
93
Antall liker
4
Har ikke fått tak i dette nr enda, noen som kan kort si hvordan utfallet av rotel 1510 testen var?

Det var jo litt hallelujah stemning i en tråd her over denne ampen...
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Og min postkasse i Oslo idag. Skal ut for å ta noen pils nå så det blir vel neppe mulighet til å titte i det før i morra.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
CNK skrev:
Har ikke fått tak i dette nr enda, noen som kan kort si hvordan utfallet av rotel 1510 testen var?

Det var jo litt hallelujah stemning i en tråd her over denne ampen...
Du sier ikke det? ;D
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
CNK skrev:
Har ikke fått tak i dette nr enda, noen som kan kort si hvordan utfallet av rotel 1510 testen var?

Det var jo litt hallelujah stemning i en tråd her over denne ampen...
Med riktig matching, kan denne lille og lekre by på mye uforfalsket musikkglede!

Det er forsatt en viss sammenheng mellom pris og ytelse/kvalitet!

Er Rotel - 1510

Forsettelse neste side!
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Et godt kjøp?

Det må den nødvendigvis være når den koster under fire tusen kroner!

Dog må man innrømme (være ærlig) at den isolert ikke byr meg på altfor voldsomme hakeslipp, hva den soniske aspekt angår (hæææææ).

Som sagt - formsterk, men ingen svane - desverre.

Sitat: Jan Myrvold (Fidelity)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.386
Antall liker
20.795
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Slik jeg kjenner Myhrvolds preferanser er det nok for lite egenlyd i B&O-modulen for ham.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Slik jeg kjenner Myhrvolds preferanser er det nok for lite egenlyd i B&O-modulen for ham.
Det er nok en forsterker som først vil komme til sin rett når man allerede har det tonale på plass i anlegget. Den er avslørende på godt og vondt. Eller hur?
Har planer om å teste den mot Hegel sine effektrinn om ikke så lenge. Det skal bli morrosamt.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
orso skrev:
Valentino skrev:
Slik jeg kjenner Myhrvolds preferanser er det nok for lite egenlyd i B&O-modulen for ham.
Det er nok en forsterker som først vil komme til sin rett når man allerede har det tonale på plass i anlegget. Den er avslørende på godt og vondt. Eller hur?
Har planer om å teste den mot Hegel sine effektrinn om ikke så lenge. Det skal bli morrosamt.

Underforstått så vil Myrvold ha mer "sminket" lyd og anlegget hans ikke har de tonale egenskapene iorden ?? Eller misforsto jeg noe her..?? :)...Jeg har ikke hørt det så kan ikke uttale meg, men det ser jeg jo at andre gjør... 8)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Var det ikke noe med inngangsimpedansen på disse modulene? Et lite varsku med tanke på rørpre (som Myrvold bruker i testen)?

Ellers synes jeg det var mye spennende denne gangen. Jeg skal nok en gang kose meg med Roda's vinylreise.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Jeg liker godt Nistad sine musikksider, men er disse sidene bare skrevet for Fidelety? Dette er jo omtale av musikk "for folk flest"!
 

nistad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.04.2002
Innlegg
168
Antall liker
9
Er det ikke sært nok? Skriver om musikk kun for Fidelity!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Synes nå 'folk flest' har bedre musikksmak enn 'audiofile', tross alt. Liker forresten også omtalene dine, Nistad. ;)
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Nytt blad allerede, kommer de ut oftere nå enn tidligere? Nuvel, bare å anskaffe seg det i morgen så en har noe å fylle helga hos svigers med!
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Åtte ganger i året, pahf. Før var det seks. Så joda, litt oftere er det nok. ;)
 

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Innlegg
1.621
Antall liker
137
Sted
Volda
Heisan
@Edit:Impulse::
Musikkomtalene dine i #45 er herlege og lærerike...
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Tusen takk, Fredd. Det var veldig hyggelig å høre! Jeg har faktisk tenkt å fortsette mitt korstog mot den audiofile støyen... ;)
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
impulse skrev:
Tusen takk, Fredd. Det var veldig hyggelig å høre! Jeg har faktisk tenkt å fortsette mitt korstog mot den audiofile støyen... ;)
Hva? Er det DET du driver med i dette bladet? Kanskje jeg skal plukke opp et eks og støtte dette korstoget!
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
nistad skrev:
Er det ikke sært nok? Skriver om musikk kun for Fidelity!
Poenget mitt er at flesteparten av leserene dine er notoriske musikksnobber som aldri vil sette sine ben i en Hanne Boel eller Sade!
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.730
Torget vurderinger
4
Aubi skrev:
nistad skrev:
Er det ikke sært nok? Skriver om musikk kun for Fidelity!
Poenget mitt er at flesteparten av leserene dine er notoriske musikksnobber som aldri vil sette sine ben i en Hanne Boel eller Sade!
Nå må vi holde orden på epler og appelsiner her da.
Putte miss Sade i samme kurv som den danske syngedamen ? Makan ! :eek:
 

jabbalabba

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
199
Antall liker
152
Trane skrev:
Aubi skrev:
nistad skrev:
Er det ikke sært nok? Skriver om musikk kun for Fidelity!
Poenget mitt er at flesteparten av leserene dine er notoriske musikksnobber som aldri vil sette sine ben i en Hanne Boel eller Sade!
Nå må vi holde orden på epler og appelsiner her da.
Putte miss Sade i samme kurv som den danske syngedamen ? Makan ! :eek:
Glad jeg ikke er musikksnobb da, for siste Sade skiva har noen skikkelige godlåter.
Soldier of Love på HØYT volum er helt sjef. Utrolig med bånndrag i den låta ;D
 
Topp Bunn