quad_lars
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 11.02.2002
- Antall liker
- 4
Ja!!! :emotikon skrev:Må vi?
Sultestreiker?Imperial skrev:Får vi postegodtgjørelse? Ellers streiker vi!!!
mvh
Ja, er du gal!emotikon skrev:Må vi?
Det er vel smått utrolig at dette nummeret i det hele tatt kommer ut. Vi snakker om en meget tapper mann. Knut pendlet mellom øyeopperasjoner og korrekturlesing. At en halvdopa mann i det hele tatt fikk en leder på trykk sier vel det meste om drivkraft og entusiasme ... og respekt for sine lesere. Meget imponerende!Burnt_Island skrev:uansett hva man måtte mene om innholdet ellers synes jeg det rett og slett er sjuskete at det er så dårlig stell med korrekturlesing. Å kalle Wilson Duette for Musette (som i trekkspill) i lederen er bare det siste av en lang rekke pinlige unødvendigheter.
Ja, det jeg har hørt om Knut's tilstand den siste tiden må jeg si at fordrer respekt. Både for han og og de av hans medarbeidere som har jobbet vanvittig mye mer da Knut var på sykehuset.nistad skrev:Det er vel smått utrolig at dette nummeret i det hele tatt kommer ut. Vi snakker om en meget tapper mann. Knut pendlet mellom øyeopperasjoner og korrekturlesing. At en halvdopa mann i det hele tatt fikk en leder på trykk sier vel det meste om drivkraft og entusiasme ... og respekt for sine lesere. Meget imponerende!
En halvdopa, smerteplaget og enøyd mann, faktisk. Det gjør det ikke mindre imponerende. Så får det heller være at korrekturen ble mer tilfeldig enn vanlig. Dette nummeret lå lenge an til ikke å komme ut i det hele tatt, faktisk.nistad skrev:Det er vel smått utrolig at dette nummeret i det hele tatt kommer ut. Vi snakker om en meget tapper mann. Knut pendlet mellom øyeopperasjoner og korrekturlesing. At en halvdopa mann i det hele tatt fikk en leder på trykk sier vel det meste om drivkraft og entusiasme ... og respekt for sine lesere. Meget imponerende!Burnt_Island skrev:uansett hva man måtte mene om innholdet ellers synes jeg det rett og slett er sjuskete at det er så dårlig stell med korrekturlesing. Å kalle Wilson Duette for Musette (som i trekkspill) i lederen er bare det siste av en lang rekke pinlige unødvendigheter.
Hva forhindrer deg ifra å abbonere da orso ? Siden du tydeligvis er intr i stoffet... 8)orso skrev:Er litt spent på hva som skrives om HRT Streamer Pro DACen.
Rogue elektronikken kommer sikkert veldig bra ut. Virker utifra tilbakemeldinger fra eierer at de lager skikkelige greier. Skulle jeg ha kjøpt rør, så ville Rogue stått høyt på listen.
Dere som abonnerer får gi en liten rapport.
Introen sier vel det meste: "Noen ganger dukker det opp produkter som sprenger grenser. Music Streamer Pro er et slikt produkt. Jeg er omvendt, har solgt alt det gamle og spiller nå lyd fra PC gjennom den lille blå magiske boksen". Det er Stein Are Nistad som er ansvarlig for testen.orso skrev:Er litt spent på hva som skrives om HRT Streamer Pro DACen.
Rogue elektronikken kommer sikkert veldig bra ut. Virker utifra tilbakemeldinger fra eierer at de lager skikkelige greier. Skulle jeg ha kjøpt rør, så ville Rogue stått høyt på listen.
Litt fra testen:terryboy skrev:Introen sier vel det meste: "Noen ganger dukker det opp produkter som sprenger grenser. Music Streamer Pro er et slikt produkt. Jeg er omvendt, har solgt alt det gamle og spiller nå lyd fra PC gjennom den lille blå magiske boksen". Det er Stein Are Nistad som er ansvarlig for testen.orso skrev:Er litt spent på hva som skrives om HRT Streamer Pro DACen.
Kjøp blekka sjæl, kjiping !orso skrev:Dere som abonnerer får gi en liten rapport.
Jaja, de gir jo aldri gir noen eksempler på "CD-spillere som koster 20-30 lapper og kanskje mye mer" som de mener yter dårligere enn en slik dings fra HRT. Da kunne jo noen føle seg støtt, og noen kunne finne på å si at endatil Fidelity mener at pris og kvalitet på digitale kilder neppe henger veldig nært sammen.Trond_B skrev:HRT Music Streamer Pro besto med
andre ord testen med glans og vi var
enige om at en trolig må belage deg på
å punge ut med minst 20-30 lapper, og
kanskje mye mer, for å få en lydkilde
som matcher HRT Music Streamer Pro.
Trolig er HRT Music Streamer Pro i dag
en av de billigste inngangsbillettene til
digital High End lyd.
Jepp. Men mye av det som skrives i testen er tvilsom informasjon. Den typiske myten om at PCen innmat er støyende, skaper brum, høyfrekvent støy med PCI lydkort og analoge utganger blir nevnt under overskriften: "PC'er egner seg egentlig ikke for lyd". Vel, det kan være riktig hvis man snakker om analoge utganger fra hovedkort og en del billige konsumerkort. Men det har vært proffe PCI lydkort på markedet lenge hvor slik støy ved bruk av analoge utganger aldri har vært et problem. Og nå ser det også ut som om man får konsumer PCI eller PCIe lydkort til under 2000 kr hvor heller ikke dette er en sak.nb skrev:Så altså: I følge Fidelity er high-end-lyd og vel så det tilgjengelig for 5000 kroner om man allerede har en PC/Mac. Velkommen til den virkelige verden.
Heldigvis er min "virkelige" verden en annen en din og orso sin nb 8).. Jeg abbonerer og trives med dette. Jeg er ikke bestandig enig i hva som står skrevet, men setter stor pris på den glede og entusiasme som ligger bladet til grunn. Siden dere synes det skrives så mye feil så kan dere jo komme med egne bidrag som også har entusiasme og GLEDE til felles glede for hobbyen vår. Ja, jeg høres sur ut. Men jeg er møkklei av pc-kort som blir genierklært av etpar "nerder". Kan godt hende dere har rett målemessig sett, økonomisk osv, men det er ikke det jeg er ute etter med en hobby. Dvs spare penger og rakke ned på Fidelity's feil og andre som har samme hobby som meg selv.. Min verden ønsker jeg skal besstå av glede og YDMYKHET for andres erfaringer. Selvom de har en cdspiller til hinsides pris... Så det så... ;Dnb skrev:Jaja, de gir jo aldri gir noen eksempler på "CD-spillere som koster 20-30 lapper og kanskje mye mer" som de mener yter dårligere enn en slik dings fra HRT. Da kunne jo noen føle seg støtt, og noen kunne finne på å si at endatil Fidelity mener at pris og kvalitet på digitale kilder neppe henger veldig nært sammen.Trond_B skrev:HRT Music Streamer Pro besto med
digital High End lyd.
Så altså: I følge Fidelity er high-end-lyd og vel så det tilgjengelig for 5000 kroner om man allerede har en PC/Mac. Velkommen til den virkelige verden.
Rakke ned på Fidelitys feil?? Fidelity sier jo her at man kan få digitalkilde med superlyd for 5000 kroner. Du skal ikke lete lenge på dette forumet for å finne nok av eksempler på at det blir fremstillt som noe nær en umulighet.HCS skrev:Heldigvis er min "virkelige" verden en annen en din og orso sin nb 8).. Jeg abbonerer og trives med dette. Jeg er ikke bestandig enig i hva som står skrevet, men setter stor pris på den glede og entusiasme som ligger bladet til grunn. Siden dere synes det skrives så mye feil så kan dere jo komme med egne bidrag som også har entusiasme og GLEDE til felles glede for hobbyen vår. Ja, jeg høres sur ut. Men jeg er møkklei av pc-kort som blir genierklært av etpar "nerder". Kan godt hende dere har rett målemessig sett, økonomisk osv, men det er ikke det jeg er ute etter med en hobby. Dvs spare penger og rakke ned på Fidelity's feil og andre som har samme hobby som meg selv.. Min verden ønsker jeg skal besstå av glede og YDMYKHET for andres erfaringer. Selvom de har en cdspiller til hinsides pris... Så det så... ;D
Støttes!! Begynner å bli passe lei disse "data nerdene" som konstant er drittsure og bare skaper kontoverser uten å bidra med noe annet enn drittslenging. ???HCS skrev:Heldigvis er min "virkelige" verden en annen en din og orso sin nb 8).. Jeg abbonerer og trives med dette. Jeg er ikke bestandig enig i hva som står skrevet, men setter stor pris på den glede og entusiasme som ligger bladet til grunn. Siden dere synes det skrives så mye feil så kan dere jo komme med egne bidrag som også har entusiasme og GLEDE til felles glede for hobbyen vår. Ja, jeg høres sur ut. Men jeg er møkklei av pc-kort som blir genierklært av etpar "nerder". Kan godt hende dere har rett målemessig sett, økonomisk osv, men det er ikke det jeg er ute etter med en hobby. Dvs spare penger og rakke ned på Fidelity's feil og andre som har samme hobby som meg selv.. Min verden ønsker jeg skal besstå av glede og YDMYKHET for andres erfaringer. Selvom de har en cdspiller til hinsides pris... Så det så... ;Dnb skrev:Jaja, de gir jo aldri gir noen eksempler på "CD-spillere som koster 20-30 lapper og kanskje mye mer" som de mener yter dårligere enn en slik dings fra HRT. Da kunne jo noen føle seg støtt, og noen kunne finne på å si at endatil Fidelity mener at pris og kvalitet på digitale kilder neppe henger veldig nært sammen.Trond_B skrev:HRT Music Streamer Pro besto med
digital High End lyd.
Så altså: I følge Fidelity er high-end-lyd og vel så det tilgjengelig for 5000 kroner om man allerede har en PC/Mac. Velkommen til den virkelige verden.
Knyttes jitterproblematikken opp mot noe spesielt, eller brukes det som en sekkebetegnelse på å forklare mulige hørbare forskjeller som kan komme fra mangt et hold?orso skrev:Det som skrives om jitter problematikk er nok også kraftig overdrevet. I hvert fall hvis man snakker om jitter som er hørbar.
Det begynner med at skribenten sier at PC ikke har gitt "drømmelyd" med de forskjellige protokollene (USB, S/PDIF, Toslink) og relaterer da dette til jitter. Og det blir også sagt at det er jitter som sansynligvis er årsaken til at CD-formatet har fått et dårlig ry. Og så fortsetter det med en forklaring på hva jitter er og hvordan HRT Pro Streamer unngår denne problematikken med sin asynkrone overføring.Parelius skrev:Knyttes jitterproblematikken opp mot noe spesielt, eller brukes det som en sekkebetegnelse på å forklare mulige hørbare forskjeller som kan komme fra mangt et hold?orso skrev:Det som skrives om jitter problematikk er nok også kraftig overdrevet. I hvert fall hvis man snakker om jitter som er hørbar.
;D ;Dnb skrev:Rakke ned på Fidelitys feil?? Fidelity sier jo her at man kan få digitalkilde med superlyd for 5000 kroner. Du skal ikke lete lenge på dette forumet for å finne nok av eksempler på at det blir fremstillt som noe nær en umulighet.
Det er Fidelity som "genierklærerer" et "PC-kort" her. Ikke meg, ikke orso. Men slike detaljer spiller kanskje ikke så stor rolle. Orso har jo hevdet dette i evigheter, nå kommer Fidelity etter. Topplyd for 5000 kroner. I følge Fidelity. Nå venter jeg på at du-vet-hvem-jeg-tenker-på skal komme å hevde at gutta i Fidelity ikke har nok erfaring med dyrt utstyr til å kunne uttale seg osv, for det er som regel svarene når noen hevder at top notch lyd er tilgjengelig såpass rimelig. Jeg venter i spenning på beskyldningene mot Fidleity om vranglære, konfirmasjonsanlegg og den vanlige tralten.
nb skrev:Rakke ned på Fidelitys feil?? Fidelity sier jo her at man kan få digitalkilde med superlyd for 5000 kroner. Du skal ikke lete lenge på dette forumet for å finne nok av eksempler på at det blir fremstillt som noe nær en umulighet.HCS skrev:Heldigvis er min "virkelige" verden en annen en din og orso sin nb 8).. Jeg abbonerer og trives med dette. Jeg er ikke bestandig enig i hva som står skrevet, men setter stor pris på den glede og entusiasme som ligger bladet til grunn. Siden dere synes det skrives så mye feil så kan dere jo komme med egne bidrag som også har entusiasme og GLEDE til felles glede for hobbyen vår. Ja, jeg høres sur ut. Men jeg er møkklei av pc-kort som blir genierklært av etpar "nerder". Kan godt hende dere har rett målemessig sett, økonomisk osv, men det er ikke det jeg er ute etter med en hobby. Dvs spare penger og rakke ned på Fidelity's feil og andre som har samme hobby som meg selv.. Min verden ønsker jeg skal besstå av glede og YDMYKHET for andres erfaringer. Selvom de har en cdspiller til hinsides pris... Så det så... ;D
Det er Fidelity som "genierklærerer" et "PC-kort" her. Ikke meg, ikke orso. Men slike detaljer spiller kanskje ikke så stor rolle. Orso har jo hevdet dette i evigheter, nå kommer Fidelity etter. Topplyd for 5000 kroner. I følge Fidelity. Nå venter jeg på at du-vet-hvem-jeg-tenker-på skal komme å hevde at gutta i Fidelity ikke har nok erfaring med dyrt utstyr til å kunne uttale seg osv, for det er som regel svarene når noen hevder at top notch lyd er tilgjengelig såpass rimelig. Jeg venter i spenning på beskyldningene mot Fidleity om vranglære, konfirmasjonsanlegg og den vanlige tralten.
Har hørt den på et godt anlegg. Mye, veldig mye for pengene, men "ikke noe å bytte EmmLabsen inn i", som en kjenning formulerte det.RoDa skrev:Veldig spennende denne HRT!
Ser at Komplett.no har Streamer II til 1500,-
Streamer Pro koster 5000,-
Noen som vet noe om forskjellene på disse?
Er det mange som eier eller har hørt HRT?
Hvilke inntrykk har folket?
Mvh
Rolf
Har kun hørt HRT Pro Streamer i et ukjent anlegg, og tør ikke å uttale meg på bakgrunn av det. Streamer II skal være ganske tett på Pro Streamer, men ikke helt på samme nivå.RoDa skrev:Veldig spennende denne HRT!
Ser at Komplett.no har Streamer II til 1500,-
Streamer Pro koster 5000,-
Noen som vet noe om forskjellene på disse?
Er det mange som eier eller har hørt HRT?
Hvilke inntrykk har folket?
Mvh
Rolf