Fidelity #47

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
All right! #47 lå i postkassen i dag, dette blir bra.. :)



Mange spennende produkter!
 

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Den aktive varianten av Forsmann høyttalere er noe jeg kunne tenkt meg, tror jeg må innom Narvesen en tur snart.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Aiaiai!! Blir en tur innom narvesen snart da ja!
 

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
835
Antall liker
25
Sted
Tromsø
De testede "budsjett"-forsterkerne, hvilke modeller er det tale om?
 

Micx

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2010
Innlegg
57
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
geiraa skrev:
De testede "budsjett"-forsterkerne, hvilke modeller er det tale om?
Vil gjerne vite det jeg også!:)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bladet ligger vel i postkassen.
Antar EC, Abrahamsen, Hegel, Creek, Arcam, Xindak er mulige kandidater for budsjett forsterkere :)

EDIT: Må lære meg å sjekke hele tråder. Sto noen på forsiden ja..
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hmm - nettopp lagt den ut da :) Sjekket noen ganger tidligere idag.
 

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.035
Antall liker
406
Torget vurderinger
7
Blir vel å få kjøpt på Hortenmessa tenker jeg, for de som skal dit.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Dere skulle ha "bundlet" det inn i billettprisen for en 70 lapp ekstra :)
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.468
Antall liker
31.824
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Blir spennende å se hva som sies om CDA 825 ;)
Som tidligere Copland venn ser jeg frem mot denne testen/omtalen.

gismo
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Gleder meg stort til å lese om ny Forsman. Den ser i det minste veldig spennende ut.

Ellers var det godt å lese en vettug leder fra Knut V. Uenighet innen redaksjonen er bra for Fidelity. Jeg er generelt enig med Tore Dag Nilsen om mye (i det minste hva lydmessige preferanser angår), men synes kanskje han var i overkant kvass i kantene... Godt å se takhøyde i blekka 'vår'.

;)

Edit: Kom akkurat på Knut Vadseths egen second opinion-slakt av Klipsch'ene (vaskemaskin-/tørketrommelvarianten) som Håkon Rognlien "elsketelsketesketelsket!!!!".

Noen ganger er man bare uenig.
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.933
Antall liker
747
Ser jo ut til å være et fint nummer dette. Blir vel Narvesen igjen, over helga hvis jeg skal tippe.

Var det ikke denne Nilsen som skrev/skriver om jazz-plater i Fidelity? Eller husker jeg helt feil (mulig jeg gjør). Men Jazz-omtalene savner jeg, så fikk jeg sagt det.

Skal lure meg på om de Forsman ht. er de samme som sto hos AudioRoyal her i Trondheim tidligere i år, og som faktisk var innom et NRK-program også. Nåvel, ikke veldig essensielt om det er samme paret eller et annet par, de ser uansett spennende ut :)
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.618
Antall liker
15.404
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Blir spennende å høre Vadseth sine inntrykk av Forsman, ja. Jeg har hørt de nå ved flere anledninger, og det vil ikke overraske meg om flere opplever den samme begeistringen. Mitt tips på headline: "Endelig en dipol med virkelighetstro bass i faseriktig utfoldelse?" ...eller kanskje; "Forsman - en musikkspreder av dimensjoner"?

:D

Mvh
Jan P.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Er ute på reise...faktisk i Vestlandshovedstaden heile helga, så det blir ingen jaktstart i fjellet på meg i år :'( :'(
følgelig har jeg heller ikke fått Nr 47 i hende.heller. MEN: Fortell, fortell! Hva sies om ECI-5 Mk. II? Jeg er så jæ... spent på om det er store endringer fra førsteutgaven.

Mvh. VilhelmW
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er på hytta. Jakta starter i morgen tidlig ja....

Men det blir uten meg... For jeg skal på jobb.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Æ har noen svært dårlige kompiser som driver på og sender ekle bilder fra jaktcamp'en "et sted på Børselvfjellet". Ordentlig ekle folk... ;D

mvh. VilhelmW
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ser ikke ut for at det er noe Xindak på testbenken.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Zomby_Woof skrev:
Gleder meg stort til å lese om ny Forsman. Den ser i det minste veldig spennende ut.

Ellers var det godt å lese en vettug leder fra Knut V. Uenighet innen redaksjonen er bra for Fidelity. Jeg er generelt enig med Tore Dag Nilsen om mye (i det minste hva lydmessige preferanser angår), men synes kanskje han var i overkant kvass i kantene... Godt å se takhøyde i blekka 'vår'.

;)

Edit: Kom akkurat på Knut Vadseths egen second opinion-slakt av Klipsch'ene (vaskemaskin-/tørketrommelvarianten) som Håkon Rognlien "elsketelsketesketelsket!!!!".

Noen ganger er man bare uenig.
Akkurat det må være et av de beste tegnene på at de er så dønn seriøse slik at de tør være uenige med hverandre, i motsetning til mange andre blader av samme sjanger.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.388
Antall liker
20.802
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det den aktive utgaven av Forsmanhøyttaleren de tester? Interessant i så fall.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
er bambadoo og baluba tvillnger?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke tvillinger, men etter å ha fulgt HFS en stund tror jeg jaggu vi er fra omtrent samme plass. Har aldri møtt baluba riktignok.

Det at det er referert til bl.a. xindak var en antagelse av hva som ble testet og dermed ramset opp endel merker. Bakgrunn for dette var at det er veldig ofte produkter fra nevnte merker blir testet i Fidelity. (EC, abrahamsen, hegel, cambridge etc)

bambadoo skrev:
Bladet ligger vel i postkassen.
Antar EC, Abrahamsen, Hegel, Creek, Arcam, Xindak er mulige kandidater for budsjett forsterkere :)

EDIT: Må lære meg å sjekke hele tråder. Sto noen på forsiden ja..
 

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Innlegg
3.535
Antall liker
385
bambadoo skrev:
Ikke tvillinger, men etter å ha fulgt HFS en stund tror jeg jaggu vi er fra omtrent samme plass. Har aldri møtt baluba riktignok.

Det at det er referert til bl.a. xindak var en antagelse av hva som ble testet og dermed ramset opp endel merker. Bakgrunn for dette var at det er veldig ofte produkter fra nevnte merker blir testet i Fidelity. (EC, abrahamsen, hegel, cambridge etc)

bambadoo skrev:
Bladet ligger vel i postkassen.
Antar EC, Abrahamsen, Hegel, Creek, Arcam, Xindak er mulige kandidater for budsjett forsterkere :)

EDIT: Må lære meg å sjekke hele tråder. Sto noen på forsiden ja..
Sku'kke undre meg mye om det han sikter til er en viss likhet mellom dere... se på det lille bildet ute på venstre side... :)

Honkey
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.948
Antall liker
6.128
De heter ikke negre lenger. Det har blitt rasistisk. Sikkert noe Tjen Folket-gutta SOS rasisme har funnet på.
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
BT skrev:
De heter ikke negre lenger. Det har blitt rasistisk. Sikkert noe Tjen Folket-gutta SOS rasisme har funnet på.
Begrepet negroid av avledet av ordet neger som stammer fra det latinske niger, det vil si «svart».

Da får vi også slutte og si hvit om nordmenn!
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
val skrev:
BT skrev:
De heter ikke negre lenger. Det har blitt rasistisk. Sikkert noe Tjen Folket-gutta SOS rasisme har funnet på.
Begrepet negroid av avledet av ordet neger som stammer fra det latinske niger, det vil si «svart».

Da får vi også slutte og si hvit om nordmenn!
Rosa ? 8)
 
Topp Bunn