FiiO K9 ess pro

Proethifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.04.2023
Innlegg
550
Antall liker
652
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Hei!

Jeg har en FiiO K9 ess pro Hodetelefonforsterker, som jeg tidvis har litt problemer med:

Hodetelefonforsterkeren brukes ved å avspille musikk (Qobuz) via Bluetooth fra iPad, og til Fiio K9. For et par uker siden så forsvant tidvis lyden i høyre side i hodetelfonene, ved bruk av Jack tilkobling. Det ble forsøkt med forskjellige andre hodetelefoner via Jack og XLR tilkobling, med samme resultat. Ved sterk økning i volumet på hodetelfonforsterkeren, kunne det høres svak lyd på høre side samtidig med knatre/skrapelydder.

FiiO K9 ble derfor levert på sørvis ( er i garantiperioden), hvor de ikke klarte å reproduserer feilen.

Er det noen andre som har opplevd det samme? Eller har forslag til årsak?
 
Sist redigert:

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.876
Antall liker
17.470
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Høres ut som dårlig kontakt ett sted. Hvilke komponenter bruker du, som ikke var med til sørvis? Feilen ligger antagelig i de/det komponent/kabel.
 

Proethifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.04.2023
Innlegg
550
Antall liker
652
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Høres ut som dårlig kontakt ett sted. Hvilke komponenter bruker du, som ikke var med til sørvis? Feilen ligger antagelig i de/det komponent/kabel.
Brukte:
Sennheiser HD650 - med medfølgende JACK-kabel.
Focal 2022 Utopia - med medfølgende xlr-kabel.
Strømkabel
Ellers Bluetooth. - med Bluetooth antenne.

Begge hodetelefonene, med samme kabler, fungerte på annen hodetelefon forsterker.
 
Sist redigert:

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.876
Antall liker
17.470
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Hva ble sendt til service sammen med Fiio?
Etter at feilen oppstod? Må du restarte for å fikse lyden eller blir den bra av seg selv?

FiiO-K9-Pro-ESS-rear-scaled.jpg
 

Nocturnal

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2008
Innlegg
113
Antall liker
72
Sted
Sørnorge
Jeg ble nettopp nervevrak her, lignende problem. Sender ut musikken på BT med en Fiio BTA-30 Pro til en ny Topping DX5 Lite i 24/96kHz (LDAC). Koblet så til mine nyinnkjøpte Focal Clear MG, og fikk lyd i bare høyre kanal ved bruk av XLR utgang. Svetten haglet og jeg prøvde vanlig jack, samme problem. Men så slo jeg Toppingen av/på med fjernkontrollen, og da våknet begge kanaler (puuuhh!). Går ut fra slikt skjer av og til med trådløs overføring, så jeg er ikke stressa lenger, på tide med en single malt i begge kanaler nå... !
 
Topp Bunn