FinkTeam KIM - Nå i demo hos Norsk AudioTeknikk i Oslo

KIM - NAT.jpg

Det er en glede å kunne tilby demo av fantastiske KIM i Oslo
Morten og Norsk Audioteknikk AS har lang fartstid i bransjen og vi har kjent Morten og firmaet hans i mange år. Morten er kjent for å sette kunden først og tilstrebe å gi kunden så god lyd som mulig. Det var derfor en stor glede for oss når vi ble enige om at Norsk Audioteknikk skulle får jobbe med FinkTeam i Oslo.
KIM er en av de mest avanserte og gjennomarbeidede passive høyttalerne på markedet. Det helt uten å kunne skryte av verken dyre materialer eller deler. Høyttaleren er et bevis på hva som kan utrettes når man benytter de mest sofistikerte verktøy vi har tilgjengelig, sammen med erfaringen til noen av de fremste "hjernene" i bransjen. Dette har resultert i en rekke priser og utmerkelser, ikke minst i objektive målinger og tilbakemeldinger fra noen av bransjens mest kompetente anmeldere.

Vi gleder oss til å samarbeide med Morten og butikken hans i tiden fremover, og ber interessenter ta kontakt med han for å avtale demo dersom demo i Oslo er mest nærliggende.

www.norskaudioteknikk.no

Er Kristiansand mer naturlig, kontakt oss på hifi@audiocom.no. Vi formidler også kontakt med Morten på NAT, skulle det være mer riktig.

Sist redigert:

Kommentarer

MusicBear

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.01.2013
Antall liker
2.465
Torget vurderinger
0
Fantastiske musikkformidlere 🔥
Tror jeg på, gode toveis-høyttalere kan være gull når de er velkonstruerte og får nok mat, utrolig spennende ting disse folkene driver med på så mange måter - jeg mener noe av det leser man av i vekten på de. Eneste som overrasket meg her var at diskantene ikke spilte noe lenger nedover i fekvens - med dette desto også mer spennende å få hørt på de selv.
Har du noen referanser overfor deg selv i va disse spilelr som - antar det er en grunn til at du valgte ut akkurat disse. I og med at de relatvit store bassene spiller så pass høyt opp som de gjør, hvordan opplever du øvre mellomtone i nettopp bassdriverne? Sømnløs overgang til diskantene? Kan tenke meg disse byr på ufattelig ro i lybildet.
Han som designet stativene, han mottar kanskje ikke årets designpris, men på den annen side er man vel kanskje forsynt med div. italienske & asiatiske "konkurrere-om-mest-mulig-svulmende-treverk-stativer."

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
113
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Han som designet stativene, han mottar kanskje ikke årets designpris, men på den annen side er man vel kanskje forsynt med div. italienske & asiatiske "konkurrere-om-mest-mulig-svulmende-treverk-stativer."
Stativene er designet med inspirasjon fra klassiske monitorer, noe som også gjelder selve høyttaleren.

Når det gjelder dine andre spørsmål rundt høyttaleren, så er det ikke vanskeligere enn å ta deg en tur til Sørlandsparken og lytt til høyttaleren (så vidt meg bekjent holder du hus i Froland). Bare å avtale tid. Jeg kan forsikre deg om at overgangen mellom diskant og bassmellomtone er så sømløs som det lar seg gjøre med et passivt filter og gitt konstellasjon. Men så er ikke Karl-Heinz Fink en hvem som helst heller. Det er ikke uten grunn at en rekke produsenter benytter firmaet hans til å utvikle høyttalerne sine.

Sist redigert:

MusicBear

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.01.2013
Antall liker
2.465
Torget vurderinger
0
Stativene er designet med inspirasjon fra klassiske monitorer, noe som også gjelder selve høyttaleren.

Når det gjelder dine andre spørsmål rundt høyttaleren, så er det ikke vanskeligere enn å ta deg en tur til Sørlandsparken og lytt til høyttaleren (så vidt meg bekjent holder du hus i Froland). Bare å avtale tid. Jeg kan forsikre deg om at overgangen mellom diskant og bassmellomtone er så sømløs som det lar seg gjøre med et passivt filter og gitt konstellasjon. Men så er ikke Karl-Heinz Fink en hvem som helst heller. Det er ikke uten grunn at en rekke produsenter benytter firmaet hans til å utvikle høyttalerne sine.
Passerer deg stort sett en gang i uka - titter sågar opp på bygget hvor du er hver gang jeg kjører «bakveien» nedover der - jo takk kommer gjerne innom for å lytte til disse. Utrolig spennende modell den «stativeren» der. Skulle virkelig likt å hørt en slik konstruksjon som det her på en ekte muskelamp - kan være du har en NuVista 800 der stående og trippe :ROFLMAO:

Sist redigert:

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
113
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Passerer deg stort sett en gang i uka - titter sågar opp på bygget hvor du er hver gang jeg kjører «bakveien» nedover der - jo takk kommer gjerne innom for å lytte til disse. Utrolig spennende modell den «stativeren» der. Skulle virkelig likt å hørt en slik konstruksjon som det her på en ekte muskelamp - kan være du har en NuVista 800 der stående og trippe :ROFLMAO:
Er bare å sende en epost til hifi@audiocom.no og avtale tid. Du er hjertelig velkommen!

Når det gjelder forsterker, så er det en ganske seiglivet myte rundt små høyttalere og store forsterkere. Det er en påstand som i mange tilfeller ikke holder vann rent fysisk. Når du simulerer en vanlig 15-18cm i en tradisjonell konstruksjon er det titt og ofte det elementer i slike høyttalere ikke tåler mer enn 15-20 watt før det jobber utenfor komfortsonen og forvrengingen øker dramatisk. Særlig gjelder dette mindre høyttalere som går dypt. For ikke å snakke om termiske utfordringer ved å tilføre mye effekt.
I forhold til KIM så tåler den faktisk godt med juling (størrelsen tatt i betraktning), og for å nå maksimalt lydtrykk på ca 110dB, så må du ha effekt, men du kommer dit med ca 150W. For veldig mange som ikke har det lydtrykksbehovet, vil dog en kombinasjon med Canor AI1.10 eller AI1.20 være utmerkede sammen med KIM. Høyttaleren er ikke spesielt følsom, men er en svært enkelt last, slik at du kommer langt med 20 watt dersom du ikke har behov for å spille høyt.

NuVista 800 er dessverre ikke i produksjon lenger, men vi har et godt utvalg MF inkl M8Xi, Canor og Creek

Sist redigert:

MusicBear

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.01.2013
Antall liker
2.465
Torget vurderinger
0
Er bare å sende en epost til hifi@audiocom.no og avtale tid. Du er hjertelig velkommen!

Når det gjelder forsterker, så er det en ganske seiglivet myte rundt små høyttalere og store forsterkere. Det er en påstand som i mange tilfeller ikke holder vann rent fysisk. Når du simulerer en vanlig 15-18cm i en tradisjonell konstruksjon er det titt og ofte det elementer i slike høyttalere ikke tåler mer enn 15-20 watt før det jobber utenfor komfortsonen og forvrengingen øker dramatisk. Særlig gjelder dette mindre høyttalere som går dypt. For ikke å snakke om termiske utfordringer ved å tilføre mye effekt.
I forhold til KIM så tåler den faktisk godt med juling (størrelsen tatt i betraktning), og for å nå maksimalt lydtrykk på ca 110dB, så må du ha effekt, men du kommer dit med ca 150W. For veldig mange som ikke har det lydtrykksbehovet, vil dog en kombinasjon med Canor AI1.10 eller AI1.20 være utmerkede sammen med KIM. Høyttaleren er ikke spesielt følsom, men er en svært enkelt last, slik at du kommer langt med 20 watt dersom du ikke har behov for å spille høyt.

NuVista 800 er dessverre ikke i produksjon lenger, men vi har et godt utvalg MF inkl M8Xi, Canor og Creek
Enig med deg - for all del - men (!) har hørt så mange gode "små-høyttalere" som har vokna opp med muskelamper at det holder jeg på.
Uansett; denne høyttaleren gleder jeg meg veldig, veldig til å høre på!
Hva MF M8Xi angår - integrert med DAC / 550 W 8 Ohm / 1.600 W 2 Ohm til 65.000 - det må da være grisebillig!?

Audiocom HiFi

Bransjeaktør
Ble medlem
16.07.2020
Antall liker
113
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
1
Enig med deg - for all del - men (!) har hørt så mange gode "små-høyttalere" som har vokna opp med muskelamper at det holder jeg på.
Uansett; denne høyttaleren gleder jeg meg veldig, veldig til å høre på!
Hva MF M8Xi angår - integrert med DAC / 550 W 8 Ohm / 1.600 W 2 Ohm til 65.000 - det må da være grisebillig!?
Hehe, vi eier selv våre egne opplevelser, så jeg kan ikke si opplevelsen er feil. Jeg kan bare forklare hva som faktisk skjer.

M8Xi er en råtass om du trenger massiv effekt, og ja det er ikke uten grunn at enkelte kaller den et av de beste kjøpene i High End klassen. Ta en kikk på det du finner inni en M8Xi og sammenlign med en tilsvarende High End forsterker fra andre til 3-4 ganger prisen...... Forskjellen ligger hovedsakelig i kabinett o.l. Er ikke noe mer fancy kretsløsninger, eller dyrere komponenter.

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Antall liker
57
Jeg benytter Canor AI 1.20, og synes samspillet med PS Audio Directstream DAC'en og KIM er meget bra i vår lille stue (dvs åpen/lukket sidedel av 50kvm/2.8m takhøyde). Forsterkeren leverer masse strøm, og med denne kombinasjonen kan jeg nyte musikk i mange timer i strekk :)

For meg har det også vært et poeng at man kan oppgradere internt ved å kjøpe en forsterker til hvor man bruker den ene som master og den andre som sekundærforsterker (slave). Man får da 2x100w kl A (4ohm).

Informasjon om bruker

Audiocom HiFi
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
113
Link til alle artikler
47
Audiocom HiFi sine annonser
Topp Bunn