Og for å gjøre et forsøk på å redde tråden inn igjen drar vi fram en gammel kjenning.
PSaudio noise harvester.
“Eliminate noise right at the source. The PS Audio Noise Harvester is the world's only device that actually eliminates line noise from your home's power lines. Most power conditioners attempt to isolate your equipment from all the power line noise, but they cannot eliminate or remove power line noise. Only the Noise Harvester removes AC noise and converts it to another form of energy, light.”
Her er en som har testet (med målinger)
http://www.collinsaudio.com/Prosoun...hL_OqAC8msRM1NziAOUp-KAFqqZRweuU8nzTH6f-Vll0w
While it’s somewhat hard to imagine the benefits of this type of line filter,
I was unable see any objective improvement with the Noise Harvester™. If
anything, the noise at some areas actually increased when it was used.
Vis vedlegget 557956
Mye BS fra PS
PS Audio NH har jeg også.
Hos meg fikk vi en forsterkning ved 5kHz når den var i bruk.
Her er den plugget i Consonance filteret og det brukes Supra nettkabel.
NH virkemåte har vel også "asbjørn" godt god for i en tråd om NH.
Istedet for å kalle produktet for BS,hva heller med komme opp med teknisk forklaring på hvorfor
NH forsterker støy,som i disse tilfellene,80kHz og hos meg 5kHz.
Skal støy forsterkes bør det vel være støy tilstede?
Som hos meg.Jo mer kapasitans en legger på kursen,dess nærmere kommer en resonans.
Mindre kapasitans..da flytter en seg vekk fra en resonanstopp.Helt etter boken.
MEN,ett filter er sensitiv for nettimpedansen.
Derfor vil mange ofte ikke merke forskjeller for hverken nettfiltre eller kabler,de som ligger "midt på treet".
Så har vi de med "høy" nettimpedans,jo høyere dess bedre virkning.
Og så er det noen,oftest få med lav nettimpedans,de kan oppleve en forsterkning.
Helt etter boken.
PS Audio anbefaler bruk av flere parallelt.For å gjøre penger?NEI.
Fikk ett custom made filter av netteier,også ett parallell filter.
To er bedre enn ett,også i deres verden,så anbefalingen var å bruke begge filtrene
da jeg også fikk naboens.
Men igjen,liten virkning.Årsak?Lav nettimpedans.
Anbefaling fra de som jobber med dette daglig.Øk nettimpedansen med "skilletrafo" eller mer korrekt,
en LITEN støydempingstrafo.Helt etter læreboken dette også.
Så slike felttog mod produsenter,basert på kunnskapsløyse er noe moderatorene bør stoppe,
spesielt når de selv mener å besitte den riktige kunnskap.
Det samme med felttoget mot Nordost.Ja vist er prisene latterlige og forklaringene mindre verdt.
Men teknisk er f.eks nettkablene helt topp men gode måledata.
Jeg kom nærmere mål med en svart lakrissnor en med både Supra,LMC fat og Electrocompaniet
og mange andre lakrissnorer som målte i samme område som Supra og LMC fat.
Målemessig ligger den lakrissnoren jeg bruker nå til preamp rimelig nær Nordost,
men til en helt annen pris.
PS Audio sier ingen feil ang det tekniske for NH,det er ett filter som er tunet til rundt 10kHz.
Her bør enkelte holde tunga rett i munnen og ikke komme med desinformasjon og
villedende usannheter om produkter.
Og hva sier "høvdingen" denne diskusjonen?
https://www.hifisentralen.no/forume...lyd-i-forsterkeren-med-ny-stra-mkabel-19.html
"Det er sikkert mange som kan finne 100 ting å diskutere utifra dette innlegget, men hele poenget er å holde ting i riktig perspektiv. Er en opptatt av best mulig ytelse, og det kan være seg bil, hi-fi, sport osv., så må en forstå hva som har en betydning, og evnt. pris bør holdes utenfor diskusjonen."
Da er tåken på vei bort og fjellet venter,utrolig hvordan meldingene til YR stemmer.