Finnes en slik pu?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jeg trenger en pu som spiller som en drøm med min 12" arm, ikke koster skjorta og som tåler å være i hus med en 2-åring uten at nåla knekker hele tiden. Hittil har han 2 Denon DL103 på samvittigheten. Den er med andre ord for stiv og lettknekkelig. Tips noen?

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Prøvd å sette på plastskjoldet mellom hver gang du spiller? Mine unger har enda ikke klart å vippe det av og knekke stiften.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.233
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Den PU er ikke laget. Kommer ikke til å bli det heller.
Så lenge pjokken ikke setter mer pris på musikken enn at han vrir nåla på pu rundt, kan du sette spilleren utenfor hans rekkevidde. Enten høyt nok opp eller langt nok bort.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.079
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
A) Oppdragelse
B) en MM-pu inntil oppdragelse er oppnådd...

Arne K

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
2-åringar tilseier at vegghylle er eit must. Går ikkje dette: CD-spelar eller tilsvarande er einaste alternativet fram til poden er gammal nok til å verdsetje verkelege verdiar.

Sjølv greidde eg å oppsede ungane til å ligge unna platespelaren. Men eg var rimeleg fokusert på å greie dette. Og hadde dyrare pickup enn DL 103 den gongen...

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Antall liker
1.319
Sted
Siggerud
Torget vurderinger
1
Man er aldri alene i ulykken. Min 3-åring ville selvfølgelig hjelpe til da jeg forrige dagen strammet armlageret, og med det sa den nye, og takket være Rudi korrekt monterte DL-103 takk og farvel. Jaja, det var heldigvis ikke dyre greiene, så man kan alltids kjøpe flere. Plastskjoldet blir nok på mellom spilleøktene på den neste!

S

slowmotion

Gjest
PUer er desverre forbruksvare.
Slik har det alltid vært, og slik vil det alltid komme til å være.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.190
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
I flere år hadde jeg en borrelås-ordning på plastlokket på min gamle Kenwood KD700. Den ble kjøpt i en barneutstyrs-forretning (ikke Kenwooden altså) og var stor og solid. Den var selvklebende, jeg brukte en på hver side, og de holdt 3x10 barnefingre unna i flere år. Det beste var et den lot seg fjerne lett uten merker da problemet var over. Kikk i hyllene i sånne butikker og bruk fantasien litt.

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.190
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Audiophile-Arve skrev:
2-åringar tilseier at vegghylle er eit must. Går ikkje dette: CD-spelar eller tilsvarande er einaste alternativet fram til poden er gammal nok til å verdsetje verkelege verdiar.

Sjølv greidde eg å oppsede ungane til å ligge unna platespelaren. Men eg var rimeleg fokusert på å greie dette. Og hadde dyrare pickup enn DL 103 den gongen...
Obs: CD-spilleren er ikke tryggere enn vinyl-riggen! Jeg kjøpte en svindyr Sony på 80-tallet som ble hemmelig testet som smørbrød-grill. Eller var det brødskuff, det ble ikke helt tydelig forklart. Legoklosser og småskruer i laser-mekanismen er heller ikke optimalt.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Jøgga skrev:
Audiophile-Arve skrev:

Obs: CD-spilleren er ikke tryggere enn vinyl-riggen! Jeg kjøpte en svindyr Sony på 80-tallet som ble hemmelig testet som smørbrød-grill. Eller var det brødskuff, det ble ikke helt tydelig forklart. Legoklosser og småskruer i laser-mekanismen er heller ikke optimalt.
Minner meg om ei som ringte helpdesken vår på jobb for en del år siden og klaget på at kaffekoppholderen var gått sund...

Jeg pleier å ha plastdekselet på, men hadde naturligvis glemt det en gang etter at jeg hadde besøk i jula.
Nå vet jeg jo ikke at det er han som er synderen heller da. Men nåla kan vel ikke bli bøyd opp og til siden av så mange årsaker.

Topp Bunn