Alt til hus og bolig Fjernkontroll garasjeport

Salty Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2008
Antall liker
1.964
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
3
Jeg lurer på om noen her inne kan hjelpe meg. Jeg har en gammel (ca 20 år) garasjeport Chamberlain Liftmaster model 5580 der fjernkontrollene fusker. Jeg fikk programmert to stk på nytt, og alt var bare fryd og gammen. Men det varte bare noen dager, så var det dødt igjen, og de lar seg ikke programmere på nytt. Såvidt jeg kan forstå ligger problemet ikke i fjernkontrollene, men i mottageren i selve motoren. Imidlertid funker den manuelle åpneren (se bildet) utmerket. Denne bryteren sitter på veggen inne i garasjen, og er koblet til motoren med en tynn svakstrømsledning. Jeg lurer derfor på om denne bryteren kan byttes ut med en ny bryter, som kan opereres vha en fjernkontroll. Dette vil løse mitt problem, og jeg slipper en dyr service på Liftmasteren. Har noen av dere noen tips? Finnes en sånn bryter, og hvor kan den eventuelt skaffes? All hjelp mottas med takk.

Portåpner.JPG

Mvh Salty

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Antall liker
3.881
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Hvis det virker ble det en billig løsning :) Vi kjøpte akkurat ny motor og det ble ca 2000,- (var sannsynligvis bare en ødelagt mikrobryter).

Topp Bunn