Flåklypa/Stan Getz

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
969
Torget vurderinger
7
Plukket med meg en 2cd jazzsamleskive, på en bensinstasjon i voss for et par uker siden, med navnet "Our Definition of Jazz" for 59,90.-. Gitt ut av Diesel music. Vel, nok om det

På cd2 er det en låt av Stan Getz ved navn "`Round midnight". Etter å ha hørt den er det jo helt klart at det er en connection med Flåklypa her;) Noen fler som har lagt merke til dette?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Round Midnight er vel komponert av Thelonius Monk om jeg ikke husker feil.

Du assosierer ikke han med Emanuel Desperado vel ?

;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Plukket med meg en 2cd jazzsamleskive, på en bensinstasjon i voss for et par uker siden, med navnet "Our Definition of Jazz" for 59,90.-. Gitt ut av Diesel music. Vel, nok om det

På cd2 er det en låt av Stan Getz ved navn "`Round midnight". Etter å ha hørt den er det jo helt klart at det er en connection med Flåklypa her;) Noen fler som har lagt merke til dette?

Joa, enig!
Fiolinspillet gir klare assosiasjoner til Flåklypa, det er vel når Blodstrupmoen smyger seg rundt på gården eller så er det når vi ser Flåklypa dalen på avstand og zoomes opp til Reodor og gjengen.
Kan nok tenkes at han som skrev det hadde hørt mye på nevnte låt. ;D

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.151
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Faen! Jeg ga 149,90 for min for et par år siden. :mad:

Topp Bunn