Fluefiskerens Jern og Metall med nogo attåt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Søndagen ble benyttet til en fortreffelig kjøretur gjennom både milevis med veiarbeid og omkjøringer på E-18, men så etter hvert vakre, grønne kulturlandskap, for å hente hjem et par Klipsch RF-63 fra den godeste Alek264! (Takk for god kaffe, trivelig prat og hyggelig demonstrasjon av RF-7 III!)

    Og hva passer vel bedre enn å (omsider) opprette en egen tråd i denne forbindelse! Har jo surret rundt på HFS i mange år uten en tråd! Rett og slett usømmelig...

    Håper på mange tips og innspill etter hvert fra alle dere medforumister med all den kunnskap om teknikk og musikk som dere besitter!

    Slik så det ut i stova på lørdag:
    Emit M30 4 resized.jpg


    Og slik så det ut søndag kveld:
    klipsj resized.jpg


    Å bytte ut de harmoniske og balanserte Dynaudioene med de brutale og hensynsløse bulldogene RF-63 røska meg litt ut av likevekt, og jeg må innrømme at jeg fortsatt leter litt rundt etter munn og mæle mellom sofaputene...

    Kjørte gjennom litt forskjellige CD'er i løpet av søndagskvelden, begynte med "Bluegrass Spectacular" som er en kjapp lakmustest på diskanten. Og allerede her viser dynamikken Klipsch er kjent for seg ganske tydelig. Det føltes som om jeg kunne strekke ut hånda og klimpre på banjoen selv. Litt "luft" og oppløsning mangler, det klarer en god dome bedre, men rockefoten ble betydelig mere sliten av RF-63...

    Videre gikk turen gjennom "Folque-Vardøger", "AC/DC - For those about to rock", "Guardians of time - Edge of tomorrow" og "Covenant - Nexus Polaris" før kveld måtte tas. La meg med en følelse av å aldri ha opplevd lignende dynamikk i egen stue!

    I dag ble det ikke tid til så mye "lytting" ("rocking" er vel mer passende begrep når det gjelder disse høyttalerne) siden det var noe skoleavslutning med ungene mesteparten av kvelden. Men kjørte gjennom noen kutt fra "Sinus Rythm" for å presse dem litt på basskapasitet, samt hørte gjennom halve "Jøkleba - Jøkleba" (jazzplate fra 92 med Balke/Jørgensen/Kleive" mens ungene pusset tennene... Når min datter skulle legge seg, så satte jeg på barneplata "Troll" og hørte gjennom med åpen dør til soverommet hennes (hun sovna i løpet av et par sanger...). Kul plate, blant annet med perkusjon av selveste Paolo Vinaccia. Foreløpig må jeg virkelig si at disse høyttalerne har frembrakt ekte følelser i meg i løpet av de få platene jeg foreløpig har fått hørt gjennom på dem. De fremviser en kontant kontroll og spilleglede som er ganske unik i forhold til alt jeg har hatt i hus tidligere. JBL Studio 590, som er den eneste andre hornhøyttaleren jeg har hatt, og er av sammenlignbare størrelse og i noenlunde samme prisleie, har nok litt bedre oppløsning og holografi i øvre mellomtone og diskant, men må ellers se seg skambanket av RF-63.

    Gleder meg allerede til ny økt i morgen kveld!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med egen tråd, medfluefisker. Flott at du koser deg med musikken gjennom det du har. Intet er bedre enn det i denne rabiate hobbyen.

    Tight lines! :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulere med egen tråd og nye Klipsch.
    Flott at du forteller hva du spiller.
    Lykke til videre!
    Nå nærmer det seg høysesong for fluefiske:)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Grattis med egen tråd, medfluefisker. Flott at du koser deg med musikken gjennom det du har. Intet er bedre enn det i denne rabiate hobbyen.

    Tight lines! :)
    Jo, takk for det! Hører på mye forskjellig musikk, selv om hardrock og metall er sterkest representert i hyllene.

    Fikk forresten startet så smått på laksesesongen i min faste elv Audna på lørdag, men det ble ikke noe tight lines, det er for lite vann og begrenset oppgang foreløpig.

    Har du noe erfaring med RF-63, forresten?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Å bytte ut de harmoniske og balanserte Dynaudioene med de brutale og hensynsløse bulldogene RF-63 røska meg litt ut av likevekt, og jeg må innrømme at jeg fortsatt leter litt rundt etter munn og mæle mellom sofaputene...
    Ah! Velkommen i klubben! :) De funker, ja. Har du noe Tool? Prøv det. Høyt, selvsagt. ;) Grattis. RF-63 er ekstremt mye for pengene, og spiller langt over prisklassen sin.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvor langt fra veggen står de? Om du klarer å få en halvmeter-meter mellom frontvegg og høyttaler, så liker de det. Prøv også med litt toe-in. Sikt de på ytterkant av skuldrene dine og prøv deg frem derfra.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Å bytte ut de harmoniske og balanserte Dynaudioene med de brutale og hensynsløse bulldogene RF-63 røska meg litt ut av likevekt, og jeg må innrømme at jeg fortsatt leter litt rundt etter munn og mæle mellom sofaputene...
    Ah! Velkommen i klubben! :) De funker, ja. Har du noe Tool? Prøv det. Høyt, selvsagt. ;) Grattis. RF-63 er ekstremt mye for pengene, og spiller langt over prisklassen sin.
    Har faktisk ikke noe av Tool, hvilken plate anser du som den mest essensielle? Har hatt en slags aversjon mot "moderne" metall, og har vel (sikkert helt feilaktig) plassert Tool litt i den kategorien. Men fordommer er til for å rives ned, så jeg tar utfordringen! :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Hvor langt fra veggen står de? Om du klarer å få en halvmeter-meter mellom frontvegg og høyttaler, så liker de det. Prøv også med litt toe-in. Sikt de på ytterkant av skuldrene dine og prøv deg frem derfra.
    Jepp, de står ikke helt slik som på bildet lenger, har flyttet dem litt frem og tilbake under lyttingen. De har godt med luft til sidevegger, og står nå med ca. 20 cm fra bakside til frontvegg, og med vinkling ca. slik som du anbefaler. Prøvde med mer avstand fra vegg også, men mista litt nivå i bassen, så reduserte avstanden litt igjen. Stua er for liten til at jeg kan bevilge meg en hel halvmeters avstand. 26 kvm ,men avlang.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Å bytte ut de harmoniske og balanserte Dynaudioene med de brutale og hensynsløse bulldogene RF-63 røska meg litt ut av likevekt, og jeg må innrømme at jeg fortsatt leter litt rundt etter munn og mæle mellom sofaputene...
    Ah! Velkommen i klubben! :) De funker, ja. Har du noe Tool? Prøv det. Høyt, selvsagt. ;) Grattis. RF-63 er ekstremt mye for pengene, og spiller langt over prisklassen sin.
    Har faktisk ikke noe av Tool, hvilken plate anser du som den mest essensielle? Har hatt en slags aversjon mot "moderne" metall, og har vel (sikkert helt feilaktig) plassert Tool litt i den kategorien. Men fordommer er til for å rives ned, så jeg tar utfordringen! :)
    Ænima.

    Koster en middels bondegård på vinyl, men vi krysser fingrene for en reissue snart.

    Hvis du snakker om "Nu Metal", deler jeg aversjonen, og kan forsikre deg om at det ikke er noe å bekymre seg for når det gjelder Maynard & Co. :)

    Det andre bandet til Maynard James Keenan, A Perfect Circle, spiller forresten i Oslo i morgen.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Å bytte ut de harmoniske og balanserte Dynaudioene med de brutale og hensynsløse bulldogene RF-63 røska meg litt ut av likevekt, og jeg må innrømme at jeg fortsatt leter litt rundt etter munn og mæle mellom sofaputene...
    Ah! Velkommen i klubben! :) De funker, ja. Har du noe Tool? Prøv det. Høyt, selvsagt. ;) Grattis. RF-63 er ekstremt mye for pengene, og spiller langt over prisklassen sin.
    Har faktisk ikke noe av Tool, hvilken plate anser du som den mest essensielle? Har hatt en slags aversjon mot "moderne" metall, og har vel (sikkert helt feilaktig) plassert Tool litt i den kategorien. Men fordommer er til for å rives ned, så jeg tar utfordringen! :)
    Ænima.

    Koster en middels bondegård på vinyl, men vi krysser fingrene for en reissue snart.

    Hvis du snakker om "Nu Metal", deler jeg aversjonen, og kan forsikre deg om at det ikke er noe å bekymre seg for når det gjelder Maynard & Co. :)

    Det andre bandet til Maynard James Keenan, A Perfect Circle, spiller forresten i Oslo i morgen.
    Her har jeg fått en viktig hjemmelekse, merker jeg. Dette må sjekkes ut, ja. Får begynne med å finne det frem på Spotify her på kontoret i løpet av dagen. Må bare gjøre unna et kundemøte først.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har faktisk ikke noe av Tool, hvilken plate anser du som den mest essensielle? Har hatt en slags aversjon mot "moderne" metall, og har vel (sikkert helt feilaktig) plassert Tool litt i den kategorien. Men fordommer er til for å rives ned, så jeg tar utfordringen! :)
    Ænima.

    Koster en middels bondegård på vinyl, men vi krysser fingrene for en reissue snart.

    Hvis du snakker om "Nu Metal", deler jeg aversjonen, og kan forsikre deg om at det ikke er noe å bekymre seg for når det gjelder Maynard & Co. :)

    Det andre bandet til Maynard James Keenan, A Perfect Circle, spiller forresten i Oslo i morgen.
    Her har jeg fått en viktig hjemmelekse, merker jeg. Dette må sjekkes ut, ja. Får begynne med å finne det frem på Spotify her på kontoret i løpet av dagen. Må bare gjøre unna et kundemøte først.
    Dessverre ikke på Spotify, så du må klare deg med Youtube. ;)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Har faktisk ikke noe av Tool, hvilken plate anser du som den mest essensielle? Har hatt en slags aversjon mot "moderne" metall, og har vel (sikkert helt feilaktig) plassert Tool litt i den kategorien. Men fordommer er til for å rives ned, så jeg tar utfordringen! :)
    Ænima.

    Koster en middels bondegård på vinyl, men vi krysser fingrene for en reissue snart.

    Hvis du snakker om "Nu Metal", deler jeg aversjonen, og kan forsikre deg om at det ikke er noe å bekymre seg for når det gjelder Maynard & Co. :)

    Det andre bandet til Maynard James Keenan, A Perfect Circle, spiller forresten i Oslo i morgen.
    Her har jeg fått en viktig hjemmelekse, merker jeg. Dette må sjekkes ut, ja. Får begynne med å finne det frem på Spotify her på kontoret i løpet av dagen. Må bare gjøre unna et kundemøte først.
    Dessverre ikke på Spotify, så du må klare deg med Youtube. ;)
    OK! Da spørs det om jeg ikke heller skal fremskaffe fysisk format.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du klarer å vente, så. :) ...Men ja, det er helt risikofritt å bare kjøpe alt på CD. Undertow og Lateralus (dessverre picture disc) er betalbare på vinyl også.

    Youtube funker for å sjekke det ut, da.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Klipsch-låt nr. 1 fra Tool er kanskje "Ticks And Leeches" fra Lateralus. :) Trommingen på den er verdt hele plata alene. :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    En av bruktsjappene her i byen har fått inn CD-arkivet til NRK lokalt, og selger det ut til en femmer pr. plate. Jevnt over er de bortimot mint, bortsett fra klistremerkene. Bytter bare ut coverne, så er de som nye.

    Det er mange tusen plater å se gjennom, så har ikke fått sett alt ennå, men har plukket med meg en del forskjellig snadder de to gangene jeg har vært og myst. Lite Jern&Metall, dog...

    Dagens fangst:

    cd'er.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med egen tråd, medfluefisker. Flott at du koser deg med musikken gjennom det du har. Intet er bedre enn det i denne rabiate hobbyen.

    Tight lines! :)
    Jo, takk for det! Hører på mye forskjellig musikk, selv om hardrock og metall er sterkest representert i hyllene.

    Fikk forresten startet så smått på laksesesongen i min faste elv Audna på lørdag, men det ble ikke noe tight lines, det er for lite vann og begrenset oppgang foreløpig.

    Har du noe erfaring med RF-63, forresten?
    Ah, du er (f)laksefisker og ikke ørretfisker. Jaja, tight lines, uansett. :)

    Er ingen stor Klipsch-kjenner/-tilhenger, nei. Iaf ikke de nyere modellene.
     

    Purehifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    279
    Antall liker
    229
    RF63 ja, hadde jeg hatt plass hadde disse vert lagret og tatt frem når nye huset var klart å matchet med rør amp på loft stuen, men måtte dessverre selge de;/

    hadde det i gamle kinoen, og de ble mye jern og metall konserter der ja:) hadde innom noen forsterkere før jeg endte opp med adcom, noe jeg synest var en behagelig match.
    38_163783363.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Grattis med egen tråd, medfluefisker. Flott at du koser deg med musikken gjennom det du har. Intet er bedre enn det i denne rabiate hobbyen.

    Tight lines! :)
    Jo, takk for det! Hører på mye forskjellig musikk, selv om hardrock og metall er sterkest representert i hyllene.

    Fikk forresten startet så smått på laksesesongen i min faste elv Audna på lørdag, men det ble ikke noe tight lines, det er for lite vann og begrenset oppgang foreløpig.

    Har du noe erfaring med RF-63, forresten?
    Ah, du er (f)laksefisker og ikke ørretfisker. Jaja, tight lines, uansett. :)

    Er ingen stor Klipsch-kjenner/-tilhenger, nei. Iaf ikke de nyere modellene.
    Nei, er absolutt mest ørretfisker. Køfiske og tankeløs denging med 15-fotere er helt uinteressant. Mitt laksefiske ligner mer på ørretfiske etter laks, for å si det slik. Lette stenger og spotting av fisk. Reiser også til Finnmark med jevne mellomrom og fisker laks på tørrflue i småelvene der. Det er helt rått.

    Ellers er jeg fast gjest i Geitvassdalen på Hardangervidda. Der har jeg funnet mitt paradis som jeg må tilbake til så ofte som mulig. Krystallklart vann og store fjellørreter som vaker på insekter, det er det verdt å både gå langt og bære tungt for å oppleve. :) Holder på å planlegge årets ekspedisjon inn der, som blir sammen med min datter og sønn på hhv sju og ti. Det blir fantastisk.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    RF63 ja, hadde jeg hatt plass hadde disse vert lagret og tatt frem når nye huset var klart å matchet med rør amp på loft stuen, men måtte dessverre selge de;/

    hadde det i gamle kinoen, og de ble mye jern og metall konserter der ja:) hadde innom noen forsterkere før jeg endte opp med adcom, noe jeg synest var en behagelig match.
    Vis vedlegget 496763
    Allright! Ser ut som et optimalt habitat for øl- og jernhungrige sjeler! Har lyst til å få fatt på en RC64 senter og bytte ut RC-62'en min. Er det mk1 eller mk2 som passer RF-63 best, tror du?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Blir det varmt over forsterkeren? Ikke så høy klaring der.
    Jeg er forsåvidt enig. Før HD30 kom inn i anlegget for litt siden, stod H360 for seg selv med masse luft over. Så det var med en smule skepsis at jeg ommøblerte det til slik det står nå. Men har ikke opplevd noen problemer. Det er jo også litt mer klaring enn det ser ut til. Equinox-rackene har glassplater (huff?) som ligger oppå stålprofiler, så det er noen cm å gå på. I tillegg er det jo god åpning bakover. Sikringskretsløpet i Hegel-ampene funker erfaringsmessig bra, slik at den vil ta seg en pause hvis den blir for varm. Det har enda ikke skjedd med min H360, selv om den har blitt presset til det ytterste. Opplevde dog dette et par ganger når jeg hadde H300, selv om den hadde bedre lufting enn H360 har nå.

    PS! Elsker plata du bruker som avatar! Handla kassetten på 80-tallet, og hører på plata (i ulike formater, også kassetten...) med jevne og relativt korte mellomrom den dag i dag! :)
     

    Purehifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2015
    Innlegg
    279
    Antall liker
    229
    RF63 ja, hadde jeg hatt plass hadde disse vert lagret og tatt frem når nye huset var klart å matchet med rør amp på loft stuen, men måtte dessverre selge de;/

    hadde det i gamle kinoen, og de ble mye jern og metall konserter der ja:) hadde innom noen forsterkere før jeg endte opp med adcom, noe jeg synest var en behagelig match.
    Vis vedlegget 496763
    Allright! Ser ut som et optimalt habitat for øl- og jernhungrige sjeler! Har lyst til å få fatt på en RC64 senter og bytte ut RC-62'en min. Er det mk1 eller mk2 som passer RF-63 best, tror du?
    Mk1 bør du huke tak i
    Flott frontrekke det:)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med egen tråd, medfluefisker. Flott at du koser deg med musikken gjennom det du har. Intet er bedre enn det i denne rabiate hobbyen.

    Tight lines! :)
    Jo, takk for det! Hører på mye forskjellig musikk, selv om hardrock og metall er sterkest representert i hyllene.

    Fikk forresten startet så smått på laksesesongen i min faste elv Audna på lørdag, men det ble ikke noe tight lines, det er for lite vann og begrenset oppgang foreløpig.

    Har du noe erfaring med RF-63, forresten?
    Ah, du er (f)laksefisker og ikke ørretfisker. Jaja, tight lines, uansett. :)

    Er ingen stor Klipsch-kjenner/-tilhenger, nei. Iaf ikke de nyere modellene.
    Nei, er absolutt mest ørretfisker. Køfiske og tankeløs denging med 15-fotere er helt uinteressant. Mitt laksefiske ligner mer på ørretfiske etter laks, for å si det slik. Lette stenger og spotting av fisk. Reiser også til Finnmark med jevne mellomrom og fisker laks på tørrflue i småelvene der. Det er helt rått.

    Ellers er jeg fast gjest i Geitvassdalen på Hardangervidda. Der har jeg funnet mitt paradis som jeg må tilbake til så ofte som mulig. Krystallklart vann og store fjellørreter som vaker på insekter, det er det verdt å både gå langt og bære tungt for å oppleve. :) Holder på å planlegge årets ekspedisjon inn der, som blir sammen med min datter og sønn på hhv sju og ti. Det blir fantastisk.
    Høres ut som en drømmetur, det der, iaf når man først er fremme! ;)

    Skal ikke skryte på meg for mye. Innrømmer at interessen er sterkt dalende de siste årene siden min faste fiskekompis flyttet nordpå med familien sin. Dro mange år alene på tur, men har blitt bare latere og latere, gitt! Trenger visst noen som kan dra meg ut av tilværelsen som småbarnsfar. :rolleyes:
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Da fikk jeg konstatert at det var null problem å sovne i sofaen i går kveld sammen med Diana Krall og RF-63! Selv om denne typen pianobasert jazz nok ikke er deres sterkeste side. Det skorter litt på luft og utklinging der oppe i toppen. Men grei "tyngde/fundament" i klaveret selv på ganske lavt volum.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Da fikk jeg konstatert at det var null problem å sovne i sofaen i går kveld sammen med Diana Krall og RF-63! Selv om denne typen pianobasert jazz nok ikke er deres sterkeste side. Det skorter litt på luft og utklinging der oppe i toppen. Men grei "tyngde/fundament" i klaveret selv på ganske lavt volum.
    Diana Krall? Audiofil-pinup'en? ;) Hva skjedde med Tool?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Da fikk jeg konstatert at det var null problem å sovne i sofaen i går kveld sammen med Diana Krall og RF-63! Selv om denne typen pianobasert jazz nok ikke er deres sterkeste side. Det skorter litt på luft og utklinging der oppe i toppen. Men grei "tyngde/fundament" i klaveret selv på ganske lavt volum.
    Diana Krall? Audiofil-pinup'en? ;) Hva skjedde med Tool?
    Ha, ha, ha... Var opptatt med et arrangement på skolen helt til seine kvelden i går (min datter skulle spille med korpset også), så når jeg først fikk satt meg ned var det ikke aktuelt å dra på med verken Tool eller andre tunge ting fra verktøykassa, siden jeg ikke ville holde ungene våkne... Så da ble det å drømme seg bort sammen med Diana i stedet...

    Men hørte jo gjennom de låtene du linka til i går på kontoret, og det er helt klart at dette er noe jeg må jobbe med. Mye progressive elementer her som tar tak i meg. Foreløpig sliter jeg litt med den "klagende" vokalen, men det går seg vel til. Håper jeg får sjangs til å kjøre en Tool-session på PWK-kistene i kveld!
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk aldri til 63'ene så nære frontvegg. Flytt dem rundt til de nærmest river huset i bassen, da nærmer du deg ;)

    Mvh Aleksander
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Jeg fikk aldri til 63'ene så nære frontvegg. Flytt dem rundt til de nærmest river huset i bassen, da nærmer du deg ;)

    Mvh Aleksander
    Bassen er faktisk ganske ryddig slik de står nå. De har jo god plass på sidene, så en del av energien slipper ut den veien.

    Har ikke fått på noe annet enn de originale føttene ennå. Men merker jo at de står en anelse ustødig på de føttene.

    Nå sover begge ungene, så jeg tenkte jeg skulle lure meg til en aldri så liten lyttesesjon (på lavt volum...)

    Setter på Beherit - Drawing down the moon, en av de store klassikerne innen finsk black metal. Sjekk det ut hvis du ikke kjenner til det fra før!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.865
    Torget vurderinger
    8
    Flott oppsett! De RF'ene skulle jeg egentlig hentet men var for treig
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg fikk aldri til 63'ene så nære frontvegg. Flytt dem rundt til de nærmest river huset i bassen, da nærmer du deg ;)

    Mvh Aleksander
    Bassen er faktisk ganske ryddig slik de står nå. De har jo god plass på sidene, så en del av energien slipper ut den veien.

    Har ikke fått på noe annet enn de originale føttene ennå. Men merker jo at de står en anelse ustødig på de føttene.

    Nå sover begge ungene, så jeg tenkte jeg skulle lure meg til en aldri så liten lyttesesjon (på lavt volum...)
    Rognlien har uttalt, tror jeg., at de ikke er så følsomme for avstand til sidevegg, men det var muligens mtp. førsterefleksjoner og direktivitet i hornet. Mine står i alle fall kanskje 40cm fra sideveggene (bakre ytterhjørne på høyttalerne), og det fungerer flott. Jeg synes du bare for eksperimentets skyld at du skulle prøve hva som skjer med hhv. en halvmeter og en meter luft mellom høyttalere og frontvegg.

    Det er nok ingen grunn til å stresse med føttene. Fin, myk avkobling, det.

    Noe som er veldig fint med RF-63 er, som du har oppdaget, at de spiller veldig åpent og fint, med oppløsning og fylde i bassen, også på lavt volum. Paradoksalt nok, spesielt når de har en strømsterk forsterker i ryggen.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk aldri til 63'ene så nære frontvegg. Flytt dem rundt til de nærmest river huset i bassen, da nærmer du deg ;)

    Mvh Aleksander
    Bassen er faktisk ganske ryddig slik de står nå. De har jo god plass på sidene, så en del av energien slipper ut den veien.

    Har ikke fått på noe annet enn de originale føttene ennå. Men merker jo at de står en anelse ustødig på de føttene.

    Nå sover begge ungene, så jeg tenkte jeg skulle lure meg til en aldri så liten lyttesesjon (på lavt volum...)
    Rognlien har uttalt, tror jeg., at de ikke er så følsomme for avstand til sidevegg, men det var muligens mtp. førsterefleksjoner og direktivitet i hornet. Mine står i alle fall kanskje 40cm fra sideveggene (bakre ytterhjørne på høyttalerne), og det fungerer flott. Jeg synes du bare for eksperimentets skyld at du skulle prøve hva som skjer med hhv. en halvmeter og en meter luft mellom høyttalere og frontvegg.

    Det er nok ingen grunn til å stresse med føttene. Fin, myk avkobling, det.

    Noe som er veldig fint med RF-63 er, som du har oppdaget, at de spiller veldig åpent og fint, med oppløsning og fylde i bassen, også på lavt volum. Paradoksalt nok, spesielt når de har en strømsterk forsterker i ryggen.
    Kommer litt ann på underlaget føler jeg. Fikk rydda opp veldig mye med føtter når jeg hadde dem :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Jeg fikk aldri til 63'ene så nære frontvegg. Flytt dem rundt til de nærmest river huset i bassen, da nærmer du deg ;)

    Mvh Aleksander
    Bassen er faktisk ganske ryddig slik de står nå. De har jo god plass på sidene, så en del av energien slipper ut den veien.

    Har ikke fått på noe annet enn de originale føttene ennå. Men merker jo at de står en anelse ustødig på de føttene.

    Nå sover begge ungene, så jeg tenkte jeg skulle lure meg til en aldri så liten lyttesesjon (på lavt volum...)
    Rognlien har uttalt, tror jeg., at de ikke er så følsomme for avstand til sidevegg, men det var muligens mtp. førsterefleksjoner og direktivitet i hornet. Mine står i alle fall kanskje 40cm fra sideveggene (bakre ytterhjørne på høyttalerne), og det fungerer flott. Jeg synes du bare for eksperimentets skyld at du skulle prøve hva som skjer med hhv. en halvmeter og en meter luft mellom høyttalere og frontvegg.

    Det er nok ingen grunn til å stresse med føttene. Fin, myk avkobling, det.

    Noe som er veldig fint med RF-63 er, som du har oppdaget, at de spiller veldig åpent og fint, med oppløsning og fylde i bassen, også på lavt volum. Paradoksalt nok, spesielt når de har en strømsterk forsterker i ryggen.
    Ja, helt imponerende hvor fysisk blant annet akustisk og elektronisk bass føles, på selv lavt volum. For meg som stort sett har hatt tungdrevne saker i stua tidligere, så er dette befriende.

    Satt i går kveld og hørte på både Tool, Beherit, Svein Tang Wa og Bol, så fikk prøvd flere ulike sider av ht. Koste meg noe helt vanvittig, og det var vanskelig å rive seg løs for å komme seg i seng...

    Dro dem ut litt til fra vegg i går, slik at det nå er ca. 25 cm fra baksiden til vegg. Økte også vinklingen ørlite grann, ser akkurat sidene nå fra lytteposisjon. Det er 265 cm fra ørene mine til front av høyttalerne, og 250 cm mellom høyttalerne. Holografien kom på plass, og bassen sitter som et skudd. (Subwooferen helper til i bunnen der RF-63 ikke rekker.)

    Vil si at PWK sin grunntanke om å gjenskape "live"-lyden er meget godt ivaretatt gjennom RF-63.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn