Fluefiskerens Jern og Metall med nogo attåt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Det ser ut til å bli litt konsertfotografering for artistfoto.no på meg utover våren, og ser behovet for litt oppgradering på objektivsiden.

    Har derfor et slikt på vei:

    pentax.jpg


    Pentax SMC DA 16-50. Blir moro å teste ut, blant annet på Karmøygeddon. Objektivet er værtett også, så det er ikke så farlig om Dimmu Borgir spruter litt blod på linsa... :) Har allerede 50-135-millimeteren i samme serie, og vært veldig fornøyd med den, så regner jo med at dette også er good shit.

    Hvis noen har erfaring med det, så vil jeg gjerne høre! :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    En aldri så liten oppgradering på høyttalersiden i dag.
    Senterpartiet er jo som kjent det viktigste partiet i hjemmekinosaken...
    20190318_172521.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Har drømt om Klipsch RC-64 III en stund. Heftig senter, dette. Skal teste litt filmer og PS4-spill utover kvelden, og la den få bli litt varm i trøya.
    20190318_174432.jpg
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da venter jeg kun på RF-7III hehe! Hadde H590 hjemme på mine, det låt veldig bra!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Kjører en klassiker, Magnum Force. Ikke akkurat referanselyd, men steintøff film! Førsteinntrykket av RC-64 III er meget bra, og den parkerer den gamle senteren min, RC-62II, fullstendig.
    20190318_192340.jpg
     
    Sist redigert:

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Endelig høst igjen. Høysesongen for Hi Fi-dilling og musikklytting! :)

    Gjorde et aldri så lite kupp på Finn.no i går - Bortimot strøkne Infinity Ref. 21i (inklusive noen helt greie kabler) for en 200-lapp... (kun en bitteliten "innoverbulk" i den ene domen, som enkelt lot seg trekke ut igjen ved hjelp av en liten bit Gorillatape.)
    Tenkte at dette måtte være perfekt for min sønn Jardar, da han hadde savna litt mer volum og bass ift. System Audio 505 som han hadde.
    Jeg hadde for mange år siden storebroren Ref. 31i selv, og hadde mange hyggelige stunder foran disse. Mye høyttaler for pengene.

    Først teste litt i stua. Spilte faktisk riktig så flott på H590. Disse stativene (som PMC DB1 Gold normalt står på) er med sine 75cm litt for høye for Ref.21i. Men det var jo bare for å sjekke at de funka, og få litt varme i dem. Hadde stått ubrukt noen år.
    ref 21i 1.jpg


    Så til sin tiltenkte plass på rommet til guttungen. Han var dritfornøyd! Han spilte helt til leggetid i går, og begynte på an igjen klokka 06.15 i dag tidlig...
    I morra går turen til Ikea for kjøp av en liten stereobenk til ham.
    ref 21i 2.jpg
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det ser ut til å bli litt konsertfotografering for artistfoto.no på meg utover våren, og ser behovet for litt oppgradering på objektivsiden.

    Har derfor et slikt på vei:

    Vis vedlegget 526552

    Pentax SMC DA 16-50. Blir moro å teste ut, blant annet på Karmøygeddon. Objektivet er værtett også, så det er ikke så farlig om Dimmu Borgir spruter litt blod på linsa... :) Har allerede 50-135-millimeteren i samme serie, og vært veldig fornøyd med den, så regner jo med at dette også er good shit.

    Hvis noen har erfaring med det, så vil jeg gjerne høre! :)
    Eg har 18 - 135 mm-utgåva, som også er vêrtett, og dette er mitt mest brukte objektiv. Eg er ganske fornøgd, men skulle av og til ynskt meir lysstyrke, spesielt på full tele. Eg tek dei aller fleste bilda utandørs, og rek litt rundt i styggever, difor er WR prioritert framfor andre kvalitetar. Det var også difor eg valde Pentax då eg "gjekk digitalt" attende på 90-talet ein gong...
    Brukar elles eit 10 - 20 mm (veldig sært, men tek faktisk ein del foto med dette) eit 50mm 1,4 (lite brukt, mest til nattbruk) og ein HD PENTAX-DA 55-300mm F4-5.8ED WR. Men dersom 135 mm er nok, føretrekk eg det fyrstnemnde objektivet.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Det ser ut til å bli litt konsertfotografering for artistfoto.no på meg utover våren, og ser behovet for litt oppgradering på objektivsiden.

    Har derfor et slikt på vei:

    Vis vedlegget 526552

    Pentax SMC DA 16-50. Blir moro å teste ut, blant annet på Karmøygeddon. Objektivet er værtett også, så det er ikke så farlig om Dimmu Borgir spruter litt blod på linsa... :) Har allerede 50-135-millimeteren i samme serie, og vært veldig fornøyd med den, så regner jo med at dette også er good shit.

    Hvis noen har erfaring med det, så vil jeg gjerne høre! :)
    Eg har 18 - 135 mm-utgåva, som også er vêrtett, og dette er mitt mest brukte objektiv. Eg er ganske fornøgd, men skulle av og til ynskt meir lysstyrke, spesielt på full tele. Eg tek dei aller fleste bilda utandørs, og rek litt rundt i styggever, difor er WR prioritert framfor andre kvalitetar. Det var også difor eg valde Pentax då eg "gjekk digitalt" attende på 90-talet ein gong...
    Brukar elles eit 10 - 20 mm (veldig sært, men tek faktisk ein del foto med dette) eit 50mm 1,4 (lite brukt, mest til nattbruk) og ein HD PENTAX-DA 55-300mm F4-5.8ED WR. Men dersom 135 mm er nok, føretrekk eg det fyrstnemnde objektivet.
    Har du hus med fullskalabrikke? Mitt hus er K-70, så dermed øker jo zoom på alle objektivene. men jeg må si disse DA-objektivene har levert meget bra.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    PMC'ene har flyttet opp i stua igjen etter at RF-63 ble solgt. Disse små monitorene spiller virkelig bra ift størrelsen. Har mottatt ei ny god bunke LP'er fra Shabby Records, så har mye nytt å høre gjennom framover.
    20191010_201137.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Utrolig flott denne siste til Helheim. Disse Bjørgvinsgutta har holdt det gående i over 25 år, og fortsetter å levere mjøddunstende vikingmetall på høyt nivå.
    20191010_202414.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    6 av 8 EliAcoustic Sealand-plater er oppe. Tom for lim... Mer på vei i posten fra Mala, heldigvis.
    20191106_212321.jpg


    Effekten er allerede lett å konstatere. Silje Nergaard fikk æren av å være første artist på besøk i nybehandlet rom!
    15730784017424330343499422006759.jpg


    SA505 tjenestegjør i stua igjen, mens jeg venter på et par andre, betydelig større dansker som er på vei...
    15730785892217571756279851223556.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    I dag går det i Bill Evans på jobb-anlegget.

    Her representert med en ekstra lekker 1980-variant:

     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Ute og fanger middag. Slukfisker i dag.??????
    Vis vedlegget 515798
    Blydenger ? Ikkje bra! Nå er jo egentli sjøørreten på sitt beste hvis man fisker langt ute og får sølv som står over gyting i år :)
    Var ute på søndag i snøføyka etter de store blanke. Og fikk på en sværing på flua (relativt stor hvit/perlemor reke) som røyk fortommen! Helt ny 0,25 mm. Ikke bra. Må gå i meg selv og benytte minst 0,30 neste gang. Snakka med noen lokale hyttefolk når jeg kom opp til parkeringsplassen igjen, som kunne fortelle at det var tatt noen ganske fine havabbor akkurat der nå i høst. Så det kan ha vært en av de også som tok. Spennende var det ihvertfall. Tar en ny tur til helga.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Lang leveringstid på Dynaudio Evoke 50 må jeg si. Men nå fikk jeg endelig bekreftet i går at de er forventet på hovedlageret til Soundgarden på fredag. Så får vi bare se hvor raskt de kan videresendes derfra...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    6 av 8 EliAcoustic Sealand-plater er oppe. Tom for lim... Mer på vei i posten fra Mala, heldigvis.
    Vis vedlegget 559336

    Effekten er allerede lett å konstatere. Silje Nergaard fikk æren av å være første artist på besøk i nybehandlet rom!
    Vis vedlegget 559337

    SA505 tjenestegjør i stua igjen, mens jeg venter på et par andre, betydelig større dansker som er på vei...
    Vis vedlegget 559338
    Interessant. Hvor kjøpte du disse? Så sa du noe av virkningen, kan du si noe om det?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    6 av 8 EliAcoustic Sealand-plater er oppe. Tom for lim... Mer på vei i posten fra Mala, heldigvis.
    Vis vedlegget 559336

    Effekten er allerede lett å konstatere. Silje Nergaard fikk æren av å være første artist på besøk i nybehandlet rom!
    Vis vedlegget 559337

    SA505 tjenestegjør i stua igjen, mens jeg venter på et par andre, betydelig større dansker som er på vei...
    Vis vedlegget 559338
    Interessant. Hvor kjøpte du disse? Så sa du noe av virkningen, kan du si noe om det?
    Disse er kjøpt hos Mala Audio, og har virkelig svart til forventningene. Denne bakveggen er ganske tett på lytteposisjon, ca. 30 cm, så den har medført ubehagelige refleksjoner ved høye volum. Har tidligere kompensert litt med noen små ulltepper på veggen, samt mye puter oppe på sofaryggen, men dette har naturligvis bare hatt begrenset effekt.

    Nå har jeg null erfaring med målinger (hadde jo vært moro å tatt noen målinger også...), men ørene har ihvertfall fortalt meg at dette burde jeg komme til livs. Etter litt drøfting med Mala (v/Retep) virket disse EliAcoustic Sealand-platene som en god løsning. De bidrar med en kombinasjon av absorbsjon og diffusjon, slik at ikke veggen blir 100% dempet. Platene var enkle å montere med limet som fulgte med (må bruke ganske mye lim. Jeg brukte litt for lite på den første jeg monterte, men fikk raskt svar fra Mala om at jeg måtte bruke mer)

    Forskjellen er som natt og dag. Veggen er nå "stille" slik den bør være. Meget vel anvendte kronasjer. Syns også utseende var fett.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    6 av 8 EliAcoustic Sealand-plater er oppe. Tom for lim... Mer på vei i posten fra Mala, heldigvis.
    Vis vedlegget 559336

    Effekten er allerede lett å konstatere. Silje Nergaard fikk æren av å være første artist på besøk i nybehandlet rom!
    Vis vedlegget 559337

    SA505 tjenestegjør i stua igjen, mens jeg venter på et par andre, betydelig større dansker som er på vei...
    Vis vedlegget 559338
    Interessant. Hvor kjøpte du disse? Så sa du noe av virkningen, kan du si noe om det?
    Disse er kjøpt hos Mala Audio, og har virkelig svart til forventningene. Denne bakveggen er ganske tett på lytteposisjon, ca. 30 cm, så den har medført ubehagelige refleksjoner ved høye volum. Har tidligere kompensert litt med noen små ulltepper på veggen, samt mye puter oppe på sofaryggen, men dette har naturligvis bare hatt begrenset effekt.

    Nå har jeg null erfaring med målinger (hadde jo vært moro å tatt noen målinger også...), men ørene har ihvertfall fortalt meg at dette burde jeg komme til livs. Etter litt drøfting med Mala (v/Retep) virket disse EliAcoustic Sealand-platene som en god løsning. De bidrar med en kombinasjon av absorbsjon og diffusjon, slik at ikke veggen blir 100% dempet. Platene var enkle å montere med limet som fulgte med (må bruke ganske mye lim. Jeg brukte litt for lite på den første jeg monterte, men fikk raskt svar fra Mala om at jeg måtte bruke mer)

    Forskjellen er som natt og dag. Veggen er nå "stille" slik den bør være. Meget vel anvendte kronasjer. Syns også utseende var fett.
    Ja, faktisk litt "design" i disse. Når du sier limer, limes disse på veggen eller sammen til ett panel?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    6 av 8 EliAcoustic Sealand-plater er oppe. Tom for lim... Mer på vei i posten fra Mala, heldigvis.

    Effekten er allerede lett å konstatere. Silje Nergaard fikk æren av å være første artist på besøk i nybehandlet rom!


    SA505 tjenestegjør i stua igjen, mens jeg venter på et par andre, betydelig større dansker som er på vei...


    Interessant. Hvor kjøpte du disse? Så sa du noe av virkningen, kan du si noe om det?
    Disse er kjøpt hos Mala Audio, og har virkelig svart til forventningene. Denne bakveggen er ganske tett på lytteposisjon, ca. 30 cm, så den har medført ubehagelige refleksjoner ved høye volum. Har tidligere kompensert litt med noen små ulltepper på veggen, samt mye puter oppe på sofaryggen, men dette har naturligvis bare hatt begrenset effekt.

    Nå har jeg null erfaring med målinger (hadde jo vært moro å tatt noen målinger også...), men ørene har ihvertfall fortalt meg at dette burde jeg komme til livs. Etter litt drøfting med Mala (v/Retep) virket disse EliAcoustic Sealand-platene som en god løsning. De bidrar med en kombinasjon av absorbsjon og diffusjon, slik at ikke veggen blir 100% dempet. Platene var enkle å montere med limet som fulgte med (må bruke ganske mye lim. Jeg brukte litt for lite på den første jeg monterte, men fikk raskt svar fra Mala om at jeg måtte bruke mer)

    Forskjellen er som natt og dag. Veggen er nå "stille" slik den bør være. Meget vel anvendte kronasjer. Syns også utseende var fett.
    Ja, faktisk litt "design" i disse. Når du sier limer, limes disse på veggen eller sammen til ett panel?
    Limes rett på vegg. Veldig enkelt, og tar bare ca. ett minutt pr. plate.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Kulinariske aktiviteter på kjøkkenet akkompagneres av litt heftig thrash metal!


    Og for dem som måtte lure, så kan PMC DB1 Gold også spille høy metall!
    PMC.jpg



    Mat skal ikke bare smake godt, men også SE bra ut! :)
    Her en løk- og brokkolipuré som skal etes sammen med noe kylling og ovnsbakte rotgrønnsaker.

    pure.jpg


    Og sjølvsagt må ein ha nogo attåt!

    håvalds sønn.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Da var det endelig tid for å pakke ut herligheten!
    Godt pakket i solide bokser. Tar selvfølgelig godt vare på alt av emballasje for ettertiden.

    ht i eske.jpg



    Piller ut litt smårekvisita. Pysebok og skumpropper (les: festbremser) kommer neppe til å forlate plastposene sine i mitt eie.

    manual og propper.jpg



    En hvit boks med magnetlokk, som huset føttene til mine nye firbente venner.

    evoke beineske.jpg

    evoke bein i eske.jpg



    Solid innfesting med to bolter på hver fot. Føttene er allerede utstyrt med en slags gummiknotter. Disse får gjøre jobben foreløpig, så setter jeg nok på piggene etter hvert som jeg kommer fram til ideell plassering og vinkling.

    evoke bein.jpg



    Rålekre høyttalere, etter min mening. Det har vært litt andre ting som har måttet prioriteres nå , kjøring og henting av sønn på speideren m.m. men om litt er jeg klar for å pakke ut den andre også, og få koblet opp!

    evoke 50.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn