Fluefiskerens Jern og Metall med nogo attåt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Forøvrig ikke helt fornøyd med zaloflaske som "påføringsflaske". Det renner litt ned langs flaska innimellom. Får finne noe annet etter hvert. Ideelt sett burde den flaska som fulgte med vaskeren vært utstyrt med en passende helletut, men det var den altså ikke.
    20201208_183415.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Spilt gjennom et par vaskede plater også nå, og er så langt 100% fornøyd med vaskeren. Må nok bare få bestilt mer rensevæske first thing i morgen. Fulgte bare med 100 ml konsentrat.
     

    Facebook

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.01.2021
    Innlegg
    167
    Antall liker
    277
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    0
    Forøvrig ikke helt fornøyd med zaloflaske som "påføringsflaske". Det renner litt ned langs flaska innimellom. Får finne noe annet etter hvert. Ideelt sett burde den flaska som fulgte med vaskeren vært utstyrt med en passende helletut, men det var den altså ikke.
    Vis vedlegget 680937

    Kanskje dette er det du trenger ?
    Skjermbilde.PNG
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Jaja, nå forsvant Klipsch RC-64 III ut døra her til ny eier.
    Tenker å få på plass en Dynaudio Evoke 25C i stedet, men det er visst veldig lang leveringstid på de nå fra Duet...3 mnd... Håper noen har en pent brukt en de kan selge meg...:)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Håper alle har en fin påske! :) Det skjer en del i hifi'en min for tida, men er ikke så flink til å skrive om det. Både Hegel H590 og Dynaudio Evoke 50 er nå solgt. Selv om dette var en fantastisk kombinasjon med en fot i high end-leiren, så har jeg lyst til å dreie litt over på en annen lydfilosofi, og fokusere mer på dynamikk og live-feel. Har jo ikke fått gått på konserter på lenge, noe som er et fryktelig savn. Så da får man prøve å få litt mer konsertstemning i stua, hehe...
    Har noen digre amerikanere på vei i posten, med horn og 15" bass, som foreløpig skal drives av Exposure 3010 S2D.
    På kjøkkenet har Topping PA3 (en MEGET imponerende, knøttliten forsterker) og System Audio 505 tatt over showet, mens PMC DB1 Gold står i stua fram til de nye ht ankommer. Koronajævelskapen har også kostet meg jobben, så det er mye tid til lytting og "hifidilling" for tida...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    De må jeg si, du går fult inn når du først ønsker forandring. Blir spennende å se om du faller til ro med det nye😎
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Håper alle har en fin påske! :) Det skjer en del i hifi'en min for tida, men er ikke så flink til å skrive om det. Både Hegel H590 og Dynaudio Evoke 50 er nå solgt. Selv om dette var en fantastisk kombinasjon med en fot i high end-leiren, så har jeg lyst til å dreie litt over på en annen lydfilosofi, og fokusere mer på dynamikk og live-feel. Har jo ikke fått gått på konserter på lenge, noe som er et fryktelig savn. Så da får man prøve å få litt mer konsertstemning i stua, hehe...
    Har noen digre amerikanere på vei i posten, med horn og 15" bass, som foreløpig skal drives av Exposure 3010 S2D.
    På kjøkkenet har Topping PA3 (en MEGET imponerende, knøttliten forsterker) og System Audio 505 tatt over showet, mens PMC DB1 Gold står i stua fram til de nye ht ankommer. Koronajævelskapen har også kostet meg jobben, så det er mye tid til lytting og "hifidilling" for tida...
    Uff, lykke til ifht jobb. Spennende det nye som kommer. Ha en fin påske :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    De må jeg si, du går fult inn når du først ønsker forandring. Blir spennende å se om du faller til ro med det nye😎
    Rart med det, målet har i grunnen aldri vært å falle til ro, men å optimere stadig nye fasetter av musikk og lyd. Og siden jeg har så mye god gammel rock og metall stående i hyllene, som egentlig favoriserer lettdrevne hornhøyttalere, så er det naturlig å gå i den retningen igjen. Hadde en periode JBL Studio 590, og de hadde talenter som jeg savner veldig, og håper å rendyrke litt mer framover.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Uff, lykke til ifht jobb. Spennende det nye som kommer. Ha en fin påske :)
    Takk for det! Mange ting som ikke har gått veien i det siste, men det ordner seg jo som kjent for greie gutter, så må bare kjempe på.

    Den vesle bygda Hope i Arkansas har jo vært representert et par ganger tidligere i stua, men nå blir det enda tyngre saker fra den kanten.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk for det! Mange ting som ikke har gått veien i det siste, men det ordner seg jo som kjent for greie gutter, så må bare kjempe på.

    Den vesle bygda Hope i Arkansas har jo vært representert et par ganger tidligere i stua, men nå blir det enda tyngre saker fra den kanten.
    Håper at ting ordner seg etterhvert (y)

    Det er ikke tilfeldigvis et par CW III Special Edition som er på vei? ;)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Nyeste nye da, av CW ?
    Blir nok en bra kombo med metall og Ardbeg :cool:

    Slainte mhath 🤘
    Riktig. CW IV. Det har jeg troa på at skal bli midt i blinken.

    Ardbeg'en er så god at det nærmest er en religiøs opplevelse! Som fløte i ganen! Men denne skal rasjoneres, og kun tas fram ved spesielle anledninger. Som når Cornwallene ankommer, f.eks...😆
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Om du ser i whiskytråden... så har jeg smakt litt godt idag jeg og... nå sitter jeg med Beistet, som seg hør og bør noe senere på kvelden... ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Riktig. CW IV. Det har jeg troa på at skal bli midt i blinken.

    Ardbeg'en er så god at det nærmest er en religiøs opplevelse! Som fløte i ganen! Men denne skal rasjoneres, og kun tas fram ved spesielle anledninger. Som når Cornwallene ankommer, f.eks...😆
    Jeg var litt interessert i et par CW III SE som nylig ble solgt på Finn så derav mistanken til disse. Jeg kunne godt tenkt meg å testet et par CW III/IV en gang i tiden. Det blir spennende å høre om du blir fornøyd :)
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Gled deg til cornwall! Er en så utrolig gøy høyttaler som bare vokser og vokser på deg 👌 hvertfall min opplevelse 😁
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Takk. Sitter å ser stor ørret gå i den lille kanalen ved Andøya (Andøen på lokaldialekten) nesten hver eneste dag.

    -BB-
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Spennende! Sjøørretfisket har vært meget bra i det siste. Har vært på Andøya også et par ganger, ute ved Bredalsholmen.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Kan melde om mye påsketrafikk i dag! Fin tur til Sandnes for å levere Dynaudio Evoke 50'ene til ny heldig eier. Klarte å time det slik at jeg slapp å sitte i køa inn mot Stavanger, heldigvis. Nå går jeg bare og tripper etter å få The Horned One(s) i hus! Fant til min store skrekk ut at sekketralla mi har punktert på det ene hjulet etter en hard vinter i garasjen. Bør få det ordnet ASAP!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Denne trofaste tralla har fraktet mange hundre kilo hi fi, cd'er og vinylplater opp gjennom årene. Nå var det på høy tid med en service. Begge slangene lekker i ventilene, ser det ut til. Blir en tur på Biltema i morgen!
    20210405_155203.jpg

    20210405_155305.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Postnord, altså. For et søppelfirma. Ufattelig at de får lov til å drive sin virksomhet i Norge i det hele tatt.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Vet ikke, men akkurat nå går det komplette kaoset som råder hos Postnord ut over meg, så da blir jeg litt ekstra gretten...
     
    • Haha
    Reaksjoner: 2xJ

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Hadde avtalt levering av CW IV i dag mellom 1700 og 2100, og fikk dette bekreftet gjentatte ganger hos "kundeservice". Så, i går kveld, når jeg ikke var hjemme, stod de utenfor her med en lastebil med én (1) høyttaler... Da de ringte meg halv ni i går kveld ble jeg jo lettere sjokkert, men gav beskjed om at de måtte returnere med den ene høyttaleren, for så å komme tilbake i dag med begge. Javel, det skulle de gjøre, kvekket en gebrokken stemme i telefonen.
    Kom de i dag? Åneida. Prøvde å ringe sjåføren fra i går, men han var jo ikke på jobb i dag, selvfølgelig, og visste ingenting.
    Rimelig irriterende, da begge høyttalerne står oppe på terminalen 15 minutters kjøring unna, hvis de da ikke har sendt dem litt rundt andre steder i stedenfor, noe som ikke hadde forundret meg det grann...
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Vært i kontakt med "kundeservice" hos Postnord i dag. Ikke overraskende ville ikke vedkommende oppgi sitt etternavn, og kom ikke med så mye som et snev av beklagelse over det som hadde skjedd. Skulle "opprette sak", men helt tydelig at han gav fullstendig blaffen i det.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Hadde de bare holdt avtalene så har jeg ikke noe problem med selve ventingen.

    Nå fikk jeg mail om at en av de ansatte skulle levere høyttalerne til meg med sin privatbil etter jobb i kveld...

    Krysser fingrene for at alt går bra. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn