Høyttalere Focal vs Uscher

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Heisann

Jeg har i dag Uscher Mini dancer 2 DMD

Når en sit å ser på finn, sånn for moroskyld, så dukker det av og til opp noe en får lyst å teste.
PS. Ikke planen å skifte mine ut.

Focal f. Eks

Når en Google litt, får en inntrykk fra andre forum at å gå fra mine Uscher til Focal, av dyrere typer, er gjerne ikke bedre, men kanskje et skritt til siden.

Hva mener dere som har hørt begge?
 

alfao

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2007
Innlegg
425
Antall liker
119
Sted
Bergen
Torget vurderinger
4
Spørs hvilken focal du tenker på😁
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Spørs hvilken focal du tenker på������
Nei tja.. Tenker vel at en må minst opp i electra be serien.
Eller utopia, men da blir det evnt beste fall stativ, siden en da er komet over min prisklasse med Utopia.
 
Sist redigert:
M

MarkusH

Gjest
Gjelder det ikke litt generelt at når man er oppe i "hi-end" kategorien så er det ikke så farlig hva man har, for alt er mer eller mindre "likt" lydmessig? Så blir faktorene hvor mange elementer og størrelse, samt strømforbruk, det er mitt syn på det.

Du har en MTM-høyttaler i dag, som sikkert er 2-veis? Med 6,5" mellomtone-elementer? Skal man videre fra det (i mine øyne/ører) er 3-veis med stor(e) basselement(er) en mulig forbedring, jeg har fortsatt mine 2-veis MTM høyttalere, samt de "nye" 3-veis med basselementer. Hvorvidt det ene paret er bedre enn det andre blir alt ettersom hvordan man ser/hører på det, i mitt tilfelle er det samme diskant og ish~mellomtone i de, samme merke og modellserie så det er lite som skiller sånn sett, men bassen er det stor forandring på (så klart).

Hvis du ikke savner noe i dag så behold det du har. :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Gjelder det ikke litt generelt at når man er oppe i "hi-end" kategorien så er det ikke så farlig hva man har, for alt er mer eller mindre "likt" lydmessig? Så blir faktorene hvor mange elementer og størrelse, samt strømforbruk, det er mitt syn på det.

Du har en MTM-høyttaler i dag, som sikkert er 2-veis? Med 6,5" mellomtone-elementer? Skal man videre fra det (i mine øyne/ører) er 3-veis med stor(e) basselement(er) en mulig forbedring, jeg har fortsatt mine 2-veis MTM høyttalere, samt de "nye" 3-veis med basselementer. Hvorvidt det ene paret er bedre enn det andre blir alt ettersom hvordan man ser/hører på det, i mitt tilfelle er det samme diskant og ish~mellomtone i de, samme merke og modellserie så det er lite som skiller sånn sett, men bassen er det stor forandring på (så klart).

Hvis du ikke savner noe i dag så behold det du har. :)
Nei var ikke planen å bytte.
Er vel 7" på de mener jeg.

Men etter å ha lest en del på utenlandske forum der de sammenligner mine og andre Uscher mot Focal electra serien og utopia stativ, så styrer jeg unna uansett.
De skriver et skritt til siden eller bakover.
Er svingodt fornøyd med mine. Men vart bare til at en lurer. Har jo hørt utopia og synes de kanskje er litt laydback på en måte. De andre nyere Focal hadde jeg mer sansen for. Men ikke sammenlignet. Også utenfor budsjett.

https://usheraudio.com.tw/portfolio-item/dancer-mini-two-diamond/
 
Topp Bunn