FOOBAR2000 og Windows XP-konflikt

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.809
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Heisann Windows-kyndige.
Driver og kjører PC audio for tiden,der en IMB T42 laptop med XP styrer datastrømmen fra en exstern usb harddisk til en USB DDDAC.
følgende problem oppstår.
Foobar skal i preferences være innstilt på output device:USB Audio dac,men hver gang jeg har vært ute av programmet finner den kun primær lyddriver og nll output.om jeg tar ned og opp foobar en gang til dinner den usb audio dac med en gang og alt funker fint.
har koblet ut interne lydkort,mixere etc ,men klarer ikke å løse denne problemstillingen.virker som om primær lyddriver fortrenger foobar-instillingen på første forsøk,men gir seg på andre og all oppkobling deretter.
har vært i enhetsbehandling og alle mulige og umulige avkroker av pc´ens indre verden,men fixer detr bare ikke.
HJELP!

mvh
Leif

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.583
Typisk Windows. Har du funnet løsning på det nå?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.809
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
mulig jeg fant det i går.skal hjem å sjekke
mvh

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Har du vært og satt USB dacen til Default device i kontrollpanelet -> lyd innstillinger ??

L

Ludo

Gjest
Du kan også prøve å deaktivere eksisterende interne lydkort i enhentsbehandlingen. Trykk WINDOWS + PAUSE, velg MASKINVARE og ENHETSBEHANDLING. Høyreklikk på det interne lydkortet og velg deaktiver. Da vil den forhåpentlig velger USB-kortet som standard output-device...

Lykke til !

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.809
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
det er det jeg har kjørt på hele tiden,men etter å lastet ned noen windows-oppgraderinger som ikke var på auto-oppdateringslisten,virker det som om problemet er borte.nå velger foobar usb audio dac på første forsøk hver gang,....hittil!
mvh

Topp Bunn