Problemet med å ta bort katodeavkoblingen (100uF) er at trinnet blir endret fra et felles katodetrinn til et split-load trinn. Følgelig brenner du av mye av mulig spenningssving i katodemotstanden til ingen nytte. Kretsen vil rett og slett slite med å greie å dra 300B til full tilt.
Det andre problemet er (som nevnt ovenfor) at inngangstrinnet alene, slik det er i dag, ikke greier å produsere nok sving sammen med et drivertrinn med gain mindre enn 1 som f eks split-load.
Å kombinere disse to forholdene gjør ikke resultatet bedre, for å si det sånn.
Hvorfor ikke ta utgangspunkt i hvor mye gain som egentlig trengs, designe deretter, og i det minste ha en krets en kan stå inne for rent teknisk, og ta tingene videre derifra?
Gjør som konstruktøren sier, lag ett godt gainsteg og dropp split-load tullet.
Jan E Veiset
Det andre problemet er (som nevnt ovenfor) at inngangstrinnet alene, slik det er i dag, ikke greier å produsere nok sving sammen med et drivertrinn med gain mindre enn 1 som f eks split-load.
Å kombinere disse to forholdene gjør ikke resultatet bedre, for å si det sånn.
Hvorfor ikke ta utgangspunkt i hvor mye gain som egentlig trengs, designe deretter, og i det minste ha en krets en kan stå inne for rent teknisk, og ta tingene videre derifra?
Gjør som konstruktøren sier, lag ett godt gainsteg og dropp split-load tullet.
Jan E Veiset