For mange musikktråder.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg har hatt stor glede av Hva spiller du nå tråden, eller trådene som det har blitt etter hvert.
Jeg må si at ettter all denne splittinga er ikke gleden på langt nær til stede slik den var.

Ikke nok med at det er en tråd for generell musikk. Det er tråd for jazz, tråd for hardrock, tråd for americana, tråd for klassisk. Og nå er det gudhjelpe meg to tråder hvor eneste forskjellen er at det fins et par fløyer som ikke er venner.

Er det rart det er krig her i verden.

Tror jaggu jeg vil ha min egen musikktråd jeg. "Hva JEG spiller i dag"
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Synes den nye er helt topp. God stemning, lite vissvass og en bråte med gode musikktips som gjerne er underbygget med lydklipp.
Da trådene ballanserer seg mellom forskjellige genre så vil jeg tro at andre opplever det likedan i en av de andre trådene.

men det er nå meg da.
 
Sist redigert:

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
Tråden ble opprettet fordi enkelte insisterte på å drukne musikken i off-topic vissvass og soleklart utenomsportslig snikksnakk. For de av oss som følger tråden pga musikk ble det rett og slett for mye sprøyt å skjære igjennom før musikktipsene viste seg. For meg er musikkhjørnet revitalisert, det er virkelig leit at dere ikke oppfatter det slik.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
jeg vet godt hvorfor den nye tråden ble oppretta. Og tråden er fin den. Det er ikke det som er poenget mitt. Det jeg mener er hvorfor går det ikke an å oppføre seg som folk slik at slike unødvendige splittelser skal oppstå. Jeg syns det var bedre før, før alt fjaset i den originale tråden starta. Med fjas så vet vel de fleste hva jeg mener.
Og resultatet har for min del, jeg gjentar, for min del blitt at det er ikke så engasjerende å delta i musikktrådene som tidligere.


Innlegget er moderert av bjornh. Pass på språket, jfr. Hifisentralen regelverk.
 
Sist redigert av en moderator:

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Jeg skjønner heller ikke hva den nye tråden skal være godt for, eller hvordan den skal være annerledes enn den gamle. Skulle gjerne sett at de bare ble slått sammen.
Det var en (meget god) grunn for at trådene ble splittet...

Men det sies at den andre tråden har endret karakter i det siste. Uansett, syns det er topp som det er er pr nå...
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Jepp, den endra nok litt karakter. Nå er de så og si kliss like..
kanskje litt sjanger forskjell, men ikke så hakka mye eller..
 

Class

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2009
Innlegg
2.763
Antall liker
496
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
7
Synes den nye tråden er fin jeg med litt informasjon rundt anbefalingene og slikt, ikke bare et cover-bilde, gjerne uten noen som helst opplysning om hvem som spiller - som den gamle tråden var full av.
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
jeg vet godt hvorfor den nye tråden ble oppretta. Og tråden er fin den. Det er ikke det som er poenget mitt. Det jeg mener er hvorfor går det ikke an å oppføre seg som folk slik at slike unødvendige splittelser skal oppstå. Jeg syns det var bedre før, før alt fjaset i den originale tråden starta. Med fjas så vet vel de fleste hva jeg mener.
Og resultatet har for min del, jeg gjentar, for min del blitt at det er ikke så engasjerende å delta i musikktrådene som tidligere.


Innlegget er moderert av bjornh. Pass på språket, jfr. Hifisentralen regelverk.
Ja, si det. Mistenker at en Nobelpris står på trappa og venter på den som kan svare fornuftig på hvorfor man ikke kan oppføre seg. :)

Jeg er oppriktig lei meg om jeg har på noen som helst måte bidratt til å fjerne noe av engasjementet og entusiasmen din, det er akkurat det stikk motsatte av det jeg ønsker ihvertfall. Jeg har fulgt sentralen i årevis og du er jo en bauta; en grunnsten i akkurat det jeg vil dette skal dreie seg om... Har et par overskuddsplater og dubletter du kan få som plaster på såret, da blir du vel glad igjen? ;)
 
Sist redigert av en moderator:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
med all respekt å melde, jeg syns direkte synd at denne tråden i det hele tatt er opprettet.
gud vet hvor lenge er det "all over" positiv aktivitet på musikksidene. Kan ikke huske sist jeg har kjøpt tre skiver og bestilt 6 stykker ene alene pg.a forumet, gode tips og linker, og det ila en drøy uke. De andre underkategoriene har alltid vært der, jazz, klassisk, heavy og plater med god (hifi)lyd. Temaet er da den nye tråden til fingers.(?)

Burnt kom med et godt forslag om å opprette en OT-tråd på musikksidene ala "Jallatråden for hodefoner" nettopp for å lette trykket med stadig gjentagende OT-preik, regelen, ikke unntaket det siste året. Det ble dessverre behørig pissa på.

Det lett komiske er jo at den gamle lyttetråden plutselig har blitt noen hakk roligere og forsøksvis "seriøs", "seriøs" på en måte som enkelte her gjentatte ganger fikk slengt dritt etter seg for. Det morsomme med internett, er at "bordet fanger", lett å lese seg tilbake.

my 5 cents. Alternativet er latterlig enkelt, og egentlig tidsbesparende, drite i hele greia.

edit: april måned har fungert som en velfungerende skilsmisse, type "lykkelig"


 
Sist redigert:
G

Gjestemedlem

Gjest
To tråder er dobbelt så bra som én. Da er det en til musikktips og musikksnakk, og en til chat og platecover og multisitering. Skal jo være rom for begge deler og når det var uenighet om fokus var en splitt en god løsning.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
jeg vet godt hvorfor den nye tråden ble oppretta. Og tråden er fin den. Det er ikke det som er poenget mitt. Det jeg mener er hvorfor går det ikke an å oppføre seg som folk slik at slike unødvendige splittelser skal oppstå. Jeg syns det var bedre før, før alt fjaset i den originale tråden starta. Med fjas så vet vel de fleste hva jeg mener.
Og resultatet har for min del, jeg gjentar, for min del blitt at det er ikke så engasjerende å delta i musikktrådene som tidligere.


Innlegget er moderert av bjornh. Pass på språket, jfr. Hifisentralen regelverk.
Ja, si det. Mistenker at en Nobelpris står på trappa og venter på den som kan svare fornuftig på hvorfor man ikke kan oppføre seg. :)

Jeg er oppriktig lei meg om jeg har på noen som helst måte bidratt til å fjerne noe av engasjementet og entusiasmen din, det er akkurat det stikk motsatte av det jeg ønsker ihvertfall. Jeg har fulgt sentralen i årevis og du er jo en bauta; en grunnsten i akkurat det jeg vil dette skal dreie seg om... Har et par overskuddsplater og dubletter du kan få som plaster på såret, da blir du vel glad igjen? ;)
Min kjæreste Tremor; jeg klandrer da ikke deg for noe som helst.:)

Men det har blitt en splittelse som jeg syns kunne vært unngått. Jeg mener også at det ble vel mye rariteter i den gamle tråden, den originale. Men før det, det var da mye artig der, før enkelte gikk over sine egne støvleskaft og bredder med bare vas. Jeg prøvde på en forsiktig og høflig måte ganske tidlig og gjøre oppmerksom på det. Men de døve ører stritta i motvilje. Ingen respons. Så da har det blitt som det har blitt.
 
Sist redigert av en moderator:

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Og det må kunne diskuteres vel?
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.408
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
jeg vet godt hvorfor den nye tråden ble oppretta. Og tråden er fin den. Det er ikke det som er poenget mitt. Det jeg mener er hvorfor i helvete går det ikke an å oppføre seg som folk slik at slike unødvendige splittelser skal oppstå. Jeg syns det var bedre før, før alt fjaset i den originale tråden starta. Med fjas så vet vel de fleste hva jeg mener.
Og resultatet har for min del, jeg gjentar, for min del blitt at det er ikke så engasjerende å delta i musikktrådene som tidligere.
Ja, si det. Mistenker at en Nobelpris står på trappa og venter på den som kan svare fornuftig på hvorfor man ikke kan oppføre seg. :)

Jeg er oppriktig lei meg om jeg har på noen som helst måte bidratt til å fjerne noe av engasjementet og entusiasmen din, det er akkurat det stikk motsatte av det jeg ønsker ihvertfall. Jeg har fulgt sentralen i årevis og du er jo en bauta; en grunnsten i akkurat det jeg vil dette skal dreie seg om... Har et par overskuddsplater og dubletter du kan få som plaster på såret, da blir du vel glad igjen? ;)
Min kjæreste Tremor; jeg klandrer da ikke deg for noe som helst.:)

Men det har blitt en splittelse som jeg syns kunne vært unngått. Jeg mener også at det ble vel mye rariteter i den gamle tråden, den originale. Men før det, det var da mye artig der, før enkelte gikk over sine egne støvleskaft og bredder med bare vas. Jeg prøvde på en forsiktig og høflig måte ganske tidlig og gjøre oppmerksom på det. Men de døve ører stritta i motvilje. Ingen respons. Så da har det blitt som det har blitt.
Er det moderatorene som har vært for slappe med å slå ned på OT-prat?
Etter å ha vært delvis borte fra sentralen i en periode, ble jeg forundret over at det var startet en ny tråd. Nå har jeg endelig fått forklaringen på hvorfor...
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
Og det må kunne diskuteres vel?
Ja, jeg er også av den oppfatning. Vi prøvde å diskutere det i tråden, men når den ene siden glimrer med sitt fravær i en debatt blir det ikke rare svingen over den. Det virket ikke som om de hadde noen svar i det hele og det store på poengene som kom som perler på en snor og ville bare kverne på slik de hadde gjort en stund. Veldig tafatte greier, faktisk. El Big Chief Høvdingen lot også til å være interessert i at det skulle være to tråder, så da ble det dèt.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.570
Antall liker
27.614
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
To tråder er dobbelt så bra som én. Da er det en til musikktips og musikksnakk, og en til chat og platecover og multisitering. Skal jo være rom for begge deler og når det var uenighet om fokus var en splitt en god løsning.
Jeg synes at to tråder er en bra ting. Jeg har også lagt merke til at det stort sett er nesten dobbelt så mange som til enhver tid er innom musikkavdelingen nå enn før påske. Det virker som om det var riktig å få to tråder, en hardcore og en litt mer slentrende.
Mvh
@ Rolfozzy: Den enes raritet er den andres dagligdagse lyttedose.Begge trådene ligger under "musikk generelt" og der må det da, uansett antall tråder, være lov til å poste musikk i all sin bredde.
 
Sist redigert:

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
Jeg er muligens den som postet det første flybildet i den opprinnelige tråden. Jeg er verken stolt el. skamfull over det. Har med en viss gru "scrollet" tilbake. Personlig synes jeg det er synd m. polariseringen som dette kanskje resulterte i. IMO funker det bra m.to tråder. Der en er seriøs, beskrivende & m. historikk bak angj. artist. I den nu opprinnelige tråden, kan man muligens tillate seg et "sidesprang" el. to. Hovedproblemet er slik jeg ser det, at det i helger/ferier postes useriøst i alle tråder. Årsaken er seff. inntak av rusmiddelet alkohol. Hvorvidt det blir en konsolidering av trådene er et diskusjonstema. Gjerne flere innspill.


mvh
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.974
Antall liker
11.819
Sted
Hus
Ser ikke problemet med at det kom et flybilde nå og da i tillegg til hva en spilte hjemme. Samme gjelder det vel hva folk koser seg med hjemme av drikkevarer mens de spiller sin gode musikk. Var vel flyene som fikk det hele til å renne over her tydeligvis, for det det som fikk reaksjonene. Gidder ærlig talt ikke reagere over enten det kommer et fly, femten pils eller en flaske whisky i tillegg til albumet som blir spilt. Hyggelig er det at folk koser seg ved siden av den gode musikken de har hjemme. Skål :)
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
Poenget er ikke at folk hygger seg eller tar en dram eller for alt jeg vet kliner med hverandre, poenget er at tråden druknet i spam, spam og atter spam som ikke dreide seg om musikk i det hele tatt og siden tråden befant seg i musikkhjørnet bør man imo kunne forvente et snev av musikalsk innhold i 'bidragene'. Nå endte det hele stikk motsatt av sånn det burdte endt: det rimelige ville vært at de som ønsket en ot-tråd gikk ut og startet en slik det ble foreslått.

Poenget er rett og slett at de som ikke eier kritisk sans i tillegg ikke har magemål.
 
X

X186841

Gjest
Blir aldri for meget musikk.
Kunne kanskje vært en tråd for helge/ferie/fritid/tatt en drink for mye kjeder ræva av meg syklubb rør i tillegg , hvor undertegnede nok også kunne passet inn noen ganger..
 
Ble medlem
30.04.2008
Innlegg
11.870
Antall liker
1.398
Jeg er lei meg på grunn av splittelsen og har mistet lysten til å delta. Har venner i begge leire, men føler meg ikke hjemme i noen av dem mer. Det er rett og sett utrivelig å være her inne slik det er nå. Har satt veldig pris på lyttetråden, men nå er gleden ved å delta helt vekke og har blitt erstattet mer rastløst stress.

Har selvsagt min del av skylden for at det ble for mye tull i den gamle tråden, og beklager det sterkt. Hadde jeg visst det skulle ende slik, så hadde jeg tatt andre valg. Jeg synes at den to-delte løsingen er dårlig, og har endt opp med å holde meg passiv eller fraværende i begge trådene. Det er rett og slett ikke kjekt i noen av trådene, samtidig som jeg antar at løsningen har kommet for å bli. Da gir det seg selv at det er like greit å skygge unna.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
@ Tremor: Nu er du litt for streng. Militante kommandolinjer hører hjemme i virkelig krig/terror. Ikke i en "hyggelig" musikk utvekslings tråd el. to.( See my point?)


mvh
 
V

vredensgnag

Gjest
For dem som brukte disse trådene til å spamme opp antallet innlegg de hadde mest mulig er det vel det samme hvilken tråd de skriver i?
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
@ dag: Vi er sikkert begge medskyldige i situasjonen som har oppstått. Jeg synes og det er litt besværlig å vite hvor jeg skal poste inlegg. Jeg kan ikke se noen snarlig løsning, da noen poster særdeles seriøst & forventer seriøsitet tilbake. Ukjente artister bør man opplyse "publiken" om, men at man skal komme m. historikk om Dylan, Bowie, Stones, Beatles.....?


mvh
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
@ Tremor: Nu er du litt for streng. Militante kommandolinjer hører hjemme i virkelig krig/terror. Ikke i en "hyggelig" musikk utvekslings tråd el. to.( See my point?)


mvh
Streng og streng, jeg kan ta en reprise på et et eksempel som angår meg selv (så slipper jeg å tråkke på overfølsomme tottelotter). Jeg la inn et innlegg for et år siden eller så i den aktuelle tråden som handlet om fotball og fikk da en påminnelse om at tråden handlet om musikk og ikke fotball. Jeg ble hverken snurt, grinete eller på annet vis indignert. Jeg simpelthen sluttet å skrive om fotball i en tråd som åpenbart handler om musikk for å unngå at den mistet sin tyngde. At andre ikke er hensynsfulle får stå for deres regning. Ingen kan komme og si at det er mangel på høflige irettesettelser som er problemet.

Noen ganger er det fåfengt å hinte; man må si ting rett ut.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Jeg er lei meg på grunn av splittelsen og har mistet lysten til å delta. Har venner i begge leire, men føler meg ikke hjemme i noen av dem mer. Det er rett og sett utrivelig å være her inne slik det er nå. Har satt veldig pris på lyttetråden, men nå er gleden ved å delta helt vekke og har blitt erstattet mer rastløst stress.

Har selvsagt min del av skylden for at det ble for mye tull i den gamle tråden, og beklager det sterkt. Hadde jeg visst det skulle ende slik, så hadde jeg tatt andre valg. Jeg synes at den to-delte løsingen er dårlig, og har endt opp med å holde meg passiv eller fraværende i begge trådene. Det er rett og slett ikke kjekt i noen av trådene, samtidig som jeg antar at løsningen har kommet for å bli. Da gir det seg selv at det er like greit å skygge unna.
Ingen grunn til å være lei seg. Disse musikktrådene er allemannseie og ingen har definisjonsrett for hva som er rett og galt i dem. Om noen har sterke meninger gir det dem ikke rett .. eller galt. De som lar seg irritere av prat og sosialisering og er mer opptatt av musikkbiten har fått en egen tråd. Ser ikke noe galt i det, og det er bedre enn én tråd med mye surmuling.

Det er med andre ord ingen dramatikk i om man poster i den ene eller andre tråden. De beste festene er heller ikke dem der man blir organisert til å sitte pent i sirkel og leke selskapsleker.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
@ Tremor: Nu er du litt for streng. Militante kommandolinjer hører hjemme i virkelig krig/terror. Ikke i en "hyggelig" musikk utvekslings tråd el. to.( See my point?)


mvh
Streng og streng, jeg kan ta en reprise på et et eksempel som angår meg selv (så slipper jeg å tråkke på overfølsomme tottelotter). Jeg la inn et innlegg for et år siden eller så i den aktuelle tråden som handlet om fotball og fikk da en påminnelse om at tråden handlet om musikk og ikke fotball. Jeg ble hverken snurt, grinete eller på annet vis indignert. Jeg simpelthen sluttet å skrive om fotball i en tråd som åpenbart handler om musikk for å unngå at den mistet sin tyngde. At andre ikke er hensynsfulle får stå for deres regning. Ingen kan komme og si at det er mangel på høflige irettesettelser som er problemet.

Noen ganger er det fåfengt å hinte; man må si ting rett ut.
Og det er jeg personlig helt enig med deg i.


mvh
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
@ dag: Vi er sikkert begge medskyldige i situasjonen som har oppstått. Jeg synes og det er litt besværlig å vite hvor jeg skal poste inlegg. Jeg kan ikke se noen snarlig løsning, da noen poster særdeles seriøst & forventer seriøsitet tilbake. Ukjente artister bør man opplyse "publiken" om, men at man skal komme m. historikk om Dylan, Bowie, Stones, Beatles.....?


mvh
Tar det nesten for gitt at eg er blant de du sikter til når du skriver "poster særdeles seriøst" - all den tid man har blitt kallet besserwisser, selvforherligende idiot, og (forsøkt) latterliggjort bare fordi man synes det er på sin plass med riktige årstall bak ei skive. Eg mener at det går an å ha mer enn en tanke i hodet samtidig, og fordi man gjerne ønsker å fortelle litt om ei (kanskje ukjent for noen) plate, så er ikkje det synonymt med å være besserwisser og overseriøs til enhver tid - for meg har tråden først og fremst handlet om musikk, og det å få/gi tips. Som eg skrev i et innlegg i påsken, eg har prøvd veldig lenge å være høflig, men til slutt klarte eg det ikkje lengre. Gidder ikkje gå i detalj på ka det gjelder. De dette gjelder bør være rimelig klar over det.

Har ikkje tall på kor mange ganger eg prøvde å belyse at det er forskjell på litt tant og fjas og morro, kontra den totale utskeielse. Det er bare å kikke tilbake i tråden, og samtidig se/ lese tonen i svarene, og som Eros er inne på; "bordet fanger". Det var som å tale for døve ører, og samtidig bli møtt med kverulering og semantisk flisespikk som ikkje hadde annet mål enn å misforstå, bare for å bygge opp under uenighetene.

Og eg mener fortsatt den dag i dag, at det er bedre å skrive noen linjer om Dylan, Bowie, Stones, Beatles enn det er å poste fly.

Syns den nye tråden er fin, eg. Fått utrolig mange gode tips der allerede. Det "vittige" er jo at at den nye tråden helt åpenbart prøver å kopiere tråden til Finger'n, ved å følge samme styreregler som Finger'n la opp til. Hva dette vil innebære på sikt aner eg ikkje.

Er forøvrig veldig interessert i å høre andres mening om saken, og korfor ting ble så det ble. Rack_Mannen må gjerne si sin del om saken.

Sånn.
Da har eg sagt mitt om saken.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.267
Antall liker
11.007
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
I et stort rom med mange mennesker er det naturlig at folk finner seg forskjellige hjørner som de trives i. Jo flere hjørner jo bedre. Og det fører ikke til noe å kritisere folk som bytter hjørne, eller som vil finne seg en litt fredelig krok for seg selv. Det kan hende at flere vil slå følge i den nye kroken, men sånn er levende mennesker.
Bare rommet er stort nok, og taket høyt nok.
Forresten blir det aldri for mange tråder om musikk, det er det siste jeg vil frykte her i verden.
Føler jeg.
 
Ble medlem
30.04.2008
Innlegg
11.870
Antall liker
1.398
Da har jeg postet mitt siste innlegg på en stund.
Det må være lysten som driver verket, sa min salige professor i organisasjonspsykologi. Nå er det ulysten som herjer, og denne tråden har vært avklarende i forhold til å ta en pause.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.611
Antall liker
58.249
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Hvorfor skal alkohol få skylda for all dumskap?
Det handler nok mer om kultur og ukultur.

I confess. Lot meg rive med en gang eller to.
Men det skal aldri gjenta seg,-trur eg.
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
@ Townes: Ikke tilsiktet deg spesielt. Jeg anser deg som en seriøs bidragsyter. Har lest inleggene dine & kjøpt flere av skivene du har omtalt. Ved siden av "Rack-Mannen", janfrt, clash, m. fl., gjør dere en kjempe jobb innen research, fremstilling & omtale av artister jeg aldri ellers ville hørt. Dog er jeg ikke alltid enig. Men slik er musikk-smak. Håper det er mulig å møtes på en slags "halvvei" Om en "seriøs" tråd & en mer "løssluppen", er veien å gå, vet jeg ikke.


mvh
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Jeg liker overhodet ikke at det er to tråder. Nå har jeg levet med dette i snaut to uker og det er ikke lystelig. Føler at vi småkriger med og skuler på hverandre. Vi spiller i det store og hele ganske lik musikk. Vi har våre særegenheter og måter å skrive og uttrykke oss på. Litt i grøfta nå og da. Og det har vi alltid ordnet opp i (så lenge jeg har vært med).

Jeg er en stor tilhenger av en omtale av platen som legges ut, årstall osv. og om man synes det er noe dritt, suverent eller et eller annet sted imellom. Og om man poster et bilde (jeg har gjort det på fredager med torskehoder og vinetiketter), så gjør vel ikke det noe?

Tråden handler om musikk, ny og gammal, og det å lære av hverandre.

Da jeg begynte med musikk og kjøpte min første singel (Love Me Do) og LP (Out of Our Heads) så begynte en eventyrlig ferd med rock´n roll frem til i dag.

MEN, da jeg rotet meg bort i Asylet i 2011 åpnet en ny verden seg. Det var jo faen meg folk som hadde en masse mer kunnskap enn meg! Det var det bare å erkjenne og var frem til litt før påske en eneste stor glede. Så gikk det litt til hælvete.

Jeg skjønner Townes godt og skiftet derfor over til den nye tråden. Men, jeg synes vi skal være så "voksne" at vi samles om én tråd påny der vi alle kan være sammen. Vi er forskjellige, men vi kan lett enes om enkle spilleregler: Utgivelse, omtale av utgivelsen og gjerne litt tull. Ingen hører på musikk i et vakuum, vi hører på den med mat, venner, vin, mens vi ser på et maleri; God knows. Og vi formidler det. Jeg skriver jo om noe så banalt som at "Dette er ølmusikk", eller "Dette passer godt i sommervarmen".

En ny tråd hvor vi alle er venner?
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Synes man kan være venner i flere tråder, og kan man ikke være venner så får man prøve å ikke la seg irritere av hverandre. Synes ting er vesentlig mer oversiktlig nå. At det 'kriges' så må det være på kvaliteten på trådene. Dette er en vinn-vinn situasjon er det ikke?

for meg som aldri har vært interessert i artisten bak musikken så er det lærerikt med noen linjer om artisten eller opphavet til skiva, låten osv. Kan aldri huske å ha fått påpakning om at jeg ikke har stort å si da jeg kun vurderer musikk om jeg liker det eller ikke..
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
Ser at jeg har trykket liker på to noget motstridende inlegg. La det illustrere min ambivalens.


mvh
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.071
Antall liker
32.379
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Har lest gjennom denne tråden.
Litt trist lesning, syns jeg, som heller ikke er så happy for at det er blitt to tråder.

Men det sto nok (og står) mellom det eller kun gammeltråden med færre deltakere enn totalen av de to trådene nå (for å si det litt byråkratisk).

Nytråden ble oppretta nettopp for å ta vare på musikkengasjementet og altså ikke det motsatte. Samtidig kunne de som var igjen, holde på med sitt uten at noen irriterte seg over det. En vinn-vinn situasjon kunne man vel håpe på? På mange måter er vel mye vunnet også? Virker som engasjementet er bra i begge trådene? Ingen krangler, kanskje litt kjedelig det, men ganske bra også, vel?

Men skjønner at noen føler seg splittet i midten her, og skikkelig trist blir det når Dag og Rolf mener engasjementet svikter på grunn av splitten. Mens andre altså føler det motsatte.

Jeg ser ikke noen vei tilbake, er det ikke om å gjøre det beste ut av det nå det handler om?
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Jeg har ett hovedspørsmål: Hvorfor være tilhengere av to tråder når vi hadde det så bra og når vi stod hverandre så nært musikalsk og på annet vis (sett bort fra Townes ++++-episoden) i den forrige. Vi diskuterte, lanserte nye plater, tok bilder, tullet, osv.

Jeg er svært uenig med United i innlegget ovenfor. Jeg føler at splitten har redusert engasjementet mitt (og andres) betydelig. Jeg har en lojalitet i begge leire, men hvor skal jeg lande?

Du skriver, United: "Nytråden ble oppretta nettopp for å ta vare på musikkengasjementet og altså ikke det motsatte."

Nå er jeg litt kranglefant, en ikke svært hissig en, men hva er "…det motsatte." i setningen ovenfor?

Jeg holder på mitt forslag: En ny tråd! Hvor alle er med.

Da er det på huet for å grave efter nye, fete utgivelser. I morgen. Eller i dag. :)
 
Sist redigert:
Topp Bunn