For platesamlere!

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Om jeg hadde haft 40k$ disp. til musikk, skulle jeg gjerne ha kjøpt, men bare frakt må jo komme på en formue :eek:...... Og så var der plassen disse vinyl platene trenger, mit nåværende "gutterum" er på ca 11m2.

Tom-Erik

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Noen som føler seg kallet?   ;D
Egentlig ikke. ::)
Det er mange plater i samlingen som jeg gjerne ville ha hatt, men jeg er skeptisk til å kjøpe hele samlinger uhørt og usett.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Såg i høgste grad interessant ut. Men det var litt for mykje pengar på ein gong. Ein kan jau kjøpe seg nytt hifianlegg inkl. platespelar for ein slik sum....
Problemet er at du får mye skitt og lite kanel. ;) Ser du på oversikten til selger, må det sies å være mye vanskelig-solgt "skit" .
Leker ofte med tanken om å kjøpe større samlinger med singler. Problemet er som oftest at en blir sittende med en haug en egentlig ikke vil ha i samlingen, og ditto problem med og bli kvitt det. Jeg og en kompis har fot på en større 60-talls samling fra USA som evt. vil koste oss et 6-7 sifret beløp. Høres kanskje mye ut, men hvis en er inne i loopen av samlere, og vet hva som teller, kan det være et godt kjøp. Uansett kan en være sikker på at en kjøper seg litt jobb.
Skulle jeg hatt fingrene på en samling de siste par åra, måtte det ha vært avdøde Greg Shaw's samling som ble solgt ifjor. Så vidt jeg vet gikk halvparten til den tidligere manageren til svenske Union Carbide Production. Her snakker vi hundretusenvis av singler som har ligget på et låst lager siden midten av 70-tallet, ingen hadde oversikt over hva det inneholdt, men at det fantes en drøss obskuriteter fra 50, 60 og 70-tall er helt sikkert.

PS. Samlinger som du har linket til, finnes svært ofte ute på ebay. Morsomt å drømmekjøpe, men ofte lite realistisk og fornuftig. ;)

Topp Bunn