Forbud eller full legalisering av prostitusjon.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.244
Antall liker
292
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Dette er bare tull og det vet du. For 100 eller bare 50 år siden hadde ingen drømt om den likestillingen vi har i Norge i dag. Vi er kommet langt her til lands, men vi har et stykke igjen. Jeg tror vi kan få vekk om ikke all, så i alle fall mye av dagens prostitusjon om man bare omstiller hjernen sin litt. Å akseptere det eller lage bordeller som i Tyskland er feil vei å gå. Hva er forskjellen på menn som er horekunder og  de andre? Jo noen har innsett at dette er forkastelig, og andre har ikke. Det er å ta et valg, og holde seg til det.
Har vi en OTTAR på forumet??
 
A

Affa

Gjest
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Den skjönte jeg ikke, outsourcer de klokkeproduksjonen? Har ikke greie paa ur, en Certina har tjent meg trofast i 8 aar, og ifölge reklamen bör den fortsatt tikke naar jeg börstes ut av kremeringskammeret.
En certina er sikkert en fin gutteklokke, men noe ur er det vel neppe. Hva med en IWC Grosse Fliegeruhr eller Fliegeruhr Doppelcronograph?10000 euro er da ingen sum for en Herre.
 
A

Affa

Gjest
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Eller kanskje ta seg en promenade langs Lac Léman, se på pikene og studere resultatet av betydleig mer vellykket byplanlegging enn hva som er tilfelle i Norge. Lausanne er en deilig by.
Ur først. Så promenade. En Herre er ikke komplett hvis uret er fraværende.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Nettopp derfor er det flott at det finnes de som ser forbi alle skavankene og aksepterer disse mennene ikke for hvem de er, men for lommebökene de har. Det kalles symbiose...

Og mon tro hva alle patetiske, haaplöse og totalt mislykkede menn vil finne paa dersom prostitusjon elimineres? Neppe Sjarmörskolen, det vil bli spennende tider for de som forsker paa overgrepsstatistikker.


Saa det har mao handlet om moralisme hele veien, knapt noen bombe. At to gjensidig samtykkende voksne mennesker ikke skal faa lov til aa utföre de transaksjoner de selv maatte önske, uten aa fordömmes for dette, er en svärt undertrykkende grunnholdning. I kraft av hva setter du deg til herre over andres önsker og valg?

Beklager tegnsettingen, er i Sveits paa kurs (EPFL MEAD).
Det er i det de blir horekunder de bli patetiske, håpløse og totalt mislykkede.. ikke før.

Det med tvang skulle være: betyr lite FOR KUNDEN.

Ja mon tro hva disse mennene skulle ta seg til da? Kanskje prøve å omgåes andre mennesker på en normal måte, det er verdt et forsøk.
Mye større sjanse for overgrep om man skal godta at det er greit å kjøpe andre, hva da den dagen man har glemt lommeboken hjemme?

Om dere har en Ottar på forumet vet ikke jeg. Jeg heter i alle fall ikke det, har ellers inntrykk av at mange her heter Knut.
Skal man ellers ikke få lov til å peke på feil i samfunnet uten å bli assosiert med landets fremste mannehatere så er jo det litt trist, men i så fall er det dere som har et problem, ikke jeg.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Den lille Frue er ikke noen Ottar, hun er bare snill.
Det var veldig fint sagt Affa, du er visst snill du og... :-* :-* :-*
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Spørs om Affa mener det er positivt å være "bare snill"
 
A

Affa

Gjest
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Spørs om Affa mener det er positivt å være "bare snill"
Snille mennesker er bare hyggelig etter min enkle mening. Synes ikke du det?
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Det er i det de blir horekunder de bli patetiske, håpløse og totalt mislykkede.. ikke før.
Ikke meningen å hakke på deg, men jeg synes dette var litt morsomt. Betyr det t alle som er patetiske, håpløse og mislykkede er horekunder? Foreningen for tapere burde således være full av horekunder :)

Knut
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

En certina er sikkert en fin gutteklokke, men noe ur er det vel neppe. Hva med en IWC Grosse Fliegeruhr eller Fliegeruhr Doppelcronograph?10000 euro er da ingen sum for en Herre.
Som digitalmann er jeg selvsagt forpliktet til aa väre av den oppfatning av kronografer er en anakronisme...

Det med tvang skulle være: betyr lite FOR KUNDEN..
Hva vet du om det, som ikke har värt i närheten av noen engang med ildtang?

Mye større sjanse for overgrep om man skal godta at det er greit å kjøpe andre, hva da den dagen man har glemt lommeboken hjemme?
Kjöpe andre? Man kjöper en tjeneste som varer noen minutter eller hvis man blar opp, timer. Aa kjöpe en person ville värt noe helt annet, ingen har paaberopt seg eierskap over andre saafremt det skjer under gjensidig frivillighet.

Skal man ellers ikke få lov til å peke på feil i samfunnet uten å bli assosiert med landets fremste mannehatere så er jo det litt trist, men i så fall er det dere som har et problem, ikke jeg.
Det har nok mest aa gjöre med maaten det pekes paa. Dessuten er ikke alle enige om hva som er "feil" og "riktig" i et samfunn, og bra er det.
 
W

wurst

Gjest
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Det er ikke sånn i Sverige, så da trenger det ikke være sånn her heller.
Jeg vet ikke om du fikk med deg denne (skrevet av 3 forskere ved FAFO:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1363665.ece

Et lite sitat fra artikkelen:
"DÅRLIGERE OVERSIKT. Det svenske politiet rapporterer at etterforskningen av menneskehandelssaker er blitt vanskeligere, og at de har fått dårligere oversikt over prostitusjonsmiljøet. De prostituerte opplever mer vold, og de er blitt mer avhengige av bakmenn og halliker."

Et litt mer nyansert bilde enn det du tegner.
 

lionstar

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Innlegg
655
Antall liker
0
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Jeg tror dette med prostitusjon bare er en mindre del av en større trussel som heter Mafia, som er iferd med å etablere seg, og vokse seg større i Norge. Det beste hadde vært hvis militæret som har store ubrukte ressurser ble satt inn til å få kontroll på flere grenseoverganger, kystvakten burde prioriteres, turistvisum til Norge kunne bli innskrenket. Jeg mener det er for lett og komme seg inn i Landet. Enhver som har en GPS, kan finne en haug med veier hvor risikoen for å bli stoppet er lik 0. Jeg er redd et forbud ville bli det samme som en sovepute, mens situasjonen slik den er, minner politikere og andre om at det faktisk er et voksende problem. Men vi for se, det er ikke godt å si hva som er riktig, det avhenger av hvordan det blir utført. Klarer de å følge opp et forbud på en bra måte, kan det være veien å gå, men ikke som en sovepute for at politikere og andre skal slippe og bli brydd.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Hver gang dette med prostitusjon dukker opp blir det så mye snakk om "menneskehandel" og det å "kjøpe et annet menneske". Jeg forstår ikke dette helt, jeg trodde faktisk at det bare var snakk om å leie kroppen hennes for en avgrenset tidsperiode! ;D

Ved kjøp kommer vel dette her som kalles "ekteskap" inn ? Dette som gjør at kjøpsloven ikke gjelder og at evt. reklamasjon er både unødig kostbar og kronglete ? ;D

For øvrig er nok det beste å holde langt borte fra disse hunnkjønene ! ;D ::) Forklaringen på alle problemene fant jeg her:

 

CFD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2006
Innlegg
66
Antall liker
0
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om dette ,men la oss iallefall få slutt på de som trekker på gata og plager oss når vi tar oss en gåtur på Karl Johan! Jeg har gått opp og ned Karl Johan endel ganger og det kommer en dame som er svart i huden opp til meg og sier "pule suge". Var å kjøpte meg en kebab før jeg skulle hjem , så 2 andre vente også møtte øynene våres , jeg gir et lite høflig smil og begynner å bla i en avis som ligger ved et bord. Dama kommer bort til meg og spør "vil du pule".. Slike ting vil jeg helst ha meg frabedt!

Men.. Jeg har vært i Sør Amerika og der er det en helt annen instillilng. Det er ikke sett ned på å prostituere seg. Helt vanlige kvinner inngår en avtale med en bar om å "jobbe" der. Det er bare en måte å få mer penger på. Jeg har arbeidet med noen personer som har jobbet der nede og det jeg sier stemmer i tred det jeg har opplevd og det jeg har blitt fortalt. Det er særdeles få gateprostituerte som prøver å få deg til å kjøpe sex.

Nå vet ikke jeg hvordan markedet er for sex i Norge ,men jeg tror det er ganske labert. I Brasil og Argentina så vet jeg det er noe helt annet.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Var å kjøpte meg en kebab før jeg skulle hjem , så 2 andre vente også møtte øynene våres , jeg gir et lite høflig smil og begynner å bla i en avis som ligger ved et bord. Dama kommer bort til meg og spør "vil du pule".. Slike ting vil jeg helst ha meg frabedt!
Jeg har opplevd det samme flere ganger. Det er noe i nærheten av umulig å gå hundre meter i Oslos gater på natta uten å få disse tilbudene.

Men det er bare si pent nei takk, eventuelt flere ganger.

Det er kanskje litt ubehagelig, men ærlig talt:

Det er vel ikke vi som har noe å grine over??  ??
 
T

Thomas1

Gjest
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Men det er bare si pent nei takk, eventuelt flere ganger
Kan du ikke spørre henne hvor mye hun skal ha for å kysse deg i ræva?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Kan du ikke spørre henne hvor mye hun skal ha for å kysse deg i ræva?
Som antydet er det er det ikke noen grunn til å tro at det er vi som er utsatt for den største uretten. Jeg kan derfor ikke se noe behov for å forulempe prostituerte. De har det etter all sannsynlighet rimelig kjipt fra før.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.671
Antall liker
10.150
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Men det er bare si pent nei takk, eventuelt flere ganger.

Det er kanskje litt ubehagelig, men ærlig talt:

Det er vel ikke vi som har noe å grine over??  ??
Samme som med telefonselgere?
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Re: Forbud eller full legalisering av prostitusjon

Kan du ikke spørre henne hvor mye hun skal ha for å kysse deg i ræva?
Huff da. Du mangler helt klart stil og alminnelig høflighet. Prostituerte er lovlydige borgere med krav på å bli behandlet skikkelig.
Jeg kan forøvrig ikke se noen som helst god grunn til at en slik aktverdig aktivitet skulle forbys. Vi skal da ikke gjenta alle svenskenes dumheter. Det skulle bare mangle. Her må markedsmekanismene få fungere som en naturlig regulator.
 
Topp Bunn