BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.873
Interessant å se hvor mange som foretrekker hva.
(HD=hard disk og squeezebox eller lignende)
(HD=hard disk og squeezebox eller lignende)
Gjerne det. Her er bare HFS-reglementet begrensningen.Valentino skrev:Skal vi begrunne det?
Greit nå? Det bør jo stå så folk flest skjønner det...bambadoo skrev:CD/HD - Rør - Horn
Men det er fordi jeg har det selv og liker det. Vinyl har jeg ikke, men kunne tenke meg å prøve.
Tror forsåvidt at cd/hd - transistor - dynamiske høyttalere vil vinne avstemming dersom et tilstrekkelig antall stemmer. Grunnen er jo veldig enkel. Det er det flest sitter med hjemme.
Veldig misvisende egentlig også. ICE er transistor. Ville heller delt opp i:
transistor
rør
evt.
klasse a
klasse ab
klasse d/t
rør
Det at ICE er ensbetydende med alle klasse D (ofte kalt digitalt) synes jeg kan virke litt misvisende.
EDIT: Kanskje denne tråden kan bli til den "matchingstråden" som jeg etterspurte i den famøse Icepower tråden på ørti sider? Spør derfor trådstarter. Kunne du tenke deg å endre overskriften til noe annet?
"Teknologier og Matching" feks.? - eg berre spyr.. :-X
Finnes et "annet" alternativ.roffe skrev:Jeg synes det er mange vellykkede alternativer her, jeg. Og mange oppsett og konstruksjoner faller utenom.
Personlig planlegger jeg for eksempel å sette en rørpre foran et klasse D effekttrinn. Hvor havner det i oversikten?
ahhh.... Takk.bambadoo skrev:Finnes et "annet" alternativ.roffe skrev:Jeg synes det er mange vellykkede alternativer her, jeg. Og mange oppsett og konstruksjoner faller utenom.
Personlig planlegger jeg for eksempel å sette en rørpre foran et klasse D effekttrinn. Hvor havner det i oversikten?
Det blir for mange alternativer dersom de skal favne alt.roffe skrev:Jeg synes det er mange vellykkede alternativer her, jeg. Og mange oppsett og konstruksjoner faller utenom.
Mange muligheter; fra 78rpm via alskens tunere (som jeg faktisk skulle være tilbøyelig til å holde høyt) til MP3-spillere.General8 skrev:Lurer litt på de to som har svart annet. Hva spiller dere på?
da stemmer du for vinyl, rør og horn! ;DLille_Adam skrev:Her i stua står det CD/vinyl > transistor > dynamiske høyttalere, men jeg tror alle de andre kombinasjonene potensielt kan låte akkurat like bra. Hva gjør jeg da?
Det er mer enn jeg kan skryte av, men det er bare et spørsmål om dager.... 8)Valentino skrev:Har jeg i det siste kommet til å nevne at jeg faktisk spiller på drømmeoppsettet mitt? 8)
Spørsmålet er ikke hva man spiller på, men hva man foretrekker. Jeg foretrekker kl D som driver dynamiske elementer i bassen, mens i mellomtone og diskant foretrekker jeg mer eksotiske høyttalerløsninger som f.eks. elektrostater, rundtstrålende elementkonfigurasjoner (eksepelvis B&O BL5 eller MBLs radialstrahler) eller varierende koaksialkonfigurasjoner. Disse kan drives av det som matcher best, rent teknisk, men jeg må vel medgi at jeg opplever at en rørpre ofte gir det lille ekstra til mellomtonen.General8 skrev:Lurer litt på de to som har svart annet. Hva spiller dere på?
Godt valgslowmotion skrev:Jeg stemte CD/HD - Rør - Horn ...
Men jeg kunne like gjerne stemt "annet" ...
Elektrostater er jo spennende, spør du meg. Jeg er fortsatt avstandsforelsket i både Quad ESL-63 og de nye ESL-2905.BT skrev:Dynamiske høyttalere har dobbelt så mange tilhengere som horn, mens de som sverger til elektrostater er en liten, eksklusiv gjeng, som ikke vil se noe klasse D i kjeden.