Kabeldragern
Hi-Fi freak
Det kan virke som om alderen har tatt igjen gullørene mine mht frekvensgang. Musikk har begynt å låte litt mørkt i klangen. Selv om jeg fortsatt kan høre 12.500 Hz så tror jeg at det er et visst fall i evnen til å høre diskant i forhold til lavere frekvenser.
Så - derfor lever mine meget gode rør forforsterkere et usikkert liv og står i ferd med å bli byttet ut i en tilsvarende forhåpenligvis like god forforsterker MED tonekontroller. Forforsterkerne jeg bruker er Quicksilver Full Function preamplifier og veksler med Audio Research SP6B.
Hvor går ferden videre?
Ny forforsterker med tonekontroller og kanskje også loudness-kompensator?
Eller er det bare å smette inn en equalizer mellom for- og effektforsterker...?
Jeg er ganske sikker på at det finns personer her inne som kjenner på utfordringen - kanskje også med eldre ører enn mine 59 års?
Så - derfor lever mine meget gode rør forforsterkere et usikkert liv og står i ferd med å bli byttet ut i en tilsvarende forhåpenligvis like god forforsterker MED tonekontroller. Forforsterkerne jeg bruker er Quicksilver Full Function preamplifier og veksler med Audio Research SP6B.
Hvor går ferden videre?
Ny forforsterker med tonekontroller og kanskje også loudness-kompensator?
Eller er det bare å smette inn en equalizer mellom for- og effektforsterker...?
Jeg er ganske sikker på at det finns personer her inne som kjenner på utfordringen - kanskje også med eldre ører enn mine 59 års?