Forsøk på en verdig måte å muliggjøre beskrivelsen av Jerrys og Mikaels sjenanse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelige kommentarer. Dette er en fantastisk hobby, men når en til slutt satser alt på en hest, legger alle eggene i en kurv, etc, etc, dvs, for undertegnede, store membraner og kompresjonsdrivere , fordi jeg fortjener det og fordi det ganske enkelt gjenskaper virkeligheten best, vil allikevel et snev av tvil komme snikende. Undertegnede var ferdig med Sonus Faber, ProAc, Duntech og Dynaudio. Tannoy og Audio Note. Dette låt alt fint, men det nådde ikke opp til det nivået den valgte løsning holder.
    Uansett, fordi det er gøy, igjen, jeg fortjener det og, ikke minst, fordi sjansen bød seg, voilà, soft dome heaven. Og det i en profesjonell tapping. ATC eller PMC kunne like gjerne blitt valgt, men det ble VOTU.
    Og dette er bra og det er mitt lydunivers.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Førsteinntrykket av VOTU er veldig bra. Det beste jeg har hørt fra den verdenen. Slik jeg husker det vel å merke, men det er nok riktig. Min hukommelse er god, men min logiske sans enda bedre og den forteller, eller minner meg på det faktum at dette lyder godt da det høres ut som JBL. Det var jo nettopp det som var åpenbaringen i sin tid. Gud hjelpe!

VOTU er en liten høyttalere og har begrenset areal og blafre med. La gå at arealet i de nedre gemakker, møblert med 2x10", er omtrent 90% av 1x15", men 2x10" er ikke det samme uansett, nei. Undertegnede mener VOTU hadde blitt bedre med en gedigen VOLT 15" eller 2x12" der nede. Slik er det ikke.
    Topp og mellomtone er herlig og fullstendig integrert, noe mer dempet, mindre pågående vil noen si, og mindre dynamisk en en god kompresjonsdriver kanskje. Dette kler sarte sjeler og hvem er ikke sart innimellom?
    20250314_162929.jpg

20250314_162839.jpg

Sist redigert:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    En gjør en innsats. Men der nede blandt dd55000 og VOTU er vårfølelsen minimal. Den er ikke stor oppe heller, så det er sagt. Den trofaste leser spør seg nå, kanskje, selv, om hvor dette leder. Svaret er- griller. Grillsesongen er her og det er bra. Aldri har det blitt grillet med disse. Fordi derfor. Men her forleden ble det bestemt at det er litt barnaktig å nekte for at grill er bra. Det er faktisk elegant med grill.
    20250314_171152.jpg

møffe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Antall liker
    1.414
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    En gjør en innsats. Men der nede blandt dd55000 og VOTU er vårfølelsen minimal. Den er ikke stor oppe heller, så det er sagt. Den trofaste leser spør seg nå, kanskje, selv, om hvor dette leder. Svaret er- griller. Grillsesongen er her og det er bra. Aldri har det blitt grillet med disse. Fordi derfor. Men her forleden ble det bestemt at det er litt barnaktig å nekte for at grill er bra. Det er faktisk elegant med grill.
    Vis vedlegget 1105628
    SMUKT...!

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    4
    Foran den veggen med høytalere var det neppe mulig å hengi seg til stille besvimelser!

Jeg må bare ta av meg hatten Dire Wolf, anleggene og det mylderet av andre vindunderlige ting å se på i hjemmet ditt. Bildene er som heroin for øyet.
    Det blir tidenes garasjesalg den dagen det skal gjøres opp etter deg😉

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Cold rain and snow. I Rustbeltet. På Hviledagen. Og til minne om den største forfatteren nasjonen har sett. Du har gitt så mye i så mange år. Og nå trodde jeg faen ta du skulle vare evig. Hvil i fred Dag. (Ja, jeg våger meg med fornavnet. Jeg gjør det)
    20250316_175501.jpg

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Når man først har sagt A får man si B. Vedrørende VOTU. De er egentlig ikke så veldig vanskelige å drive med mindre det skal spilles høyt. Jeg fant fort ut at min lekre mcintosh mc300 drev VOTU nydelig, men at den, forståelige, kom til kort ved pådrag. Høyttalerne har stort sett greie impedanse, men de er nede i under 4 ohm også. Dette skyldes de to bassene. Dette er ikke mcintosh sin sterkeste side. Etter tips fra en elskverdig og erfaren Herre ble det innkjøp av NAD. To stk C298 med tilhørende forforsterker C658. Dette er moderne saker i beskjeden innpakning. C298 er forsterker av Purify typen. C658 har alt inklusive dsp. Foreløpig kjøres det med analog bypass (spiller jo plater) og da uten mulighet for dsp.

Sist redigert:

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    De er ikke stygge disse NADene, de er litt elegante faktisk. Det er forresten ikke optimalt med denne plasseringen på gulvet, men slik er det da det ikke er bedre plass i hylla. Det blir ikke kjøpt inn mer USM da det er relativt kostbart desverre. Uff.
    Og det spiller skikkelig ok på den gamle Technicsen. En flott originalspiller med praktfullt tungt, dødt kompositt plinth (obsidian på fint) og den tøffeste armen på denne siden av jul.
    20250317_163516.jpg

20250317_163537.jpg

20250317_163558.jpg

20250317_165525.jpg

Sist redigert:

vsk

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Antall liker
    48
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Man undres hvordan pasientene ved det utmerkede asyl responderer på inntoget av Purifi; har det totale fraværet av støy og forvrengning gitt dem en enda større innsikt i musikken, eller kun etterlatt mer rom for stemmene i hodet?

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Vår kjære venn og helt er svak for det utstyret som disponeres av autorisert personell i en moderne institusjon. Når det er sagt så har nevnte person glidende beveget seg over mot problemfritt utstyr. Derfor Accuphase. Ytelses- og utseendemessig, samtmed hensyn til bestandighet har det vært, og er det, vanvittig bra. Men, det koster mye. NAD er ytelsmessig helt ypperlig så langt, men om det vil være like holdbart er ikke mulig å svare på nå.

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.694
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vår kjære venn og helt er svak for det utstyret som disponeres av autorisert personell i en moderne institusjon. Når det er sagt så har nevnte person glidende beveget seg over mot problemfritt utstyr. Derfor Accuphase. Ytelses- og utseendemessig, samtmed hensyn til bestandighet har det vært, og er det, vanvittig bra. Men, det koster mye. NAD er ytelsmessig helt ypperlig så langt, men om det vil være like holdbart er ikke mulig å svare på nå.
    Hvis du trenger en NAD C298 i reserve, har Jorwed/Hifi&Vinyl en.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Purify modulen som er kjernen i NAD bryr jeg meg ikke så mye om. Det måler bra, er stille og det driver VOTU flott, selv ved skikkelig pådrag. Forståsegpåere som ikke eier verken forsterkere eller høyttalere mener på nettet at C298 får problemer over tid når de er brokoblet. Det har de målt. Det er ihvertfall ikke tilfelle her. Det ble spilt fra Phish sitt rikholdige live-utvalg på kompaktdisk i 70 minutter, så høyt inne at det ute hørtes ut som inne i nabolaget til Valle Hovin mens feks Springsteen spiller høyt ute.
    Så brokoblet konfigurasjon Purify har ingen problemer selv med lav impedanse over tid.

AKA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    403
    Torget vurderinger
    6
    Støttes, har brukt C298 brokoblet mye mye tungdrevet utstyr - funket fjell hver gang! For øvrig veldig hyggelig å hilse på da, du var innom mer urbane strøk enn du ferdes til daglig.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Støttes, har brukt C298 brokoblet mye mye tungdrevet utstyr - funket fjell hver gang! For øvrig veldig hyggelig å hilse på da du var innom mer urbane strøk enn du ferdes til daglig.
    Det er alltid spennende og skremmende å besøke storbyen innerst i fjorden. Det er så mye nytt å se for en som har vært og stadig er innlagt på et ganske utmerket sanatorium over tid, for å kunne friskmelde legemet og som ikke, uten videre, får tillatelse fra Hoffråden til å begi seg ut på sitat-meningsløst sludder av en tur.
    Byen har nå både jernbanespor, planovergang med bommer (blinkende lys), gatekjøkken og kafé med nesten alle rettigheter. Det er også mange mennesker som lukter stramt og puster tungt. Moten med trikotasje trodde undertegnede forsvant med den industrielle revolusjon, men der inne lever den i beste velgående.

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.019
    Torget vurderinger
    2
    Det er også mange mennesker som lukter stramt og puster tungt. Moten med trikotasje trodde undertegnede forsvant med den industrielle revolusjon, men der inne lever den i beste velgående.
    Ja er det ingen som har fungerende luktesans etter noen år i byen.? Hver gang jeg ser en fysak med Adidas bukser lukker neseborene seg automatisk hos meg, Pavlov hadde rett …

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Hovedproblemet er at menneskeheten har glemt kunsten å spasere. De flyr som barn bortetter fortauene, gangstiene og i veibanen. Pesende. Med kjøtere, i flokker, med barnevogner. Søndag på vei ut til Ulvøya var det som på Øvrevoll. Kaldblodstravere.

parafinoksen 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    4.666
    Sted
    Polen
    Wolf i nicket ditt antar jeg viser til gitaren til Garcia. Men Dire? Får liksom ikke noen Dire Straits-vibber i tråden din akkurat.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det er småbrutalt utstyr, men når Brent Mydland, kongerikets største Rockestjerne noensinne, hvis en ser stort på det, maler opp Dear Mr. Fanasy med kraft og pondus mens det bruser i orgelet samtidig som Phil melodisk rister gulvet med Bill og Mickey og Jerrys gitar danser lett som helium over det hele drevet frem av Bobbys riff. Ja da så.
    20250328_171253.jpg

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    -La det bare være sagt, slang vår kjære venn og helt ut ved spillbordet etter taffelet. De andre skottet overasket bort mot ham, men tittet raskt ned i kortene sine igjen. -Det er noe deilig ved disse engelske systemene, tenkte han og var litt irritert over det faktum at de ikke hadde lagt merke til Hoffrådens siste investeringer.
    20250409_183238.jpg

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.426
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    -La det bare være sagt, slang vår kjære venn og helt ut ved spillbordet etter taffelet. De andre skottet overasket bort mot ham, men tittet raskt ned i kortene sine igjen. -Det er noe deilig ved disse engelske systemene, tenkte han og var litt irritert over det faktum at de ikke hadde lagt merke til Hoffrådens siste investeringer.
    Vis vedlegget 1112804
    Nice! Har vært på nippet til å plukke de flere ganger. Hvordan låter de?:D

AKA

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    403
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer! lS5/8 er en liten godbit; smooth og engasjerende. Spent på å høre hvordan du opplever den, sammenlignet med slektningen ved siden av.

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    10.410
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Det er en stor godbit. Realistisk, oppløst og homogen. Skikkelig fundament og voldsom dynamikk. Dette er store høyttalere og de spiller i samme klasse som feks Tannoy Canterbury, bare det at de er mye bedre oppløst. De er også i en helt annen liga enn de Audio Note jeg hadde som og låt meget godt, dog med begrensninger. Det er en realisme her som jeg godt kan like.

Salamander

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1.426
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Det er en stor godbit. Realistisk, oppløst og homogen. Skikkelig fundament og voldsom dynamikk. Dette er store høyttalere og de spiller i samme klasse som feks Tannoy Canterbury, bare det at de er mye bedre oppløst. De er også i en helt annen liga enn de Audio Note jeg hadde som og låt meget godt, dog med begrensninger. Det er en realisme her som jeg godt kan like.
    …skulle tydeligvis hoppet på 😅 Gratulerer:D👌

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn