Forslag til et godt RIAA trinn

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
596
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Etter at eg solgte min EAR 834P for mange år siden, har eg hatt forsterkere med innebygget RIAA. I mitt nye oppsett trenger eg et RIAA trinn. Er takknemmelig for tips om et RIAA trinn rundt 6000-7000 kr.

Min pickup er en Benz Micro Reference 3 MC som står i et Wilson Benesch Full Circle oppsett.

Har sett litt på Gram Slee. Disse er for HOMC, og det går nok ikke for min BM uten step up. Ellers Tube Box. Noen flere?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.285
Torget vurderinger
10
Jeg vil anbefale ASR Mini Basis. Lydmessig er denne meget god. Har også bra med innstillingsmuligheter i forhold til forskjellige typer pickup'er.

Mvh.
Ketil

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
596
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
K.H. skrev:
Jeg vil anbefale ASR Mini Basis. Lydmessig er denne meget god. Har også bra med innstillingsmuligheter i forhold til forskjellige typer pickup'er.

Mvh.
Ketil
Takk for tipset:). Noen som selger dette her til lands?

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg har selv Trichord Delphini (produseres ikke lengre) men jeg vet mange er meget fornøyd med Dino. Med ekstern strømforsyning koster denne kr 7490 veil i Norge men jeg tror nok du kan få den rimeligere hvis du forhører deg litt rundt

Test her: http://www.tnt-audio.com/ampli/trichord-dino_e.html

mvh,
OS

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
ASR selges hos Stereofil. Jeg er også fornøyd med den. :)

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
596
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Takk alle sammen:).
Det koker vel ned til ASR, Trichord Dino og evt. Dynavector P-75. Noen som har erfaringer med den siste?

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Lehmann kan kanskje også være å regne med. Har hørt fine ting om de, men ikke prøvd de selv. ;)

Ellers så er faktisk ikke Primare sin RIAA så verst, men den blir nok litt snill..

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Pengvim skrev:
Lehmann kan kanskje også være å regne med. Har hørt fine ting om de, men ikke prøvd de selv. ;)

Ellers så er faktisk ikke Primare sin RIAA så verst, men den blir nok litt snill..
Trichord Dino kan absolutt anbefales - der kan man oppgradere til bedre strømforsyninger også. Fra veggvorte, til "Pluss", og til slutt til "Never connected" - Har hørt Trichord Diablo med bare en veggvorte og Dino med "pluss"-powersupply. Dinoen imponerte mest, så tror strømforsyningen har mye å si i en riaa. Og der er jo ASR flinke også.
Primaren spilte pent hos meg, men manglet fasthet nedover, ble pinglete rett og slett. Intet fundament i bunnen.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Strømforsyning er jo selvsagt viktig. ASR er vel kjent som en strømekspert, er de ikke?

Snill heter det på fint vet du, toriamos.. ;)

A

aair

Gjest
Til opplysning så kommer ASR med en ny versjon av Mini Basis, samt en helt ny Mini Exclusive riaa.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
596
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
aair skrev:
Til opplysning så kommer ASR med en ny versjon av Mini Basis, samt en helt ny Mini Exclusive riaa.
Jepp. så heldigvis det. Har snakket med stereofil, bli ca. 600-700 kr dyrere enn nåværende modell. Den nye er klar i slutten av januar.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
596
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Det var godt jobbet, kjære rådgivere:), takk for hjelpen. Da ble det en ASR Mini Basis av den nye 2008 modellen. Jeg har ikke de store muligheten til å få hørt de forskjellig uansett, så med de anbefalinger gitt her og en del sjekking på nett, ble det denne:).

Da er nytt anlegg snart på plass (elektronikken beskrevet i signaturen ble stjålet), med T+A SACD spiller og Lyngdorf TDAI 2200 forsterker (både gleder og gruer meg tilå høre denne på Quadene). Sammensetningen har gått raskt, men effektivt vha. bruktbørsen.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Grattis!

Hva er forskjellen til den nye versjonen av Mini'en? ???

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Rogue audio har og ett riiatrinn i full bredde ,selges av snapa,for rundt 8k tror jeg,ikke hørt dette,men har hatt dynav. riiaen på lån,ok lyd,men irriterte meg litt over at dette var så lite og lett,at det nærmest hang i signalkablene,jeg brukte det med dv-20x pu,men følte ikke at jeg kom helt i mål med dette,valget falt derfor på en Thorhauge løsning to delt,som jeg er hinnsides fornøyd med,bilder i th tråden på forumet her....dette er en knallbra rørriia,med FET mc forsterker i to kabinetter,prisen i forhold til lyd er ikke avskrekkende,10k inn i Norge,regn med litt venting her,må kjøpes direkte fra th i Danmark i så måte,...jeg er definitivt i mål med riia...asr en høster mange lovord,hadde vært moro å hørt en engang ...lykke til i allefall. ;)

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
997
breuer skrev:
Det var godt jobbet, kjære rådgivere:), takk for hjelpen. Da ble det en ASR Mini Basis av den nye 2008 modellen. Jeg har ikke de store muligheten til å få hørt de forskjellig uansett, så med de anbefalinger gitt her og en del sjekking på nett, ble det denne:).

Da er nytt anlegg snart på plass (elektronikken beskrevet i signaturen ble stjålet), med T+A SACD spiller og Lyngdorf TDAI 2200 forsterker (både gleder og gruer meg tilå høre denne på Quadene). Sammensetningen har gått raskt, men effektivt vha. bruktbørsen.
Gratulerer med godt valg. Når du innledningsvis vurderte f.eks Tube-box så er det endelige valget flere hakk opp lydmessig. Den nyeste versjonen er antakelig ett hakk enda bedre enn den opprinnelge som imo. var meget god. Har du valgt den Exclusive varianten også?

mvh

O

om.s

Gjest
Ett ikke så vanlig, men fullt oppegående og meget innstillings vennlig riaa trinn.

Audionet PAM V2

http://www.audionet.de/main/komponenten/vorverstaerker/pam-v2/page.html?L=en

og slenger du på en slik, har du ett av virkelig klasse...

Audionet EPS

http://www.audionet.de/main/komponenten/vorverstaerker/eps/page.html?L=en

Ikke blandt de billigste, men du vil sannsynligvis slippe mote/oppgraderings hysteriet på lang tid, når du evnt oppgraderer deg videre på vinyl siden.

(Forøvrig har Audionet/Wilson-Benesch ett meget tett samarbeide, WB bruker ofte Audionet elektronikk på sine demonstrasjoner (og har importen av Audionet til England), så her kan det være duket for gode synergier...)

mvh

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.298
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Det kommer snart en Trichord Delphine med regulert PSU for salg. Ikke min, men aair kjennern.

A

aair

Gjest
Stemmer det. Og muligens legges det ut en Adyton Chorus riaa med nytt xt psu.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Uansett, gratulerer med valget. Jeg har hørt eiere som har uttalt at en slik Mini Basis har vært det beste som har skjedd anlegget deres EVER.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
596
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
kwil skrev:
breuer skrev:

Gratulerer med godt valg. Når du innledningsvis vurderte f.eks Tube-box så er det endelige valget flere hakk opp lydmessig. Den nyeste versjonen er antakelig ett hakk enda bedre enn den opprinnelge som imo. var meget god. Har du valgt den Exclusive varianten også?

mvh
Nei, ikke Exclusive varianten. 2008 versjonen virker å vær en oppgradering. Blir moro å høre når det en gang dukker opp. Ellers er det mange gode tips her, for meg hastet det litt, og tror ikke jeg bommer fryktelig ved å velge Min Basisen.

Topp Bunn