Forslag til plassering av høyttalere

Makrellen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.10.2012
Antall liker
329
Nyere boliger ser ut til å nesten spesialdesignes for at det skal være vanskelig å plassere stereoanlegg. Dette gjelder også min. Det ser tvert umulig ut. Jeg får et dedikert lytterom i kjelleren, men ønsker å ha god lyd i stua også. Det må nok bli et hodetelefonoppsett, men jeg skulle gjerne hatt et lite anlegg med bokhyllehøyttalere for "hverdagslytting" mens jeg slapper av i stua.

Har grublet lenge på dette, men øyner lite håp.

Jeg er "nybegynner" i den forstand at jeg hadde OK "midrange" HiFi-klubben anlegg på åtti og nitti tallet, datt ut av det, og skal nå i gang med å ta opp hobbyen igjen.

Forslag og innspill mottas med stor takk!

Vedlegg

Makrellen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.10.2012
Antall liker
329
Et opplagt forslag er jo å plassere sofaen ved balkongdøren. Imidlertid er det et lite hus, og jeg skulle helst hatt mulighet til å ha den spisekroken som vises på bildet. Bor alene og trenger ikke ta hensyn, men ønsker å ha det litt åpent. Rommet ser litt større ut på bildet enn i virkeligheten.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.184
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Promobilde det der, ikke sant? Har du en målsatt plantegning?

Makrellen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.10.2012
Antall liker
329
Ja, det er fra prospektet. Her er tegning med mål.
Avstand fra vegg ved ryggen på sofa og tvers over til motsatt vegg er ca 3.3 meter.

Vedlegg

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.310
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Ut fra tegninga di..

Et sett Kef LSX II, også plassert på hver side av TV løser saken.

Om du skal ha mere kapasitet, en JBL LSR308 på hver side av TV, samt en LSR310 en plass i nærheten. Bruk f.eks. en MiniDSP flex HT til romkorreksjon/preamp, evnt en rimelig preamp på brukten.

Siste mulighet - JBL Bar 2.1, om det er primært TV-lyd du skal ha.

Johan-Kr

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem