Forsterker med punch søkes

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.479
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Salamander skrev:
Audiophile-Arve skrev:
NuForce har ei spennande straumforsyning, og spelar bass med klasse D på ein måte som skulle halde til mange føremål. Men dei er kanskje litt for presise i attgjevinga?
Rockefoten skrev:
Har hørt nuforcen min på gallo-høyttalere en gang. det var kjapt og punchy det.. jaggu.. Så nuforce kan du titte på.
Snasne små blokker :) Er litt skeptisk til klasse D, da jeg har forstått det slik at disse kan bli ioverkant kliniske og analytiske? Sikkert helt ubegrunnet...
NuForce er veldig PRESISE i bassen, for å vere presis... Dei gjorde ein nydeleg jobb med MBL101, men var kanskje litt i svakaste laget. Noko som sannsynlegvis dei færraste vil oppleve som eit problem.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.855
Sted
Karmøy - Rogaland
Salamander skrev:
RojohII skrev:
Ville sjekket ut forskjellige løsninger. Gjerne også rør/hybrid-komboer. Høyttalerne er jo lettdrevne som få. Ble ikke videre imponert over Hegel H200 på lillebroren M12, for å ha nevnt det. Manglet dog ikke kontroll, men det finnes jo andre ting som også må klaffe.
Hva slags forsterkere var det du prøvde på M12 ? Hvilke kom best ut og hvorfor klaffet ikke Hegel?
Jeg har hørt M12 med Hegel H200, EAR 861 (32wpc klasse A røreffekt) og Opera Consonnance Cyber 211 (16wpc, single ended triode klasse A rørmonoblokker). Vanskelig å si hva som låt best av rørforsterkerne, da de også låt såpass forskjellig grunnet ulikheter mht. preamp (passiv vs. rør) og signalkilde (ss vs. rør-dac). Smak og behag antar jeg. Med H200 låt det for tynt og anemisk.

Jeg mener Bx er inne på noe vesentlig. Ikke alle høyttalere vil fungere optimalt på dønn nøytrale elektronikkkomboer med stålkontroll. Jeg opplevde M12 til å ha godt av litt "varmtlydende" elektronikk. Det gir i mitt hode en mer juicy og punchy(?) klang.

Nå vil nok f.eks. en Bryston effektforsterker låte litt fyldigere i bassen enn H200 uten at kontrollen ofres. Tror f.eks. en kombinasjon av Bryston + god rørpre kunne fungere veldig bra på Opera-høyttalerne. Eller hva med en McIntosh? Jeg prøvde også rørpre på effektdelen i H200, og det fungererte veldig bra på mine Tannoyer. Tilførte litt mer fyldighet i mellomtone/bass som opplevdes mer punchy enn H200 alene som integrert.

Så mitt tips er å få prøvd litt forskjellig. Mulig at det finnes solid-state utstyr som funker godt, men det kan fort bli suboptimalt også.

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
Audiophile-Arve skrev:
Salamander skrev:
Audiophile-Arve skrev:
NuForce har ei spennande straumforsyning, og spelar bass med klasse D på ein måte som skulle halde til mange føremål. Men dei er kanskje litt for presise i attgjevinga?
Rockefoten skrev:
Har hørt nuforcen min på gallo-høyttalere en gang. det var kjapt og punchy det.. jaggu.. Så nuforce kan du titte på.
Snasne små blokker :) Er litt skeptisk til klasse D, da jeg har forstått det slik at disse kan bli ioverkant kliniske og analytiske? Sikkert helt ubegrunnet...
NuForce er veldig PRESISE i bassen, for å vere presis... Dei gjorde ein nydeleg jobb med MBL101, men var kanskje litt i svakaste laget. Noko som sannsynlegvis dei færraste vil oppleve som eit problem.
Har selv hatt ett par Nuforce blokker (ref9v2 se), og disse knuser alt jeg har hørt hva gjelder stålkontroll i bassen. De er i tillegg uhyre oppløst og nøytrale.

Hadde Nuforce i et drøyt år, før jeg skiftet til DP A1S, som også anbefales i denne tråden. Jeg opplever at DP-en spiller mer naturlig og oppløst. Den spiller bunnoktavene slik de låterer med virkelige instrumenter/PA-anlegg i virkelige rom, ikke ubertørt og kontrollert med jernhånd.

Slik ejeg ser det, er det små forskjeller mellom Nuforce og A1s, men sistnevnte gir en strammere/tørrere, gjerne mer syntetisk gjengivelse av bass, mens A1s gjør det samme oppover i registeret, bare mer oppløst, og med mindre hyperdemping av bassen.

Opplevd nivå i bassen? Relativt likt, svakt i favør DP.

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
RojohII skrev:
Salamander skrev:
RojohII skrev:
Ville sjekket ut forskjellige løsninger. Gjerne også rør/hybrid-komboer. Høyttalerne er jo lettdrevne som få. Ble ikke videre imponert over Hegel H200 på lillebroren M12, for å ha nevnt det. Manglet dog ikke kontroll, men det finnes jo andre ting som også må klaffe.
Hva slags forsterkere var det du prøvde på M12 ? Hvilke kom best ut og hvorfor klaffet ikke Hegel?
Jeg har hørt M12 med Hegel H200, EAR 861 (32wpc klasse A røreffekt) og Opera Consonnance Cyber 211 (16wpc, single ended triode klasse A rørmonoblokker). Vanskelig å si hva som låt best av rørforsterkerne, da de også låt såpass forskjellig grunnet ulikheter mht. preamp (passiv vs. rør) og signalkilde (ss vs. rør-dac). Smak og behag antar jeg. Med H200 låt det for tynt og anemisk.

Jeg mener Bx er inne på noe vesentlig. Ikke alle høyttalere vil fungere optimalt på dønn nøytrale elektronikkkomboer med stålkontroll. Jeg opplevde M12 til å ha godt av litt "varmtlydende" elektronikk. Det gir i mitt hode en mer juicy og punchy(?) klang.

Nå vil nok f.eks. en Bryston effektforsterker låte litt fyldigere i bassen enn H200 uten at kontrollen ofres. Tror f.eks. en kombinasjon av Bryston + god rørpre kunne fungere veldig bra på Opera-høyttalerne. Eller hva med en McIntosh? Jeg prøvde også rørpre på effektdelen i H200, og det fungererte veldig bra på mine Tannoyer. Tilførte litt mer fyldighet i mellomtone/bass som opplevdes mer punchy enn H200 alene som integrert.

Så mitt tips er å få prøvd litt forskjellig. Mulig at det finnes solid-state utstyr som funker godt, men det kan fort bli suboptimalt også.
Flott med en heads up på Hegel, da H4A og P4A var en sterk kandidat.
Har også vært inne på tanken med rør i forforsterker. vurderte sterkt å slå til på en Bat forforsterker her på brukten og den 4bsst'en som lå ute...men her skal alt vurderes og tenkes ihjel, og plutselig var det solgt gitt :D

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
janerlen skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Salamander skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Rockefoten skrev:
Har selv hatt ett par Nuforce blokker (ref9v2 se), og disse knuser alt jeg har hørt hva gjelder stålkontroll i bassen. De er i tillegg uhyre oppløst og nøytrale.

Hadde Nuforce i et drøyt år, før jeg skiftet til DP A1S, som også anbefales i denne tråden. Jeg opplever at DP-en spiller mer naturlig og oppløst. Den spiller bunnoktavene slik de låterer med virkelige instrumenter/PA-anlegg i virkelige rom, ikke ubertørt og kontrollert med jernhånd.

Slik ejeg ser det, er det små forskjeller mellom Nuforce og A1s, men sistnevnte gir en strammere/tørrere, gjerne mer syntetisk gjengivelse av bass, mens A1s gjør det samme oppover i registeret, bare mer oppløst, og med mindre hyperdemping av bassen.

Opplevd nivå i bassen? Relativt likt, svakt i favør DP.
Så jo denne A1 lå ute på finn for ikke lenge siden også. Solgt av Oslo hifisenter om jeg ikke husker feil...også denne forsvant da jeg skulle "tenke" :D

janerlen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
16
Torget vurderinger
3
H4se og 4b sst2 var også to av miner kandidater da jeg endte opp med DP, og jeg tror ikke du trør mye feil uansett hva du velger i denne klassen.

Er jo bare å følge med på bruktmarkedet, så dukker de opp som troll i eske.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Hva med enn Mc. Ma 7000? Er vel innstegs-modellen til Mc., men halve prisen av Krell FBI.Har ikke hørt noen av dem, men begge bør gi både punch & bass-kontroll. Har forøvrig selv hatt Hegel P 4a & H 4a mk. 2. På B&W 804 S. Ga ikke punch i bassen. Mc. oppsettet som jeg nu har gir begge deler. Dvs. C 2300 & Mc 501 mono-blokker. Antageligvis over budsjett, men du verden for en rock & roll/ heavy metal kombo dette er. :).

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
407
Torget vurderinger
7
Jeg har prøvd endel forsterkere i mange prisklasser og av de som har falt i min smak og både har hatt god dynamikk og "punch" om du vil er nok Roksan Caspian og Lavardin. Men etter å ha hoppet opp en klasse til Chapter Precis synes jeg ikke jeg savner noe. Kan anbefales. Nå kjenner ikke jeg høyttalern dine, ikke hvilke musikksmak du har og heller ikke hvor høyt du pleier å spille, så vanskelig å anbefale. Dette er ihvertfall noen tips fra meg. Jeg liker forøvrig at en forsterker også har god dynamikk og fylde ved lave volum og det mener jeg dissehar. Lykke til!

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Chapter er også et alternativ. Men jeg har visse reservasjoner. Tenkte å kjøpe den, da jeg endte opp m.Hegel opppsettet. Mc.& .Krell er mine absolutte anbefalinger.De finnes, men ikke ofte på brukt-børsen. Slike produkter er sannsynligvis så gode at eierne ikke selger dem. Må tilføye at jeg bruker JBL Array 1400. Ikke de beste fra produsenten, men gir sammen med Mc. oppsettet antageligvis den punch man kan få innenfor et beløp som ikke er avsindig.

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
janerlen skrev:
H4se og 4b sst2 var også to av miner kandidater da jeg endte opp med DP, og jeg tror ikke du trør mye feil uansett hva du velger i denne klassen.

Er jo bare å følge med på bruktmarkedet, så dukker de opp som troll i eske.
Hehehe...jeg veit, er bare jeg som er aaalt for treg på avtrekkeren :D

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
oct skrev:
Hva med enn Mc. Ma 7000? Er vel innstegs-modellen til Mc., men halve prisen av Krell FBI.Har ikke hørt noen av dem, men begge bør gi både punch & bass-kontroll. Har forøvrig selv hatt Hegel P 4a & H 4a mk. 2. På B&W 804 S. Ga ikke punch i bassen. Mc. oppsettet som jeg nu har gir begge deler. Dvs. C 2300 & Mc 501 mono-blokker. Antageligvis over budsjett, men du verden for en rock & roll/ heavy metal kombo dette er. :).
7000 har jeg også vurdert sterkt, men har lest litt rundt og forstått det slik at det er mer moro og hente på en for og eff kombo...og her på brukten kan man jo (nesten) få det til prisen av en ny Ma7000 :)

...må si at utseende messig så ligger MC øverst på listen :)

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
niha skrev:
Jeg har prøvd endel forsterkere i mange prisklasser og av de som har falt i min smak og både har hatt god dynamikk og "punch" om du vil er nok Roksan Caspian og Lavardin. Men etter å ha hoppet opp en klasse til Chapter Precis synes jeg ikke jeg savner noe. Kan anbefales. Nå kjenner ikke jeg høyttalern dine, ikke hvilke musikksmak du har og heller ikke hvor høyt du pleier å spille, så vanskelig å anbefale. Dette er ihvertfall noen tips fra meg. Jeg liker forøvrig at en forsterker også har god dynamikk og fylde ved lave volum og det mener jeg dissehar. Lykke til!
Roksan har jeg ikke prøvd, men Lavardin falt i god smak her hos meg også. Punch syntes jeg ikke akkurat den hadde, men lyden ellers derimot var helt top notch! :)
...så det akkurat lå en ute til 5000,-...det er sykt billig! Grise heldig er han som stakk av med den godbiten :)

Jeg liker å spille HØYT! ...for det meste går det for seg i kontrolerte former, men innimellom klarer jeg bare ikke å la volumhjulet være i fred :D

RuneG

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.02.2011
Antall liker
176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
37
Når det gjelder bass punch* så har jeg aldri hørt bedre enn Hegel H-200. Og jeg har prøvd mye. Men jeg liker ikke H-200 pga for dau diskant og mellomtone (sammen med SA Ranger). Det beste (IMO) når det gjelder kontrollert bass med punch så kommer Abrahamse v.4. som #1, bare 70 watt, men kraftige 70w, 2 av denne effekrforsterkeren så har du en fantastisk effekt kilde :)

* punch og/eller kontroll, det er det samme i mine ører

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Har også hatt Hegel H-200. Er bra mht. kontroll over bass elementer, men for klinisk, lite dynamisk. Jeg løp & kjøpte, da Fidelity skrev Hegel beats Krell, end of story. Denne bør være mulig å få brukt, RIMELIG. Tror jeg vile ha hoppet over denne idag. Har man først havnet i Mc. land, er det vanskelig å snu.Ser at definisjonen på punch strekkes vidt. Ordet betyr vel egentlig slag, jfr. punching ball. Da er høytalere m. store bass-membraner tingen. Men denne tråden omhandler jo kun forsterkere.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
3.939
Vil seriøst anbefale en lytt på McIntosh. Slam, punch, litt "larger than life" lydbilde (noen av oss digger det ;D ) Litt som forskjellen på en "sprek" 4 sylindret europeisk bil og en vaskeekte V8-er.

ikke et vondt ord om Hegel osv, men livet er kort :)

Ligger endel interessant slikt på brukten og Hifimagasinet for tiden.

Velkommen inn i det blå lyset!

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
fuzztor skrev:
Når det gjelder bass punch* så har jeg aldri hørt bedre enn Hegel H-200. Og jeg har prøvd mye. Men jeg liker ikke H-200 pga for dau diskant og mellomtone (sammen med SA Ranger). Det beste (IMO) når det gjelder kontrollert bass med punch så kommer Abrahamse v.4. som #1, bare 70 watt, men kraftige 70w, 2 av denne effekrforsterkeren så har du en fantastisk effekt kilde :)

* punch og/eller kontroll, det er det samme i mine ører
Takker for tips :) Siklet lenge på Hegel, Likte lyden MEGET godt på en demo jeg hørte på JBL K2, men har skjønt at dette vil bli en mismatch med høyttalerne mine.

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
oct skrev:
Har også hatt Hegel H-200. Er bra mht. kontroll over bass elementer, men for klinisk, lite dynamisk. Jeg løp & kjøpte, da Fidelity skrev Hegel beats Krell, end of story. Denne bør være mulig å få brukt, RIMELIG. Tror jeg vile ha hoppet over denne idag. Har man først havnet i Mc. land, er det vanskelig å snu.Ser at definisjonen på punch strekkes vidt. Ordet betyr vel egentlig slag, jfr. punching ball. Da er høytalere m. store bass-membraner tingen. Men denne tråden omhandler jo kun forsterkere.
BigSwifty skrev:
Vil seriøst anbefale en lytt på McIntosh. Slam, punch, litt "larger than life" lydbilde (noen av oss digger det ;D ) Litt som forskjellen på en "sprek" 4 sylindret europeisk bil og en vaskeekte V8-er.

ikke et vondt ord om Hegel osv, men livet er kort :)

Ligger endel interessant slikt på brukten og Hifimagasinet for tiden.

Velkommen inn i det blå lyset!
Slam, punch og litt "larger than life" lydbilde er absolutt ikke og fornekte:) Har lenge hatt MC på toppen av ønskelisten ...og nå ser det ut til at jeg kan joine klubben med en MC602! JEEEEEEEEEEEEEE!! :D

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Og hvis du har fått den i hus, er det bare å gratulere. En slik en glapp da jeg kjøpte Mc. 401. God den også, men 602`en er nok flere hakk hvassere. Gjenstår vel bare en pre, da. Ser det ligger en C220 ute på børsen. Prøv å prutte. Synes den er i overkant dyr. mvh. oct

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Beklager, glipp. Det er C46, en transe. Kan også funke, men stadig litt dyr.

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Og, selvsagt var det en Mc. 402 jeg hadde. To glipp, utilgivelig. Får sjekke både bruktbørs og egne skrive-ferdigheter før jeg sender ;D.

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
oct skrev:
Og, selvsagt var det en Mc. 402 jeg hadde. To glipp, utilgivelig. Får sjekke både bruktbørs og egne skrive-ferdigheter før jeg sender ;D.
Hehehe:D
Forsterkeren er ikke i hus, men på vei er den ihvertfall. Dette er første gang jeg får prøvd en MC hjemme og jeg tør påstå at barn på julaften gleder seg mindre enn det jeg gjør akkurat nå :)

Skulle GJERNE lagt mine svette hender over den C46'en, men budsjettet er tømt, så foreløpig må en QED MA34 gjøre jobben...hoho :p

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Kjenner ikke den preèn, men jeg spilte med Hegel P 4, & Mc. 402 et halvt års tid. Lød bra, om ikke optimalt. Tror det var like mye høytalerene B&W 804 s, som ikke ga punch. Vet jo at hifi er dyr hobby :). Gratulerer dersom du får 602èn. Så forøvrig at det gikk en C 2300 på brukten. Passet på å sjekke der, før jeg sendte ikveld.

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
oct skrev:
Kjenner ikke den preèn, men jeg spilte med Hegel P 4, & Mc. 402 et halvt års tid. Lød bra, om ikke optimalt. Tror det var like mye høytalerene B&W 804 s, som ikke ga punch. Vet jo at hifi er dyr hobby :). Gratulerer dersom du får 602èn. Så forøvrig at det gikk en C 2300 på brukten. Passet på å sjekke der, før jeg sendte ikveld.
Det er en bitteliten passiv sak som kostet...hold deg fast...998,-...for 12 år siden :D
underkill eller ei, den får gjøre jobben til det er lagt av nok kapital til noe heftigere med litt flere innganger :)
...sikler litt på C50 merker jeg...noe ifra Mcintosh blir det ihvertfall :)

602'en er min :-*

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Salamander skrev:
oct skrev:
Det er en bitteliten passiv sak som kostet...hold deg fast...998,-...for 12 år siden :D
underkill eller ei, den får gjøre jobben til det er lagt av nok kapital til noe heftigere med litt flere innganger :)
...sikler litt på C50 merker jeg...noe ifra Mcintosh blir det ihvertfall :)

602'en er min :-*
Grattis!
Du må poste lytteinntrykk da :)

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
C 50 får god omtale i Hi Fi news. Sammen med de nye Mc. 601.Tenker litt på sistnevnte, men du verden så gode 501 også er. Og selvfølgelig 602`en. Grattis ;).

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
Trompetnerd skrev:
Grattis!
Du må poste lytteinntrykk da :)
Takker og bukker ;D
For tiden bor jeg i det som best kan beskrives som et råbygg, eller en søpplefylling. Holder på å totalrenoverer et gammelt hus her og ting tar tid.
Men så fort jeg har fått lagt gulv på bjelkene, og fått satt opp et par vegger, så skal jeg poste noen inntrykk ;D

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
oct skrev:
C 50 får god omtale i Hi Fi news. Sammen med de nye Mc. 601.Tenker litt på sistnevnte, men du verden så gode 501 også er. Og selvfølgelig 602`en. Grattis ;).
Hehehe..."Og selvfølgelig 602`en" slang han trøstende på ;D

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Ikke noe trøstende. Du har skutt gull- fuglen. skulle gjerne hatt 602èn selv. Mc. land er så bra at du aldri ser deg tilbake. Punch i bassen, kun Krell kan konkurrere. Men nei,Mc.også i pre. Det får heller ta litt tid. Anbefaler selvsagt C 2300, men dyr.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.010
Tiltrer siste talere. :)

Dette er feite beist av noen forsterkere, som ikke prøver å gi seg ut for noe annet heller.
Er liksom ingen grunn til å se seg tilbake. ;D

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Neby brukte 602 på JBL. Everestene i et el. annet program om samlere på NRK for et par år siden. Tror kanskje det var den som glapp rett for nesen på meg :'(.

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
oct skrev:
Neby brukte 602 på JBL. Everestene i et el. annet program om samlere på NRK for et par år siden. Tror kanskje det var den som glapp rett for nesen på meg :'(.
...om det er noen trøst, så har jeg en hohohoh ;D

At sjefen sjøl koblet opp de JBL drogene på mitt kommende kraftverk er ihvertfall et knalt skussmål. Har først begynt å se på Mcintosh de siste to årene, så denne 602'en var "ny" for meg.
Gleder meg ikke mindre nå! :)

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Jeg tåler litt motgang. Det var forøvrig Ravi som hadde programmet. Ligger kanskje ute ennu.

Salamander

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.03.2004
Antall liker
1.374
Sted
Huset med epletrær
Torget vurderinger
6
oct skrev:
Jeg tåler litt motgang. Det var forøvrig Ravi som hadde programmet. Ligger kanskje ute ennu.
Det programmet så jeg, men beit meg ikke merke i hvilken forsterker det var han brukte. Var det ikke tingenes tilstand eller noe det het? Tror det var petter ett eller annet som hadde programmet. Samme mann som hadde Typisk norsk. Skjegg har de begge ihvertfall :)

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.040
Sted
Oslo
Schjerven er det vel da. De ligner.

Topp Bunn