Forsterkere Forsterker til Dynaudio Contour C60, Martinlogan Classic 9 ELS

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Tale on valget kvaler.

Ingen av de forsterkere jeg har er vel 100% kapable til at få Max udbytte av C60 og har således sjekket lidt op på hva vej vinden måtte bære.

Så jeg har fået innhentet tilbud på Følgende merker.

Gryphon Diablo 300 og 250
Audiofligth PLS10
MCintosh 9000

Hertil kommer måske Accuphase E- 470
Eller eventuel gå for en Devialet løsning igen.

A disse forsterkere har jeg kun fået avprøvet Diablo 250, og det går Bra selv om underbevisstheten forteller at 300 ville være endnu bedre, men dennne kommer faktisk også op over smerte grensen økonomisk.

Så der er Diablo 250, og eller alternativ at prøve en av de andre nevnte forsterker. Men jeg sliter lidt med at med at endelig avklare, hva vei vinden blæser.

Mvh
 

Dharmabum

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.03.2010
Innlegg
1.169
Antall liker
1.382
Torget vurderinger
11
Tale on valget kvaler.

Ingen av de forsterkere jeg har er vel 100% kapable til at få Max udbytte av C60 og har således sjekket lidt op på hva vej vinden måtte bære.

Så jeg har fået innhentet tilbud på Følgende merker.

Gryphon Diablo 300 og 250
Audiofligth PLS10
MCintosh 9000

Hertil kommer måske Accuphase E- 470
Eller eventuel gå for en Devialet løsning igen.

A disse forsterkere har jeg kun fået avprøvet Diablo 250, og det går Bra selv om underbevisstheten forteller at 300 ville være endnu bedre, men dennne kommer faktisk også op over smerte grensen økonomisk.

Så der er Diablo 250, og eller alternativ at prøve en av de andre nevnte forsterker. Men jeg sliter lidt med at med at endelig avklare, hva vei vinden blæser.

Mvh
Audia Flight FLS 10!!! Mcintosh og Dynaudio er ingen ideel kombinasjon.
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Ta en prat med PM audio for å sjekke ut om Coda kan være noe for deg.
En Coda TS v3 sammen med en matchende pre Burde være kapabel til å få kontroll på C60.
 

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
904
Antall liker
699
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Disse høytalerene burde muligens hatt en Pre og en Power amp med mye guffe i,,,en grei begynnelse hadde vært og kanskje sjekke brukten her på HFS,,eks Bryston 14 til litt over 40K.
 

tsmork

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.11.2017
Innlegg
94
Antall liker
52
Tale on valget kvaler.

Ingen av de forsterkere jeg har er vel 100% kapable til at få Max udbytte av C60 og har således sjekket lidt op på hva vej vinden måtte bære.

Så jeg har fået innhentet tilbud på Følgende merker.

Gryphon Diablo 300 og 250
Audiofligth PLS10
MCintosh 9000

Hertil kommer måske Accuphase E- 470
Eller eventuel gå for en Devialet løsning igen.

A disse forsterkere har jeg kun fået avprøvet Diablo 250, og det går Bra selv om underbevisstheten forteller at 300 ville være endnu bedre, men dennne kommer faktisk også op over smerte grensen økonomisk.

Så der er Diablo 250, og eller alternativ at prøve en av de andre nevnte forsterker. Men jeg sliter lidt med at med at endelig avklare, hva vei vinden blæser.

Mvh
Jeg ville sett litt på hva Dynaudio selv liker å ta bilde av når det kommer til sine mest kostbare produkter. I det siste magasinet sitt ser det ut til at MCintosh er noe de har tatt bilder av sammen med sine mest grisedyre høyttalere:
https://viewer.ipaper.io/dynaudio/dynaudio-magazine-2-2017/?page=68

Det bør vel derfor være god sjanse for at dine C60 vil trives med MCintosh, og liker du designet så er det nok fete saker.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.765
Antall liker
50.392
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Luxman L-590 AX II
Accuphase E-470 som du nevner ;)

O
 

Sigma62

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.03.2016
Innlegg
884
Antall liker
566
Tale on valget kvaler.

Ingen av de forsterkere jeg har er vel 100% kapable til at få Max udbytte av C60 og har således sjekket lidt op på hva vej vinden måtte bære.

Så jeg har fået innhentet tilbud på Følgende merker.

Gryphon Diablo 300 og 250
Audiofligth PLS10
MCintosh 9000

Hertil kommer måske Accuphase E- 470
Eller eventuel gå for en Devialet løsning igen.

A disse forsterkere har jeg kun fået avprøvet Diablo 250, og det går Bra selv om underbevisstheten forteller at 300 ville være endnu bedre, men dennne kommer faktisk også op over smerte grensen økonomisk.

Så der er Diablo 250, og eller alternativ at prøve en av de andre nevnte forsterker. Men jeg sliter lidt med at med at endelig avklare, hva vei vinden blæser.

Mvh
Audia Flight FLS 10!!! Mcintosh og Dynaudio er ingen ideel kombinasjon.
Jeg har da tit oplevet Dynaudio har brugt Macintosh til messer.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.098
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg hadde klart gått for Diablo 300, om pengene var der.

Til halve prisen bør du ikke overse Plinius Hiato, en alldeles glimrende og meget kraftig forsterker. Så er det fristende å nevne Jeff Rowland Continuum S2...
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Ingen av de nevnte forsterkerne er direkte billig. Hadde vært bra hvis du kunne lånt alle å få testa alle med C60. FLS 10 vil ha nok krefter til å få c60 til å synge. Ta kontakt med Sound Of Heaven så får du nok en FLS 10 til hjemlån. Tror ikke at du kommer til å angre på det.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
General er der jo flere Hensyn at ta I betraktninger her.

1. Er gensalg omsetning og verdi , da jeg til tider udskifter udstyr hurtigere en andre skifter underbukser, vis jeg av en eller anden grund synes det ikke er hundre 100% optimal.

2 Et er, at jeg ikke har ubegrenset med midler.

3. Visse klangmessige krav sam krav til at forsterkeren samt også er bra på gengivelse av Micro dynamikk og nyansering.

4. Krav om at forsterkeren er støy fri , vis den eventuel senere skal benyttes med let drevne høytalere.

Med de forsterker som jeg selv listet op her ender jeg op med et dette fasit.

Gryphon 300 og Devialet 440 bliver kansje for dyrt.
Mc intosh 9000 ligger vel på grensen, med ved ikke hvordan den vil te sig i kombination m de nevnte Høytalere.
Audioflight vurderes som kraftig nok grundet trafo størrelse,kondensator bank, ect, og de jeg hare pratet med siger forsterkerne spiller flot, men også at de ikke er hundre 100 % støjfri, og så er jeg lidt bekymret for deres strøm forsyning vedr Norsk strøm net.
.
Og da er det jo bare 2 igen gryphon 250 og Accuphase E-470.
Her vil jeg vurdere Gryphon 250 som det bedste valg til Dynaudio C60 høytalerne, men jeg tror ærlig talt at Accuphase forsterkeren vil passe bedre klang messing til Martin logan ultra åbne og detaljerte spille stil.

Så elle belle mig fortelle, du slap først fri problematikken er i fuld udføjelse her.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Eneste forsterker som har vært støyfri av de jeg har testa var Devialet 220 pro. Er Mcintosh og Accuphase støyfrie? Kan de som har forsterkerne bekrefte det? Dvs ingen susing overhodet fra diskantene.
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Eneste forsterker som har vært støyfri av de jeg har testa var Devialet 220 pro. Er Mcintosh og Accuphase støyfrie? Kan de som har forsterkerne bekrefte det? Dvs ingen susing overhodet fra diskantene.
Ikke noe sus fra diskantene på MA9000 som jeg tror ville passet meget bra på C60, Mc og Martin Logan var ikke spesielt god match da jeg hadde det. Mulig dette har forandret seg på den nye serien fra Mc der det er like mye sprut på 4 ohm uttaket som 8 ohm. Jeg tror jeg ville bedt hjem en fra OHC med en Gryphon 300.
 

tsmork

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.11.2017
Innlegg
94
Antall liker
52
General er der jo flere Hensyn at ta I betraktninger her.

1. Er gensalg omsetning og verdi , da jeg til tider udskifter udstyr hurtigere en andre skifter underbukser, vis jeg av en eller anden grund synes det ikke er hundre 100% optimal.

2 Et er, at jeg ikke har ubegrenset med midler.

3. Visse klangmessige krav sam krav til at forsterkeren samt også er bra på gengivelse av Micro dynamikk og nyansering.

4. Krav om at forsterkeren er støy fri , vis den eventuel senere skal benyttes med let drevne høytalere.

Med de forsterker som jeg selv listet op her ender jeg op med et dette fasit.

Gryphon 300 og Devialet 440 bliver kansje for dyrt.
Mc intosh 9000 ligger vel på grensen, med ved ikke hvordan den vil te sig i kombination m de nevnte Høytalere.
Audioflight vurderes som kraftig nok grundet trafo størrelse,kondensator bank, ect, og de jeg hare pratet med siger forsterkerne spiller flot, men også at de ikke er hundre 100 % støjfri, og så er jeg lidt bekymret for deres strøm forsyning vedr Norsk strøm net.
.
Og da er det jo bare 2 igen gryphon 250 og Accuphase E-470.
Her vil jeg vurdere Gryphon 250 som det bedste valg til Dynaudio C60 høytalerne, men jeg tror ærlig talt at Accuphase forsterkeren vil passe bedre klang messing til Martin logan ultra åbne og detaljerte spille stil.

Så elle belle mig fortelle, du slap først fri problematikken er i fuld udføjelse her.
Ref punkt 2. Hvis gode kjøp er et tema ville jeg løpt til SpaceWorld Soundgarden, og umiddelbart kjøpt Primare PRE32 (50% tilbud) og Primare A60 (58% tilbud) –*ser ikke for meg at det kan gå feil.
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Kan jeg være frimodig å spørre (jeg vet jeg banner i kirka nå): Hva om du heller selger Dynaudio Contour C60 på bruktbørsen, eventuelt får til en retur til forhandler? Er du helt sikker på at dette er riktig høyttaler for deg?

Jeg har selv prøvd lillebroren Dynaudio Contour C20, og den ble for analytisk for min smak. Jeg fikk inntrykk av at jeg burde ha brukt en større forsterker på høyttalerne (min McIntosh MA8000 er solgt for lenge siden), men det finnes jo andre høyttalere som ikke trenger like mye "power", og som ikke står tilbake for den nevnte høyttaler.

Er det verdt å bruke "en halv årslønn" for å få Contour C60 til å komme til sin rett? Og er ikke Hegel regnet som en "supermatch" på disse, blant annet H190, en forsterker som ikke koster det "hvite ut av øyet"?
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Strømling: Bruker du noen form for strømfilter? Vil et strømfilter minke lett susing i diskant?
 

Strømling

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.229
Antall liker
772
Sted
Nedre Romerike
Torget vurderinger
1
Mener jeg hørte de på singel H30. Koster jo over 100 000 ,- de andre ampene her også.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Kan jeg være frimodig å spørre (jeg vet jeg banner i kirka nå): Hva om du heller selger Dynaudio Contour C60 på bruktbørsen, eventuelt får til en retur til forhandler? Er du helt sikker på at dette er riktig høyttaler for deg?

Jeg har selv prøvd lillebroren Dynaudio Contour C20, og den ble for analytisk for min smak. Jeg fikk inntrykk av at jeg burde ha brukt en større forsterker på høyttalerne (min McIntosh MA8000 er solgt for lenge siden), men det finnes jo andre høyttalere som ikke trenger like mye "power", og som ikke står tilbake for den nevnte høyttaler.

Er det verdt å bruke "en halv årslønn" for å få Contour C60 til å komme til sin rett? Og er ikke Hegel regnet som en "supermatch" på disse, blant annet H190, en forsterker som ikke koster det "hvite ut av øyet"?
Jeg har haft Hegel 360 m dac 30 koblet op her på C60 envidere har jeg også haft den Nye Marantz PM10 koblet op her med C60.

Ingen av disse rekker op i Gryphon 250 land, den tegner op et langt større lydbilde og i alle dimentioner, og gengiver med langt større insigt samtidig som den har en kontroll på Høytaleren som Hegel og Marantz forsterkerne ikke rekker op til.

Nei jeg er ikke sikker på at C60 er ret Høytaler her i dette rom, da det ikke er mulig for mig. At komme ut på ideel lytte avstand fra høytalerne, som er 3 til 4 meter, jeg sitter 2,5 til 3,0 meter fra høyttalerene, da avstanden til bagveg ellers bliver for tet.

Spiller me andre ord på kort siden av rom, da det ikke går an at snu anlegget til Langside plassering .

Av en eller anden grund har jeg haft det bedste resutat vedrøende høytalere kobling til dette rom med Martin logan ELS høytalere, det er derfor jeg vurderer Classic 9 høytalerne.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Mener jeg hørte de på singel H30. Koster jo over 100 000 ,- de andre ampene her også.
Greit. Hegel H190 er likevel ingen "pingle", så den kunne vel kanskje prøves?
Jeg har hørt H190 på C 20 og C30 i et godt dempet rom og synes faktisk det var bra set med henblikk på prisen av forsterkeren, H190 er den mest vellydende klangmessig i programmet synes jeg.

Mvh
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Rundt priser

Diablo 300 kan man vel få brugt for lidt over 100
250 er mulig at finde noget rimeligere.

Mc 9000 er vel 115 ny

Audiofligth en liste pris på 85

Accuphase E-470 ligger på 78

Og så er det jo spørsmål om hva man eventuel kan forhandle sig frem til av rabat på de nye produkter.
 

oyvindl85

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2013
Innlegg
3.131
Antall liker
2.218
Sted
Bergen
Torget vurderinger
17
Har også litt tro på en kraftig Devialet. FLS10 fra Audiaflight burde kunne hamle opp med dem og. Ikke hørt denne selv da. Jeg ville også vurdert Bladelius Thor Mk3 Novitas. Ikke samme som Mk1 og 2. Nå også i en pluss variant med 20 watt mer per kanal og forbedret forforsterker. Til Dynaudio C1 og Contour S1.4 LE passet denne utrolig godt. C1 koblet til denne er på topp 2 av alt jeg har hatt i hus. Vet at P.O.M her p sentralen har Dynaudio C2 koblet til en slik uten at den får pusteproblemer. Med 1800 VA trafo har du litt å gå på. Er vel 90000 mF lyttebank og. Burde klare seg. McIntosh har jeg kun testet på Focus 160. Det var ingen god match i mine ører. Ble litt for daff og ullen bass som var verst. Dette var MA6900 med Hegel HD20 dac.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Ingen av de nevnte forsterkerne er direkte billig. Hadde vært bra hvis du kunne lånt alle å få testa alle med C60. FLS 10 vil ha nok krefter til å få c60 til å synge. Ta kontakt med Sound Of Heaven så får du nok en FLS 10 til hjemlån. Tror ikke at du kommer til å angre på det.
Har fået tilbudet om at prøve denne, så det vil blive prøvet.

Mvh
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Har også litt tro på en kraftig Devialet. FLS10 fra Audiaflight burde kunne hamle opp med dem og. Ikke hørt denne selv da. Jeg ville også vurdert Bladelius Thor Mk3 Novitas. Ikke samme som Mk1 og 2. Nå også i en pluss variant med 20 watt mer per kanal og forbedret forforsterker. Til Dynaudio C1 og Contour S1.4 LE passet denne utrolig godt. C1 koblet til denne er på topp 2 av alt jeg har hatt i hus. Vet at P.O.M her p sentralen har Dynaudio C2 koblet til en slik uten at den får pusteproblemer. Med 1800 VA trafo har du litt å gå på. Er vel 90000 mF lyttebank og. Burde klare seg. McIntosh har jeg kun testet på Focus 160. Det var ingen god match i mine ører. Ble litt for daff og ullen bass som var verst. Dette var MA6900 med Hegel HD20 dac.
Har haft både Thor II og brage her, og sant at sige kan de ikke måle sig med Gryphon forsterkerne, vi har haft til rådighet, koblet med forholdsvis Focus 220, Contour 3,4 og C60.

Der er en hel anden ro og kontroll i gengivelsen på Gryphon forsterkerne.
En ting er Macro dynamikken og klangen, en anden ting er Micro dynamikken og da Gruser Gryphon det meste på disse parametre.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Tale on valget kvaler.

Ingen av de forsterkere jeg har er vel 100% kapable til at få Max udbytte av C60 og har således sjekket lidt op på hva vej vinden måtte bære.

Så jeg har fået innhentet tilbud på Følgende merker.

Gryphon Diablo 300 og 250
Audiofligth PLS10
MCintosh 9000

Hertil kommer måske Accuphase E- 470
Eller eventuel gå for en Devialet løsning igen.

A disse forsterkere har jeg kun fået avprøvet Diablo 250, og det går Bra selv om underbevisstheten forteller at 300 ville være endnu bedre, men dennne kommer faktisk også op over smerte grensen økonomisk.

Så der er Diablo 250, og eller alternativ at prøve en av de andre nevnte forsterker. Men jeg sliter lidt med at med at endelig avklare, hva vei vinden blæser.

Mvh
Jeg ville sett litt på hva Dynaudio selv liker å ta bilde av når det kommer til sine mest kostbare produkter. I det siste magasinet sitt ser det ut til at MCintosh er noe de har tatt bilder av sammen med sine mest grisedyre høyttalere:
https://viewer.ipaper.io/dynaudio/dynaudio-magazine-2-2017/?page=68

Det bør vel derfor være god sjanse for at dine C60 vil trives med MCintosh, og liker du designet så er det nok fete saker.
Ja det er jo Nogen sjikkelige monster som bruges her;)

Hvor kan jeg finde disse til 75-100 Tusind:confused:
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.202
Antall liker
8.965
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
I disse prisklassene så tror jeg nok primare pre 60 og a60 hadde stått veldig høyt på min liste.. kansje øverst..
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Fik priser på Devialet 220, 440 Hmmm!

Kansje ikke dumt, tros alt fuld pakke, med dac, ect

Ved at nogen folk mener at der savner noget i gengivelsen, men da jeg havde 400 kombien, synes jeg ikke at dette var tilfælde efter at jeg fik Transpareat Ultra mm2 høytaler kablerne på.

Kansje, kansje.

Tror vi nærmer os en beslutning nu.

Mvh.
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Jeg har mer tro på 440 pro sammen med C60 enn 220 pro. Fikk du hyggelig pris på 440 pro?
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Jeg har mer tro på 440 pro sammen med C60 enn 220 pro. Fikk du hyggelig pris på 440 pro?
Du ved det med priser er noget man holder Selger og køber sig imellom.;)
 

sammy

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.01.2008
Innlegg
904
Antall liker
446
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Da er det gode priser du har fått :cool: Blir spennede å se hva du ender med til slutt. Men billig blir det uansett ikke hvis du går for 440 pro.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Personlig tror jeg man ville fått mer igjen for pengene i form av lydkvalitet med å revurdere kostnadsforholdene mellom høyttalere, rom, elektronikk og komponenter. Ville helt klart tatt en runde med målemikrofon og diskutert resultatene av det med akustikk-ekspertene (feks Orso, Snickers-is, Thohaug og TrompetN) og funnet ut av et godt kompromiss mellom akustikk og Dsp (Audiolense er et åpenbart alternativ).

Jeg tror nemlig disse høyttalerne er bedre enn hva rommet kan rettferdiggjøre og jeg tror du vil komme lengre i en konkret retning enn du vil gjøre ved å stadig skifte elektronikk.
For uansett hvilken elektronikk du velger vil faktum fortsatt være at elektronikken er langt bedre enn både høyttalerne og rommet, relativt sett.

Når det er sagt synes jeg Hegel H30 er et godt tips. Der har du krefter, fart og moro i fleng samt muligheten til å farge lyden i forskjellige retninger med forskjellige forforsterkere. Har lest på nett at flere anmeldere har foretrukket én stk H30 i stereo over to stk i mono. Dermed er det et billig alternativ til mye annet, gitt bruktkjøp.

Utover det ville jeg faktisk prøvd C60 med noen kraftige rørforsterkere bare for å se om det er noe i den anmeldelsen av C20 i Stereophile. Kanskje man blir overrasket?

Hørte Audio Research gsi75 på Focal Sopra No3 og det var en helt fantastisk opplevelse, også sett oppimot Devialet. Ikke samme balletak i bass, men en helt surrealistisk realisme i form av endeløse klangfarger og tilstedeværelse.
 

Jazzfusion

Fersking
Ble medlem
19.03.2018
Innlegg
3
Antall liker
0
Mener jeg hørte de på singel H30. Koster jo over 100 000 ,- de andre ampene her også.
Hei, Ser ut til at du både kjører MA9000 og H190, veldig interessant da jeg er i ferd med å beslutte, veldig vanskelig dog, å gå for Contour 20 med to stk Sub 6, har egentlig lyst på contour 60 men kanskje litt for store for min lille stue på 3X5 meter. Men så er spørsmålet, H190 eller Mcintosh 9000, dog 3 ganger så dyr. H190 hørte jeg på demo i helgen i Oslo, låt mega, nøytralt og stramt. Øyene har lyst på MAC og hører også at den har en slags varme og farve, så jeg vet ikke, what to do! Tar gjerne i mot noen gode råd!
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Mener jeg hørte de på singel H30. Koster jo over 100 000 ,- de andre ampene her også.
Hei, Ser ut til at du både kjører MA9000 og H190, veldig interessant da jeg er i ferd med å beslutte, veldig vanskelig dog, å gå for Contour 20 med to stk Sub 6, har egentlig lyst på contour 60 men kanskje litt for store for min lille stue på 3X5 meter. Men så er spørsmålet, H190 eller Mcintosh 9000, dog 3 ganger så dyr. H190 hørte jeg på demo i helgen i Oslo, låt mega, nøytralt og stramt. Øyene har lyst på MAC og hører også at den har en slags varme og farve, så jeg vet ikke, what to do! Tar gjerne i mot noen gode råd!
Det finnes heldigvis også andre alternativer enn Hegel og Mcintosh også. Mcintosh synes jeg koster litt mye i forhold til ytelse men smak og behag. Du kan for eksempel teste ut Parasound Hint, Musical Fidelity M6si, Bladelius thor og Accuphase e470. Finnes mye annet bra også som MBL, ASR, Marantz.
 

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Innlegg
5.487
Antall liker
5.453
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
C20 + to subber vil låte bedre i et normalt rom enn C60, gitt at du klarer å integrere dem skikkelig slik at romresponsen blir jevnest mulig. Ma 9000 er fullstendig bortkastet økonomisk sett ved bruk av to subber, så spar de pengene/bruk de på akustikk istedenfor.
 

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Innlegg
870
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Hei.

Jeg har Gryphon Diablo 250 på mine Dynaudio Confidence C4.

Det spiller etter min mening fantastisk bra.
Diablo 250 får C4 til å spille dynamisk og uanstrengt med en støyfrihet,luftighet og oppløsning som jeg mener er utrolig bra selv .
Diablo 300 er sikkert en bedre amp ja,men den koster. Kvalitet koster.

Etter min mening er Gryphon Diablo 250 fullgod til å ta ut potensiale på mine C4.
C60 har i tillegg høyere følsomhet og oppgitt i mindre RMS belastning enn mine C4.

Diablo 250 er etter min mening mer enn god nok for C60.
 

JFR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.06.2017
Innlegg
169
Antall liker
113
Sjekk også ut Anthem STR jeg har for salg nå. Der får du romkorreksjon og 2 sub utganger. Også nok krefter til C20.
 
Topp Bunn