Forsterker til Triangle

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Jeg ser etter en forsterker til mine Triangle Antal ex..

Nå har jeg Primare A20, jeg syns det låter greit, men tror det er mer å hente.
Noen som har forslag, erfaringer?

Prisklasse ca 30k.
Vurderer HD10 evt HD20, hvis ikke det er noen som passer bedre til prisen?

Mvh Sandlien.
 
U

utgatt60135

Gjest
Sugden A21SE, men da blir Antal det klart svakeste ledd ;).



Edit; Forresten ...

Jeg tror jeg heller ville valgt en meget god forsterker som er mer på samme nivå, Creek 5350 eller Roksan Caspian.
 

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Sugden A21SE er godt forslag. Eller Sugden A21a som er litt billigere. Pathos Logos er også en utmerket match til Triangle.

mvh
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.983
Antall liker
20.114
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Støtter forslaget om Pathos. Har selv TT Anniversary TT på mine Quartet og er meget godt fornøyd. Jeg har også hatt Musical Fidelity A5 som også var en flott match. Forskjellig signatur på de to så det kommer mye an på hva du lytter på av musikk.

Mvh Peter
 

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Jeg hører på så og si alt av musikk..
Ikke opera, og tekno/trance. Men Kari B, listepop, Infected M, osv..

Sandlien
 

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Lyngen skrev:
Sugden A21SE, men da blir Antal det klart svakeste ledd ;).
Enten er Sugden bra eller så er Antal dårlig.. Men hvilken stemmer? ;)

Lyngen skrev:
Edit; Forresten ...

Jeg tror jeg heller ville valgt en meget god forsterker som er mer på samme nivå, Creek 5350 eller Roksan Caspian.
Hvorfor ikke Sugden? Blir den for bra mener du?

Sandlien
 
U

utgatt60135

Gjest
Det er bare min filosofi med å utnytte hverandres kvaliteter. Men det er kanskje bare meg ;). Jeg tenker litt på at det er lett å tenke oppgradering hele tiden om et ledd er i en klasse over de andre. Har hatt Antal (ikke ex) til test hjemme. Den er bra den, men er jo ikke noen rådyr høyttaler. Kanskje er A21a er godt valg. Den skal være varmere i klangen enn SE sies det.
 

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Antal er absolutt ikke noen spesielt dyr høyttaler!
Og jeg skjønner godt hva du mener, men jeg vil ikke at forrige kjøp ikke skal tåle neste "oppgradering" hvis du skjønner?

Sugden kan være en kandidat.
Vil helst unngå rør.


Ps. Først og fremst ønsker jeg meg ett stort lydbilde, med bra perspektiv..

Sandlien
 
U

utgatt60135

Gjest
Sandlien skrev:
Ps. Først og fremst ønsker jeg meg ett stort lydbilde, med bra perspektiv..

Sandlien
Det er Sugden A21SE meget god på ;).
 

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Da får jeg prøve og få lånt med meg den hjem da.. :)

Sandlien
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Heisann!

Flotte høytalere du har (har tidligere hatt Antal Es selv), og må bare spørre om det er noen spesiell grunn til at du vil unngå rørforsterker?
Jeg spør fordi jeg har hørt flere forskjellige modeller fra Triangle som spiller meget godt på rør.
Mine drev jeg med en mc275 og det spilte veldig bra. Videre har jeg hørt celius 202 på MAE1 og det spiller vanvittig bra, med noen begrensinger selvfølgelig (mae gir vel 2x7w eller noe sånn).
Altea drevet av Ayon er også en god match.

Så hva vil jeg frem til..jo, hvis du har mulighet ville jeg ihvertfall lånt og lyttet til en rørforsterker på dine Triangle da dette er høytalere som kler rør veldig godt.

Alt i beste mening og lykke til med jakten.

Mvh Gjert
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Heisann!

Flotte høytalere du har (har tidligere hatt Antal Es selv), og må bare spørre om det er noen spesiell grunn til at du vil unngå rørforsterker?
Jeg spør fordi jeg har hørt flere forskjellige modeller fra Triangle som spiller meget godt på rør.
Mine drev jeg med en mc275 og det spilte veldig bra. Videre har jeg hørt celius 202 på MAE1 og det spiller vanvittig bra, med noen begrensinger selvfølgelig (mae gir vel 2x7w eller noe sånn).
Altea drevet av Ayon er også en god match.

Så hva vil jeg frem til..jo, hvis du har mulighet ville jeg ihvertfall lånt og lyttet til en rørforsterker på dine Triangle da dette er høytalere som kler rør veldig godt.

Alt i beste mening og lykke til med jakten.

Mvh Gjert
Støtter deg der.
Brukte mine på Music Angel KT88 Spilte flott og nydelig.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
204
Torget vurderinger
4
Du kan kjøpe Atoll settet mitt som ligger på brukten... :) Atoll er den absolutt beste kombinasjon jeg har hørt på Triangle da jeg hadde Quartet i hus. Fransk på Fransk. Varm god dynamisk lyd med aldri spiss diskant. Jeg selger dette settet ene og alene fordi jeg skal prøve rør på mine nåværende Zu Druid.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Atoll på Triangle? Bra! Men Sugden eller Creek Destiny 2 er bedre..Det fine med Triangle er lettdrevenheten deres, samt at de kan kryssmatches opp eller ned..men skal du få dem til, må settet spille på lag..Personlig ville jeg prøvd komplett Creek Destinysett med dobbelt forsterkeri..Hegel fex har svært lite på Triangle å gjøre..
 

Elo

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.04.2010
Innlegg
842
Antall liker
224
Sted
Buskerud
Torget vurderinger
2
Denne tråden ble laget i 2011, og jeg er i utgangspunktet ikke på leting etter forsterkere til Triangle nå.

Delvis pga økonomi, delvis akustikk og delvis fordi jeg har noen kappa jeg vurderer å sparke liv i.. Da trengs eget rom, men den tid den sorg/glede :)

Mvh
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Da kan du prøve Aragon...
 
Topp Bunn