Forsterkere til å drive et komplett system 6000 av Celestion?

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hei

Har et par celestion SL 600 si høyttalere som jeg er veldig fornøyd med for øyeblikket, og så var jeg så heldig at jeg kom over bass settet(dipoler) til disse med kryssoverfilteret. Dette er saker fra tidlig 90 tall.

Mens jeg venter på at dette kommer på båt over atlanteren så lurer jeg på hva jeg skal velge av forsterkere.

Nå har jeg en integrert en, men som jeg har skjønt så trenger jeg nå en forforsterker og to effektforsterkere. Kryssoverfilteret har jeg tenkt å sette mellom forforsterkern og effektforsterkeren til bassene. Ifølge noen som har samme sett så ble lyden i hovedhøyttalerne dårligere om de og ble satt igjennom filteret, men det kan være at det var dårlig kabling som gjorde dette.

Disse høyttalerne er strømhungrige, kansje ikke nødvendigvis watt krevende, men det skader ikke. Tror det nye settet er oppført som 2x125W, og høyttalerne er 120. Alt i 8 ohm.

Lurer og på kabling, fra før har jeg kabler fra nordost, men hvor viktig er det å gjennomføre alt dette?

Kjøper gjerne brukt/demo.

På forhånd takk!

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.274
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Husker at jeg hørte 600 sli på gamle Hifi-klubben i Torggata. De trengte mye strøm/watt, og åpnet seg først skikkelig opp med et pre/power sett på 200 w. Kunne det vært Electrocompaniet tro?

Ville kanskje testet andre kabler enn bare Nordost.

M

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Celecstion liker mye strømkapasitet. Brukte Krell 450MCx monoblokker på mine...

Avhengig av amp med med mulighet til å levere mye strøm som sagt, dvs. takle lave ohm-tall på HT. Ikke en som bare liker 8ohm.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
28.008
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Kunne være en ide å bruke noe ICEpowerbasert til bassene. Det er presise forsterkere.
Toppene husker jeg som presise greier, både tonalt og dynamisk, men følsomhetene er vel nede i 82dB/W/m. Skal man da klare 100dB peak må man vel ha 100W og ikke sitte lenger unna enn 2m. Sånn ca.
Og ja: De toppene har et ganske slemt impedansforløp som LydMekk nevner.

(Jeg mener å huske at SL6000 kom med aktivt delefilter.)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
sundkoien skrev:
Husker at jeg hørte 600 sli på gamle Hifi-klubben i Torggata. De trengte mye strøm/watt, og åpnet seg først skikkelig opp med et pre/power sett på 200 w. Kunne det vært Electrocompaniet tro?

Ville kanskje testet andre kabler enn bare Nordost.

M
Hvilke kabler tenker du på da? Er vel andre egenskaper som trengs til bassen? Da er jo ikke diskant akkurat så viktig f.eks.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Kunne være en ide å bruke noe ICEpowerbasert til bassene. Det er presise forsterkere.
Toppene husker jeg som presise greier, både tonalt og dynamisk, men følsomhetene er vel nede i 82dB/W/m. Skal man da klare 100dB peak må man vel ha 100W og ikke sitte lenger unna enn 2m. Sånn ca.
Og ja: De toppene har et ganske slemt impedansforløp som LydMekk nevner.

(Jeg mener å huske at SL6000 kom med aktivt delefilter.)
Du har helt rett, det er et aktivt delefilter. Det må sies at jeg kun har subbene, men delefilteret går ut på auksjon i kveld, kansje jeg skulle se meg om etter noe annet?

Oblivion skrev:
Jeg har hatt gleden av å spille på dipol subbene fra Celestion 6000 et par års tid ;D

Jeg overtok dem fra en kompis som hadde gitt opp å få dem til å spille.
Jeg overtok også delefilter boksen og to mono 160 Wattere som var ombygd til formålet..

Delefilter boksen fra Celestion koblet jeg opp :-[ - åpnet den for å se om noe kunne gjøres :'(
Boksen og 160 Watterne ble stuet bort....

Bygde et lavpass filter på ca. 40 Hz og nivå kontroll inn i en 10 Watt klasse A forsterker.
Etter dette brukte jeg Celestionene sammen med Martin Logan CLS og selvbygde Dipol høyttalere.
Dette fungerte utmerket, men fordi Celestionene ikke kunne spille så høyt som jeg ønsket (mekanisk Xmax)
bygde jeg meg nye aktive (10 Watt T-Amp pr. sub) Dipol subber (99 dB følsomhet).

Kom etterhvert i kontakt med andre som hadde hatt Celestion subber og de hadde hatt tilsvarende erfaringer, og brukt andre delefilter og blant annet Electrocompaniet´s 25 Watter.
Hvilke celestioner? Du tenker på bass settet?

Har du den selvbygde saken enda?

Takker alle så langt for meget konstruktiv tilbakemelding!

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Et elektronisk delefilter finner du rimelig i pro-lyd butikker. Dipol-subbene er kule, støtter tanken til ice-power her.

edit: etter det jeg kan se http://www.vincent-tac.de/pic/SV-226MK_2_back3.jpgher har du pre-out på forsterkeren din, du kan da spille som før på dine SL600 i full range og sende signalet via et lavpassfilter og ut til bassforsterker

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
Et elektronisk delefilter finner du rimelig i pro-lyd butikker. Dipol-subbene er kule, støtter tanken til ice-power her.
Hva vil et slikt filter koste? Tror jeg skal lese litt om ICE-Power nå :)

Mvh
Øystein

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
Skink_123 skrev:
hifiguru skrev:
Hva vil et slikt filter koste? Tror jeg skal lese litt om ICE-Power nå :)

Mvh
Øystein
http://belco.no/nor/prosessorer/hoeyttalerprosessorer/dbx_223xl_delefilter

Dette er riktignok utstyrt med XLR men det finnes adaptere til slikt
Hmm, får tak i det orginale filteret til 200 dollar, hva ville dere ha valgt? Pris/ytelse etc, jeg er tross alt student :D

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
edit: etter det jeg kan se http://www.vincent-tac.de/pic/SV-226MK_2_back3.jpgher har du pre-out på forsterkeren din, du kan da spille som før på dine SL600 i full range og sende signalet via et lavpassfilter og ut til bassforsterker
Jeg har dessverre sv-226 ikke mk, ikke mkII, og den har kun 2 sett utganger i paralell til Høyttalere og en rekke innganger. Men kansje mulig å bygge om?

2kk

Medlem
Ble medlem
17.01.2009
Antall liker
5
Jeg har hatt gleden av å bruke Celestion 600si og 6000 i flere år. De kommer med et aktivt delefilter som i seg selv ikke var all verden (laget av annet firma enn Celestion). Men en ombygging gjorde ganske store forskjeller. Først byttet jeg ut de orginale op-ampene (som er billige standard typer) med de beste som var å oppdrive fra Analog Devices. Deretter tok jeg ut strømforsyningen og la den i egen boks (bygde samtidig inn et nettfilter). Sammen med en Electrocompaniet anniversary i bassen og et Luxman rørforsterkersett (CL360 forforsterker og MQ 360 effektrinn) så ble det musikk i stua! Ikke det høyeste jeg har hørt men høyt nok til å nyte det meste!

Ellers så vet jeg importøren før Alpine Electronics Norge hadde de satt opp settet med Mark Levinson i ett oppsett som av Stereophile ble beskrevet som det beste høytalersystemet de hadde hørt som ikke kunne spille "live høyt". Som vi vet hadde de Infinity IRS som sin referanse. Et høytalersystem med fire tårn hvorav to av dem var bestykker med 12 stk 12" (seks i hvert tårn). Bassene kommed innebygde forsterkere på 2Kw. Eller som de sa selv spilte det rent på nivåer som konsert høyt!

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Jeg skjønner hvor lite jeg vet, her må det leses! Men må si at det er meg en stor forsterker jungel der ute! Min barnelærdom er at NAD duger ;P

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Skink_123 skrev:
Jeg skjønner hvor lite jeg vet, her må det leses! Men må si at det er meg en stor forsterker jungel der ute! Min barnelærdom er at NAD duger ;P
Ja dersom du liker NAD kan du jo snoke tak i en 218 til å drive bassmodulene, på 600'ne ville jeg lagt listen høyere, det er gode saker!

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
Skink_123 skrev:
Ja dersom du liker NAD kan du jo snoke tak i en 218 til å drive bassmodulene, på 600'ne ville jeg lagt listen høyere, det er gode saker!
Hvem vet, har iallefall hørt de bassmoduelene med en nad 218, husker det låt bra. Ser på finn at de går for 5000,- Trodde kansje de var billigere.

Men så har og mine preferanser på hva som låter bra endret seg i takt med utforskning!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.778
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
"Celestion SL 600 si, NAD platespiller med Denon Dl-304, Vincent SV-226, Pro-Ject II Phonobox, Nordost Valhalla 2*2 HT, Nordost Frey interconnect"

???

betyr dette at du har brukt mer penger på kabler enn på all elektronikk + høyttalere tilsammen?

ikke for å starte noen ny kabeldebatt, men jeg tror i all ydmykhet at du ville fått stor lydgevinst ved å omprioritere litt i anlegget.

når det gjelder sl600si + bass-system, så elsker de strøm. store klasse a-trinn fra f.eks. plinius, accuphase eller pass labs hadde gjort seg.

en billig, men sannsynligvis god løsning (jeg har ikke prøvd dette selv), er å stappe inn et par supercharger fra musical fidelity i kjeden.

vincenten, med sin noe grå og sterile lyd, bør i alle tilfeller ut.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.274
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Enig med mye av det du skriver, Gago, men at Vincent SV226 har GRÅ og Kjedelig lyd får jeg ikke til å stemme!!
Da jeg hadde denne forsterkeren i hus, og spilte på ProAc SuperTablette, Celestion 3, Zaph L18 o.l. så spilte den med en stor frodighet, rund og fyldig(men litt slapp) bass, og en litt fremhevet øvre mellomtone. ::)
Brukte en nøytral Rotel cd og Kimber kabler

Men at Celestion 600/6000 trenger noe bedre er jeg enig i!

M

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Hei!

Skjønner hva du sier, og er forøvrig ganske enig i en del, men vil jo nevne at jeg har fått tak i ting brukt og har et endelig mål. Anlegget er på ingen måte ferdig. På veien kan anlegget se litt så som så ut, men må si at det spiller særs bra etter mine standarder så langt. Og de kablene løftet anlegget rimelig bra fra det jeg hadde fra før. hørte på mange kabler, og ingen klarte å få med seg hele lydbildet, enten var de fine i toppen, menikke i bånn, og omvendt. Så fikk jeg prøve disse kablene, og alt åpnet seg, og det ble bedre både i topp og bånn i forhold til alle andre kabler jeg hadde testet.

Vincenten skal uansett ut, da den er en integrert sak uten pre ut, men det skal sies at jeg fikk den kastet etter meg :)

Og jeg er godt fornøyd med HT'ene og kablene så langt. Med tid og stunder skal jeg se på ny stift, platespiller og ria trinn. Men i denne omgang ønsker jeg å ta forsterkerbiten. Særlig siden det må oppgraderes i løpet av en måned når jeg får resten av system 6000 i hus!

En pre, og to effektforsterkere. Jeg kjører bi-wiring på HT'ene

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Noen som tror at en T+A PA 1530 med en P 1230 ville gjøre susen?

Eller densen DM20+DM30? Pluss noe mer?

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Noen som har noen synspunkter på disse sakene kombinert med celestion?

6 mnd gammel EC 250 R og EC 4,5

Densen B-200/B-300XS(ganger to effekt)

Greg Ball Power Amplifier. 2 x 150 watt (8 ohm).

Densen DM20/DM30(pluss den greg'en feks)

Et sett Parasound JC-1 monoblokker med den matchende forforsterkeren JC-2. 49K. Her må jeg og ha en ekstra effektforsterker.

Krell i alle varianter.

2kk

Medlem
Ble medlem
17.01.2009
Antall liker
5
Før vi går videre i diskusjonen er det greit å ha i tankene at sl600 si+6000 vsr Celestion's beste høytalersystem. De fortjener det beste!

NAD kan nok levere mye lyd for pengene, men som den gamle importøren sa "Champagne og kaviar til øl og pølse pris". Det som ikke ble sagt var at det var limfjord rogn og en ok cava! Eller sagt på en annen måte: "mye for pengene men ikke det beste på markedet" (for the record, jeg har selvfølgelig hatt NAD.)

Tor

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Det har vel ikke vært stipulert noe budsjett her så jeg tenkte en rimelig kraftig Nad kunne gjort det greit til å drive subbene, men ser jo at eieren legger listen høyere her, moro det da! Dersom du liker EC er det heftig med 2x250R!

Tror jeg personlig ville prøvd meg frem med ICE-power i bassen og kanskje en litt sprek kl.A rørsak til toppene

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Husker fra da jeg var liten og pappa satte opp samme høyttalere og letet etter forsterkere til å drive dipolene så prøvde han først NAD 216, men måtte opp på nad 218 for å få alt til å henge på greip.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å unngå nad, men har vært inne på tanken å bare kjøre full billig nadpakke. Og heller spare.

Ønsker et så nøytralt anlegg som mulig, men som 2kk sier, disse høyttalerne fortjener å ha godsaker til å drive de.

Men jeg tror 40 tusen vil være taket jeg kan strekke meg til. Inkludert kabler. i første rekke ønsker jeg å ha kjeden til selve sl 600si så bra som mulig, dipolene får bare dilte etter om så må til. Og heller oppgraderes siden.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
Det har vel ikke vært stipulert noe budsjett her så jeg tenkte en rimelig kraftig Nad kunne gjort det greit til å drive subbene, men ser jo at eieren legger listen høyere her, moro det da! Dersom du liker EC er det heftig med 2x250R!

Tror jeg personlig ville prøvd meg frem med ICE-power i bassen og kanskje en litt sprek kl.A rørsak til toppene
Nå er rørsaker straks handlet inn til toppene, og en Plinius M-16 preamp er skaffet.

Nå mangler jeg kun noe til å drive dipolene.

Kabling til dipolene? Noen tanker?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.260
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Det jeg husker vedr denne er at den kommer fra Mondial (Mondial er i dag eid av Klispch) som også lagde Aragon som var flotte saker. Dette er lowprice-serien og var et virkelig value-for-money produkt den gang. Ble vel målt i tyskland til 370-380 watt ift oppgitte 250, som kan være greit å tenke på når du skal vekke liv i dipolsubbene...... ;)

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
Det jeg husker vedr denne er at den kommer fra Mondial (Mondial er i dag eid av Klispch) som også lagde Aragon som var flotte saker. Dette er lowprice-serien og var et virkelig value-for-money produkt den gang. Ble vel målt i tyskland til 370-380 watt ift oppgitte 250, som kan være greit å tenke på når du skal vekke liv i dipolsubbene...... ;)
Kule saker, bare synd at han som la ut annonsen ikke har svart :O

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
2kk skrev:
Jeg har hatt gleden av å bruke Celestion 600si og 6000 i flere år. De kommer med et aktivt delefilter som i seg selv ikke var all verden (laget av annet firma enn Celestion). Men en ombygging gjorde ganske store forskjeller. Først byttet jeg ut de orginale op-ampene (som er billige standard typer) med de beste som var å oppdrive fra Analog Devices. Deretter tok jeg ut strømforsyningen og la den i egen boks (bygde samtidig inn et nettfilter). Sammen med en Electrocompaniet anniversary i bassen og et Luxman rørforsterkersett (CL360 forforsterker og MQ 360 effektrinn) så ble det musikk i stua! Ikke det høyeste jeg har hørt men høyt nok til å nyte det meste!

Ellers så vet jeg importøren før Alpine Electronics Norge hadde de satt opp settet med Mark Levinson i ett oppsett som av Stereophile ble beskrevet som det beste høytalersystemet de hadde hørt som ikke kunne spille "live høyt". Som vi vet hadde de Infinity IRS som sin referanse. Et høytalersystem med fire tårn hvorav to av dem var bestykker med 12 stk 12" (seks i hvert tårn). Bassene kommed innebygde forsterkere på 2Kw. Eller som de sa selv spilte det rent på nivåer som konsert høyt!
Nå begynner bitene å falle på plass.

Akkurat fått nevnte filter som du snakket om inn i hus. Det kom fra amerika og har dermed 110v. Hva ville dere ha gjort? Jeg tenkte ikke tanken i det hele tatt da jeg bestillte. Først og fremst må jeg få det ombygd til norsk standard, men mens man er i gang med å bygge om, kansje det er liksågreit å sette inn litt bedre komponenter? Blir vel billigere å åpne boksen en gang kontra to ganger. Og hvem anbefales til å gjøre jobben?

Dipolene kommer 4 mars, og valget på forsterker er enda åpent.

Jeg har tilbud mot å låne noen Jeff Rowland 201 monoblokker for å høre hva jeg synes om de i mitt oppsett, men så har jeg igjen andre som forteller meg at ingenting er som å ha 2 like effekttrinn så en får samme lydsignatur ut av alt. Dvs enda en T+A A 1530.

Noen innspill? De monoblokkene er ICE som jeg har blitt anbefalt tidligere i denne tråden.

Kommer til å kjøre SPM reference fra pre inn i filter, ut til effekttrinn og ut i dipolene.

Erfaringer på TRICHORD RESEARCH Dino eller Diablo RIAA?

Mvh
Øystein

2kk

Medlem
Ble medlem
17.01.2009
Antall liker
5
Dette blir spennende! Jeg har siden sist sett på filteret og de diskree komponenetene er av bra kvalitet. Dersom jeg var deg og likevel måtte endre strømforsyningen. Så ville jeg flyttet den ut av delefilteret. Da har du mye mer frihet til å dimensjonere opp uten å få (mer) problemer med med brum. Christopher og jeg har sett på nye Op-amper og vurderer nyere modeller fra Analog Devices.

Når det gjelder valg av sluttrinn så ville jeg ike lagt vekt på om de var like til topper og bunn. Heller tittet på hva som gir det beste resutatet.

Du nevner Jeff Rowland. Det er en av mange som forsterkere som kan benyttes. Nevner kort Krell, ML, Conrad Johnsen, Audio resarch. Var jeg deg ville jeg forsøkt om jeg kunne deponere og teste flere trinn før jeg bestemte meg. Jeg ser der at du er villig til å betale ganske mye for trinnet. Jeg ville kanskje tenke mest for pengene. Da ville jeg tenke 80 talls Adyton. 90 talls Dynaimc Precision. Eller en AW250.

Mathias Rust

Medlem
Ble medlem
20.11.2008
Antall liker
0
Skink_123 skrev:
Du har helt rett, det er et aktivt delefilter. Det må sies at jeg kun har subbene, men delefilteret går ut på auksjon i kveld, kansje jeg skulle se meg om etter noe annet?
Boksen er ikke kun et delefilter, den frekvenskorrigerer bassene også for at de skal klare å gå så dypt som de gjør uten kasse.
Jeg har hatt System 6000 med SL700. SL700 trengte ihvertfall så mye kraft de kunne få hvis de skulle våkne. Med liten forsterker var de til å sovne av, men med noe ordentlig kraftig koblet til var de fantastiske!
System 6000 spiller dypt, rent og definert, men uten veldig punch. Passer bedre til akustisk musikk enn rock og house for å si det slik.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Takk for innspill!

Krever toppene eller det i bånn mest forsterkerkraft?

Nå har dipolene og delefilteret kommet inn i hus. Delefilteret var det bare å åpne, og vri på et hjul, så fikk jeg 240v. (puh). Dipolene er en annen sak. De har irr på metallet i midten på woofern(siden som lyden kommer ut). Har enda ikke testet de. Ellers ser de ut til å ha overlevd turen over atlanteren.

Hva gjør jeg?

Vedlegg

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
28.008
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Irr på polstykket? Er det noe som skraper?

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Irr på polstykket? Er det noe som skraper?
Har så vidt pirka på det ene, og det ramlet lett av, men avventer å gjøre noe mer. Har ikke spillt på de, men de er solgt som fungerende(dvs han som solgte hadde lyd hjemme til seg) Tror ikke han noen gang tok av dekselet for å se inn.

"Tork det vekk med en fukta klut og pass på å få med hvis noe skulle dette ned på spolen, (det røde)" <-- tips fra kamerat.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
28.008
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg hadde brukt tørr klut og støvsuger.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Nå må jeg løpe på jobb, takk for innspill! Skal se hva jeg gjør i kveld.

Mvh
Øystein

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
hifiguru skrev:
Valentino skrev:
Enig, tørr mikrofiberklut, den tar litt mer enn bomull
Brukte en tørr microfiberklut og støvsugde opp det som ramlet av. Alt ble ikke borte, men det er vel lite å gjøre med det.

Tenkte å høre om det er lyd i de nå.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.465
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Skink_123 skrev:
hifiguru skrev:
Valentino skrev:
Enig, tørr mikrofiberklut, den tar litt mer enn bomull
Brukte en tørr microfiberklut og støvsugde opp det som ramlet av. Alt ble ikke borte, men det er vel lite å gjøre med det.

Tenkte å høre om det er lyd i de nå.
Fillern, kun lyd i 3 elementer.

EDIT 1: Har feilsøka litt, det er ikke kablinga internt(tror jeg). Prøvde å koble direkte på elementet som ikke spiller.

EDIT 2: Er vel spolen eller de små wirene. Elementet rører seg når en tar på det, det bevegde seg bittelitt når jeg dro på litt med volum, men det tror jeg bare var fordi det stod så lett og fikk trykket fra det andre elementet mot seg

Topp Bunn