Fortjent gull til Italia

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Italia spilte fin fotball med flott teknikk og fart. Det å slå hjemmelaget var også en stor prestasjon, og de gjorde det på en elegant måte. Frankrike var alt for forsiktige når de gikk i angrep, og lot voldsmannen Zidane ødelegge helt. Brasil skuffet etterhvert stort med lite fart og innsats. Argentina ble for feige mot Tyskland, og hadde noen merkelige spillerbytter. Tyskland var bra organisert, men manglet det lille ekstra, og Ballack skuffet stort. England spilte uforståelig. Spania var gode, men ble kneblet av Frankrike. Nederland var for ujevne. Portugal har mange gode spillere, men var mest opptatt av å falle i boxen.
    Etterhvert kan nok de fleste enes om at Italia var best, alt i alt.

Fush

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Antall liker
    1
    Etterhvert kan nok de fleste enes om at Italia var best, alt i alt.
    Nå har vel fotball bare en eneste måte å avgjøre hvem som er best på, og det er å pr kamp telle antall scorte mål minus de man slipper inn. Da er det vel ganske udiskutabelt at Italia var best...

Om de er mest underholdende å se på er en helt annen sak.

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Kunne ikke vært mer enig.Før sluttspillets start så hadde Italia 25 kamper på rad uten tap.
    Dette er ikke annet enn eksepsjonelt og indikerer at gullet er fortjent når man i tillegg ser på prestasjonen i sluttspillet.

Det som irriterer meg er at det i senere tid ser ut til å ha kommet enn anti-Italia holdning.Dette fordi mange mener at de "filmer"....Javel..??
    Nå ble det utdelt en del gule kort for filming i VM-men fikk Italia noen...?? Dette er det samme som å si at dommerne er stein stokk inkompetente.
    Jeg kan strekke meg til å si at de har noen spillere som er litt for gode til å få situasjoner til å se værre ut enn hva de er,sikter da spesielt til Totti og Inzaghi.Men at dette er grunnlag for en generell holdning som sier at Italia "filmer" er pølsevev.

Også var det episoden med Zidane.....Jeg blir oppriktig kvalm av at mange prøver å vinkle det dit henn at det kan forsvares hva han gjorde fordi Materazzi"sa noe".........
    Hver helg og flere ganger i uka blir Norge nedlesset med middelmådig fotball fra England,og den språkbruken som føres der mellom motspillere og i  senere tid dommer gjør vel Materazzi til rene korgutten.Men neida,når slikt skjer i England så blir det omtalt som helhjerta spillere som spiller med hjertet utenpå skjorte og som er ekte menn.....
    Men når en Italiener tar samme mynt så er han plutselig Lucifers sønn........Det bobler over av dobbeltmoral og forutinntatthet hos mange.

Og når det er sagt.Zidane har ikke akkurat rent mel i posen fra før.Mange har nok glemt VM i 98 i Frankrike der Zidane ble utvist mot Paraguay for å helt ut av det blå å ha hoppet på en liggenede motspiller etter å ha tapt en duell.
    I Champions League i 2000 når han spilte for Juventus ble han også utvist mot Olympique Marseille etter å ha slått en motspiller.
    Slike fakta bør taes med i en generell bedømming.

Og bare for å ha sagt det....Jeg synes Zinedine Zidane er tidenes beste fotballspiller.....

FORZA ITALIA...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Ha, ha, ha - en egen tråd for italia-tilhengere. For å unngå motargumenter?

Greit for meg, jeg lar dere i fred!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Jeg er ingen Italia-tilhenger, men synes de fortjente gullet, og allerede etter Ukraina-kampen regnet jeg med at de ville trekke det lengste strået, selv om Frankrike ble like vanskelig som jeg tippet.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Materazzi er jo en glimrende spiller. Målet han scoret er praktfullt. Han knuser jo kraftspilleren Vieira i lufta! VMs beste hodespiller?

Vedlegg

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg er fint lite interessert i foppal, og gir i grunn f... i hvem som vant. Men sikkert er det at mange her nå argumenterer ut fra det Italia de har bestemt seg for å se, det laget som fikk salig Lillelien til å skrike ut: "-Gentile er en morder!" :D
    Lillelien er dau. Italia anno 2006 spilte fotball. Det gjorde Tyskland også, til tross for at de tidligere har gjort "gå-fotballen" til en kunstart. Verdens kjedeligste kunstart, til og med. La ikke følelsene ta overhånd og begynn med nedskallinger her, karer. Dessverre valgte en av verdens fremste fortballspillere å ødelegge mye av kampen med sitt ubeskrivelig patetiske handlingsmønster. Desverre valgte en annen god fotballspiller å grovt sjikanere en motspiller. Begge oppførte seg som drittunger, og forårsaket lite annet enn å drite ut sin egen idrett. Sånne folk og sånne handlinger burde man jobbe intesivt for å sette en stopper for innen alle idretter.

Honkey

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Såklart støtter leserne Zidane karl.Som sagt så har det jo for meg på uforklarlig vis kommet en anti-Italiensk bølge innover landet nå.
    Hadde det vært Cannavaro som hadde "sagt noe" og blitt utsatt for blind vold på fotballbanen fra en som har lignende episoder på kappa fra før så hadde vel pipa fått en annen låt.

-Tenk oss at Italia hadde møtt England i finalen.Samme scenario,bare at nå var de Gerrard,Rooney eller Beckham som hadde slengt med leppa og blitt skallet ned.....Hadde saken fåt samme vinkling da mon tro...?? Hadde Zidane som tross alt gjorde udåden fått sympatien...??

Selvsagt ikke.

Dette handler jo om klassisk jantelov og forutinntatthet-ispedd en god porsjon dobbeltmoral fra folk som så laget da ønsket skulle vinne tape for ett lag som fullt fortjent vant VM i fotball.....

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.371
    Torget vurderinger
    34
    Italia vant fortjent ingen tvil om det. Dessuten er det alltid sånn at de lagene som imponerer mest innledningsvis ikke når helt til topps.

I år var det lag som Spania og Argentina.

Imidlertid, dersom jeg skal velge lag som gledet mitt offensive fotballhjerte mest, så var det en fryd å se angrepsviljen og evnen til Ghana og Elfenbenskysten. Her var det fart, teknikk og kreativitet på høyt nivå. Dessverre var det i masse kreativitet i forsvarsspillet også, noe som medførte at lagene røk ut mye tidligere enn man kunne ønske. Med en bedre defensiv organisering, kunne fort et av de to Vest-Afrikanske landene gått veldig langt i mesterskapet.

Min spådom er at i neste VM som går i Sør-Afrika vil vi få se igjen de "store" lagene fra det kontinentet, og at Kamerun, Nigeria, Senegal og vertsnasjonen alle har muligheter til å gå langt, de to første endog helt til topps.

Det ville vært flott for fotballen og et slag i ansiktet på de som bruker fotballbanene til å fremme egne rasistiske ytringer (enten det er Sinisa Mihailovic eller tilskuere i Spania, Italia og eventuelt andre steder).

Vedlegg

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Forza Africa!!
    Helt enig med siste taler. For å øke populariteten på denne etter hvert over-taktiske idretten er afrika svaret. Spilleglede, lek og kreativitet!
    Neste gang vil vi ha Senegal - Brasil i finalen!! :)

Honkey

Vedlegg

audiomur

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Antall liker
    6
    Moralen er da: tjuvtriks og korrupsjon er helt greit. ;)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123071

kan bin laden være så snill å plassere ut noen bomber i landet med verdens mest bedritne fotballkultur?

Nåja, det har vært store skandaler vedrørende kampfiksing også i England, Frankrike og Tyskland. Italias spillere er tydeligvis svært profesjonelle folk som klarte å vinne VM-gull med flott spill til tross for all mediestøyen. Gullet fremstår som mer og mer fortjent. Imponerende!

PS Lippi trekker seg på topp, og det er smart. Klinsmann skjønte tydeligvis at noe mer enn bronse kan ikke vinnes med dette mannskapet, og derfor var det klokt også av ham å trekke seg.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Du synes altså at det som skjer i Italia ikke er så ille pga at det skjer gale ting i andre land. Inkonsekvent moral vil jeg kalle det.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123071

kan bin laden være så snill å plassere ut noen bomber i landet med verdens mest bedritne fotballkultur?

Jeg har reist en del i Italia. Italienere er helt klart ved siden av engelskmenn og dansker de hyggeligste og flotteste menneskene i Europa, ikke så selvhøytidelige som franskmenn og tyskere, ikke så hissige som grekere, og ikke så hyklerske som nordmenn og svensker. Dessuten har italienerne den beste maten. Supert land, super fotball.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn