Forvrengning

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Jeg har en clearaudio spiller som jeg syns oppfører seg noe finurlig...

Det blir mer og mer forvrengning etterhvert som platene spilles, dvs at det låter veldig bra på første sangen, men så hører man en økende grad av forvrengning jo lenger innn på plata man kommer... Spesielt stemmene på de de innerste sangene høres helt forskrudde ut...

Hva kan grunnen være?

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
16
Enten skyldes det feil innstillt anti-skating,eller så kan det være at PUen er feil vinklet i forhold til headshellet.-Kanskje begge deler...KAN også ha betydning om spilleren ikke er helt i vater,begge veier!Lykke til !
Mvh Rune :)

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Ja, det er godt mulig. Jeg har testet begge "ytterpunktene" i antiskatingen, men lite skjer av den grunn, fremdeles forvrengning i den samme (mer i den venstre) kanal faktisk uansett hvordan antiskatingen er satt..

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
70
Har du justert inn pickupen med en protractor? Det høres ut som om du kan ha et problem med sporingsvinkel. Det høres ihvertfall ut som om du må få justert inn den pickupen din skikkelig.

mvh trondkj

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Jeg har brukt cart-a-lign for å justere, men når jeg ser nøye på pu så er stiften litt skjev (bøyd) i forhold til huset, kan dette også være en medvirkende årsak?

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
518
Sted
Stockholm
Kanskje du kan prøve å justere inn etter nålefanen, og ikke pickuphuset, siden nåla er skjeiv?

Wagnersen

Medlem
Ble medlem
15.08.2007
Antall liker
0
Kan ikke hjelpe deg så mye,men vil bare dele frustrasjonen.
Sliter med akkurat det samme på min Clearaudio- har prøvd i månedsvis å stille på pickup,
arm,vater etc.etc.- uten at det er blitt noe bedre. Ble til slutt så frustrert at jeg kjøpte ny spiller (VPI) og der er det ikke antydning til problemer.
Leverer nå Clearaudioen til OHF,de har lovt å justere den optimalt- før jeg donerer spilleren bort. Er drittlei hele Clearaudio. :mad:

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Nå har jeg sett veldig nøye på nåla med lupe, og jeg er usikker på om den er skjev, isåfall er det formidabelt minimalt..

Det er forresten en champion spiller..

Wagnersen

Medlem
Ble medlem
15.08.2007
Antall liker
0
Har (hadde) Emotion m/Virtuoso mm.p.u.
Hadde først en billigere (ca.1000k) Clearaudio p.u. med samme trøbbel.
Den satt de t.o.m.opp for meg i butikken (Hificenter kjeden) og det låt helt
forjævlig forvrengt,spesiellt på innersporene,altså.
Ville aldri anbefalt noen å kjøpe noe av dette.

T

Thomas1

Gjest
Har hatt en Emotion selv. Opplevde aldri noen av disse problemene selv.

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Snodige greier, er det pu som er problemet da eller?

jon-arsp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
6
Har faktisk tre Clearaudio puer, som jeg har brukt sm Clearaudio og andre spillere, uten og oppleve de problemene du nevner

Telefunken

Hi-Fi interessert
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
0
Heisann

Har også hatt en Champion ( med rega arm ). Dette var en demo-modell satt opp av butikken. Tok en sjekk av oppsett og fant ut at noe var helt feil.

Armfestingen er en rund sak med hull til armen. Hullet er en del ute av senter slik at man kan justere avstand fra spindel til arm ved å snu på denne (Gjelder til type rega-arm). Ta en titt på denne og sjekk at det er rett avstand fra senter av platetalerken til senterpunkt på armen. Så gjelder det bare å finne korrekt avstand. Er ikke sikker på hvordan clearaudioarmene er festet. Mener dette skal ha noe med overheng å gjøre og kan ha en del innflytelse på setup.

Lykke til

Atle

Topp Bunn