Grumpy har en slik, sjekk tråden hans.Fosse skrev:![]()
Noen som har erfaring med denne?
Du kan ha slik forsterker som jeg har.kwil skrev:Jeg har ikke testet denne. Men folkens hva gjør den annet enn jeg kan utrette med ei testplate som kjører et spor med samme frekvens og styrke i hver kanal, så måler output i hhv H og V kanal, justerer til det blir likt?
For nøyaktighetens skyld benytte selvf. kun EN kanal fra riaa under justeringen, hvor signal fra hhv. H/V fra PU veksles på å bruke). Siden selv multimeter her med høy føslomhet og godt antall desimaler ikke liker SÅ små spenninger som en Low Output MC i seg selv presterer
mvh
Nei, jeg tror ikke den gjør det. Etter hva jeg har forstått baserer den seg på at overhøringen skal være lik begge veier.LMC skrev:det eneste den gjør er vel det gamle trikset med å summe et mono signal fra høyre og venstrekanal i motfase
minst lyd ut= best azimuth
mvh
Leif
Har brukt Grumpys på min Phantom B-44 funket alldeles utmerkt, lett att få til det beskrivne resultatet, men om det sen er korrekt er en annen sak, men utgår från det tilsvidere. ang pils så går jag og tar en Pint på lokal puben i London nåbia skrev:Har vært med å testet denne på en graham phantom 2. Virket ikke som forventet. Hadde det vært meg hadde jeg heller brukt pengene på pils...
mvh
Tilbake fra puben :knuhe skrev:Også jeg har investert i et slikt Fozgometer Azimuth måleinstrument. Veldig enkelt å bruke i kombinasjon med APs test LP. Hos meg viste også målingene at jeg hadde et lite avvik. Fikk et bedre stereoperspektiv og et mer storslagent lydbilde etter justeringen av azimuth (pick-up; Dynavector DRT XV-1t). Hadde egentlig trodd at azimuth var tilnærmet korrekt men målingene viste som sagt et avvik.
Takk! Jeg har aldri før fått mitt helt til og fungere etter hensikten og har brukt "old-school" metoden med og måle på forsterkeren. Nå har jeg kalibrert Fozgometeret og det fungerer helt strålende. Dette burde de lagt ved i pakke når man kjøper synes jeg.Kallibrering av Fosgate.
Fant denne nyttige infoen på analog planet nyss: Fozgometer Owner Alert ! | Analog Planet
+1Takk! Jeg har aldri før fått mitt helt til og fungere etter hensikten og har brukt "old-school" metoden med og måle på forsterkeren. Nå har jeg kalibrert Fozgometeret og det fungerer helt strålende. Dette burde de lagt ved i pakke når man kjøper synes jeg.Kallibrering av Fosgate.
Fant denne nyttige infoen på analog planet nyss: Fozgometer Owner Alert ! | Analog Planet