Fotokonkurranse!?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Min kone er aktiv på et forum der fotokonkurranser avholdes regelmessig.

Det hele er selvsagt uhøytidelig. Man har et tema hver gang og en konkurranse varer vel en måneds tid fra temaet utlyses til selv avstemningen er gjort.

Vinneren starter neste konkurranse. Han/hun utlyser tema og bilder postes i tråden. Så starter han/hun en tråd med alle bildene der han samtidig lager en avstemning. Avstemningen kan da gå i et par uker.

Uhøytidelig og ganske poengløst, men allikevel morsomt, og man får fototips samtidig som mange gode bilder blir postet.

Er det stemning for noe sånnt her?

T

Thomas1

Gjest
Kanskje det kan være lurt å finne et tema først?

T

Thomas1

Gjest

Tatt med HP 850. Jazz konsert med Bjørn vidar Sollie. Kjent fra Solid.

T

Thomas1

Gjest
Da tjuvstartet jeg med et tema....Konsertbilder ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg synes et hakk mindre nerdete... Det finnes andre ting i livet enn hifi og musikk. Blomster f. eks. ;D

A

Affa

Gjest
F.eks. Ur, italienske dresser, danske møbler,ulltepper, oljemalerier, vin, brennevin, pipe og piker

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Det virker som om mange er fortrolig med fotografering av komponenter, så en oppgave som bygde videre på dette kunne senke lista og øke motivasjonen for deltakelse? Så kunne heller neste oppgave øke ambisiøsitetsnivået (og senke nerdenivået).
Hva med følgende:
- Sett en komponent inn i en uvant sammenheng, slik at vi ser den på en ny måte.

T

Thomas1

Gjest
Jeg synes at vi burde bruke minst 4 sider på å diskutere tema.... ;)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg synes vi skal diskutere om dette er noe å diskutere, og dessuten om foto hører hjemme på en side om hifi. Videre bør vi diskutere om det er rett av meg å trekke diskusjonen opp på et slikt meta-nivå i denne tråden eller om jeg strengt tatt er helt off topic her.

Spøk til side: Artig ide, men støtter forumet teknisk sett dette slik at det fungerer?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg synes vi skal diskutere om dette er noe å diskutere, og dessuten om foto hører hjemme på en side om hifi. Videre bør vi diskutere om det er rett av meg å trekke diskusjonen opp på et slikt meta-nivå i denne tråden eller om jeg strengt tatt er helt off topic her.

Spøk til side: Artig ide, men støtter forumet teknisk sett dette slik at det fungerer?
Problemet oppstår vel når det kommer inn flere enn 8 bilder. For det er vel begrensningen for antall stemmealternativ, eller er det 10? Ellers må man til med semifinaler og finaler osv.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.208
Torget vurderinger
2
Vi kan sikkert få til noe her hvis dette krever en egen løsning. Vi kan jo bare sette opp en egen side med bildene, også kan diskusjonen foregå i en egen tråd på forumet.

Ideén er grei nok den så hvorfor ikke...

Mvh
Høvdingen

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det virker som om mange er fortrolig med fotografering av komponenter, så en oppgave som bygde videre på dette kunne senke lista og øke motivasjonen for deltakelse? Så kunne heller neste oppgave øke ambisiøsitetsnivået (og senke nerdenivået).
Hva med følgende:
- Sett en komponent inn i en uvant sammenheng, slik at vi ser den på en ny måte.
Jeg gleder meg til å sette Komponenten inn i en uvant sammenheng og fotografere i vildens sky. Dette vil som nevnt garantert øke motivasjonen for deltakelse. Så får vi se hvor langt vi kommer før Komponenten ikke vil være med lengre; det finnes så mye hemmelig under innpakningen, som dere vet! For ikke å snakke om under topplokket!

Honkey

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.308
Sted
Østfold
Vi kan sikkert få til noe her hvis dette krever en egen løsning. Vi kan jo bare sette opp en egen side med bildene, også kan diskusjonen foregå i en egen tråd på forumet.

Ideén er grei nok den så hvorfor ikke...

Mvh
Høvdingen

Flott!

Er Skal vi knekke i gang som det er eller skal vi vente på noe nytt først da?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg gleder meg til å sette Komponenten inn i en uvant sammenheng og fotografere i vildens sky. Dette vil som nevnt garantert øke motivasjonen for deltakelse. Så får vi se hvor langt vi kommer før Komponenten ikke vil være med lengre; det finnes så mye hemmelig under innpakningen, som dere vet! For ikke å snakke om under topplokket!

Honkey
He, he tøysegutten..!! ;D

Ja vi får se. Noen som vet hva en uvant sammenheng går ut på her..? Ble litt usikker, helt sånn plutselig..

Mye rart under topplokket, jo du har vel et lite poeng der. Jaja.

Topp Bunn