Fräulein Kampusch

T

tjn

Gjest
Vet heller ikke hva jeg skal si, er det bare hos meg at det er ett eller annet som skurrer?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.079
Torget vurderinger
2
Er kanskje litt Stockholmsyndrom med i bildet. Men stakkars jente.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg ble i alle fall veldig imponert over denne jenten. Å kunne være så fornuftig etter det hun må ha vært igjennom, det er utrolig. Å ha levd kun med en mann som han, vært innesperret som 10-åring i et halvt år før hun i det hele tatt slapp ut av rommet, og så kunne sitte og snakke sånn om både seg selv, han og andre mennsker, det var en stor overraskelse.
Hun virket mer fornuftig og oppegåene enn mange andre på sin alder. Jeg syntes ikke det skurret, men rart var det.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Hun virket mer fornuftig og oppegåene enn mange andre på sin alder. det.
Det er da ikke så rart, hun er jo spart for jeg, meg , megselv samfunnet andre unger vokser opp i.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Skjønner ikke helt at folk kan være så patetisk som å bruke mye tid og energi på å formulere hat overfor en person de ikke på noen måte er relatert til og slett ikke kjenner. Greit nok å mislike noen, men å faktisk gå til det skrittet å forfatte et leserbrev på fire sider... Da mener jeg at man bør få hodet undersøkt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Spørsmålet er vel om disse haterne mangler forståelse av Nataschas, eller sin egen psyke.

Jeg synes det er rart at advokaten bruker 'manglende skiferdigheter' som forklaring på at hun ikke prøvde å rømme.

Noen som har lest 'Ondskan' av Jan Guillou, forresten? Kjernen i boka er hvordan gutten vokser til og blir fysisk sterkere enn sin voldelige far, uten å tørre å forsvare seg.

Det er kanskje noe lignende som har skjedd her?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det jeg nylig leste/hørte var at det var media som presset og truet henne til å stå frem, ellers ville de ta bilder i skjul og skrive det som passet de. Jeg ble egentlig forundret over at de viste henne frem, hun har vel vært i gjennom nok om hun ikke også skal bli gjenkjent på gaten hvor hun enn beveger seg. Hun vil ikke kunne leve et normalt liv nå når alle vet hvordan hun ser ut. Men dette er altså kyniske journalisters skyld, de setter regelrett livet hennes i  fare ved denne hensynsløse oppførselen. At det nå dukker opp skrullinger som hetser henne viser vel bare atter en gang hvor mange galne folk det finnes rundt omkring.

O

om.s

Gjest
Ett lite "søtt" ex på stockholms syndromet, kan man muligens anta?!!...

mvh

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.175
Torget vurderinger
0
Ett lite "søtt" ex på stockholms syndromet, kan man muligens anta?!!...

mvh

Ikke bare det. Se på hvor gammel jenta var da hun ble bortført ! Hun har jo bodd hos kidnapperen lenger enn hos foreldrene ! Behøver liksom ikke doktorgrad i psykologi for å fatte at hennes verdensbilde er noe "skrudd" !

Men at hun ikke får være i fred er da bare helt for jævlig. Synes alvorlig synd på jenta og familien hennes jeg.

Topp Bunn