P
parafinoksen
Gjest
Sorry, var litt uklar der. Jeg tenkte bare prioriteringer generelt når det gjelder hifi og lyd.Nei, ikke rom.
Støystrømmer målt i stikk til stereo under drift
Sorry, var litt uklar der. Jeg tenkte bare prioriteringer generelt når det gjelder hifi og lyd.Nei, ikke rom.
Støystrømmer målt i stikk til stereo under drift
Ja en halv flaske rom så lyder alting godt.Strøm og rom, altså.
Sorry, var litt uklar der. Jeg tenkte bare prioriteringer generelt når det gjelder hifi og lyd.
Så helt uinteressert i teknikk og utstyr er du vel ikke når du har dette i signaturen: Kuzma Stabi, Wheaton Triplanar MkIII, Benz Ebony LP, Linn Linto, Copland CD288 XO-clock, CarySLP308, Mcintosh MC2102, AKG701Ref, IMF RSPM MKVII,Infinite Resolution, Isotech minisubSpiller nå musikk jeg da, låter det flott, så er det flott. Kjenner jeg igjen instrumentene jeg hører spiller, utn å anstrenge meg. Da er det ok. Har vært på lyttekvelder med andre mennesker, hvor det bare er å gå, fordi folk sitter å diskuterer alt mulig annet, lytter ikke på musikken. Håpløse greier
Ha en fin dag
Min erfaring er, at det er meget betydningsfuldt med et godt strømkabel specielt til Dac og forforstærker. Jeg bruger Audioquest også her. Først var det Audioquest Thunder, som så blev skiftet til Audioquest Tornado, som lige gav lidt finere lyd. Det er for Dac og forforstærker. De er 3x11 AWG som er 4,14 kvadrat. Jeg har aldrig haft så gode kabler til dem. Wireworld Silver Electra 7 sad der før.Det kan for kilder og preamp være en fordel med 0.75 mm2. Høy R verdi sammen med lav C verdi er mer optimalt i noen tilfeller
Dette er rett. Eg tok meg sjølv på fersken i å spele for høgt då eg fekk ASR Emitter. Eg innsåg at eg låg nokre dB meir enn godt var fyrst då eg brukte ein app som gjorde mobilen til dB-målar. Sikkert ikkje rett, men du verda, kor disiplinerande det er. Du gjer også betre vurderingar av ymse komponentar du samanliknar når du passar på at nivået er like høgt. Noko anna gjer at du gjerne vurderer den som spelar høgt, spelar best. Og det er urettferdig (med unntak av effektforsterkarar)Fravær av støy og forvrengning gjør at lyden subjektivt oppleves som lavere volum. Hvis anlegget spiller tilnærmet forvrengningsfritt tenker du at "dette er jo ikke spesielt høyt" - helt til du forsøker å si noe til andre i rommet og innser at du må rope.![]()
I fra sikkringsskap blir det brukt solidcore (PR kabel) til stikkontakter og flerleder kabel (PN)Litt usikker på om jeg stoler på solidcore i kontakter som er beregnet for flertrådete ledere, også.
Ja, det vet jeg. Jeg snakket om kontaktene som sitter i hver enda av en apparatledning. Schuko og IEC kontakter.I fra sikkringsskap blir det brukt solidcore (PR kabel) til stikkontakter og flerleder kabel (PN)