Fra Gruvelyd til Stuelyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hva er inntrykket sålangt av Heed? Nybegynner, hmm, det er vel ikke helt deg :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Hva er inntrykket sålangt av Heed? Nybegynner, hmm, det er vel ikke helt deg :)
    Vi er vel alle nybegynnere ? Men hva syns jeg om den lille tasse Heed Elixir? Nå har jeg spilt med den noen dager. Dag 3 i dag om jeg ikke husker feil. Når jeg mener ‘spilt med’ er det fordi den har en veldig engasjerende spillestil. Jeg fant noen omtaler som jeg leste, og den får ikke bra kritikk. Fins ikke bass påstår en. For nybegynnere påstås det. Heldigvis er den ikke dominerende i de nedre regioner. Men naturlig musikalsk. En helt grei RIAA er innebygd, som jeg bare har plugga stepupen i. Sjansen er stor for at den har kommet hjem.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vi er vel alle nybegynnere ? Men hva syns jeg om den lille tasse Heed Elixir? Nå har jeg spilt med den noen dager. Dag 3 i dag om jeg ikke husker feil. Når jeg mener ‘spilt med’ er det fordi den har en veldig engasjerende spillestil. Jeg fant noen omtaler som jeg leste, og den får ikke bra kritikk. Fins ikke bass påstår en. For nybegynnere påstås det. Heldigvis er den ikke dominerende i de nedre regioner. Men naturlig musikalsk. En helt grei RIAA er innebygd, som jeg bare har plugga stepupen i. Sjansen er stor for at den har kommet hjem.
    Det er iallefall mye bedre med "a new game" enn det mer stusselige "endgame".. Jeg tenker iallefall det, nå som jeg har brukt et par dager på barndommens gjengrodde stier. Hva som ble, noe tapt, mye vunnet og glede over de små ting. Så mye en sikkert skulle gjort annerledes, men det er læring i det og. Og til slutt, helt og fullt, ikke stykkevis og delt... Gratulerer Rolf, gleder meg med deg.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det er iallefall mye bedre med "a new game" enn det mer stusselige "endgame".. Jeg tenker iallefall det, nå som jeg har brukt et par dager på barndommens gjengrodde stier. Hva som ble, noe tapt, mye vunnet og glede over de små ting. Så mye en sikkert skulle gjort annerledes, men det er læring i det og. Og til slutt, helt og fullt, ikke stykkevis og delt... Gratulerer Rolf, gleder meg med deg.
    Takk for det. Jeg har også noen turer av og til og besøker min barndoms grønne dal. Er ikke så mange kilometerne dit. Jeg pleide å se opp på treet, den store furua, der jeg hadde bygd en liten hytte. Et sted som var bare mitt. Jeg tror jeg tenkte mange kloke tanker der. Men for et par, tre år siden var treet sagd ned og lå i en sirlig stabel utafor vedskjulet. Sikkert med tanke på det endelige siste kapittel. Nemlig, å brennes. Trist.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    En AT 150MLX som det er påmontert en AT shibata-nål på. Og det skaper musikk. Så da er der intet behov for stepup. Spiller da veldig bra dette syns jeg.
    07E83A38-637D-4A8E-A989-B6C6AE8FEDDC.jpeg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det grønne som nåla pløyer gjennom er selvfølgelig Dylans siste mesterverk. Og det gløder i de to siste rør jeg har i bruk her. De får bli.
    F7EF9759-3044-46EA-9963-11C902C13471.jpeg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Litt nostalgi, to rør... På det meste hadde jeg 24 i drift på likt... Litt færre er helt greit :)
    Syns det er helt greit med de to som er igjen. Er så varm, rund og vennlig lyd fra Heed, så et par rør i RIAA’n blir som en garnityr. Er fornøyd med å ha det sånn.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Er man fornøyd skal man stoppe opp å nyte, det er lett å bli ”fartsblind” i denne hobbyen! :unsure:

    mvh
    Sant det. Og nå syns jeg det spiller grei nok her. Ikke high end. (Hva nå det måtte være) Men jeg har aldri søkt etter det heller. Jeg vil ha musikk å høre på, ikke lyd. Nå føler jeg at med den lille tassen Heed Elixir er fornøyd med det. Den gamle ECI-2 var også der. Men det er mange år siden det ble kjøpt en ny forsterker. Den forrige nye var en ECI-1. 1996 mener jeg det var.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.807
    Antall liker
    13.466
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja jeg liker lyden. Ellers så er det gjerne sånn at når noe blir beskrevet som musikalsk, så er det for å trøste noen som ikke har utstyr i high end sjiktet.
    Nja, etter min erfaring spilles det ikke så mye musikk på utstyr i hi end sjiktet. Mer lyd type pling plong, og (for meg) uinteressant musikk å spille hjemme.
    For å spille normal musikk trengs ikke mer enn musikalsk utstyr. ;)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Visste vel egentlig at du var en man med smak! 😄 Har en 6-7 av deres studio album, jobber meg opp...

    Billie er ingen dårlig start, tvert om...

    mvh
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Klemmer du til med litt nyere, så blir det vel ikke feil med litt Riverside heller...
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    God morgen. Tid for kaffe og musikk igjen. Av og til syns jeg det er greit å starte dagen med cd. Så i dag blir det Decca. The Underground Anthology. Mye bra her. En liten trippel boks.
    ED11EC07-7EC8-4700-B170-C0C1F17484D1.jpeg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    For en stund siden tok jeg fram reserveCDspillern og brukte den en stund. En NAD 5000 fra 1990. Den spilte på en måte som overbeviste meg om at dette var bra. Men den er gammel, og ikke vet jeg hvor mange gode år den har foran seg. Så da kom det en ny spiller i hus. NAD C 568. Og den spiller som jeg kan like. Varm og analogisk lyd. God match med tassen.(Heed)
    3E3F2B11-A568-4A7C-AB77-848275237CE5.jpeg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Fortsetter med denne. Grapefruit Records har gitt ut mye bra. Som denne 3CD-boksen.
    22A6C092-D69D-4BFC-8B95-29B6C9A02253.jpeg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Snasen liten sak... Gratulerer, en har gjort noe rett når utvalget av forsterkere blir stort mener nå jeg.. :)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Snasen liten sak... Gratulerer, en har gjort noe rett når utvalget av forsterkere blir stort mener nå jeg.. :)
    Takk for det. Liten sak, men lyden er stor nok den. Syns jeg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn