Fra High-end til High-end...........

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Har nå solgt unna mesteparten av stereon til fordel for en BMW 330XD. Angående effekt, så er dette fra 2x350w til 510nm med muligheter for 30% mer effekt på sistnevnte. Lydmessig så låt anlegget meget variert, men at en dieselmotor kunne frembringe godlyd, hadde jeg ingen tro på. Men chiptrimming og K&N filter har gitt en ny dimensjon ala det stereo'n ga. Så nå er det motor som gjelder, og jeg angrer ikke et sekund!!! Gleder meg til snøen kommer!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
Bare ikke kom i feil kjørebane foran meg da.
Har hatt et par litt for nær døden opplevelser i år. Begge har innvolvert tysk motorkraft. :p

Ikke meningen å være gledesdreper, så kos deg du, bare tenk litt på de rundt deg også. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.154
Torget vurderinger
0
Gratulerer med nye hjul. ;D

Akkurat den Bimmern er ikke min greie, så jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke misunner deg. ;) Det hadde jo også blitt skrekkelig kjedelig om alle skulle ha det samme. ::)

Har også kjøpt julegave på (h)jul til meg selv, skal hente i Oslo noen dager før jul. ;D
Nå er det full jobbing med å samle sammen MP3 filer på minnekort og mp3 spiller slik at jeg har musikk nok til å holde det gående i 2500km.

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.130
DAChild skrev:
Har nå solgt unna mesteparten av stereon til fordel for en BMW 330XD. Angående effekt, så er dette fra 2x350w til 510nm med muligheter for 30% mer effekt på sistnevnte. Lydmessig så låt anlegget meget variert, men at en dieselmotor kunne frembringe godlyd, hadde jeg ingen tro på. Men chiptrimming og K&N filter har gitt en ny dimensjon ala det stereo'n ga. Så nå er det motor som gjelder, og jeg angrer ikke et sekund!!! Gleder meg til snøen kommer!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Heftig!!
Men med det momentet, hadde jeg egentlig gruet meg litt til snøen! Egen erfaring med 480 sådanne på forhjula, tilsier en permanent flashing fra antispinn-lampa, nær sagt uansett hvilket "hakk" man velger i kassa!
Gled deg heller til sommeren du!
Og hold deg for all del på riktig side av veien, okkesom. ;)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Har hatt et par litt for nær døden opplevelser i år. Begge har innvolvert tysk motorkraft. :p

Ikke meningen å være gledesdreper, så kos deg du, bare tenk litt på de rundt deg også. ;)
Kjører forsiktig jeg, men artig å kunne foreta en forbikjøring uten å ha puls på 190. Chipen er forøvrig fra DTE, K&N filter er bestillt fra Kollevold.no som er store på racingtilbehør. Bilen er helt sinnsyk, har høyere dreiemoment enn M3. Har piggdekk på sleden, og det bare freser i disse når pedalen bånnes! Morsomste jeg har opplevd siden Snell A Reference kom i hus 8) 8)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Scrooge skrev:
DAChild skrev:
Heftig!!
Men med det momentet, hadde jeg egentlig gruet meg litt til snøen! Egen erfaring med 480 sådanne på forhjula, tilsier en permanent flashing fra antispinn-lampa, nær sagt uansett hvilket "hakk" man velger i kassa!
Gled deg heller til sommeren du!
Og hold deg for all del på riktig side av veien, okkesom. ;)
Jo, men her snakker vi XD: diesel og 4wd ;D

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Og så fryktelig miljøvennlig da ???

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.644
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Trelitersdieselen til BMW er veldig effektiv, miljøvennligheten er avhengig av gassfoten.
Det kan dog virke som at DACchild i likhet med meg finner det vanskelig å være miljøvennlig i velmotoriserte BMWer. ;D

Grattis med fin bil!

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
187
Torget vurderinger
12
meld deg inn i bimmers.no (gratis)
mange med peil og gode tips fåes ;)

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Valentino skrev:
Trelitersdieselen til BMW er veldig effektiv, miljøvennligheten er avhengig av gassfoten.
Det kan dog virke som at DACchild i likhet med meg finner det vanskelig å være miljøvennlig i velmotoriserte BMWer. ;D

Grattis med fin bil!
Sant det, men den går faktisk på 0,65 langkjøring og går mer miljøvennlig enn den forrige 520'n, så her føler jeg at jeg virkelig har bidratt med mitt :D

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
GnR3 skrev:
meld deg inn i bimmers.no (gratis)
mange med peil og gode tips fåes ;)
takk for tipset, skal sjekkes ut........

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
DAChild skrev:
Valentino skrev:

Grattis med fin bil!
Sant det, men den går faktisk på 0,65 langkjøring og går mer miljøvennlig enn den forrige 520'n, så her føler jeg at jeg virkelig har bidratt med mitt :D
Gratulerer med fin bil, har alltid hatt sans for BMW.
Ble litt nysgjerrig på forbruket på 520`en (og var det 150 hk- eller 170 hk-motoren)?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
De går utrolig billig de nyeste BMW'ene; konas 3-liter bensin i hennes nye 3-serie går faktisk på omlag 0.6L/mil på langkjøring! Jeg er imponert. Og for en kraft.

Mvh Vidar P

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
480
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Joda, det er morsomt med masse dreiemoment og hk de første ukene, men i motsetning til musikk så blir man fort lei av å leke seg på veien.

B

Back_Door

Gjest
DAChild skrev:
Gratulerer med ny bil!
Kjøpte meg en BMW 535D nå i sommer. Har tuna den til 330hk og 660nm. Heldigvis klarer jeg å beholde Gaia uansett..

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.034
Sted
Trondheim
Og jeg må greie meg med en 530 dAT. Den bruker 0,65 på langkjøring og ca. 1 l/mil på småkjøring. Ikke ille for en 3l rekkesekser.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
otare skrev:
Og jeg må greie meg med en 530 dAT. Den bruker 0,65 på langkjøring og ca. 1 l/mil på småkjøring. Ikke ille for en 3l rekkesekser.
Det er faktisk nøyaktig det samme som jeg har summert med min 525i (E60), som også er en 3.0L motor, men bensindrevet.

Mvh Vidar P

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.034
Sted
Trondheim
Min er gammel (9 år). E39. Bare 190 hk og 400 Nm.
Ikke samme effektiviteten på de gamle motorene.

Men den greier 0-100 på ca 8 sek, og jeg har personlig hatt den oppe i 220 (på speedometeret, så det var vel antagelig ikke over 200) på motorveien i Tyskland.

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Karma skrev:
DAChild skrev:
Gratulerer med ny bil!
Kjøpte meg en BMW 535D nå i sommer. Har tuna den til 330hk og 660nm. Heldigvis klarer jeg å beholde Gaia uansett..
Gratlerer med nye leketøy til begge to;)
Men holder det med 330hk og 660nm på en så tung bil?
Drømmer selv om en treliters turbodiesel fra BMW, gjerne i treserien med manuellt gear..

B

Back_Door

Gjest
John_Harald skrev:
Men holder det med 330hk og 660nm på en så tung bil?
Drømmer selv om en treliters turbodiesel fra BMW, gjerne i treserien med manuellt gear..
Dersom 0 til 100 på antatt 5,8 sek.(har ikke målt, bare beregnet i forhold til ytelser før tuning) holder, så holder også 330 hk og 660nm. Det er selvsagt et minus at den er låst på 250km/t..
Man kan selvsagt spørre seg om hvorfor man har så dårlig tid..?

Manuelt gear?? Antar du da også sverger til vinyl og rør?(siden dette er et hififorum) :D

Ø

ØivindJ

Gjest
ErosLoveking skrev:
Godt poeng. Om en "må" presse det litt, slik noen av oss "må", så er det helt unødvendig å gjøre dette ved å kjøre slalom imellom andre biler.

Audi`er holder jeg avstand til UANSETT..

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Med 590nm og 4 splitter nye piggdekk, ja jeg regner med å komme dit jeg skal i år ;D

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.998
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Fine felger som passer godt til den bilen DAChild.
Hadde samme på Audien min. 17"

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.001
Sted
Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
Torget vurderinger
1
otare skrev:

Men den greier 0-100 på ca 8 sek, og jeg har personlig hatt den oppe i 220 (på speedometeret, så det var vel antagelig ikke over 200) på motorveien i Tyskland.
Det der går jo lett på min Ford Mondeo... En liten software-update og vips var det 163HK og 360NM - 225 på meteret og 212 på GPS'n - det går lett i Tyskland... Bah - BMW - overprisa skrammel :p :p ;) ;D

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Ludo skrev:
otare skrev:

Det der går jo lett på min Ford Mondeo... En liten software-update og vips var det 163HK og 360NM - 225 på meteret og 212 på GPS'n - det går lett i Tyskland... Bah - BMW - overprisa skrammel :p :p ;) ;D
0-100 på 8sek :p Det klarte de vel på 70-tallet å ;D

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
DAChild skrev:
Ludo skrev:
otare skrev:

0-100 på 8sek :p Det klarte de vel på 70-tallet å ;D
Si heller 50-tallet. -64 Forden min klarte det på ca.7 sek før jeg begynte å trimme`n 8)

Mvh. RS

Psychonaut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2008
Antall liker
6
dandare skrev:
Joda, det er morsomt med masse dreiemoment og hk de første ukene, men i motsetning til musikk så blir man fort lei av å leke seg på veien.

Amen

Og uansett så må eg nesten si at EG syns du har valgt feil merke :eek: :eek: (ikkje det at bmw ikkje er bra) Men det fins bare ett bilmerke som er verdt å kjøpe, og det er Audi!!!!! (+Dodge Charger 1969 mod;) )

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.771
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
DAChild skrev:
Med 590nm og 4 splitter nye piggdekk, ja jeg regner med å komme dit jeg skal i år ;D

det gjør jeg også.
på min gamle holk av en 316 fra 97, med slitte helårsdekk.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
4
Ludo skrev:
otare skrev:

Hadde en 86 modell 325i i 2002 og da klarte jeg å presse nåla til mellom 235 og 240 før turtallsperra slo inn.

Verden har ikke akkurat gått så langt framover på 20 år.

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1

Jeg regner også med å komme dit jeg skal, i år som alltid. For tiden med Berlingo holken uten 4wd og med ca 4 nm eller noe og ikke så helt nye piggfrie vinterdekk. BMW er oppskrytte greier ;)

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Psychonaut skrev:
dandare skrev:

Amen

Og uansett så må eg nesten si at EG syns du har valgt feil merke :eek: :eek: (ikkje det at bmw ikkje er bra) Men det fins bare ett bilmerke som er verdt å kjøpe, og det er Audi!!!!! (+Dodge Charger 1969 mod;) )
Audi har mange fine biler, men de står ofte på verksted. ;)

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
General8 skrev:
Psychonaut skrev:
dandare skrev:

Amen

Audi har mange fine biler, men de står ofte på verksted. ;)
- Og desverre koster det veldig mye å ha de på verksted..

Hilsen Audieier

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.405
Torget vurderinger
12
Og de er ikke såååååå fine heller

Topp Bunn